Gå til innhold

Har TO mirakler i magen!

Tinio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes alle dere med mye plager er utrolig sterke og flinke :pls: . Synes ikke dere skal være redde for at dere virker utakknemmlige. Har man vondt, så har man vondt. Da har man lov til å si det. Kvinner har lett for å bli "martyrer". Skal ikke vise at de er svake eller trenger hjelp. Vil ikke være til bry. "Flink-pike-syndromet" er nok veldig utbredt :Nikke: . Selv har jeg slitt mye med hodepine i løpet av livet.Det har vært helt uutholdelig til tider. Før var jeg redd for å stille krav til arbeidsplass, mann, familie o.l. Krav vil altså si at jeg krever å bli tatt hensyn til. Det lønner seg aldri å gå på akkord med seg selv. Det går bare utover en, nemlig deg. Hensynet kan være at man skal få lov til å ha vondt. Da kan man få lov til å gråte. Mannen trenger ikke gjøre annet enn å være der da, stryke litt på ryggen o.l. Det er ikke så mye som skal til alltid. Man trenger å føle at man ikke er i veien og det er greit.

Husk at det er helt greit at dere gråter, jenter. Det er helt greit å ha det vondt. Vis det til mennene deres og ta i mot trøst. Dere er superflinke som holder ut :jepp::pls:

Skjønner kjempegodt at du er bekymret for hastekeisetsnitt, Tinio. Bare fortsett å stå på krava. Synes du er kjempeflink og tøff som står i det. Viser gutten forresten finger'n på UL? :ler:

Ja du har egentlig helt rett, og skulle vel bare mangle at de mannfolka stilte opp litt og trøstet. De slipper jammen lett unna når det skal lages baby de!

Hehe ja, han viser fingeren! ;) Jeg kan sende deg det fine bildet på PM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner alle sammen! :klemmer:

Tok feiringen på sykehuset i går vi!

Jeg hadde så veldig vondt øverst i magen i går, spesielt på høyre side. Etter å ha googlet litt så fant jeg ut at det er et veldig tydelig symptom på at svangerskapsforgiftningen min kunne ha utviklet seg til HELLP. Det er kjempeskummelt og livsfarlig! Så da ringte jeg føden og fikk beskjed om å komme med en eneste gang.

Etter mange tester og undersøkelser fant de heldigvis ut at det mest sannsynlig bare er de stakkars organene i magen min som blir klemt noe helt ekstremt av tvillingene siden de nå begynner å bli såpass store, og jeg er såpass liten. Men blodtrykket mitt har blitt enda litt høyere, så jeg må ta det veldig rolig og gå til hyppigere kontroller.

De sa det var veldig bra at jeg ringte likevel, for tvillinggravide er mye mer utsatt for at svangerskapsforgiftningen kan utvikle seg, særlig når man er førstegangs. Har fått streng beskjed om å ringe igjen om jeg føler at noe ikke stemmer. Jeg er vanligvis ikke den typen som ringer legen om jeg føler meg dårlig, mannen må alltid tvinge meg. Men nå handler det faktisk ikke bare om meg lenger, men om de to små. Og denne HELLP greia hørtes så skummel ut at jeg var kjapp med å slå på tråden, som de sier så er det bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. :Nikke:

I kveld skal vi på vanlig UL igjen, så da får jeg bare manne meg opp til å kreve innvilgelse av keisersnitt. Jenta satt fortsatt med rumpa ned da de tok UL på sykehuset i går, hun har ikke rikket seg en millimeter. Virkelig koser seg i den stillingen hun. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med gårsdagen :klemmer:

Nå håper jeg ungene dine snart kommer ut i verden, det er fryktelig tungt på slutten. Nå får du bare ligge rett ut og vente. Synes det er synd at de ikke bare kan innvilge keisersnitt når du ønsker det så sterkt og tv1 er i sete. Lykke til på ul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen din i går :klem:

Og lykke til med UL i dag, håper det ordner seg med keisersnitt. Da kan du slappe av og forhåpentligvis kommer tvillingene ut snart. Høres fryktelig slitsomt ut å ha det som du har det nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mente å skrive: Viser han FORTSATT fingern'n på UL? ;) hehe, Skjedde det ikke to ganger på rad? Blir spennende å se om han gjør det i morgen :ler: . Fikk desverre ikke sett bildet du sendte meg. Dumme pc'en min.

Gratulerer med dagen som var i går :bursdag::danse:

Ja, stå på krava! Blir spennende å høre hva som kommer ut av morgendagen. Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forsinket, men gratulerer med overstått :hoppe:

Håper at ul går greit i dag, og at du får innvilget keisersnitt :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL, hadde håpet legen skulle si at vi kunne komme til han når han har vakt på sykehuset slik at han kunne innvilge keisersnitt nå i begynnelsen av uken, men han har ikke vakt der før om 4 uker. :( Han sier han har søkt, så da må vi på samtale med noen andre. Det kan sikkert ta sin tid før jeg får innkallelse, ikke vet jeg.

Jeg spurte hva som kommer til å skje om fødselen starter før, og da kommer jeg ikke til å ha noe valg fikk jeg beskjed om. Jeg MÅ prøve vaginal fødsel uansett om jeg vil eller ikke, men de har lav terskel for hastekeisersnitt når det er setefødsler sa han. Så argumenterte han veldig for komplikasjonene som kan oppstå ved keisersnitt, noe jeg er fullt klar over, men risikoen for disse komplikasjonene er da hvertfall ikke noe mindre ved hastekeisersnitt! Er dessuten mye mer redd for hva som kan skje med barna, hodet til tvilling 1 som kan sitte fast, surstoffmangel, navlesnor rundt halsen, tvilling 2 som kan bli veldig stresset osv.

Jeg begynte å storgrine, greide ikke stoppe. Sitter her og tuter fortsatt, jeg er livredd for at fødselen skal starte snart, det kan jo skje når som helst sa jordmor sist jeg var hos henne. Legen i dag sa at de fleste med tvillinger går til termin, så jeg trengte ikke bekymre meg. For noe tull!! Uff, vet ikke hva jeg skal gjøre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Skjønner frustrasjonen og bekymringen din godt. Har ikke noe fornuftig å si, men håper du får innvilget keisersnitt så du slipper å bekymre deg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Iril :klemmer:

Har ikke vært mye søvn på meg i natt, bare griner og griner. Det virker nesten som om legen prøver å få utsatt innvilgelsen så lenge som mulig, slik at jeg skal føde før det er ordnet. Jeg føler meg ikke ivaretatt i det hele tatt. Han lyver når han sier at tvillinggravide pleier å gå til termin og at jeg ikke trenger å bli stresset, for jeg VET at et tvillingsvangerskap gjennomsnittlig varer i 37 uker, og det er bare litt over en uke til. Sist gang sa han at 50 % av setefødsler ender i hastesnitt, men i går sa han at det bare er 25 %. Sier jo mot seg selv hele tiden.

Har nesten lyst å reise hjem til foreldrene mine, for jeg vet at på sykehuset der oppe ville jeg fått planlagt keisersnitt uten noe som helst diskusjon, men det er veldig langt og blir bare styr.

Hele greia er blitt et mareritt. Synes tanken på en fødsel er skummel nok i seg selv, tvillingfødsel enda skumlere men det skulle jeg taklet, men når det både er tvillingfødsel og setefødsel samtidig så kjenner jeg at panikken tar meg. I tillegg har jeg lavt stoffskifte, diabetes og svangerskapsforgiftning som alle hver for seg er medvirkende grunner til at man velger keisersnitt, men ikke her i byen nei! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Haukeland du skal føde på, eller er det noe jeg bare innbiller meg?

Jepp, Haukeland! De er jo beryktet for å oppføre seg sånn! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til! Har ei venninne som fødte der, og hun sa at neste gang ble det Voss og om de skulle få tvillinger kom hun til å flytte for å få føde et annet sted.. :fnise:

Men, det er jo mange som er fornøyde med dem også, er det ikke? Når folk velger å føde der flere ganger kan de da ikke være så voldsomt misfornøyde, for det er ikke sååå langt til Voss. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Har ei venninne som fødte der, og hun sa at neste gang ble det Voss og om de skulle få tvillinger kom hun til å flytte for å få føde et annet sted.. :fnise:

Men, det er jo mange som er fornøyde med dem også, er det ikke? Når folk velger å føde der flere ganger kan de da ikke være så voldsomt misfornøyde, for det er ikke sååå langt til Voss. ;)

Huffa meg! Jeg har hørt at de er veldig flinke på fødeavdelingene, men på barsel etterpå er det visst grusomt å være. Og at det er nesten umulig å få planlagt keisersnitt, noe jeg kan skrive under på. Har man "bare" fødselsangst er det vits ikke prøve en gang. Trodde ærlig talt at det ikke skulle være så vanskelig når man har såpass gode medisinske grunner som jeg, men der tok jeg visst feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg kan si men følte bare for å komme innom og gi deg en stooooor :hug:

For noe dumt og teit sykehus må jeg si.....du har ALL grunn for å få innvilget KS...idiotiske leger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk om noen idiotiske leger på Haukeland :kjefte:

Håper virkelig de kommer til sine fulle fem før du kommer inn å skal føde, for alt tilsier jo at du skal ha rett på keisersnitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri og Småkjekset :klemmer:

Ja jeg synes de er nesten ondskapsfulle. :( Om noe går galt så er det MINE barn det går utover, ikke de hersens legene. Derfor synes jeg at det er for gale at de skal overkjøre pasientene sine på den måten. Brukermedvirkning har de visst ikke hørt om.

MEN! Nå ringte nettopp fødselslegen vi går til og sa at han hadde gjort alt han kan for at jeg skal få keisersnitt dersom jenta fortsetter å ligge i sete. Han hadde visst sendt en mail til sykehuset og sagt at jeg er så redd for setefødsel at jeg har mistet all kontroll og bare griner i ett sett. Så jeg kommer til å få innkallelse til samtale (de bør virkelig kjappe seg), og skal fødselen starte før så får jeg nok keisersnitt likevel. Nå får jeg bare håpe på at jeg ikke treffer på noen ekstremt vriene leger på sykehuset, men at de hører på hva han sier. Han har da hvertfall gjort det beste han kan.

Har en sterk mistanke om at mannen har en finger med i spillet her altså, får høre med han når han kommer hjem fra jobb. Forundrer meg ikke om han har ringt legen og satt han på plass, min mann er ikke til å spøke med! :opplyser:

Nå får jeg bare håpe at det ordner seg, skulle fødselen starte og de er vanskelige mot meg på sykehuset får jeg bare lage drama og si at jeg har blitt lovet keisersnitt av denne legen, men at jeg ikke har rukket å få dato enda. Hjelper ikke det så får vi ringe han og få han til å prøve å overtale dem. Tror han er en veldig respektert lege på den avdelingen.

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa meg! Jeg har hørt at de er veldig flinke på fødeavdelingene, men på barsel etterpå er det visst grusomt å være.

Ja, det var det min venninne sa også. Hun hadde visst dratt hjem i sinne 12 timer etter fødsel. :sukk:

Men det virker jo som om det løser seg for deg nå, får bare krysse fingrene for at de virkelig kjapper seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...