Gå til innhold

::Leo's Timetracking::


Leo

Anbefalte innlegg

Gjest Brunhilde

Sånn går det når man skal snike seg til en liten pause på KG - så havner men rett i grønnsåpebøtta til Leo. Kunne du ikke tømt den da du var ferdig med å vaske?

Det er bare EN ting å gjøre - av med pc'en og frem med bøtta - så blir det kanskje helgerent i hekseland også?

God grønnsåpeduftende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du har vært da :D Tror jeg skal la meg inspirere - hadde vært deilig med rent og ryddig hus til fredagskvelden! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Når det gjelder antall hår på en hund er regelen slik : noen millioner dersom du teller fra hodet til haletippen. Dersom du teller de du støvsuger opp av sofaen er det faktisk snakk om milliarder !

God helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en stor bukett friske blomster på spisebordet (og matchende lys), ser "kåken" så "møblert" ut at man kan bli helt rørt :lol:

Kan ikke love at det blir slik hver uke fremover, men følelsen er god!

Noen glass hvitvin nå, så er det rett i bingen. Må være opplagt for å lage frokost på det rene og ryddige kjøkkenet mitt og spise den i den ryddige stuen mens jeg koser meg med avisene :P .

Deilig med en helt helt uten dårlig samvittighet for mangelende innsats i på hjemmebane.

*hever hvitvinsglasset til en skål*

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Leo - du har vært skikkelig flink. Selv er jeg en ufyselig husmor som er blitt veldig flink det siste året, tok til og med og avfettet kjøkkenet i vår - men da hadde jeg ikke gjort det på to år heller... ulempen er jo at man aldri får den store "nå er det så rent her"-følelsen.

*Noterer meg at jeg må slurverengjøre annenhver uke...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg lat med god samvittighet. (OK, ryddet kjøkkenet, satte på oppvaskmaskinen og ryddet ut av den igjen når den var ferdig). Gikk i stedet en lang tur med "Voffe".

I dag har jeg hengt opp en klesvask og satt på en ny Den inneholder for det meste sengetøy, siden sengen er skiftet på. Desverre kom Leonard "joggende" akkurat da det skulle foregå, slik at det ble en 50/50 jobb :evil: :blunke: ...

Hadde også tenkt å "tørke over" kjøkkengulvet, siden det Leonard slo i stykker et glass med gelè der i går (Og sollyset i dag avslørte at "opptørkingen" ikke hadde vært heeeelt vellykket), men jammen var det ikke allerede gjort da jeg kom inn etter å ha hengt opp tøy :o ...

Under dagens tur, klarte Voffe å rote seg ut i elven, og resultatet var mildt sagt illeluktende. Jeg har alltid regnet hundebading som husarbeid, eller i alle fall som et forebyggende tiltak, men nå er jeg ikke sikker lenger. I dag ble det nemlig utført helt ubedt av en viss Leonard under påskudd av at "det er så gøy" :-? ....

Hvis det fortsetter på denne måten, lover det ikke godt for min "walk over"...

Jeg får forte meg inn å henge opp nye håndklær på badet før det også er gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forferdelig iriiterende han mannen din!!!

Er det ikke fantastisk deilig å synke ned i sofaen i et rent hjem og like ren samvittighet??? Og i tillegg ny sofa, ikke sant!!

Hjemme hos meg begynner ting å ta form. Jeg har nå satt meg i dyp gjeld på IKEA og kjøpt kleskap, kommoder osv. til gutterommene. Nå er det blitt sååå fint. I kleskapene (b: 100cm) har jeg satt inn masse plastbakker slik at det er enkelt å sortere leker - bort, vekk bak en dør! Fantastisk! Underetasjen ble i samme slengen ryddet grundig, men det trengs en ordentlig rundvask der også!!

Kjøkkenet er malt lyst og fint og Ikea-vitrineskap innkjøpt. Mine kjøkkenskap er IKKE grønnsåpevasket, senest i dag satt jeg fast i SanaSol da jeg skulle åpne en skuff.

Maler om gangen nå, men møter motstand mht. fargevalg hos Mannen. Puh! Som om ikke det var vanskelig nok å velge farge i utgangspunktet.... "Jeg liker litt sterke farger, jeg..." sier han, mens jeg sitter å vurderer kremhvite nyanser.... Når gangen er ferdig malt, har jeg likevel en lang TO DO liste å gjøre før jul. Men så håper jeg at jeg deretter stort sett bare har vanlig husvak på skjemaet.... Nå, paralellt med maling av gangen, beiser jeg utemøblene: DET ER KJEDELIG, DET!!!!!!!!!!!!!!!!

Vel, lykke til videre med husmorsyslene, Leo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Artig og litt snodig å lese dette nå! 9. september mistet jeg jobben og 18. september totalvraket jeg bilen i en ulykke som lett kunne ha kostet meg både liv og helse. Etterpå har ikke husarbeid hatt høy prioritet for å si det slik...

Nå har jeg imidlertid ny bil og kåken er i mellomtiden holdt noenlunde i orden av Leonard, mor og svigermor.

Jul og nyttår ble feiret i eget hjem uten at noen snublet i hybelkaniner og annet, så "husmormessig" har det hele gått greit. Klesvasken har imidlertid ingen tatt, så jeg har to dunker overfyllt med skittentøy.

Vil Leo klare å tømme dunkene? Vil dette kunne fortsette? Og, ikke minst, vil hun noengang klare å få en døgnrytme??? FØLG MED I NESTE EPISODE!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, Mie og Pjusk!

Dagen i dag har vært tilbrakt på diverse trafikkstasjoner og hos tollvesenet i håp om å klare å få norske skilter på nyerhvervelsen. Det skulle i utgangspunktet være enkelt (I hvert fall så lenge man har tusenlapper å hive i statskassa :evil: ), men "dataproblemene" og de evigvarende køene gjorde det hele til en vanskelig og tidkrevende prosess. Nå skulle imidlertid alt være i orden, så da gjenstår det bare en overfladisk teknisk kontroll og så blir det skilter (Jammen må jeg ikke betale for dem også...). Nå regnes vel ikke dette for husarbeid, men det var minst like kjedelig.

Nå har jeg begynt på den enorme klesvasken og i morgen tror jeg at jeg må kjøpe et ekstra tørkestativ hvis jeg noen gang skal få slutt på elendigheten.

I morgen (Hvis høyere makter og Trafikkstasjonen vil...) hadde jeg også tenkt å "hive ut jula". Det var veldig gøy å pynte juletreet med bortimot 200 "ornaments" og 130 lys (Også ble det veldig flott om jeg skal si det selv. Skikkelig amerikanskinspirert juletre!), men det krever sin kvinne å plukke det hele av igjen. Å grøss og gru. Gi meg styrke noen!

Hvis jeg skal komme meg til Trafikkstasjonen før de stenger i morgen, må jeg vel kanskje legge meg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har bilen fått skilter (Fikk t.o.m. et registreringsnummer som er lett å huske) og jeg nytt tørkestativ. Det begynner faktisk å minke i den enorme haugen med skittentøy også.

Juletreet ble ribbet for pynt og kastet ut i dag. Det viste seg at "den store esken med juletrepynt" har blitt til to... Det som gjenstår nå er "grangurilanderen" med lys i på balkongen. Den skal få være der den er ut januar. Vi bor nærmest på en byggeplass for tiden og alt som kan skjerme for utsynet er kjærkomment. Jeg synes også det koselig med litt lys i vintermørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Hei, Leo! Lenge siden sist! :D

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å reise hjem og kaste ut juletreet! (inspirert)! Syns det er en utrolig deilig ting å gjøre, da vet man at det går mot lysere tider (les: VÅR!!!) Holder med deg i å beholde lysgirlanderen, greit nok at jula er over, men det er mørkt og trist enda. Syns faktisk det er litt trist når adventsstjernene forsvinner fra vinduene..

Gratulerer med bil! Er den like fin og rød?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ryddet faktisk ut alt av julepynt og juletre på mandag. Og gjorde noe lurt (synes jeg da i min lille verden): Jeg bar juletreet (nå uten pynt, men med fot) ut på terassen vår og hang opp en lyskjede vi allerede hadde der ute (og som ikke kom til sin rett) opp i treet. Ble veldig koselig, altså.... Nå lyser det så vakkert utenfor stuedøren og treet får litt lenge "levetid".

Det er ganske koslig med disse lyskjedene og adventsstakene!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Embla! Ja, det begynner å bli en stund siden. Det ble sort bil denne gangen. Rød fantes ikke. Bortsett fra fargen er den imidlertid helt lik!

Kan ikke skryte av å ha gjort så mye fornuftig i helgen, men nå er i hvert fall PC'n min frisk igjen! (Den har vært småsyk og treeeeg leeenge...). En "PC-doktor" vi kjenner inviterte nemlig på middag og "PC-doktorering" i dag. Det kaller jeg service! Fikk endelig installert printeren jeg fikk til jul av Leonard også :D.

Syntes det med treet hørtes lurt ut jeg, Pjusk! Vi trenger litt ekstra lys i denne mørke tiden!

I morgen må jeg nok ta fatt få skittentøyet igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jeg synes ikke jeg gjør annet enn husarbeid, men merkelig nok er ikke resultatet her noe særlig å skrive hjem om heller.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...