Gå til innhold

Ang. det å ha en tv i huset


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg fikk en video i gave, og måtte jobbe i 3 år for å få igjennom at jeg har en tv og video som er kjøpt og betalt av hun lisensen skal stå på.

Jeg hadde alle kvitteringer og alt var ok, men de gav seg ikke...

Har aldri eid en tv osv, og har alltid brukt den mamma betaler på... De kunne jo ikke kreve to lisenser på samme tv og video...

Få noen som har tv fra før til å kjøpe til deg på sitt navn, og gjør deg klar til evt kamp :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppringt av en lisenskontrollør som påstå at han hadde sett at jeg hadde en tv ved å se inn gjennom stuevinduet mitt. Jøss, kan du fly, sa jeg men det synes han visst ikke var så veldig morsomt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppringt av en lisenskontrollør som påstå at han hadde sett at jeg hadde en tv ved å se inn gjennom stuevinduet mitt. Jøss, kan du fly, sa jeg men det synes han visst ikke var så veldig morsomt :sjenert:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en video i gave, og måtte jobbe i 3 år for å få igjennom at jeg har en tv og video som er kjøpt og betalt av hun lisensen skal stå på.

Jeg hadde alle kvitteringer og alt var ok, men de gav seg ikke...

Har aldri eid en tv osv, og har alltid brukt den mamma betaler på... De kunne jo ikke kreve to lisenser på samme tv og video...

Få noen som har tv fra før til å kjøpe til deg på sitt navn, og gjør deg klar til evt kamp :popcorn:

Men hadde du TV-en i en leilighet for deg selv? Eller bodde du hjemme på det tidspuktet?

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende at så mange viser null respekt for reglene i landet at de lyver for å ikke betale lisens. Det er sikkert mange av dere som skriker og bærer dere over de som sniker på bussen, snylter på skatt, nasker og jobber svart. Like feil alt sammen, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Reklamen" til NRK er ment å skremme folk til å betale, synes du ikke det er litt uetisk av en statskanal? Spesielt når det er ren bløff at de kan peile (og til dere som tror det, ser dere ikke problemer med det heller? Gosj ...).

Uetisk er det snarare at folk snik seg unna fellesutgiftene :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snike seg unna er ikke en bra ting, men det er da heller ikke bra å måtte tvinges til å betale for en kanal en ikke vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Reklamen" til NRK er ment å skremme folk til å betale, synes du ikke det er litt uetisk av en statskanal? Spesielt når det er ren bløff at de kan peile (og til dere som tror det, ser dere ikke problemer med det heller? Gosj ...).

Uetisk? Det er kriminelt å ikke betale tv-lisensen! Nei, jeg synes ikke det er uetisk å skremme kriminelle til å melde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke mer uetisk enn å ikke betale TV lisensen...

Hva er uetisk med å ikke betale TV lisens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har TV og DVD-spiller, men har ikke noen kanaler nå etter at man må kjøpe dekoder eller hva det nå heter. Skal liksom jeg også betale NRK-lisens, da? Ikke f, de kan jo prøve seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har TV og DVD-spiller, men har ikke noen kanaler nå etter at man må kjøpe dekoder eller hva det nå heter. Skal liksom jeg også betale NRK-lisens, da? Ikke f, de kan jo prøve seg!

Selvsagt ikke. Du må ikke betale lisens for å ha apparatet, men for å få inn sendingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...