Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å forhindre at hunden blir avlivet?!


Gjest Gjest_Eternal_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Eternal_*

Okey, historien er som følger:

Rundt midnattstider på en ukedag sitter jeg og venter på busstasjonen her jeg bor (på vei hjem fra reise). Mens jeg venter legger jeg merke til en hund som rusler rundt ved busstasjonen. Jeg kjenner igjen hunden; de som eier den er noen perifære bekjente. Ser ikke eierne noe sted, hunden har på seg halsbånd, men er ute aleine.

Jeg begynner å lokke til meg hunden, ved hjelp av noe mat jeg hadde i veska. Hunden er skeptisk, men kommer sakte mot meg. Når han er innefor rekkevidde, så tar jeg tak i halsbåndet. Har på forhånd tatt av meg skjerfet, og prøver å jobbe raskt for å få sniki skjerfet gjennon halsbåndet for å ha noe å holde tak i hunden.

Hunden blir redd (naturlig nok) mens jeg gjør dette, og prøver å komme seg løs. I kampens hete nipper den til håndleddet mitt, så jeg får et overfladisk "skrapesår" som knapt blør.

Får til slutt bundet hunden til en stolpe ved hjelp av skjerfet, og begynner å ringe rundt for å få tak i eierne. De kommer, og er veldig takknemlige for at jeg har funnet hunden (noen hadde lukket opp døra til hundegården). Så legger de merke til hånden min, og skaper et oppstyr uten like. Jeg må på legevakta osv. Selvfølgelig vet jeg at dyrebitt skal alltids undersøkes, men jeg hadde tenkt til å vente til dagen etter (jeg var sliten etter lang reise...). Så jeg drar på legevakta sammen med de, de insisterer på å betale, det syntes jeg var koselig.

Men her kommer vi til poenget: Nå i ettertid har jeg funnet ut at de har tenkt til å avlive hunden, fordi den bet meg. Det synes jeg ikke er riktig i det HELE tatt! Det var tross alt jeg som "angrep" hunden, selvfølgelig ble den redd og ville forsvare seg! Jeg har prøvd å si til de at jeg ikke vil dette, men de sier de føler at de må. Er det noe sted hvor jeg kan "klage" til for å forhindre at den avlivningen skjer?! Jeg har til og med sagt at jeg gjerne vil overta hunden om det er fordi de ikke vil ha den lenger... Synes det er for galt at hunden skal dø, fordi jeg skremte den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke så mye du kan gjøre, de kan avlive hunden sin om de vil.

Hyggelig av deg at du tilbyr deg om å ta hunden da, hva har de sagt til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei gud!!!!!:(

dette må du forhindre!- blitt bitt av hund mange ganger jeg: p

og det er helt noe annet om du måtte sy og det der..

men vært så snill og snakk med dem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg virker det som en unnskylding for å bli kvitt hunden, eller frykt for å bli anmeldt.

Uten at vi vet så mye om disse folka og hunden må jeg si meg enig i den.

Men kan det tenkes at de har opplevd verre situasjoner med hunden tidligere og at dette bare var dråpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Distiller
For meg virker det som en unnskylding for å bli kvitt hunden, eller frykt for å bli anmeldt.

Første tanken som slo meg og (uten at jeg kjenner til omstendighetene rundt hunden selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For din egen samvittighetsskyld, få til en prat med dem. Kan ha skjedd flere ting her: kanskje det var siste dråpen, at det har skjedd før? Kanskje det bare er rykter? Ellers enig som andre har skrevet: får litt magefølelse av at de bare vil bli kvitt den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jeg må nesten være anonym
Okey, historien er som følger:

Rundt midnattstider på en ukedag sitter jeg og venter på busstasjonen her jeg bor (på vei hjem fra reise). Mens jeg venter legger jeg merke til en hund som rusler rundt ved busstasjonen. Jeg kjenner igjen hunden; de som eier den er noen perifære bekjente. Ser ikke eierne noe sted, hunden har på seg halsbånd, men er ute aleine.

Jeg begynner å lokke til meg hunden, ved hjelp av noe mat jeg hadde i veska. Hunden er skeptisk, men kommer sakte mot meg. Når han er innefor rekkevidde, så tar jeg tak i halsbåndet. Har på forhånd tatt av meg skjerfet, og prøver å jobbe raskt for å få sniki skjerfet gjennon halsbåndet for å ha noe å holde tak i hunden.

Hunden blir redd (naturlig nok) mens jeg gjør dette, og prøver å komme seg løs. I kampens hete nipper den til håndleddet mitt, så jeg får et overfladisk "skrapesår" som knapt blør.

Får til slutt bundet hunden til en stolpe ved hjelp av skjerfet, og begynner å ringe rundt for å få tak i eierne. De kommer, og er veldig takknemlige for at jeg har funnet hunden (noen hadde lukket opp døra til hundegården). Så legger de merke til hånden min, og skaper et oppstyr uten like. Jeg må på legevakta osv. Selvfølgelig vet jeg at dyrebitt skal alltids undersøkes, men jeg hadde tenkt til å vente til dagen etter (jeg var sliten etter lang reise...). Så jeg drar på legevakta sammen med de, de insisterer på å betale, det syntes jeg var koselig.

Men her kommer vi til poenget: Nå i ettertid har jeg funnet ut at de har tenkt til å avlive hunden, fordi den bet meg. Det synes jeg ikke er riktig i det HELE tatt! Det var tross alt jeg som "angrep" hunden, selvfølgelig ble den redd og ville forsvare seg! Jeg har prøvd å si til de at jeg ikke vil dette, men de sier de føler at de må. Er det noe sted hvor jeg kan "klage" til for å forhindre at den avlivningen skjer?! Jeg har til og med sagt at jeg gjerne vil overta hunden om det er fordi de ikke vil ha den lenger... Synes det er for galt at hunden skal dø, fordi jeg skremte den!

Hei :)

Dette er ikke svar på hva du skal gjøre men jeg har blitt bitt av en hund jeg er glad i

men har ikke vært hos doktoren :S

Syns du ejg burde det ?

Jente på 11 år ! :tristbla::trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Dette er ikke svar på hva du skal gjøre men jeg har blitt bitt av en hund jeg er glad i

men har ikke vært hos doktoren :S

Syns du ejg burde det ?

Jente på 11 år ! :tristbla::trist:

Du har mest sansynlig tatt stivkrampesprøyte da du var mindre, så akkurat der er du nok safe. Uansett burde du fortelle om bittet til foreldrene dine.

Endelig hundeiere med forstand! :)

Ikke i dette tilfellet, så lenge historien stemmer. Her virker eierne som komplette idioter. Og vi har jo forstått fra før av at du tydeligvis er en dyrehater med tydelig mangel på empati, så hvorfor høre på deg? Du er jo her inne kun for å spre dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann
Ikke i dette tilfellet, så lenge historien stemmer. Her virker eierne som komplette idioter. Og vi har jo forstått fra før av at du tydeligvis er en dyrehater med tydelig mangel på empati, så hvorfor høre på deg? Du er jo her inne kun for å spre dritt!

Her har vi hundeeire som er sitt ansvar bevisst! Deres hun sprang fritt ute blant folk. Noe som førte til at en person fikk et sår på sin hånd. Da har en vist såpass grov uforstand ved sitt dyrehold at en må gjøre opp for seg. Å avlive hunden viser at en er villig til å ta på seg det ansvar det er å ha dyr i fangenskap. Igjen, endelig hundeeiere med forstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hundeeire som er sitt ansvar bevisst! Deres hun sprang fritt ute blant folk. Noe som førte til at en person fikk et sår på sin hånd. Da har en vist såpass grov uforstand ved sitt dyrehold at en må gjøre opp for seg. Å avlive hunden viser at en er villig til å ta på seg det ansvar det er å ha dyr i fangenskap. Igjen, endelig hundeeiere med forstand!

Da har du tydeligvis ikke forstått hva ts har skrevet. Denne hunden behøver ikke avlives. Det virker mer som om hundeeier er drittlei bikkja, og ønsker å finne en grunn for å avlive.

Jeg har selv blitt skambitt av en hund. Jeg anmeldte til og med hundeeier, men politiet kunne ikke gjøre noe. Det finnes forskjell på bitt. Skaff deg heller litt kunnskap om hundeadferd før du uttaler deg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Da har du tydeligvis ikke forstått hva ts har skrevet. Denne hunden behøver ikke avlives. Det virker mer som om hundeeier er drittlei bikkja, og ønsker å finne en grunn for å avlive.

Jeg har selv blitt skambitt av en hund. Jeg anmeldte til og med hundeeier, men politiet kunne ikke gjøre noe. Det finnes forskjell på bitt. Skaff deg heller litt kunnskap om hundeadferd før du uttaler deg...!

Hund springer løs og biter, avliv. Så enkelt. Hunder har en unaturlig høy stjerne i en moderne verden. Så om vi skal blande dyr inn i en verden de ikke hører hjemme i så må vi være villige til å betale prisen. En del av den prisen er avlivning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

eh, hadde nesten ikke trodd jeg noengang skulle si det, men jeg er litt enig med brutal-mann her. men bare LITT altså. Men om de har en hund som løper løs, og som nyper, (mrk, jeg skriver nyper, ikke biter) så kanskje den hunden ville ha det bedre som avlivet? Tross alt en død hund lider ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel en høyst natrulig og forventet reaksjon fra hunden?

Men... om hunden har en histore med tidligere bite-episoder stiler det seg kanskje i et litt annet lys? Ta en prat med eierene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*
Okey, historien er som følger:

Rundt midnattstider på en ukedag sitter jeg og venter på busstasjonen her jeg bor (på vei hjem fra reise). Mens jeg venter legger jeg merke til en hund som rusler rundt ved busstasjonen. Jeg kjenner igjen hunden; de som eier den er noen perifære bekjente. Ser ikke eierne noe sted, hunden har på seg halsbånd, men er ute aleine.

Jeg begynner å lokke til meg hunden, ved hjelp av noe mat jeg hadde i veska. Hunden er skeptisk, men kommer sakte mot meg. Når han er innefor rekkevidde, så tar jeg tak i halsbåndet. Har på forhånd tatt av meg skjerfet, og prøver å jobbe raskt for å få sniki skjerfet gjennon halsbåndet for å ha noe å holde tak i hunden.

Hunden blir redd (naturlig nok) mens jeg gjør dette, og prøver å komme seg løs. I kampens hete nipper den til håndleddet mitt, så jeg får et overfladisk "skrapesår" som knapt blør.

Får til slutt bundet hunden til en stolpe ved hjelp av skjerfet, og begynner å ringe rundt for å få tak i eierne. De kommer, og er veldig takknemlige for at jeg har funnet hunden (noen hadde lukket opp døra til hundegården). Så legger de merke til hånden min, og skaper et oppstyr uten like. Jeg må på legevakta osv. Selvfølgelig vet jeg at dyrebitt skal alltids undersøkes, men jeg hadde tenkt til å vente til dagen etter (jeg var sliten etter lang reise...). Så jeg drar på legevakta sammen med de, de insisterer på å betale, det syntes jeg var koselig.

Men her kommer vi til poenget: Nå i ettertid har jeg funnet ut at de har tenkt til å avlive hunden, fordi den bet meg. Det synes jeg ikke er riktig i det HELE tatt! Det var tross alt jeg som "angrep" hunden, selvfølgelig ble den redd og ville forsvare seg! Jeg har prøvd å si til de at jeg ikke vil dette, men de sier de føler at de må. Er det noe sted hvor jeg kan "klage" til for å forhindre at den avlivningen skjer?! Jeg har til og med sagt at jeg gjerne vil overta hunden om det er fordi de ikke vil ha den lenger... Synes det er for galt at hunden skal dø, fordi jeg skremte den!

Hei, søkte litt på Google og kom inn på denne siden ved en tilfeldighet.

Vil bare si at hvis hunden virkelig hadde til hensikt å skade deg, så hadde det nok ikke bare blitt et et «overfladisk skrapesår som knapt blør». Må også si meg enig med Aurora M. om at «du er en sann dyrevenn», og jeg håper du får anledning til å overta hunden siden eierne tydeligvis bare vil bli kvitt den.

Når det gjelder denne «brutale mannen (med liten m)» så er nok dette nok en «pingle» som bruker Internet til å kjekke seg. Ignorer ham.

Hilsen Mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Dette var vel en høyst natrulig og forventet reaksjon fra hunden?

Nei, jeg vil ikke si dette er naturlig atferd hos en normalt trygg hund nei.

-----

Men jeg må si det var voldsomt til nedsabling av eierne her. Ingen av dere har snakket med dem, og ingen av dere kjenner hunden. Med tanke på at det som er nevnt ikke kan sies å være normal atferd hos en mentalt god hund så er det vel ikke utenkelig at det har vært episoder før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...