Gjest Gjest_tittei_* Skrevet 30. november 2009 #1 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg må prakere bilen min ute..må skrape meg halvt ihjel hver morgen før jobb..for isen er så hard.. Finnes det en spray som gjør det lettere å skrape?har en sånn "hatt" til bilen..men er så ork å ta den av og på hver morgen... Ser også at bilene rundt min bil ikke er helt hvit av frost..mens min som er svartlakkert er knallvit..og det går heller ikke bort i løpet av dagen...er det min lakk som holder veldig på isen?... hilsen "grønn",ny bileier.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 30. november 2009 #2 Del Skrevet 30. november 2009 Det finnes vet du! Sjekk på en bensinstasjon eller Clas Ohlson etter noe som heter De-Icer. Koster ca 30-40 kroner, og da har du ut vinteren. Spray rikelig på hele ruten, og du kan som regel bruke viskerene til å fjerne det som da er blitt slaps... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_tittei_* Skrevet 30. november 2009 #3 Del Skrevet 30. november 2009 Flott!takk for svar... hilsen en opplyst bileier:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest titteif Skrevet 30. november 2009 #4 Del Skrevet 30. november 2009 forresten... kan jeg bruke den sprayen på hele bilen..eller kun på vindu? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #5 Del Skrevet 30. november 2009 kun på vinduet ja Men å bruke slik spray er ikke særlig miljøvennlig da... Bruk heller hatten du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 30. november 2009 #6 Del Skrevet 30. november 2009 Dette visste jeg ikke om. Men så smart. :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #7 Del Skrevet 30. november 2009 Men den sprayen kan umulig være særlig bra for ruta på lang sikt? Når den er så sterk så må den vel ødelegge på sett og vis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 1. desember 2009 #8 Del Skrevet 1. desember 2009 Den er helt ufarlig. Det er værre at du står og skraper, faktisk. Tenk på all den skitten som ligger på ruta om vinteren. Når bilen fryser over natta og du kommer og skraper står du og gnikker dette ned i ruta, og etter hvert vil du se at ruta di er full(!) av småriper... Det er nok ikke noe problem å bruke den på resten av bilen, men hva er vitsen? Den vil ikke se ut etterpå, den vil være full av skjolder som ikke tar seg spesielt bra ut. Skal du ha en bil som ser bra ut på vinteren er det bare en ting som hjelper, voks en gang i måneden og vask minst en gang eller to i uken. Jeg gjør dette med min egen bil, og den holder seg ren og pen gjennom vinteren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_tittentei_* Skrevet 1. desember 2009 #9 Del Skrevet 1. desember 2009 finnes det en lakk som gjør at frosten ikke fester seg så lett på lakken på bilen da?..jeg har svart bil,men nå kjører jeg rundt i en snøhvit..og det rimer aldri av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 1. desember 2009 #10 Del Skrevet 1. desember 2009 Det er det dessverre ikke så mye å gjøre med, det går bort etter hvert som bilen blir varm og du kjører... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 1. desember 2009 #11 Del Skrevet 1. desember 2009 Heisann. En venn av meg brukte en sånn spray på bilen sin (husker ikke hva den het, men funksjonen er den samme som beskrevet her i tråden), han sprayet visst altfor mye, for han hadde store problemer med å få det av ruten igjen. Ble visst bare en guffen smørje på hele ruta, så du bør sikkert moderere spraybruken litt, og ikke "go nuts" Kan jeg forresten spørre om noe som er litt off-topic? Jeg har isklumper som sitter fast på dørene på bilen, skader de lakken på noen måte? Jeg mener kuler/klumper på størrelse med femtiøringer... Så lenge jeg ikke rører dem har de vel ikke noe å si, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #12 Del Skrevet 1. desember 2009 Gjest tittentei: Hadde du giddi å polere bilen din 2 ganger i året (vår/høst) hadde snøen/isen sitti mye løsere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 1. desember 2009 #13 Del Skrevet 1. desember 2009 Heisann. En venn av meg brukte en sånn spray på bilen sin (husker ikke hva den het, men funksjonen er den samme som beskrevet her i tråden), han sprayet visst altfor mye, for han hadde store problemer med å få det av ruten igjen. Ble visst bare en guffen smørje på hele ruta, så du bør sikkert moderere spraybruken litt, og ikke "go nuts" Kan jeg forresten spørre om noe som er litt off-topic? Jeg har isklumper som sitter fast på dørene på bilen, skader de lakken på noen måte? Jeg mener kuler/klumper på størrelse med femtiøringer... Så lenge jeg ikke rører dem har de vel ikke noe å si, eller? Slikt er helt ufarlig så lenge du ikke er borti. Lakken tar egentlig ikke skade av skitt eller noe, det er først når vi begynner med harde svamper og børstemaskiner ripene kommer. Jeg selv har ikke vasket bilen i en maskin med børster på flere år. Jeg hadde en bil som ble kjørt mye i maskin, og den så rett og slett ikke ut. Bilen jeg har i dag er snart fem år gammel og har vel rundt 70 000 km på telleren, og ser fortsatt helt ny ut. Ikke en eneste "swirl" i lakken. Slikt er kos... Ellers støtter jeg siste taler i voksing. Ideelt sett bør man vokse bilen hver måned, evt. hver 6 uke. Kommer litt an på voksen din. Du ser at bilen trenger et lag voks når vannet ikke perler seg lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lopsie Skrevet 2. desember 2009 #14 Del Skrevet 2. desember 2009 Bruker De-Icer fra Biltema og er veldig fornøyd. Koster rett under 50-lappen for en stor sprayflaske. Jeg bruker også silikonstift (gummilister på døren) og låsolje fra Biltema. Da er jeg godt rustet til å møte vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå