Gå til innhold

Er det noe ord eller setninger du bare hater å høre

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg HATER når folk skriver/sier nippler i stedet for brystvorter!! Får frysninger bare av å skrive det! *grøss*

Også hater jeg når folk sier at en ting er "helt kurant"... Vet ikke hvorfor... Det bare irriterer meg grenseløst....

Også folk som skriver: babisen, bebien, bebyen og alle andre "måter " å skrive det på... Det heter babyen!!

Også folk som skal PÅ legen/tannlegen :fnise:

(også har jeg en venninne som sier "blakk som en fuglerotte!" Hva i all verden er en fuglerotte?!)

Blakk som en kirkerotte er jo et kjent uttrykk, kanskje hun har misforstått noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Marekatt er en apeart. Men ordet blir gjerne brukt som skjellsord/i nedsettende betydning. Han/hun er en skikkelig marekatt, for eksempel.

Hæ er det en apeart? Det visste jeg ikke. Marekatten ser mer ut som en ilder eller en røyskatt eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra når folk kaller mannen sin for "gubben" eller når venninner kaller meg "snuppa", eller enda verre, når folk kaller barna sine for "kidsa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Jeg kan ikke fordra når folk kaller mannen sin for "gubben" eller når venninner kaller meg "snuppa", eller enda verre, når folk kaller barna sine for "kidsa".

Jeg kan ikke fordra når en kaller dama eller kona si for "kvinnfolket sitt" eller "kjerringa" eller "madammen" og så er jeg enig med deg om å kalle mannen for gubben. Er han hundre år liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som sier/skriver; "hvem bil", "hvem hus", osv!!

Skriker i ørene og hodet av å lese det der!

Det er også fælt å høre på folk som sier "sjueto", isetedenfor tjueto" , og shino, shjøkken, sjevle, osv!

*grøss* :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra når en kaller dama eller kona si for "kvinnfolket sitt" eller "kjerringa" eller "madammen" og så er jeg enig med deg om å kalle mannen for gubben. Er han hundre år liksom?

Enig i de også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Enig i de også!!

Typen min pleier av ot til å kalle meg frøken dings. DET irriterer meg. Frøken dings? Hva betyr det egentlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet før i en butikk der jeg ble veldig lei av at folk hele tiden var på jakt etter forskjellige varer. Ser for meg folk som sniker seg mellom hyllene da.. ;)

( Og jeg er en av de som kaller samboeren for Gubben. :sjenert: Litt fordi jeg håper vi en gang langt inn i fremtiden går hånd i hånd som en gammel gubbe og en gammel kjerring... Men litt for å erte også selvsagt.. ;) )

Endret av Alvira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Jeg liker ikke å høre "smaken er som baken - todelt".

Jo greit nok, baken er todelt den, men det er jo ikke smaken! Smaken er delt i mye mer enn to. Så da blir det riktig å si "smaken er som baken - delt."

:)

Rare ting man irriterer seg over.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Jobbet før i en butikk der jeg ble veldig lei av at folk hele tiden var på jakt etter forskjellige varer. Ser for meg folk som sniker seg mellom hyllene da.. ;)

( Og jeg er en av de som kaller samboeren for Gubben. :sjenert: Litt fordi jeg håper vi en gang langt inn i fremtiden går hånd i hånd som en gammel gubbe og en gammel kjerring... Men litt for å erte også selvsagt.. ;) )

er det det som er en frk dings?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Åååh kom på en ting til som irriterer meg grenseløst selv om nesten absolutt alle sier det, når man ikke er gift og likevel kaller kjærestens foreldre for svigerforeldre eller svigers, og det selv etter bare å ha vært sammen i kort tid. Jeg kommer aldri til å kalle moren til typen min svigermor om vi ikke glir gift, jeg kommer iallefall ikke til å kalle henne det direkte når jeg snakker med henne. Føles heeelt feil.

En annen ting når man på kødd kaller dama si som man ikke er gift med for fruen.

Vet ikke hvorfor det bare irriterer meg. Andre som føler det samme eller er det bare jeg som er teit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh kom på en ting til som irriterer meg grenseløst selv om nesten absolutt alle sier det, når man ikke er gift og likevel kaller kjærestens foreldre for svigerforeldre eller svigers, og det selv etter bare å ha vært sammen i kort tid. Jeg kommer aldri til å kalle moren til typen min svigermor om vi ikke glir gift, jeg kommer iallefall ikke til å kalle henne det direkte når jeg snakker med henne. Føles heeelt feil.

En annen ting når man på kødd kaller dama si som man ikke er gift med for fruen.

Vet ikke hvorfor det bare irriterer meg. Andre som føler det samme eller er det bare jeg som er teit?

Helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over folk som ikke kan forskjellen på da og når. Den gang da, hver gang når.

"Når jeg kom hjem .."

"Da jeg kommer hjem skal jeg .."

Jada, jeg vet at det er mange med dysleksi, men allikevel.

Jeg får vondt i øynene når jeg leser "Hvem data skal jeg velge?" Slutt å personifiser ting!

Sjalabajs er også noe jeg kaster opp av! Hva i alle dager skal det egentlig bety??

Jeg må jo le når jeg hører Jan Thomas i Top Model som skal leke Big-shot Hollywood-guy: "Da er det photoshoot, jenter." "Den outfiten der satt som et skudd!" "Jenter, nå er det judging/judge (eller hva de kalte det)" "Nå må dere pose (hvor vanskelig er det å ta med en ekstra -re?), jenter"

Overskrifter som "Hjeelp" "Haster!" Hva haster og hva trenger du hjelp til? Litt OT, men det måtte ut :fnise:

Se og Hør-/VG-overskrifter á la "Popcornfeit" - En eller annen kjendis som er knipset med popcorn i hendene og som har lagt på seg 2 kg og "Skinkelurt" - noen som er blitt lurt av en skinkeprodusent . Det samme gjelder reportasjer á la "Her kosser vi oss" når Olav Johan Koss viser fram stua si i "Hjemme-hos" og "Her peiser vi på" når en peis-produsent viser fram soverommet. Dere skjønner tegninga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vennegjengen er blitt hjernevaska.

Nyeste uttryket er "Ikke tenk på det".¨

Absolutt ikke morsomt når jeg spør typen om noe og får "ikke tenk på det" som svar! Jeg hadde da ikke spurt om jeg ikke ville hatt svar!?

Eller "Det ordner seg" -sagt i en likgyldig tone. Jo takk, nå har jeg trua! (...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann(cloudbusting.blogg.no)

Pleier som regel å irritere meg høyt over folk som bruker "hvem", "hva" eller "hvilke" i feil betydning, da får jeg bare lyst til å rette på dem.

Sluttet å se på TV2-nyhetene da journalisten klarte å prestere "hvem film liker du da?" til intervjuobjektet :nei:

Ellers er "itte" et fælt dialektord, og det skal nevnes at jeg selv er hedmarking og kan slå over til dialekten, men "itte", det bruker jeg bare ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier som regel å irritere meg høyt over folk som bruker "hvem", "hva" eller "hvilke" i feil betydning, da får jeg bare lyst til å rette på dem.

Sluttet å se på TV2-nyhetene da journalisten klarte å prestere "hvem film liker du da?" til intervjuobjektet :nei:

Ellers er "itte" et fælt dialektord, og det skal nevnes at jeg selv er hedmarking og kan slå over til dialekten, men "itte", det bruker jeg bare ikke. :)

Itte je heller, ama.

Hedmarksaner jeg og :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Itte je heller, ama.

Hedmarksaner jeg og :ler:

"Itte je hæll, ama" heter det vel på skikkelig hedmarksk :ler: . Jeg er ikke fra Hedmark, men har bodd i en av byene der en del år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...