Gjest Bruker1000 Skrevet 30. september 2014 #5341 Del Skrevet 30. september 2014 - Grå ullsokker med Minni Mus på - Hvit truse med røde striper - Lysebrun t-skjorte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 30. september 2014 #5342 Del Skrevet 30. september 2014 Ljosblå jeans frå HM Ljos olivengrøn topp med trekvartlange ermer frå HM Mørkare olivengrøn bomullsstrikkejakke frå HM Svarte Doc Martens sko (dei klassiske, med gul saum) Rutete bomullsskjerf av uvisst opphav Svart skinnjakke med kvite kontrastfelt på erma, litt MC-aktig Svarte hanskar Svart veske frå La Redoute Eg må berre spørje: eg synest det er så mange som kjøper så mykje klede heile tida, eg gjenbrukar masse heile tida, men eg trur ikkje dei fleste vil seie at eg alltid går med dei same kleda. liksom? Eg har openberrt ikkje særleg mykje klede (det ser eg jo frå tråden med dei nyaste kjøpa til folk), men synest likevel eg ikkje kjem gjennom garderoben min, eg får ikkje brukt alt så ofte som eg likar det. Kva synest folk om det? Likar de veldig godt å ha heilt ulike klede kvar dag? Eg får mest dårleg samvit overfor klede som eg likar, men som eg ikkje rekk å bruke så mykje som eg ville ha likt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 30. september 2014 #5343 Del Skrevet 30. september 2014 ---- Eg må berre spørje: eg synest det er så mange som kjøper så mykje klede heile tida, eg gjenbrukar masse heile tida, men eg trur ikkje dei fleste vil seie at eg alltid går med dei same kleda. liksom? Eg har openberrt ikkje særleg mykje klede (det ser eg jo frå tråden med dei nyaste kjøpa til folk), men synest likevel eg ikkje kjem gjennom garderoben min, eg får ikkje brukt alt så ofte som eg likar det. Kva synest folk om det? Likar de veldig godt å ha heilt ulike klede kvar dag? Eg får mest dårleg samvit overfor klede som eg likar, men som eg ikkje rekk å bruke så mykje som eg ville ha likt! Jeg tror/mistenker/lurer på, om ikke en del av dette kan har en gangske klar sammenheng med f.eks. representasjonsoppdrag etc. For egen del trives jeg best med alltid ha tilgjengelig antrekk til formelle, og utformelle sammenhenger i alle kategorier, - det er jo selvsagt i stor grad en jobbrelatert sammenheng der. I tillegg er man jo en sjelden gang ute og hygger seg utenfor den forretningsmessige rammen rundt god mat og god vin, hoteller og annet 'snask', og passer det så har jeg ingen betenkeligheter med å bruke en av de kjolene jeg bruker til en off. middag også til en middag i privat regi, Jobbantrekk styrer en del av garderoben (en vesentlig del), og privatlivet styrer den resterende delen. De to sklir over i hverandre selvsagt. Mikser og matcher plagg slik at de går om hverandre, - og har ikke dårlig samvittighet for noen plagg, men som sagt, mitt liv og virke gir meg anledning til å kunne holde en velassortert garderobe med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimsefrøken Skrevet 30. september 2014 #5344 Del Skrevet 30. september 2014 Ljosblå jeans frå HM Ljos olivengrøn topp med trekvartlange ermer frå HM Mørkare olivengrøn bomullsstrikkejakke frå HM Svarte Doc Martens sko (dei klassiske, med gul saum) Rutete bomullsskjerf av uvisst opphav Svart skinnjakke med kvite kontrastfelt på erma, litt MC-aktig Svarte hanskar Svart veske frå La Redoute Eg må berre spørje: eg synest det er så mange som kjøper så mykje klede heile tida, eg gjenbrukar masse heile tida, men eg trur ikkje dei fleste vil seie at eg alltid går med dei same kleda. liksom? Eg har openberrt ikkje særleg mykje klede (det ser eg jo frå tråden med dei nyaste kjøpa til folk), men synest likevel eg ikkje kjem gjennom garderoben min, eg får ikkje brukt alt så ofte som eg likar det. Kva synest folk om det? Likar de veldig godt å ha heilt ulike klede kvar dag? Eg får mest dårleg samvit overfor klede som eg likar, men som eg ikkje rekk å bruke så mykje som eg ville ha likt! For min egen del så blir det en del kjøp. Men grunnen til dette er i hovedsak at jeg har en stil på jobb, og en annen stil privat, som jeg forsøker å tilpasse slik at ting kan brukes litt om hverandre. Dette fordi jobben min krever antrekk som ikke er helt "meg" privat, og en viss kleskode på jobben. Jeg forsøker også å kjøpe antrekk som varer, og som er av god kvalitet slik at jeg kan variere en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 30. september 2014 #5345 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg tror/mistenker/lurer på, om ikke en del av dette kan har en gangske klar sammenheng med f.eks. representasjonsoppdrag etc. For egen del trives jeg best med alltid ha tilgjengelig antrekk til formelle, og utformelle sammenhenger i alle kategorier, - det er jo selvsagt i stor grad en jobbrelatert sammenheng der. I tillegg er man jo en sjelden gang ute og hygger seg utenfor den forretningsmessige rammen rundt god mat og god vin, hoteller og annet 'snask', og passer det så har jeg ingen betenkeligheter med å bruke en av de kjolene jeg bruker til en off. middag også til en middag i privat regi, Jobbantrekk styrer en del av garderoben (en vesentlig del), og privatlivet styrer den resterende delen. De to sklir over i hverandre selvsagt. Mikser og matcher plagg slik at de går om hverandre, - og har ikke dårlig samvittighet for noen plagg, men som sagt, mitt liv og virke gir meg anledning til å kunne holde en velassortert garderobe med god samvittighet. Tenkjer du på at folk har to ulike garderober - ein til jobb og ein privat? Eg såg at det var ein som hadde svara det, og det er jo ei forklaring. Eg har ikkje kleskode på jobb, og kan gå med det eg vil, og det sparar meg jo for masse bry! Når det er sagt så har eg ikkje problem med å alltid ha noko å ha på meg eg heller, sjølv om eg truleg har ein ganske avgrensa garderobe. Eg byrja med ein shoppestopp i februar (som har fått eit par unntak på sal no i haust, hovudsakleg jobbrelatert), og blei positivt overraska over kor godt eg klarar meg heilt utan å kjøpe noko nytt. No framstår det som unødvendig å shoppe, liksom (såg ikkje den komme!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rangle Skrevet 30. september 2014 #5346 Del Skrevet 30. september 2014 grått A formet skjørt over ribbestrikk-aktige sorte tights. og helt vanlig sort singlet + hjemmestrikket hals , sort med veldig små paljetter spredt utover i. i forhold til gjenbruk så går jeg gjerne i samme antrekket flere ganger i uka, men så blir jeg litt lei av det og da finner jeg frem jeansen fra bakerst i skapet i stedet. men nå er jo klær egentlig veldig billig, så tror mange kjøper nytt ofte. noen ganger kan man finne minst like mye ved en opprydning i klesskapet :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metempsychosis Skrevet 30. september 2014 #5347 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Akkurat nå er det ettermidagsantrekk som gjelder (= dødstrøtt tobarns-mor som løper rundt "hele" tiden): Hullete og ultra-myk (slik de blir når de er mye brukt) jeans fra Mango T-skjorte i hvitt ribbestrikk fra BCBG Max Azzria Gråmelerte sokker med store gule prikker fra Happy Socks Nullsminke (med unntak av BB-cream fra Bio by Nuxe) og håret festet i en løs knute i nakken. Edit: For å svare på gjenbruk-spørsmålet, jeg er nok litt i overkant glad i klàr og det synes nok på forumet. Likevel så er det viktig for meg at hvert nytt plagg jeg kjøper skal kunne passe med det jeg allerede har i skapet. Er det slik at plagget trenger innkjøp av matchende sko/veske/bukse/topp, nei da får den bli værende i butikken ^^ Nå har jeg heller ikke "to garderober" ei heller noe "påbudt" jobb-antrekk, så da føler jeg vel at min "samling" er ganske så grei, selv om visse plagg blir brukt ofte! Endret 30. september 2014 av metempsychosis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 30. september 2014 #5348 Del Skrevet 30. september 2014 Tenkjer du på at folk har to ulike garderober - ein til jobb og ein privat? Eg såg at det var ein som hadde svara det, og det er jo ei forklaring. Eg har ikkje kleskode på jobb, og kan gå med det eg vil, og det sparar meg jo for masse bry! Når det er sagt så har eg ikkje problem med å alltid ha noko å ha på meg eg heller, sjølv om eg truleg har ein ganske avgrensa garderobe. Eg byrja med ein shoppestopp i februar (som har fått eit par unntak på sal no i haust, hovudsakleg jobbrelatert), og blei positivt overraska over kor godt eg klarar meg heilt utan å kjøpe noko nytt. No framstår det som unødvendig å shoppe, liksom (såg ikkje den komme!). Noen har kanskje flere separate garderober, i ganske ulike stiler, - men det kan vel oftest henge sammen med en påtvunget 'dress code' man ikke føler er en selv. De av oss som i realitet står ganske fritt på daglig basis bygger vel en garderobe hvor elementene fritt kan flyttes fra den ene settingen til den andre, men gi ulikt inntrykk etter hvorledes plaggene kombineres med hverandre og med sko og annet tilbehør. Så er det alltid enkelte unntak... - da er det heller snakk om å kjøre 'trygt' og ta igjen litt med plaggenes fasong, strømpevalg og ikke minst med sko. For dem som ikke er bundet i en helt striks dresscode vil jeg anta det ofte er slik at over noen år så smelter de opprinnelige to eller flere garderobene sammen til en garderobe hvor elementene fritt lar seg kombinere etter anledning og egne ønsker. Hvor mange av oss har ikke sko som under ingen omstendigheter er 'kontorsko', men derimot i høyeste grad klassifisert som selskapssko som ikke egner seg hverken for parkettgulv eller brosten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roberta Skrevet 30. september 2014 #5349 Del Skrevet 30. september 2014 Her er det tur og vellvære-klær som gjelder: Sort truse og bh, rosa ullongs, lange svarte Horzestrømper, lilla ullpolo og en blå trang utenpåbukse. Yderst litt maskara. Snart er det tid for tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 1. oktober 2014 #5350 Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) I dag måtte eg gjere opprør mot gårsdagens slitte jeans og skinnjakke: Rosa kjole frå HM Svart ulltrøye med lange ermer under kjolen (kjolen er ermelaus) Ny svart ull/silke/kasjmircardi med sjalskrage frå Laura Clement (La Redoute) Svarte strømpebrøker med hundetannsmønster Svarte draktsko frå Ecco (om lag femten år gamle) Svart strikkbelte utanpå cardien for å halde han saman. I dag har fire av kollegaene mine kommentert at eg er pent kledd. Det er triveleg! Utanpå hadde eg den olivengrøne trenchen min, svarte skinnhanskar frå ein eller annan kjedebutikk og svart skinnveske frå La Redoute. Den nye cardien blir ein favoritt, for første gong på lenge har eg ikkje fryse på jobb. Må berre fjerne dei teite knappane på erma, for dei klaskar i bordet når eg skriv. For ordens skuld: spørsmålet mitt om gjenbruk var ikkje meint som eit tildekka åtak på dei som handlar mykje, det var eit ope spørsmål. Endret 1. oktober 2014 av Tigress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 1. oktober 2014 #5351 Del Skrevet 1. oktober 2014 Høsten er i anmarsj. Offwhite skjorte m/en kolibri bordert på hver pupp (de møtes nesten nebb mot nebb) - St Martins Lys kamelfarvet cardigan i kashmir (litt lenger enn mine normale) - John Smedley 3/4 langt dyp purpur (nesten bugunder) blyantskjørt - italiensk merke (husker ikke hva det heter nå, det er mykt, fint og det var ikke dyrt) Bredt, sort elastisk belte (skjørtet har litt god plass i livet). Barely black strømper - Silky Sorte,knehøye, spisse støvletter m/slanke 8 cm spikeheels - BilliBi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #5352 Del Skrevet 1. oktober 2014 Høsten er i anmarsj. Offwhite skjorte m/en kolibri bordert på hver pupp (de møtes nesten nebb mot nebb) - St Martins Lys kamelfarvet cardigan i kashmir (litt lenger enn mine normale) - John Smedley 3/4 langt dyp purpur (nesten bugunder) blyantskjørt - italiensk merke (husker ikke hva det heter nå, det er mykt, fint og det var ikke dyrt) Bredt, sort elastisk belte (skjørtet har litt god plass i livet). Barely black strømper - Silky Sorte,knehøye, spisse støvletter m/slanke 8 cm spikeheels - BilliBi Går du noen gang i bukser? ikke mente som kritikk eller noe altså. Er veldig fascinert av stilen din, du høres alltid så lekker ut Anonymous poster hash: cbe3d...5d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 1. oktober 2014 #5353 Del Skrevet 1. oktober 2014 Pysjbukse og ei gammel tskjorte fra Redningsselskapet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 1. oktober 2014 #5354 Del Skrevet 1. oktober 2014 Sort legglang kjole med splitt i siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 1. oktober 2014 #5355 Del Skrevet 1. oktober 2014 Etter en tur i stallen der jeg gikk i rideklær, så har jeg skiftet til en yogabukse og en fleecegenser jeg har sydd selv. Resten av kvelden skal brukes til å slappe av og gå tur med hunden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hottrio Skrevet 1. oktober 2014 #5356 Del Skrevet 1. oktober 2014 Høsten er i anmarsj. Offwhite skjorte m/en kolibri bordert på hver pupp (de møtes nesten nebb mot nebb) - St Martins Lys kamelfarvet cardigan i kashmir (litt lenger enn mine normale) - John Smedley 3/4 langt dyp purpur (nesten bugunder) blyantskjørt - italiensk merke (husker ikke hva det heter nå, det er mykt, fint og det var ikke dyrt) Bredt, sort elastisk belte (skjørtet har litt god plass i livet). Barely black strømper - Silky Sorte,knehøye, spisse støvletter m/slanke 8 cm spikeheels - BilliBi Det er dama si altså!! Du kan å kle deg feminint og lekkert Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #5357 Del Skrevet 1. oktober 2014 Grå truse, type liten hotpans. (ekstremt varmt i denne leiligheten gitt.) Anonymous poster hash: 1b8b1...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 1. oktober 2014 #5358 Del Skrevet 1. oktober 2014 Går du noen gang i bukser? ikke mente som kritikk eller noe altså. Er veldig fascinert av stilen din, du høres alltid så lekker ut Anonymous poster hash: cbe3d...5d1 Tusen takk for pene ord Joda, det hender en sjelden gang at jeg hopper i et par mørke Armani Jeans med rette ben, men jeg foretrekker faktisk å 'trippe rundt' i skjørt eller kjole i arbeidstiden. - og jeg har et par gode, gamle Rosner jeans jeg pleier krype inn i på ettermiddagen (som akkurat nå). Så Kveldens veldig avslappede antrekk bestå av et par Rosner Jeans (8 år tror jeg de er nå), en mørk rosa genser fra Mexx, en marineblå bomullscardigan med kattehår på, og barbent i tøfler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 1. oktober 2014 #5359 Del Skrevet 1. oktober 2014 Hvit maxikjole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiolinisten Skrevet 1. oktober 2014 #5360 Del Skrevet 1. oktober 2014 Craft langermet trøye Lilla t-skjorte over. Sorte slitte bukser fra ukjent merke. Så, ja, ikke noe fancy i dag med andre ord. Har en aktiv dag i dag, så da tenker jeg mer på funksjonalitet enn at det skal se pent ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå