Gå til innhold

Er det noe ord eller setninger du bare hater å høre

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Spinell

Jeg kommer fra Hedmark, og må bare skyte inn at ama virker litt malplassert i den setningen ;) Vet ikke helt hvorfor, men jeg tror det har med at hovedsetningen slutter på heller.

(For de uinnvidde som ikke er kjent med "ama": det brukes omtrent på samme måte som trønderne bruker "sjø".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

*OXO* er fjortisspråk :fy_fy:. Uttaler noen "også" virkelig på denne måten?

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater å høre noen si TRI.. Syns bare det er fælt! Tre/3 er bedre!

ET drops.. Wtf?

Folk, spesielt jenter, som sier LIKSOM, hele tiden.. Gjerne ved slutten av hver setning!

"Holdt jeg på å si" .. Etter du har sagt det .......?

Gelter.. Det heter PENGER..

Alle disse teite kallenavnene på kvinnens kjønnsorgan! Mus?

Hvem bil....? Jaha?

Uff.. Masse.. Kan sitte her i ukesvis! :gjeiper:

Endret av Lille85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

ET drops.. Wtf?

Folk, spesielt jenter, som sier LIKSOM, hele tiden.. Gjerne ved slutten av hver setning!

Hvem bil....? Jaha?

Hva sier du, da? Drops kan være både hankjønn og intetkjønn.Kanskje du sier ei drops?

Gelter har jeg aldri hørt, må komme fra tysk sikkert, das Geld.

Ellers er jeg veldig enig med deg i dine eksempler.

Jeg irriterer meg over engelske forkortelser i norsk språk, for eksempel wtf, btw osv. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

ET drops.. Wtf?

Hvem bil....? Jaha?

.

Jeg foretrekker søte kallenavn på kjønnsorgan enn det virkelige navnet. Snakker du dirty bruker du ikke faguttrykk. DET er turnoff det

Endret av Bianca26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ord eller setning, men jeg synes det høres litt rart ut når østlendinger ikke klarer å si "R".

Barn uttales Ban , Smart- Smatt, Arne - Ane, Mørkt - Møtt, Lars-Lasj osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ord eller setning, men jeg synes det høres litt rart ut når østlendinger ikke klarer å si "R".

Barn uttales Ban , Smart- Smatt, Arne - Ane, Mørkt - Møtt, Lars-Lasj osv...

Det eneste jeg kjenner igjen her er "Lasj." Jeg regner med du sikter til det som kalles retrofleks, nemlig at rt, rn, rs osv slås sammen til én lyd. R-en forsvinner altså ikke. Jeg er trønder og gjør også dette.

Selv er jeg lei av "liksom" og "på en måte."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fropessor Snurre

Liksom eller lissom, omg, btw, bitch, hore, for å si det sånn, holdt på å si.. Altfor mye å skrive ned.

Husker jeg hørte en amerikansk rapper på tv som skulle forklare hvordan han følte seg. Jeg har aldri hørt noen har brukt "you know" og "like" så mange ganger. Jeg fikk ikke med meg hva han egentlig sa fordi det druknet i de to ordene. Det var "like" og "you know" så altfor ofte.

Så "like, you know, like, I, like, you know". Hæh?

Endret av Fropessor Snurre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettop, og har irritert meg over denne tidligere (og nå!); Begge bilene kom i brann....???

Vet ikke sikkert om det er rett norskskriving eller ikke, men den setninga der er så .... :haar::haar: ..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Leste nettop, og har irritert meg over denne tidligere (og nå!); Begge bilene kom i brann....???

Vet ikke sikkert om det er rett norskskriving eller ikke, men den setninga der er så .... :haar::haar: ..!

Det kunne med fordel ha stått at det begynte å brenne i begge bilene. Apropos biler, man leser stadig om kollisjoner og utforkjøringer osv. at bilene fikk store materielle skader. Hva slags andre skader skulle en bil få? Emosjonelle? Psykiske? Det holder lenge med å si at bilen(e) fikk store skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker det ikke når folk sier: "Det er bare helt mongo", eller "tilakestående". Disse uttrykkene virker veldig stigmatiserende ovenfor de som faktisk har en reell problematikk på dette området, synes jeg. Jeg liker ikke disse nedlatende ordene brukt hverken om funksjonshemmede, eller i andre sammenhengenger.

Og så misliker jeg det sterkt når voksne snakker ungdomsspråk, ved å blande engelske ord med norske.

Sch-lyd der det skal være kj-lyd, er rett og slett helt tragisk. :nei: Fysj og fy!! Kjenner folk på 30+ som ikke klarer å si kj... , og min erfaring er at de ikke bare HØRES uintelligente ut, men de ER det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Et ord som jeg får "fnatt" av er utestengelse. Det brukes bare i sportssammenheng etter min erfaring. Det riktige er utesteng(n)ing. Har noen hørt om strømstengelse, vannstengelse?

Annet som jeg blir oppgitt over, er kombinasjonene både - men (også) og både - eller, både skriftlig og muntlig. Jeg fatter ikke at folk ikke ser og hører at det er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...