Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #401 Del Skrevet 12. januar 2010 Spise og maule er jo ikke det samme :gjeiper: Det heter jo maule når man stapper inn masse av en ting i full fart Å maule er å spise noe "rent", f.eks. mauler man salami hvis man spiser det uten brødskive under. Man mauler kokt potet hvis man tar en potet fra kjeler og spiser den uten tilbehør til. Man mauler sjokoladepålegg hvis man stikker fingeren i Sjokade-glasset og sleiker av sjokoladepålegget etterpå. Å gafle i seg er å spise veldig fort/mye av gangen. Der ser du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjonana Skrevet 12. januar 2010 #402 Del Skrevet 12. januar 2010 "Hva var det jeg sa?" Hva er meningen med å si det? En vet nok om det uansett, og dessuten så er det UTROLIG irriterende for den som får høre det.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 12. januar 2010 #403 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg hater uttrykket "I hytt og gevær". Dvs, egentlig er det ikke noe uttrykk, for det korrekte er "I hytt og vær". Egentlig kan jeg si at jeg ikke liker ordtak som er vridd på, enten det er gjort for å være morsom eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. januar 2010 #404 Del Skrevet 12. januar 2010 En ting jeg aldri har skjønt poenget med er når folk sier alderen sin for så å si hvor gammel de blir. Jeg er 49 og blir 50... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 13. januar 2010 #405 Del Skrevet 13. januar 2010 Serr! Grøsse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 13. januar 2010 #406 Del Skrevet 13. januar 2010 En ting jeg aldri har skjønt poenget med er når folk sier alderen sin for så å si hvor gammel de blir. Jeg er 49 og blir 50... Det skulle være ganske logisk, ja Den eneste gangen jeg ser poenget med dette er hvis en snart fyller år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 13. januar 2010 #407 Del Skrevet 13. januar 2010 Det skulle være ganske logisk, ja Den eneste gangen jeg ser poenget med dette er hvis en snart fyller år. Hvorfor er det et poeng da? Man skjønner jo at vedkommende er 49 dersom han sier at han blir 50. Blir smør på flesk å si begge deler:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 13. januar 2010 #408 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg sliter litt med utsagnene: "gies bort" "blåe øyne" og "jeg kommer i fra..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tequila!! Skrevet 13. januar 2010 #409 Del Skrevet 13. januar 2010 vet ikke helt hvorfor, men jeg blir skikkelig irritert når noen sier håkken, hå og håpass.. og bin i stedet for byen.. Egentlig så irriterer hele den dialekta meg .. kanskje på tide å flytte snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. januar 2010 #410 Del Skrevet 13. januar 2010 vet ikke helt hvorfor, men jeg blir skikkelig irritert når noen sier håkken, hå og håpass.. og bin i stedet for byen.. Egentlig så irriterer hele den dialekta meg .. kanskje på tide å flytte snart Bor du i Odal/Solør-traktene kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 13. januar 2010 #411 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Sambo. Jeg tenker da enten på Sambo som er en treningsform eller også et ord som er et nedsettende kallenavn for svarte. Når det allerede finnes ordet samboer, synes jeg man skal bruke det. Endret 13. januar 2010 av Fropessor Snurre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. januar 2010 #412 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Sambo. Jeg tenker da enten på Sambo som er en treningsform eller også et ord som er et nedsettende kallenavn for svarte. Når det allerede finnes ordet samboer, synes jeg man skal bruke det. Var det ikke Thorbjørn Egner som hadde en vise om "Lille svarte sambo" og "Det var en gang en negergutt som hette vesle Hoa..."? Det er vel ikke stuerent å si noen av disse ordene, selvom hottentotter er en folkestamme i Afrika. PS. Jeg har rettet opp til negergutt der jeg først skrev hottentott, husket feil. Men Hoa var en (ekte) hottentott! Endret 14. januar 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #413 Del Skrevet 14. januar 2010 Bor du i Odal/Solør-traktene kanskje? Hehe.. jepp, sør odal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 14. januar 2010 #414 Del Skrevet 14. januar 2010 Var det ikke Thorbjørn Egner som hadde en vise om "Lille svarte sambo" og "Det var en gang en hottentott som hette vesle Hoa..."? Det er vel ikke stuerent å si noen av disse ordene, selvom hottentotter er en folkestamme i Afrika. Jeg har hørt at sangen om Hoa har blitt forbudt i skolen pga "diskriminering" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 14. januar 2010 #415 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg ELSKET Hoa når jeg gikk på barnehagen og barneskolen! Trist om den ikke synges mer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 14. januar 2010 #416 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg ELSKET Hoa når jeg gikk på barnehagen og barneskolen! Trist om den ikke synges mer da. Å. Jeg syntes den sangen var skummel husker jeg. Men den er jo litt smårasistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 14. januar 2010 #417 Del Skrevet 14. januar 2010 Jo, den er sikkert det, men det skjønte ikke vi på barnehagen og i småskolen, hehe :gjeiper: Den er jo veldig fengende da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvira Skrevet 25. januar 2010 #418 Del Skrevet 25. januar 2010 Liker ikke ordet kondolerer. Sikkert enkelt å ta i bruk når en ikke vet hva en skal si, men det blir som et omvendt gratulerer, og veldig stivt. Kommer ikke til å bruke det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 26. januar 2010 #419 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Jeg vet ikke hvorfor, men jeg merker det irriterer meg når folk sier "halla" (hei) Og jeg har oppdaget ar jeg er veldig lei uttrykket "tilsynelatende" -et begrep som benyttes HELE TIDEN i yrket mitt (av meg også...)."Pasienten fremstod som tilsynelatende rolig" osv. Og i skrivende form er det verste jeg vet "....."Sikkert pga fyren som jeg datet i sommer som presterte å slutte alle setninger i tekstmeldingene med "....." Jeg som den overanalyserende personen jeg er, holdt på å bli gal!!! En vanlig sms så f.eks slik ut: Hei....Hvordan går det?Jeg har tenkt meg ut i kveld....skal bli artig å treffe kamerater og nye folk.... Grrr...snakk om å dra meg i håret Endret 26. januar 2010 av Trolletrine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Buddy_* Skrevet 26. januar 2010 #420 Del Skrevet 26. januar 2010 Syns folk bruker uttrykket "gøy" for ofte og i feil sammenhenger. Kjempegøy,dritgøy,skitgøy er helt utrolig dårlige ord å bruke. Man bør klare å finne andre ord som betegner hva man har gjort eller sett mye bedre. En annen ting her på KG er uttrykket "du fortjener så mye bedre" - uten at folk helt klart kjenner vedkommende (i denne kvasianonyme forumformen) og egentlig ikke har 100 % belegg for å skrive det slik. Jeg blir stadig overrasket over at man sier dette her, hva pokker vet man egentlig om vedkommende ??? Jeg hater ikke direkte disse ordene eller setningene, men syns de blir brukt feil og er da litt irriterende (akkurat som jeg skulle endt denne setningen med lissom eller liksom.....også useless ord !!!) Og noen vil sikkert ikke like engelsken som blir putta inn i norske ord og uttryksformer......just like me ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå