Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #281 Del Skrevet 20. desember 2009 "Masse lykke til" Det høres så utrolig uintelligent ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #282 Del Skrevet 20. desember 2009 føkk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #283 Del Skrevet 20. desember 2009 Fitte og kuk osv. Mulig jeg er fra et veldig møblert hjem (det stemmer nok også ja), og er vant til at menneskene jeg omgås har et pent språk. Hater virkelig de ordene, og ikke minst pule. Fysj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 20. desember 2009 #284 Del Skrevet 20. desember 2009 "Et godt stykke arbeid" Ikke spør meg hvorfor, synes bare det er et irriterende uttrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarhann Skrevet 22. desember 2009 #285 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Når du spør om et innspill/ forslag fra noen og får til svar; -Gjør hva du vil i buksa di Endret 22. desember 2009 av Sarhann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 22. desember 2009 #286 Del Skrevet 22. desember 2009 Haha, jeg grøsser bare når jeg hører noen si det, skriftlig gjør det meg ingenting. Jøsses..!! Det at ungjenter kaller kjæresten for "typen min" er jo helt vanlig... Hva er så galt ved å høre dem si dét..?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
retroxx Skrevet 22. desember 2009 #287 Del Skrevet 22. desember 2009 "ikke si dette videre fordi jeg lovet henne å ikke si d til noen" !!!! ordet "liksom" eller "så LIGGE han å seie at eg e teide LIKSOM" vet ikke om folk sier dette overalt, mn særlig i sandnes/stavanger området. ordet "ergo" ggggah, mamma bruker d heeeele tiden jeg blir gaaaaaaal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
retroxx Skrevet 22. desember 2009 #288 Del Skrevet 22. desember 2009 Tyisk fjortis. I likhet med uttrykket "og jeg bare"(kombinert med heving av øyebryn/himling med øynene) som fjortisjentene bruker når de gjenforteller noe til venninnene sine. haha enig! "han sa d liksom og eg bare hallo liksom..tre ord i èn setning som jeg haaaater!!! høres så utrooolig inteligent ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #289 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg holder på å sprekke når folk sier: "hvis du skjønner hva jeg mener?" midt i en setning. De kan ha sagt noe som: "jeg kom nettopp hjem fra jobb, hvis du skjønner hva jeg mener?" Hvis jeg ikke skjønner hva du snakker om, så sier jeg ifra!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 22. desember 2009 #290 Del Skrevet 22. desember 2009 "Et godt stykke arbeid" Ikke spør meg hvorfor, synes bare det er et irriterende uttrykk. "Å produsere tekst", som ofte ble brukt da jeg studerte. Herregud, det høres ut som om det å skrive er en mekanisk prosess som ikke innebærer masse refleksjon, tankevirksomhet og til tider lidenskap. Det høres ut som om studentene bare skal gulpe opp tekst og være små maskiner. Pluss at fokuset blir på oppgavers kvantitet, ikke kvalitet. Litt samme som eksemplet overfor, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 22. desember 2009 #291 Del Skrevet 22. desember 2009 "Misforstå meg rett" Det gir ikke mening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #292 Del Skrevet 22. desember 2009 "Misforstå meg rett" Det gir ikke mening! Nei, det gir ikke mening, men likevel bruker jeg det uttrykket når jeg sier noe jeg vet kan bli tatt ille opp selv om jeg mener det godt... Da forteller jeg mottakeren at jeg er klar over at det jeg sier kan høres krasst ut, men at jeg ønsker at den jeg snakker med skal legge godviljen til, og ta det jeg sier i beste mening, i stedet for i verste mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. desember 2009 #293 Del Skrevet 22. desember 2009 Det er mulig at andre også har nevnt dette, men et ord som irriterer meg er "skriveleif". Det forekommer så ofte, så jeg har begynt å lure på om mange faktisk tror det er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 22. desember 2009 #294 Del Skrevet 22. desember 2009 Det er mulig at andre også har nevnt dette, men et ord som irriterer meg er "skriveleif". Det forekommer så ofte, så jeg har begynt å lure på om mange faktisk tror det er riktig. Ja sant. Er skrevet alt for mye. Akkurat som en elendig vits Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CheezDoodles Skrevet 22. desember 2009 #295 Del Skrevet 22. desember 2009 Når jeg var liten, irriterte jeg meg over at mamma alltid sa "holdt jeg på å si". Jeg kunne ikke forstå hvorfor hun sa det. Holdt på å si? Du sa det jo! Og hun sier det så utrolig mye også. Nå har jeg bare lært meg å ikke irritere meg over det, men heller more meg Jeg kan sitte i telefonen med henne og telle hvor mange ganger hun sier det (faktisk har jeg sagt det selv flere ganger...kan ikke noe for det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 22. desember 2009 #296 Del Skrevet 22. desember 2009 Nei, det gir ikke mening, men likevel bruker jeg det uttrykket når jeg sier noe jeg vet kan bli tatt ille opp selv om jeg mener det godt... Da forteller jeg mottakeren at jeg er klar over at det jeg sier kan høres krasst ut, men at jeg ønsker at den jeg snakker med skal legge godviljen til, og ta det jeg sier i beste mening, i stedet for i verste mening. Men det heter da "ikke misforstå meg" eller "forstå meg rett". "Misforstå meg rett" er en selvmotsigelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 23. desember 2009 #297 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg kan signere på kjempemange av innleggene her. "Skriveleif" irriterer vettet at meg. Det høres bare dumt ut. Belladonna: Jeg håper virkelig ikke folk tror det er riktig. "Misforstå meg rett" er så ulogisk at jeg aldri har skjønt det. Det er faktisk ikke mulig å misforstå noe og samtidig oppfatte det på riktig måte. "Hvis du skjønner hva jeg mener" hater jeg. Særlig hvis det blir brukt i setninger som "jeg kjøpte en genser, hvis du skjønner hva jeg mener." Vet om en som snakker slik hele tiden, og jeg synes det er utrolig nedverdigende, jeg er ikke dum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #298 Del Skrevet 23. desember 2009 "sett på maken!!" feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinnia Skrevet 26. desember 2009 #299 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Jeg irriterer meg litt over folk som blander inn unødvendige engelske ord i språket når det fins norske ord for det samme. Hm, så var det å komme på bra eksempler da.. Som en gjest skrev i en diskusjon; "til alle dere haters.." "jeg blamer ikke deg" "dagens outfit" (hva er galt med dagens antrekk...?) Jeg får komme på flere eksempler senere, eller kanskje noen andre har noen? Ellers synes jeg også det har gått inflasjon i uttrykkene "gaaah!" og "elsk" i det siste, og jeg merker jeg begynner å bli meget lei begge to. Endret 26. desember 2009 av Dansepiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 26. desember 2009 #300 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg irriterer meg litt over folk som blander inn unødvendige engelske ord i språket når det fins norske ord for det samme. Må si jeg synes det ble litt ironisk med den signaturen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå