Gå til innhold

Ønsker tips til bra spisesteder i gangavstand fra Karl Johan.


Gjest Gjest_Lina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lina_*

Vi skal ha en weekendovernatting i Oslo til helgen og lurer på om noen kan anbefale oss noen bra spisesteder som ikke er alt for dyrt.

Vi er to voksne og et barn på 3 år.

Vi er glad i det meste av mat, spesielt indisk, thai, kreolsk osv, men også helt vanlige retter som fisk, kylling og biff.

Vi skal bo på Grand Hotel i Karl Johan og ønsker tips til spisesteder i gangavstand herfra (vi kan godt gå et lite stykke som for eksempel ca avstand det er fra Karl Johan til Aker brygge eller lignende)

Takker for alle tips.

Ps: dersom noen vet. Finnes det noen billig parkering i nærheten der eller blir det Ibsenhuset som er best å parkere i for hele helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere vil ha thai, så er Rice Bowl helt supergenialt. Koselig sted, billig mat (100-120,- for hovedretten) og maten er GOD. Det eneste problemet er at det ofte er VELDIG fullt der, så det kan være lurt å ta en tidlig middag om man skal dit. Mulig de tar bordreservasjoner og, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Habibi cafe rett ved Oslo City serverer palestisk mat. En av mine favoritter.

Habibi anbefales! Fasaden og området rundt er kanskje ikke så innbydende, men selve stedet har en sjarmerende atmosfære og god mat!

San Leandro ligger i Vika og har god tapas. Det er imidlertid noe overpriset, mye folk og noe støy der, så kanskje ikke stedet jeg ville dratt en lørdagskveld i julebordsesongen.

Rust er en tapasrestaurant på Majorstuen/Bislett, ligger nedenfor Lorrys i parkveien. Er litt anonym og ukjent, men veldig god mat og litt roligere stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne! Jeg er også alltid på Mr. Hong når jeg er i Oslo.

Liker også Mr Hong.

Great India er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...