Gå til innhold

Sommerfugljakten

Redlady

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer! Men skjønner godt at dere ikke helt klarer å slippe løs jubelen, men denne gangen skal det nok gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så koselig å lese!! Dette fortjener du virkelig!!

Gratulerer så masse! :strix::hoppe::bolledeig:

Lykke til i tiden framover! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner og lykkeønskninger, frkhøne, Wings, Superlilje, Icechick, Natalia, Pupsi, Fantorangen og Happy Feet.

Litt tidlig ute, men har allerede bestilt legetime da jeg likevel var til legen i går. Min kvinnelige fastlege er ute i permisjon et år og har mannlig vikar, så det kan bli spennende. Litt dumt for jeg hadde håpet på litt bedre oppfølging dennen gangen, da legen sist var veldig innforstått med at hun kanskje burde ha oppdaget spontanaborten når vi var der i uke 7, og hadde sluppet å "vente" til uke 12 liksom...

Samtidig er det litt vanskelig å forholde seg til dette. Jeg har så lyst til å være kjempeglad og tar meg selv i å smile for meg selv, men er redd for at det skal gå gale. Merker at mannen min nesten bare tar helt avstand fra det, men selv han glemmer seg litt innimellom og i går diskuterte vi hvor høyskapet skal være på nye badet slik at vi får plass til stellebord. Realistisk tenkning og frykt for å bli følelsesmessig for mye innvolvert i forhold til å kunne ende opp med at håpet og lykken bare blir revet bort igjen.

:sjenert: jeg bare måtte fortelle det til mamma... Fy meg! Men jeg er blitt er JA-menneske og skal si ja til meg selv, og det var godt å si det til noen andre enn legen, nåledamen og fysioterapeuten som jeg ble henvist til. Mamma ble veldig glad og det ble jeg også :)

Nå skal vi snart ut i huset vårt. Noe som er et kapittel for seg selv akkurat nå. Har vært der to ganger allerede i dag. Det er neimen ikke lett å koordinere folk som ikke snakker sammen i det hele tatt. :rive seg i håret:

Men jeg skal :lete: etter mitt Zen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såååå mye :strix:

Så godt å lese om noen som har prøvd en stund som lykkes. Me like :duskedame: :rødme:

Stooor :klemmer:

Takk for det!

Godt å kunne være til inspirasjon og håp for andre!

Litt symbolsk at jeg testet positivt 8. desember, det var nemlig på dagen 1 år siden vi hadde bestemt oss for å starte å prøve. Den dagen kom vi nemlig hjem fra 2 ukers dykkeferie. Og fra da av skulle alkoholen reduserer og :sengekos: økes og times :) Hadde da allerede tatt folat i de anbefalte 3 måneder, og det var 10 måneder siden p-staven ble tatt ut.

I dag har jeg vært flere timer med mamma som hadde fri fra jobb. Hun hadde en god følelse for at dette skulle gå bra. Hun innrømmet at hun ikke hadde hatt den følelsen sist gang, men ville ikke si noe for å skremme meg. Hun tror det blir ei jente. Jeg vet ikke hva jeg tror, bare satser stor på en :babysmokk: :rødme:

Mammaer er herlige vesener! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen så koselig det var her inne da! :strix:

Forventet en prøverdagbok og fant jammen meg masse babystøv i stedet :fnise:

Gratulerer så mye - det var vel fortjent og på tide :klemmer:

Må lese litt nøyere igjennom dagboken din i morgen, for nå er det straks :natti:

Men først :hoppe: :hoppe: :hoppe: for spire i magen! :strix:

Heldiggris! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen så koselig det var her inne da! :strix:

Forventet en prøverdagbok og fant jammen meg masse babystøv i stedet :fnise:

Gratulerer så mye - det var vel fortjent og på tide :klemmer:

Må lese litt nøyere igjennom dagboken din i morgen, for nå er det straks :natti:

Men først :hoppe: :hoppe: :hoppe: for spire i magen! :strix:

Heldiggris! :Nikke:

Takk for det og velkommen hit.

Hadde forventet at dette skulle være en prøvedagbok en stund til jeg også, men slik ble det ikke. :):strix:

Jeg er litt småkvalm i dag. Er veldig glad for at jeg ikke skal på jobb med det første. Dvs skal innom en tur på et møte i dag, men det teller ikke. Sykemeldt pga ryggen.

Litt rart, men jeg er nesten takknemlig for å være kvalm, for det er et tegn på at det faktisk er en sommerfugl på vei :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testetøsen tok overhånd. Hmmm... leste i en annen dagbok her inne om de digitale testene som til og med viste hvor langt på vei en er. Så en slik ble kjøpt inn i helgen. Min kjære mente det ikke kom til å bli noe problem for med å stå opp tidlig i dag om jeg visste at jeg skulle teste likevel, og helt riktig.

Han fikk også se når testen sto med timeglass og frem til det dukket opp både "Gravid" og "2-3". Som betyr at det er 2-3 uker siden unnfangelse. :) 5 uker på vei.

En ganske kiip opplevelse i helgen. Den ene bilen vår takket for seg. Er den bilen vi har hatt lengst. Den har gått langt, så det var vel egentlig bare et spørsmål om når det kom til å skje. Litt uheldig akkurat nå, da vi overtar nytt hus denne uken. Fordelen er at jeg for tiden er noe sykemeldt, så er ikke fullt så avhengig av å ha 2 biler. Kjære har allerede sett på ny bil, men vi hadde ikke tenkt å kjøpe før til neste år, skulle vente til vi var ferdig å flytte og hadde solgt leilighet liksom. Men, men.

Prøve meg på en positiv liste:

Kjære smiler når han oppdager at puppene mine er ganske ømme...

Snart nytt hus!

Kjøkken og bad blir forhåpentligvis ferdig i dag :)

Var i middagsbesøk i går, fikk servert fantastisk svineribbe! og fikk med hjem rester til i dag :spise:

Har bestilt julegaver på nett som blir sendt i dag :shoppe: . Og fikk kjøpt gave til kjære i går :gave:

Vi kjøpte vårt første juletre i går :tre: . Og lys, juletrefot og pynt :tree: , mangler bare stjerne.

Jeg er :gravid: og det er snart jul :nisse: Bare 12 dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin liste :jepp:

Så kjedelig med bilen da! Vi kjøpte ny i høst. Opel zafira med 7 seter :fnise:

De testene der er fine altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin liste :jepp:

Så kjedelig med bilen da! Vi kjøpte ny i høst. Opel zafira med 7 seter :fnise:

De testene der er fine altså ;)

Med en Zafira har dere god plass. Vi har Subaru Legacy, stasjonsvogn. Med isofix :)

Digitale tester er fine greier! Husket å ta den bort fra badet før min svigerinne kom for å overnatt i går kveld..

Eneste med de var den vanskelige måten å bli kvitt dem på. En skulle ta ut batteriet som skal leveres som spesialavfall og selve testen skal leveres som elektornisk avfall :hakeslepp: En skulle tro det kun var Elkjøp, Lefdal eller Expert o.l. som kunne selge sånne...

I dag prøver jeg å pakke i kasser. Går ikke så fort, får vondt i ryggen av det over tid. Men nå skal jeg spise lunsj, så skal jeg klare i hvertfall en kasse til, forhåpentligvis to før middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen! :klem:

Må få deg ticker ;)

Urk... så du og er oppblåst ja... STRESS! :fnise:

Min dig. test viste 1-2 .. så jeg er ca 4 uker, da er du altså en uke før meg! ;) Når har du regnet ut termin? Min blir 23.aug.

Ha en super dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjenert: Merker jeg er litt bekymret i dag. Kvalmen er nesten borte, ingen ømmhet i puppene, fremdeles forkjølet og et veldig ubehag i magen. Stort sett hele magen.

Eneste jeg har klart å gjøre i dag av fornuftige ting, er å gå en tur, noe som etterhvert ikke ble særlig behagelig og pakke én kasse.

En telefon til legekontoret, hvor de sa jeg kanskje kunne komme innom i morgen tidlig, de skulle ringe tilbake, noe de ikke har gjort... Det er fortsatt så tidlig, men jeg kjenner at tidligere erfaringer på området ikke hjelper akkurat nå. Det er så likt som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, ikke noe godt å gå rundt å være bekymret :klem::kose:

Hvis det hjelper noe, så varierer mine symptomer også fra dag til dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye roligere nå. Fikk komme til hos legen i dag tidlig. Supertidlig UL, som ikke kunne si noe særlig annet enn at det var i hvertfall en påbegynt graviditet. Har fått time igjen 4. januar til samme lege, en litt eldre enn legevikaren. Som han sa det selv, legevikaren var ikke helt vant til å bruke UL apparatene, så det kunne han ta seg av. Og neste gang ville vi kunne se mye mer. Så nå gjaldt det å ha håpet oppe :)

Også vært til første time hos fysio i dag, som kunne konstantere at ryggplagene kun er muskulært :) Litt lettet, etter at legevikaren min mente jeg kunne ha en skjevhet i ryggen... Så har fått noen gode tøyeøvelser og beskjed om lure aktiviteter. Også noen lure tips for å forebygge bekkenproblemer... :jepp:

Snart skal vi ut i huset. Overtar nøkkel i morgen!!!! Men nå må jeg hjelpe mannen å kokkelere litt, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting så bra ut på UL :klem:

Det er nok veldig vanlig å kjenne på symptomer som kommer og går, og bli engstelig om man ikke kjenner noe, eller kjenner forandringer.

Men nå så jo alt bra ut hos deg, så da er det bare å kose seg og glede seg til julen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...