Gå til innhold

::Leo's Timetracking::

Leo

Anbefalte innlegg

Inspirert av denne tråden (Samt et par diskusjoner på hjemmebane :P ) kom jeg på idèen at jeg skal skrive ned hva jeg gjør av husarbeid.

Kanskje ikke så spennende for andre å lese, men av erfaring vet jeg at en dagbok kan virke inspirerende (Og det trengs :lol: !!!) samtidig som den gir struktur og oversikt. I tillegg kan den komme godt med som "bevismateriale" :sjarmor:

I dag har jeg for det meste holdt på utendørs (Med et par "pauser" på KG :oops: ), men jeg har ryddet soverommet for skittentøy, hengt opp en maskin klær, tatt ned og lagt bort sengetøy, håndklær og undertøy samt skiftet på sengen. Har også vasket og hengt opp en maskin til og har nettopp satt på en ny.

Papir og helgens aviser er samlet sammen og kastet. Har også fyllt en oppvaskmaskin som er ferdig, men som jeg ikke har ryddet ut av :oops: . (Orker ikke nå :Gjesp:...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan desverre ikke love deg at det kommer til å strømme mengder av inspirasjon ut herfra, Lea. Jeg er en ekstremt lat "husmor". Du vil f.eks. etter hvert kunne se at det går dagevis mellom innleggene. Det betyr ikke at jeg har vært så opptatt med husarbeid at jeg ikke har hatt tid til å skrive :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterbudet ringer på i Leos nyryddede hule. Midt i en stor bukett gule solsikker finner Leo et kort:

Kjære Leo,

Ikke bare oppretter vi dagbok samtidig, men vi blir jammen meg dagbok-naboer også. Føler meg imidlertid langt over middels sikker på at vi ikke er eneggede naboer, ettersom Tanketanken lever etter prinsippet rotete nok til å leve og rent nok til å overleve. Ser imidlertid fram til et langt og lykkelig naboskap!

Med vennlig hilsen

Liten

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var lurt! :Nikke:

På fredagen vasket jeg HELE huset. Vaskemaskinen gikk hele dagen, klær ble brettet/lagt på plass, - det hele tatt: det skinte! (smører muligens litt tykt på nå, ikke si det til noen..)

Så bestemmer jeg meg for at det må jo være mulig å holde det slik. Plukke opp ting etterhvert, sette på vaskemaskin jevnt og trutt ; komme inn i gode vaner.

NOT! Kunne muligens klart å beholde det slik i et døgn hvis vi reiste bort alle sammen, men jeg er søren meg ikke sikker.

Konklusjonen min er derfor: Hadde jeg ikke rotet, hadde jeg ikke hatt gleden av hvor fint det blir når jeg VIRKELIG gjør noe...God grunn til å kjefte litt på Miemannen er det også, godt er det, da får jeg kjeftet fra meg pga ufarlige ting.

Velkommen som dagbokskribent, Leo. Vi er jo naboer her. Har du lyst på en avveksling fra husstellet, er du hjertelig velkommen innom Mies (u)saklige. Der foregår det mer usaklig enn saklig..!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inspirert av tråden min, kult :ler:

Godt å se at jeg ikke er den eneste ustrukturerte husmoren på KG :blunke: Men jeg klarte jaggu å få gjort litt i helga jeg også! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen og invitasjon, Mie! Og, Labella, du er garantert ikke den eneste ustrukturerte husmoren her inne!

I dag blir det nok ikke rare greiene med meg... Sov bare 3,5 timer i natt og har vært på jobb i 11 timer i dag. Etter middag (Som ikke teller som husarbeid, siden vi gjør det ca. annenhver gang :P), har jeg ryddet ut og inn av oppvaskmaskinen, vasket opp en del gryter og panne for hånd og vasket rundt hundekoppene to ganger. Lurer på vordan kan en liten hund klare å lage så mye griseri ut av en liten porsjon mat!!! :o . Hunden til moren og faren min spiser og drikker uten å søle så mye som en dråpe og hvis den gjør det, rydder (Les: slikker) den opp etter seg. Sikkert fordi det er en tispe :sjarmor: .

I tillegg har jeg forberedt morgendagens middag (Det teller, for noe slikt ville Leonard aldri funnet på :ler: )

Vurderer å henge opp den klesvasken jeg satte på i går kveld rett før jeg la meg og som var ferdig da jeg kom fra jobb (Timer på maskinen slik at tøyet, i hvert fall i teorien, ikke skal behøve å ligge så lenge i maskinen før det blir hengt opp... Har angst for sånn "ligget for lenge vått"-lukt. Innrømmer likevel at det av og til skjer at jeg må kjøre den samme maskinen to ganger...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo, du som er så flink til husarbeid og oppussing - hva med at du legger ut linker her i dagboka di- slik at vi får se på at det du styrer meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo, du som er så flink til husarbeid og oppussing - hva med at du legger ut linker her i dagboka di- slik at vi får se på at det du styrer meg :wink:

Mener du med, care?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, tenkte du på noe spesielt da... :blunke:

Kom nettopp på at dette egentlig minner sterkt om "timetrackingen" jeg driver med på jobben. Veeeeldig kjekt når man skal fakturere kunden :sjarmor:. Når de begynner å diskutere prisen, trekker man bare frem de sirlig førte timelistene og lener seg tilbake :briller: Oh, my God, I look so much forward to it :kul:

Hm, kanskje jeg skal døpe om dagboken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, tenkte du på noe spesielt da... :blunke:

Kom nettopp på at dette egentlig minner sterkt om "timetrackingen" jeg driver med på jobben. Veeeeldig kjekt når man skal fakturere kunden :sjarmor:. Når de begynner å diskutere prisen, trekker man bare frem de sirlig førte timelistene og lener seg tilbake :briller: Oh, my God, I look so much forward to it :kul:

Hm, kanskje jeg skal døpe om dagboken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nei, kniplingene blir blir alt for personlig :o . Har imidlertid et par andre linker jeg kanskje kan vurdere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei der!

Må innrømme at jeg først trodde du var en gutt.... :oops:

Har forstått bedre nå, og har innsett at du er en jente...(correct me if I'm wrong....)

Ha en fin kveld!!! :D

Mvh Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som dere nå kanskje forstår, er ikke huslige sysler det jeg bruker mest tid på. Nå blir det imidlertid ikke så veldig rotete og skittent når man så vidt er innom for å sove. (Nei, Voffe er ikke alene hjemme i timesvis siden Leonard jobber skift). Badet skulle vært vasket i dag og det skulle soverommet også (Hvor mange hår er det egentlig plass til på 11 kg. hund???). Det får bli i morgen... Kanskje....

Takk for hilsen, Clea! Jo da, jeg er jente, men ut fra nicket mitt kunne jeg jo (Burde jeg jo kansje...) ha vært gutt. Du er heller ikke den første som har tatt meg for å være gutt. Ha en fortsatt god kveld du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hele "kåken" rengjort til helgen (Må være første gang på flere år :lol: ). Leonard har deltatt med liv og lyst, så det tok ikke lang tid. (Forferdelig irriterende at han skulle gjøre dette ubedt, selvfølgelig :blunke: ) Har til og med vasket dørene på kjøkkenskapene grundig med grønnsåpevann og vasket alle glassgjenstander (Ikke for at det er så mange...) i mildt såpevann i oppvaskkummen.

Har også lagt sammen og lagt bort klær, hengt opp en vask og satt på en ny.

*kroer seg av god samvittighet og gleder seg til å legge seg på friskt grønnsåpeduftende soverom*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...