Gjest Spinell Skrevet 6. januar 2010 #361 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg kommer fra Hedmark, og må bare skyte inn at ama virker litt malplassert i den setningen Vet ikke helt hvorfor, men jeg tror det har med at hovedsetningen slutter på heller. (For de uinnvidde som ikke er kjent med "ama": det brukes omtrent på samme måte som trønderne bruker "sjø".) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7. januar 2010 #362 Del Skrevet 7. januar 2010 "Jenten" er jeg ikke spesielt glad i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. januar 2010 #363 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) *OXO* er fjortisspråk . Uttaler noen "også" virkelig på denne måten? Endret 8. januar 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaFemme Skrevet 8. januar 2010 #364 Del Skrevet 8. januar 2010 Venninde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 8. januar 2010 #365 Del Skrevet 8. januar 2010 Venninde. Er du i Tønsberg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaFemme Skrevet 8. januar 2010 #366 Del Skrevet 8. januar 2010 Er du i Tønsberg? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 8. januar 2010 #367 Del Skrevet 8. januar 2010 Nei. ok :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille85 Skrevet 8. januar 2010 #368 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Hater å høre noen si TRI.. Syns bare det er fælt! Tre/3 er bedre! ET drops.. Wtf? Folk, spesielt jenter, som sier LIKSOM, hele tiden.. Gjerne ved slutten av hver setning! "Holdt jeg på å si" .. Etter du har sagt det .......? Gelter.. Det heter PENGER.. Alle disse teite kallenavnene på kvinnens kjønnsorgan! Mus? Hvem bil....? Jaha? Uff.. Masse.. Kan sitte her i ukesvis! :gjeiper: Endret 8. januar 2010 av Lille85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. januar 2010 #369 Del Skrevet 8. januar 2010 Hater å høre noen si TRI.. Syns bare det er fælt! Tre/3 er bedre! ET drops.. Wtf? Folk, spesielt jenter, som sier LIKSOM, hele tiden.. Gjerne ved slutten av hver setning! "Holdt jeg på å si" .. Etter du har sagt det .......? Gelter.. Det heter PENGER.. Alle disse teite kallenavnene på kvinnens kjønnsorgan! Mus? Hvem bil....? Jaha? Uff.. Masse.. Kan sitte her i ukesvis! :gjeiper: Hva sier du, da? Drops kan være både hankjønn og intetkjønn.Kanskje du sier ei drops? Gelter har jeg aldri hørt, må komme fra tysk sikkert, das Geld. Ellers er jeg veldig enig med deg i dine eksempler. Jeg irriterer meg over engelske forkortelser i norsk språk, for eksempel wtf, btw osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 8. januar 2010 #370 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Hater å høre noen si TRI.. Syns bare det er fælt! Tre/3 er bedre! ET drops.. Wtf? Folk, spesielt jenter, som sier LIKSOM, hele tiden.. Gjerne ved slutten av hver setning! "Holdt jeg på å si" .. Etter du har sagt det .......? Gelter.. Det heter PENGER.. Alle disse teite kallenavnene på kvinnens kjønnsorgan! Mus? Hvem bil....? Jaha? . Uff.. Masse.. Kan sitte her i ukesvis! :gjeiper: Jeg foretrekker søte kallenavn på kjønnsorgan enn det virkelige navnet. Snakker du dirty bruker du ikke faguttrykk. DET er turnoff det Endret 8. januar 2010 av Bianca26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvira Skrevet 9. januar 2010 #371 Del Skrevet 9. januar 2010 Dette er ikke ord eller setning, men jeg synes det høres litt rart ut når østlendinger ikke klarer å si "R". Barn uttales Ban , Smart- Smatt, Arne - Ane, Mørkt - Møtt, Lars-Lasj osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #372 Del Skrevet 9. januar 2010 *Spanke*!! Hvorfor ikke kalle en spade for en spade og bruke de norske ordene SLÅ eller DENGE? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 9. januar 2010 #373 Del Skrevet 9. januar 2010 Dette er ikke ord eller setning, men jeg synes det høres litt rart ut når østlendinger ikke klarer å si "R". Barn uttales Ban , Smart- Smatt, Arne - Ane, Mørkt - Møtt, Lars-Lasj osv... Det eneste jeg kjenner igjen her er "Lasj." Jeg regner med du sikter til det som kalles retrofleks, nemlig at rt, rn, rs osv slås sammen til én lyd. R-en forsvinner altså ikke. Jeg er trønder og gjør også dette. Selv er jeg lei av "liksom" og "på en måte." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 11. januar 2010 #374 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Liksom eller lissom, omg, btw, bitch, hore, for å si det sånn, holdt på å si.. Altfor mye å skrive ned. Husker jeg hørte en amerikansk rapper på tv som skulle forklare hvordan han følte seg. Jeg har aldri hørt noen har brukt "you know" og "like" så mange ganger. Jeg fikk ikke med meg hva han egentlig sa fordi det druknet i de to ordene. Det var "like" og "you know" så altfor ofte. Så "like, you know, like, I, like, you know". Hæh? Endret 11. januar 2010 av Fropessor Snurre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 11. januar 2010 #375 Del Skrevet 11. januar 2010 Leste nettop, og har irritert meg over denne tidligere (og nå!); Begge bilene kom i brann....??? Vet ikke sikkert om det er rett norskskriving eller ikke, men den setninga der er så .... ..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. januar 2010 #376 Del Skrevet 11. januar 2010 Leste nettop, og har irritert meg over denne tidligere (og nå!); Begge bilene kom i brann....??? Vet ikke sikkert om det er rett norskskriving eller ikke, men den setninga der er så .... ..! Det kunne med fordel ha stått at det begynte å brenne i begge bilene. Apropos biler, man leser stadig om kollisjoner og utforkjøringer osv. at bilene fikk store materielle skader. Hva slags andre skader skulle en bil få? Emosjonelle? Psykiske? Det holder lenge med å si at bilen(e) fikk store skader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hysteria Skrevet 11. januar 2010 #377 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg liker ikke å høre: "Skynd deg!" "Kommer du snart?" og "Du kan skylle på deg selv!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #378 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg liker det ikke når folk sier: "Det er bare helt mongo", eller "tilakestående". Disse uttrykkene virker veldig stigmatiserende ovenfor de som faktisk har en reell problematikk på dette området, synes jeg. Jeg liker ikke disse nedlatende ordene brukt hverken om funksjonshemmede, eller i andre sammenhengenger. Og så misliker jeg det sterkt når voksne snakker ungdomsspråk, ved å blande engelske ord med norske. Sch-lyd der det skal være kj-lyd, er rett og slett helt tragisk. Fysj og fy!! Kjenner folk på 30+ som ikke klarer å si kj... , og min erfaring er at de ikke bare HØRES uintelligente ut, men de ER det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. januar 2010 #379 Del Skrevet 11. januar 2010 Et ord som jeg får "fnatt" av er utestengelse. Det brukes bare i sportssammenheng etter min erfaring. Det riktige er utesteng(n)ing. Har noen hørt om strømstengelse, vannstengelse? Annet som jeg blir oppgitt over, er kombinasjonene både - men (også) og både - eller, både skriftlig og muntlig. Jeg fatter ikke at folk ikke ser og hører at det er helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidvandre Skrevet 11. januar 2010 #380 Del Skrevet 11. januar 2010 Fordeler og bakdeler er jo en klassiker, da. Har selv gått i fella der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå