Gå til innhold

Er det noe ord eller setninger du bare hater å høre

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kommer stadig på noe mer jeg misliker.

Jeg irriterer meg over uttrykk som f.eks:

Neseforkjølet (hvor ellers er man forkjølet?)

Så det visuelt

+ masse mer som jeg ikke kommer på i skrivende stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Får jeg sitte på deg hjem?"

Det heter "sitte på med deg hjem".

Irriterer meg når folk bruker til alt. Det heter ikke "god på langrenn", det heter god til langrenn, god med langrennsskia. Du kan være god på trommer, men ikke på samarbeid.

Liker heller ikke engelske uttrykk der vi har riktig gode norske begreper som dekker, feks weekend. Si helg, det er både kortere og mer presist. Lunch kan jeg godta fordi formiddagsmat er en munnfull, men hvorfor skrive sale når salg dekker akkurat like bra?

En venninne av meg sier helge-weekend. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

hmm nå kom jeg på noe som overhode ikke har noe med saken å gjøre. Ble litt filosofisk av meg.. Hvorfor heter det keisersnitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm nå kom jeg på noe som overhode ikke har noe med saken å gjøre. Ble litt filosofisk av meg.. Hvorfor heter det keisersnitt?

Fordi Cæsar angivelig skal ha kommet til verden på den måten.

Endret av K.A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min tråd, så jeg svarer deg og tillater avsporingen ;)

Keisersnitt

Av Heidi Thornhill, lege

Hva er et keisersnitt?

".. Det kalles antakelig keisersnitt fordi man i oldtidens Romerrike hadde en keiserlig lov som forbød gravide som døde å bli begravet uforløst. Man opererte ut barnet, som nødvendigvis også var dødt, og ga det sin egen grav. "

LINK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca26
Dette er min tråd, så jeg svarer deg og tillater avsporingen ;)

Keisersnitt

Av Heidi Thornhill, lege

Hva er et keisersnitt?

".. Det kalles antakelig keisersnitt fordi man i oldtidens Romerrike hadde en keiserlig lov som forbød gravide som døde å bli begravet uforløst. Man opererte ut barnet, som nødvendigvis også var dødt, og ga det sin egen grav. "

LINK

ååå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

irriterer meg når fol sier dems istedet for deres, og slik som de snakker i kristiansund og de trakter. De sier oss sitt istedet for vårt.

For eksempel de kan si komma hjem te vorres og se katta oss. Det blir helt omvendt av det det skal være. Høres helt idiotisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier "feis avgårde" om bil eller moped. Argh......

HAHA! Denne lo jeg godt og lenge av :) Jeg syns den var morsom...

Begynner å bli ganske lei av

"du naila den" :P Syns det høres ufattelig teit og wannabe kul ut.

Og det var bedre? hehe

Jeg syns det er ufattelig irriterende når folk bruker z istedenfor s! klemz, koz osv...og c istedenfor se (f.eks c der)

Mange her har også fortalt om folk som bruker hvem istedefor hvilken...er dette seriøst? SIER folk hvem bil og hvem film? Men...jeg forstår ikke...det er en ting at folk ikke klarer å bruke kj-lyden riktig, det er likefullt iriternede å høre på, men det kan jeg iallefall forstå. Men at folk bytter ut hele ord, og bruker dem feil, klarer jeg rett og slett ikke å forstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her har også fortalt om folk som bruker hvem istedefor hvilken...er dette seriøst? SIER folk hvem bil og hvem film? Men...jeg forstår ikke...det er en ting at folk ikke klarer å bruke kj-lyden riktig, det er likefullt iriternede å høre på, men det kan jeg iallefall forstå. Men at folk bytter ut hele ord, og bruker dem feil, klarer jeg rett og slett ikke å forstå

Jeg forstår heller ikke dette. Rett bruk av spørrepronomen er jo noe man lærer de første årene på barneskolen. Hvor tar man dette fra? Hører man virkelig ikke at det er feil? Det skjærer i både øyne og hjerne å lese "Hvem bil liker du?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke dette. Rett bruk av spørrepronomen er jo noe man lærer de første årene på barneskolen. Hvor tar man dette fra? Hører man virkelig ikke at det er feil? Det skjærer i både øyne og hjerne å lese "Hvem bil liker du?"

Jeg har venner som er tilflyttet fra Østlandet, og det hender det glipper slikt ut av dem. "Hvem hest" "henne der eller?"

Jeg korrigerer det når jeg hører det, og de setter pris på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Masse lykke til".. Har aldri hørt noen si det, men sett det skrevet, her på KG! gjerne med x antall hoppende smilyer før og etter! :haar: Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Masse lykke til".. Har aldri hørt noen si det, men sett det skrevet, her på KG! gjerne med x antall hoppende smilyer før og etter! :haar: Irriterende!

Jeg både skriver og sier masse lykke til... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irriterer meg når fol sier dems istedet for deres, og slik som de snakker i kristiansund og de trakter. De sier oss sitt istedet for vårt.

For eksempel de kan si komma hjem te vorres og se katta oss. Det blir helt omvendt av det det skal være. Høres helt idiotisk ut.

Hva med "vent mæ litt"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nanette

"Det er ikke mitt problem"

"Synd for dem/hun/han!"

"Det kan ikke jeg gjøre noe med!" (når man KAN gjøre noe med det, men melder seg passivt ut og snakker i en nedlatende tone med giblaffen-holdning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Hva med "vent mæ litt"? :)

vent mæ litt synes jeg er rart men det irriterer meg ikke. men mæ inni setninga der hører ikke hjemme akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ikke idol? Ene dommerne, han "manageren" Jan Fredrik K sa det omtrent hveeeer gang: Masse lykke til! :filer: Irriterende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...