Gå til innhold

Veien til en "ny" kropp


Skybert

Anbefalte innlegg

Hei og hopp

Endelig (?) er dagen her, hvor jeg skal virkelig ta tak i kroppen min.Jeg har trent i mange år, dvs 2-3 dager i uka, men (kanskje) ikke god nok trening..lett for å finne gode unnskyldninger til å ikke jogge hele veien, men gå isteden. Ikke nå lenger. :nei:

Etter å lest i andre treningsdagbøker, blir jeg så inspirert, at jeg måtte bare melde meg inn selv. Håper det blir enda vanskeligere å skulke unna. Her kommer formålet med registaringen min, kanskje få tips og tanker om hva jeg kan gjøre anderledes både når det er snakk om trening, og hva jeg putter i meg.

Forrige uke fikk jeg den fine kommentaren av en på jobb, "hvor langt er du på vei?"

Klart jeg har sett det selv, men ikke at det var såå ille. :kjefte:

Litt om skybert: Jeg er en jente fra Oslo på 24 år, har vel hele livet hatt det "lille" ekstra, og som hele livet har irritert meg masse. Hva jeg skal ha på meg om morgenen, slik at det ikke tyter ut både her og der, er noe jeg gjerne kunne vært foruten.

Bestilte meg PT time i morgen, så jeg føler meg mer enn klar for å ta tak i problem (-ene), men å holde motivasjonen oppe,det blir vel kanskje litt vanskeligere....

Endret av Skybert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: og lykke til!

Jeg har hatt masse nytte av KG og håper du får det også! Jeg kommer til å titte innom :)

Tusen takk 'twinklestar '.

Endelig ferdig med mandagen, rett til spinning 60 min.. *svette*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Tusen takk =)

Som sagt ble det spinning 55 min i går. En ting jeg ikke skjønner er de som svetten renner av (som oftest menn), greit nok jeg blir god og svett, men har aldri vært så ille/flink. Noe jeg gjør feil?

Synes det alltid er litt vanskelig å presse meg hardt nok (motstand)..men det kommer sikkert. Burde vel finne en eller flere faste sykkeltimer, istedenfor å bare å gå på forskjellige..

Hadde selvfølgelig glemt sykkelbuksa mi, og jadda det kjenner jeg i dag.. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning er den treningsformen jeg svetter mest av også... Det siler ikke som det gjør hos mange, men kjenner forskjell fra annen trening.

Hvor mye man svetter er individuelt, så det behøver ikke si noe om hvor hardt du jobber! Hvor mange spinningtimer har du vært på? Helt nybegynner? Isåfall så tar det litt tid å komme inn i det. Og som du sier kan det være lurt å gå på samme time noen ganger - det er lettere å vite hvor mye man kan presse seg selv dersom man har en liten anelse om hva som kommer!

Lykke til videre - kjempeeffektiv treningsform (som jeg savner - har ikke tilgang til dette der jeg er nå - men sykler mye ute da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært med på en del spinning i perioder, blir desverre litt lei i lengden. Så prøver å få til en del andre kondisjonstimer, men er i sykkel modus for tiden..

I det siste har det blitt mest 45 min timer, men tror 60 - 75 min passer meg bedre, da jeg ikke klarer å presse meg hardt nok.

Merker ikke den store forskjellen på pulsen (bruker pulsklokke) på sykkel eller aerobic timer, må nok bli flinkere til å presse meg litt mer..

Så bra du sykler ute, det er noe jeg virkelig burde gjøre mer, merker at det blir litt for lite "frisk" luft. Er noe med at så fort sola forsvinner er det lettere å dra på treningsstudio..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du sykler ute, det er noe jeg virkelig burde gjøre mer, merker at det blir litt for lite "frisk" luft. Er noe med at så fort sola forsvinner er det lettere å dra på treningsstudio..

Jeg er så priviligert at jeg bor et sted der sola skinner litt mer enn i Norge... :)

Men er et par uker siden forrige sykkeltur nå...

Er det badstue der du trener? Isåfall kan det være utrolig deilig synesjeg iallfaall - dersom det er litt kaldt ute og ta seg tid til å sitte noen minutter i badstua etter treningen :D Godt for kropp og sjel - god avkobling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er badstue der jeg trener, men jeg pleier å gå hjem, og dusje hjemme, men det er noe jeg skal ha i bakhodet, og benytte når jeg har litt mer tid.

Lurer på om jeg burde kjøpe meg en ny sykkel, den er litt liten (får vont i ryggen, siden styret sitter så langt fram), er kanskje derfor det ikke har blitt så mange sykkelturer i skogen i sommer..

I går var det da første time med PT (oppvarmet med 30 min på tredemølla), skal si at jeg fikk kjørt meg skikkelig. Han bestemte at vi "bare" skulle trene overkroppen. Jeg kjenner godt at musklene i skuldrene og ryggen har fått kjørt seg. Siden jeg ikke kan alle navnene på øvelsene, blir det vanskelig å forklare. Noen som har en link hvor jeg kan finne de ulike navnene?

Kort fortalt fikk jeg med meg 2 ulike rygg øvelser (nedtrekk og "ro marskin", forside og bakside arm, skulder, "push ups" med frivekter,bakside arm/rygg og mage. Klarte så vidt å låse opp skapet mitt da jeg var ferdig, så anser det som bra trening :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skybert...Måtte titte innom boken din og lese litt;)

Ser at du er en aktiv treningsperson! Det er gøy! jeg er like fascinert hver gang jeg møter på noen som faktisk liker trening... :hoho: Like sjokkert hver gang! Jepp, du har tenkt riktig tanke om meg: jeg hater trening, men forsøker allikevel!

Jeg sier meg enig med badstu! Det er digg det! Jeg tar det etter svømmingen min og blir ofte sittende leeeenge...Det er bare kjempe deilig! Dessuten er det jo veldig bra for kroppen! Rensende og man svetter ut en del. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skybert...Måtte titte innom boken din og lese litt;)

Ser at du er en aktiv treningsperson! Det er gøy! jeg er like fascinert hver gang jeg møter på noen som faktisk liker trening... :hoho: Like sjokkert hver gang! Jepp, du har tenkt riktig tanke om meg: jeg hater trening, men forsøker allikevel!

Jeg sier meg enig med badstu! Det er digg det! Jeg tar det etter svømmingen min og blir ofte sittende leeeenge...Det er bare kjempe deilig! Dessuten er det jo veldig bra for kroppen! Rensende og man svetter ut en del. Anbefales!

:vinke: Matvraket.

Hyggelig du titter innom =)

Er utrolig hvor fort man blir avhengig av trening, irriterer meg faktisk at jeg ikke får trent i dag, men mulig jeg går ned til byn (så lenge det ikke bøtter ned) istedenfor å ta banen.. Så kanskje armene ikke blir så ille i morgen. *håper*

Skal prøve meg på badstu så raskt jeg får mulighet, er deilig å puste skikkelig ut etter treningen, føler at kroppen blir helt ren på en måte. å nå fikk jeg lyst til å gå fra jobb for å sette meg der.. Er det godkjent fraværsgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: TIL SJEF: jeg går hjem fra jobb nå kl 9 jeg, skal inneom badstuen en tur..Kroppen trenger sånt i førjulstiden og md alt det stresset denne jobben medfører..

:hoho: Tror ikke det er gyldig fraværsgrunn gitt, men jeg tror tilogmed at om trrning hadde vært gyldig fraværsgrunn skulle jeg også likt å trene! ;)

PS: si fra om u skulle forsøke deg på dette:=) Som fraværsgrunn altså..HEhe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: TIL SJEF: jeg går hjem fra jobb nå kl 9 jeg, skal inneom badstuen en tur..Kroppen trenger sånt i førjulstiden og md alt det stresset denne jobben medfører..

:hoho: Tror ikke det er gyldig fraværsgrunn gitt, men jeg tror tilogmed at om trrning hadde vært gyldig fraværsgrunn skulle jeg også likt å trene! ;)

PS: si fra om u skulle forsøke deg på dette:=) Som fraværsgrunn altså..HEhe

Fant nettopp ut at han ikke har kommet på jobb enda, så kanskje han ikke legger merke til det.. men mulig andre merker det, hvis jeg kommer svett tilbake.. ikke fristende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.......Jeg håper virkelig at du har en såpass betydningsfull jobb at de legger merke til at du blir vekke ja... Tror ikke det er verdt å satse jobb og karriere for et lite badstubesøk! Det er digg ja, men ikke verdt det;) men forsøk det en gang, du ikke er på jobb og har anledning:)

*Fikk lyst til å gå i badstu selv jeg nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg burde kjøpe meg en ny sykkel, den er litt liten (får vont i ryggen, siden styret sitter så langt fram), er kanskje derfor det ikke har blitt så mange sykkelturer i skogen i sommer..

For liten, sykkel er forferdelig!! Jeg lånte sykkelen til en venninne for litt siden - og aldri mer! Utrolig tungt for quadriceps blant annet (forside av lår). Og ikke veldig gunstig for rygg, nakke og skuldre heller nei!

Ble mye badstu lesing her - gleder meg til etter trening i morra - da skal jeg sette meg i badstuen og bare tenke på ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk =)

Som sagt ble det spinning 55 min i går. En ting jeg ikke skjønner er de som svetten renner av (som oftest menn), greit nok jeg blir god og svett, men har aldri vært så ille/flink. Noe jeg gjør feil?

Synes det alltid er litt vanskelig å presse meg hardt nok (motstand)..men det kommer sikkert. Burde vel finne en eller flere faste sykkeltimer, istedenfor å bare å gå på forskjellige..

Hadde selvfølgelig glemt sykkelbuksa mi, og jadda det kjenner jeg i dag.. :glare:

Som twinklestar sier så er svetting veldig individuelt. Og så lenge du føler at du gjør ditt beste så gjør du nok det. Jeg svetter ikke så mye selv jeg, selv om jeg blir veldig varm og rød så er jeg relativt tørr i huden. Men jeg merker det jo både på pusten og pulsen at jeg jobber bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som twinklestar sier så er svetting veldig individuelt. Og så lenge du føler at du gjør ditt beste så gjør du nok det. Jeg svetter ikke så mye selv jeg, selv om jeg blir veldig varm og rød så er jeg relativt tørr i huden. Men jeg merker det jo både på pusten og pulsen at jeg jobber bra.

:goodbye: Skya.

Nå ble jeg lettet, selv om jeg vet jeg får høyere puls, er det vanskelig å vite om det er "bra nok". Da gjør jeg noe riktig.

Er både kake OG sjokolade på jobben i dag, og hva spiser jeg? En Pære, ikkeno ekstra kalorier her takk! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...