Gjest Eurodice Skrevet 11. januar 2010 #381 Del Skrevet 11. januar 2010 Fordeler og bakdeler er jo en klassiker, da. Har selv gått i fella der. Jeg har to flotte fordeler og en bra bakdel . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zuperduper Skrevet 11. januar 2010 #382 Del Skrevet 11. januar 2010 "...jeg hører hva du sier..." (noe som jeg synes betyr: "men jeg driter egentlig i det") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zuperduper Skrevet 11. januar 2010 #383 Del Skrevet 11. januar 2010 Fordeler og bakdeler er jo en klassiker, da. Har selv gått i fella der. Hva tenker du på da...? Bakdel er et ord - som "ulempe" http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #384 Del Skrevet 11. januar 2010 SAMBO. Hvor vanskelig er det egentlig å skrive samboer? Jeg har heldigvis ikke hørt noen si sambo, men likevel det er ofte å lese her på forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. januar 2010 #385 Del Skrevet 11. januar 2010 Hva tenker du på da...? Bakdel er et ord - som "ulempe" http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Dette er nok et eksempel på at når et ord blir brukt feilaktig lenge nok av tilstrekkelig mange mennesker, blir det "opphøyd" til riktig bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidvandre Skrevet 11. januar 2010 #386 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har to flotte fordeler og en bra bakdel . Ja, det fikk jeg høre av en dame da jeg 'misbrukte' ordet Ulempe, jeg glemte å skrive det riktige ordet, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidvandre Skrevet 11. januar 2010 #387 Del Skrevet 11. januar 2010 Hva tenker du på da...? Bakdel er et ord - som "ulempe" http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Hallo? Hva har skjedd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ihearttom Skrevet 11. januar 2010 #388 Del Skrevet 11. januar 2010 Eneste ord jeg grøsser når jeg hører, er enkelte svært vulgære ord, slik som: sugetur - om oralsex. Høres bare ekkelt ut. "det knullet i munnen, for å si det sånn" - Paradise Hotell Petters sitat på 4 stjernes middag på tvNorge. Kjæresten min tuller og bruker det uttrykket mye bjørnefitte - om pelsluer. og som noen nevnte tidligere, "klam i hakket" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 11. januar 2010 #389 Del Skrevet 11. januar 2010 bjørnefitte - om pelsluer. Ja! Det er et utrolig stygt ord! Ikke er det morsomt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NewMonkey Skrevet 11. januar 2010 #390 Del Skrevet 11. januar 2010 SAMBO. Hvor vanskelig er det egentlig å skrive samboer? Jeg har heldigvis ikke hørt noen si sambo, men likevel det er ofte å lese her på forumet. +1 Jeg hater å høre setningen "Det årner seg" når jeg har et ordentlig problem. Når folk sier det så syns jeg de like gjerne kan si "jeg driter i dine problemer for jeg syns ikke det er noe problem" Og ordet "Lættis" som folk sier istedenfor å faktisk le av noe. Dødsirriterende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Feline. Skrevet 11. januar 2010 #391 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg er klar over at det er mye som dialektmessig blir helt feil i forhold til normalt skriftspråk. Jeg sier ikke "ligget" selv heller. Men akkurat den setningen med "jeg har lagt.." høres for meg mye verre ut enn andre dialektvarianter, og det som aller mest gir meg grøsninger er at noen skriver det også. Hva med "jeg LÅ så vondt i natt" ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Feline. Skrevet 11. januar 2010 #392 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg misliker sterkt ordet maule.. For dere som ikke vet hva det skal forestille, så blir det brukt om å spise noe der og da, uten å feks tilberede det eller legge det på skiven. T.D Maule litt grillpølse eller salami. Teit ord, si bare spise, som normale folk! Spise og maule er jo ikke det samme :gjeiper: Det heter jo maule når man stapper inn masse av en ting i full fart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zuperduper Skrevet 11. januar 2010 #393 Del Skrevet 11. januar 2010 Dette er nok et eksempel på at når et ord blir brukt feilaktig lenge nok av tilstrekkelig mange mennesker, blir det "opphøyd" til riktig bruk. Språket er i stadig endring . Får høre denne setningen av den yngre generasjonen titt og ofte (særlig når vi diskuterer kj-sh-lyder) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 12. januar 2010 #394 Del Skrevet 12. januar 2010 Hva med "jeg LÅ så vondt i natt" ?? Er denne feil? Du kan sove dårlig fordi du ikke ligger godt, og det motsatte av å ligge godt er jo å ligge vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ihearttom Skrevet 12. januar 2010 #395 Del Skrevet 12. januar 2010 +1 Jeg hater å høre setningen "Det årner seg" når jeg har et ordentlig problem. Når folk sier det så syns jeg de like gjerne kan si "jeg driter i dine problemer for jeg syns ikke det er noe problem" Og ordet "Lættis" som folk sier istedenfor å faktisk le av noe. Dødsirriterende... Ei veninne av meg drar den enda lenger ut og sier 'sprut lættis' "jeg får helt sprutlættis assa!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #396 Del Skrevet 12. januar 2010 SAMBO. Hvor vanskelig er det egentlig å skrive samboer? Jeg har heldigvis ikke hørt noen si sambo, men likevel det er ofte å lese her på forumet. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 12. januar 2010 #397 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg ledde godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 12. januar 2010 #398 Del Skrevet 12. januar 2010 Det blir brukt hyppig her i byen. Litt ekkelt ord, men klarer ikke helt å la vær å bruke det. I det første innlegget står det ganske godt beskrevet hva det betyr. En kompis av meg sier "haaaAAllOOoooOOO!" på en sykt irriterende måte. Han nærmest roper det når noen sier noe dumt/åpenbart/whatever. Jeg får frysninger på ryggen av det. Det er litt gay da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonka Skrevet 12. januar 2010 #399 Del Skrevet 12. januar 2010 Spise og maule er jo ikke det samme :gjeiper: Det heter jo maule når man stapper inn masse av en ting i full fart Å maule er å spise noe "rent", f.eks. mauler man salami hvis man spiser det uten brødskive under. Man mauler kokt potet hvis man tar en potet fra kjeler og spiser den uten tilbehør til. Man mauler sjokoladepålegg hvis man stikker fingeren i Sjokade-glasset og sleiker av sjokoladepålegget etterpå. Å gafle i seg er å spise veldig fort/mye av gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 12. januar 2010 #400 Del Skrevet 12. januar 2010 Et annet "ord"; seff!!! ÅÅÅåhhh (Rett og slett målløs) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå