Gå til innhold

Øl-kalender


ninuska_

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å se litt på muligheten å kjøpe øl til julekalender til min kjære - men jeg lurer, hvor får man tak i virkelig "spesiell" øl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
sterkøl på Vinmonopolet? :)

Der har de øl (noe rart og sterkt som heter Port) fra Nøgne Ø-bryggeriet. Artig, men vet ikke om det finnes i annet enn gammeldagse langpilsflasker. Kanskje litt store for en julekalender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På polet finner man mange typer sterkøl(rundt 6%9. En del av de vanlige norkske bryggeriene har små vanlige pilsflasker med juleøl av sterkere type. Disse er langt bedre enn juleølen som man går kjøpt på butikken av samme bryggerier. Det finnes også mange små flasker (ikke bare de store halvliterne til Nøgne Ø feks) med utendlandsk øl som er gode. Det er kjekkt å teste ut litt nytt.

Det er kanskj kjekkt med noen slike som er litt annerledes, men de er også litt dyrere så kanskje du ikke kan ha en hel kalender med slik øl?

Meny og Rimi bruker å ha godt utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del dagligvarebutikker med godt utvalg har også det tsjekkiske Urquell. Anbefales. Det er ikke sterkøl, men et meget godt øl likevel. Jeg forelsket meg i dette ølet da jeg var i Tsjekkia selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg finner iallefall greit 24 forskjellige 0.33 med en tur på meny og så en liten tur på polet etterpå .eller det blir som regel 23 små og den største jeg kan finne til julaften :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har de øl (noe rart og sterkt som heter Port) fra Nøgne Ø-bryggeriet. Artig, men vet ikke om det finnes i annet enn gammeldagse langpilsflasker. Kanskje litt store for en julekalender.

ja den er fin, nøgne ø har forresten masse gøy øl. Og så ligger de like borti høgget her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...