Gå til innhold

Barbert nedentil

Gjest Gjest_Kåre_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kåre_*
Skrevet

Tror ikke det finnes noen undersøkelser på dette, så la meg tippe.

Under 30 år - 10%

30 til 40 år - 5%

over 50 år - 2%

Forøvrig tror jeg de fleste damene som er barberte er i et fast forhold.

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters
Skrevet

Under 30 år - 10%

30 til 40 år - 5%

over 50 år - 2%

Synspunkter?

Forøvrig tror jeg denne tråden blir kort!

Skrevet

Det finnes faktisk undersøkelser på dette gjort av av RFSU.

Jeg er for trøtt til å gidde å lete frem tallene, men bare la meg si at du tar veldig feil. Tallene for under tredve varierer i norge men jeg mener å huske at i f.eks trondheim og Oslo så lå det på over 50%

Skrevet

Jeg er 22 år, ikke i fast forhold. Begynte å glattbarbere meg nedentil da jeg var rundt 16, for meg var dette det aller mest hygeniske i forhold til mensen, og jeg svettet ikke så mye der nede lenger. Har ikke sluttet å barbere meg bare fordi jeg er singel.

Gjest Gjest_Kåre_*
Skrevet
Forøvrig tror jeg denne tråden blir kort!

Hvorfor det da?

Dette er jo ikke en vanlig tråd om hva den enkelte foretrekker - og de trådene går jo i det uendelige her. Så bakgrunnen var bare å skrive om noe som jeg ikke husker å ha sett her før.

Altså "vanlig" relatert til andel av en befolkning. For noen er det vanlig hvis 1 % gjør noe. For andre igjen betyr det 50%.

Denne tråden får over 30 svar, tror jeg :)

Skrevet

Gjesk_Kåre: På 90-tallet kan det hende at tallene dine hadde en viss realisme over seg, men nå kan jeg garantere deg at de er VELDIG mye høyere.

Forskjellen går i å være helt glattbarbert og å være barbert fra omtrent rundt klitten og nedover/bakover. Sistnevnte er langt på vei det vanligste, men det første har blitt mer og mer vanlig i de senere årene. Brasiliansk voksing har blitt ganske populært, og der er det ifølge salingene faktisk vanligere å ta alt enn å ladet være igjen en stripe e.l.

Men - det har vært tilløp til tegn på at hårete fitte er på vei inn igjen, og bare det at slike tegn viser seg betyr jo at det i en eller annen grad kommer "tilbake". Om dette kommer til å vippe like mye tilbake som det har vippet fremover på 90-00-tallet er uklart. Kanskje blir det en sterkere konsensus på at det er helt greit uansett hvordan man vil ha det? Personlig elsker jeg variasjon, og ei helt glattbarbert fitte og en skikkelig tykk dusk sammen er det beste av begge verdener :)

Gjest Gjest_Kåre_*
Skrevet

Takk for synspunkter, Rimmern. Ja, jeg er nok litt akterutseilt da mine fleste erfaringer er fra nittitallet. Sukk!

Bakgrunnen for innlegget er en diskusjon på en pub i helgen. En kar hevdet at damene han møtte i tyveårene sjelden var barberte. En annen, litt eldre, med erfaringer rundt førti, sa at 8 av 10 han hadde hatt omgang med de senere år var barberte. Mine egne erfaringer de siste årene fra samme aldersgruppe er at ingen har tatt mer enn bikinilinjen.

Og her på KG virker det som om nesten alle barberer seg. Forvirrende.

Skrevet

Jeg tror i hvertfall det er mye vanligere enn du tror TS. Kunne ikke falle meg inn å ikke gjøre det, jeg er 28.

Skrevet

Jeg er 19. Jeg har aldri vært i noe særlig fast forhold og jeg begynte å barbere meg nedentil når jeg var 17. Liker bare ikke hår. Ikke på meg selv eller menn.

Gjest Gjest_Tim_*
Skrevet

Sukk! forferdelig for en mann som synes ribbet høne er det største turn-off som finnes..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er glattbarbert, og var det når jeg ikke var i et forhold også.

Skrevet

Under 30 år - 10%

30 til 40 år - 5%

over 50 år - 2%

Synspunkter?

Forstår ikke hvor du har det der fra...

Single damer på 30-60 er nybarberte. De i forhold er mer sløve...

Gjest Purple Haze
Skrevet

Tror det kan komme veldig ulike svar her gitt. Jeg er i forhold, kjæresten foretrekker helt glatt, og det er greit for meg. Da jeg var singel pleide jeg barbere helt, og bare spare igjen en liten stripe foran. Jeg er 42.

Skrevet
Forstår ikke hvor du har det der fra...

Single damer på 30-60 er nybarberte. De i forhold er mer sløve...

Jeg blant mange andre blir ikke "sløve" i forhold. Men den påstanden gjelder forsåvidt menn og.

Fatter ikke hvorfor folk barberer seg for andre, for å så la vær å barbere what so ever fordi man allerede har kapret vedkommende.

Skrevet

Ingenting er så vanlig som det kan virke på kg, i hvert fall ikke på dette underforumet.

Skrevet

Jeg barberer bare under og trimmer resten. Jeg gjør hva jeg føler meg vel med, og har ikke møtt noen som ikke takler det av det motsatte kjønn.

Gjest Gjest - monis
Skrevet

Jeg er 43 og barberer kun bikinilinjen og det siste stykket under. Resten friseres/stusses. Ingen av mine venninner på min alder ser ut som småpiker der forneden. Og min samboer som er 50 synes helt glattbarberte rett og slett er ekkelt.

For øvrig synes jeg faktisk det er litt trist at normalen skal være å kjempe mot det naturlige. For et sabla pes med all denne hårfjerningen! For meg holder det i massevis å fjerne hår i armhuler og på leggene.

Spesielt når også gutta hiver seg på og fjerner all sin mandige behåring på bryst, armer og bein, synes jeg det går laaaangt over streken. Et glattbarbert mannfolk blir altfor femi. Ingenting er vel mer lekkert enn et hårete mannebryst, særlig når den behåringen smalner av og kryper ned under bukselinningen :))

Det er vel noe med hva man venner seg til antar jeg.

Yngre mennesker i dag synes hår er 'æsj' - nær sagt uansett hvor, bortsett fra på hodet. Dustete, spør dere meg ..

Skrevet
Yngre mennesker i dag synes hår er 'æsj' - nær sagt uansett hvor, bortsett fra på hodet. Dustete, spør dere meg ..

Akkurat det der er merkelig. Hva er årsaken til at hår er fy noen steder på kroppen, men et must på andre steder? Vi er så vant til dette fenomenet, at vi sjelden stiller spørsmålstegn ved det.

...men det er jo ganske merkelig?

Gjest Gjesteopptreden
Skrevet
Jeg er 43 og barberer kun bikinilinjen og det siste stykket under. Resten friseres/stusses. Ingen av mine venninner på min alder ser ut som småpiker der forneden. Og min samboer som er 50 synes helt glattbarberte rett og slett er ekkelt.

For øvrig synes jeg faktisk det er litt trist at normalen skal være å kjempe mot det naturlige. For et sabla pes med all denne hårfjerningen! For meg holder det i massevis å fjerne hår i armhuler og på leggene.

Spesielt når også gutta hiver seg på og fjerner all sin mandige behåring på bryst, armer og bein, synes jeg det går laaaangt over streken. Et glattbarbert mannfolk blir altfor femi. Ingenting er vel mer lekkert enn et hårete mannebryst, særlig når den behåringen smalner av og kryper ned under bukselinningen :))

Jeg er etpar år eldre deg, og er veldig enig i det du sier. Er stusset selv, men har en partner som nekter å barbere, selv om jeg godt kunne tenke meg at han stusset litt han også... For øvrig er mann med kroppshår veldig turn-on for meg, så jeg minnes 80-tallet med glede, for da hadde menn hår der det var naturlig :-)

Skrevet

Utrolig at dere snakker om sånt, grøss! Skulle tatt seg ut om jeg hadde luftet slike tema overfor kameratene, tror de ville blitt rystet eller noe. Men ellers er det fornuft i innlegget ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...