Tinio Skrevet 17. november 2009 #1 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Hei og til min aller første graviditetsdagbok! :rødme: Jeg og min kjære er begge 23 år gamle, og har vært sammen i 3 år, forlovet i 2. Før jeg begynte på p-pillen hadde jeg ekstremt lange sykluser, mensen dukket opp maks en gang i året. Derfor tenkte jeg at å bli gravid kunne komme til å ta en stund, så allerede i august 08 sluttet jeg på p-pillen. Det viste seg at jeg fikk rett i det. Månedene gikk og mensen kom aldri, så jeg dro til legen og ble henvist til en fæl gynekolog (grøss) som ikke var særlig hjelpsom. Første gang jeg var der sa han at jeg hadde pcos, andre gangen hadde han visst glemt det og mente at det bare var p-pillene som hang igjen i kroppen. Hvorfor jeg hadde årslange sykluser før jeg begynte på pillen ville han ikke bry seg om. "Tålmodighet" var alt han sa. Etter mye sinne, oppgitthet og tårer, oppsøkte vi en privat gynekolog. Da ble det fart på sakene! Han kunne fastslå at jeg har pcos, selv om jeg ikke har pcos "utseende" utenpå i det hele tatt. Men han så det på eggstokkene. Jeg ble satt på p-piller i en måned for å få igang en rytme, deretter pergo, østrogentilskudd, små doser med puregon (sprøyter som vanligvis brukes ved prøverørsforsøk) og til slutt EL-sprøyte. Svindyrt, men verdt det nå Så etter 1 år og 3 måneder som prøvere hadde vi endelig vår første prøveperiode, og jeg ble gravid! :rødme: Jeg begynte å teste svakt positivt allerede 5 dager før ikm, og streken er blitt sterkere for hver dag. Men har ikke tørt å tro skikkelig på det før i dag, for nå det er ikm og jeg har ikke sett noen tegn til tanta. Tror ikke dette har gått helt opp for meg enda, men det synker vel inn etterhvert. Legg gjerne igjen en hilsen om du forviller deg inn hit! Endret 14. desember 2009 av Tinio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 17. november 2009 #2 Del Skrevet 17. november 2009 Førstemann :D Gratulerer med graviditetsdagbok :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 17. november 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 17. november 2009 Førstemann :D Gratulerer med graviditetsdagbok :hoppe: Takk Og gratulerer som førstemann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille85 Skrevet 18. november 2009 #4 Del Skrevet 18. november 2009 Gratulerer masse med spiren din i magen, og med dagbok!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. november 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 18. november 2009 Gratulerer masse med spiren din i magen, og med dagbok!! Takk for det lille85 koselig at du stakk innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 18. november 2009 #6 Del Skrevet 18. november 2009 Innom å gratulerer med graviditet Så koselig at dere lyktes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wahaj Skrevet 18. november 2009 #7 Del Skrevet 18. november 2009 Gratulerer! Og lykke til videre :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 18. november 2009 #8 Del Skrevet 18. november 2009 Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. november 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 18. november 2009 Innom å gratulerer med graviditet Så koselig at dere lyktes Takk for det Gaupa Veldig kjekt å kunne følge etter deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. november 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 18. november 2009 Takk til dere wahaj og Syrin_Ulven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. november 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 18. november 2009 Sånn! Nå har jeg bestilt meg en dvd med gravid-yoga! Er ikke nødvendig å begynne med det før uke 14, er visst veldig lett form for yoga har jeg hørt. Men litt avspenning i hverdagen kan jo ikke skade selv om det er tidlig enda. Jeg er vant til å trene hard styrketrening 4 ganger i uka, men tror jeg nå skal redusere dette til moderat styrketrening 2 ganger i uka, og så gå mye turer isteden. Og så gravidyoga da. Håper jeg får litt mer overskudd etterhvert, er så utrolig trøtt og sliten om dagen. Vil bare sove hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 18. november 2009 #12 Del Skrevet 18. november 2009 Sånn! Nå har jeg bestilt meg en dvd med gravid-yoga! Er ikke nødvendig å begynne med det før uke 14, er visst veldig lett form for yoga har jeg hørt. Men litt avspenning i hverdagen kan jo ikke skade selv om det er tidlig enda. Jeg er vant til å trene hard styrketrening 4 ganger i uka, men tror jeg nå skal redusere dette til moderat styrketrening 2 ganger i uka, og så gå mye turer isteden. Og så gravidyoga da. Håper jeg får litt mer overskudd etterhvert, er så utrolig trøtt og sliten om dagen. Vil bare sove hele tiden. Sove hele tiden hørtes deilig ut..... Er ikke det ganske mye egentlig? 4 ganger hard styrke i uka? Eller er det bare jeg som trener lite? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urge Skrevet 18. november 2009 #13 Del Skrevet 18. november 2009 Hei, og gratulerer med spire i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. november 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 18. november 2009 Sove hele tiden hørtes deilig ut..... Er ikke det ganske mye egentlig? 4 ganger hard styrke i uka? Eller er det bare jeg som trener lite? Ja har allerede lagt meg jeg for en time siden jeg, sitter i senga med pc'n på fanget. Jeg har ikke pleid å trene hele kroppen 4 ganger i uka da, tatt armer + overkropp fremme to dager, og bein + rygg to dager. Da blir det ikke så lange økter. Viktig for PCOS damer og holde seg i form Men skal som sagt roe ned litt nå, bare drive med vedlikeholdstrening. Trenger jo ikke å la kroppen forfalle helt, skal prøve å unngå det hvertfall Men får jo se da, jeg er blitt en etemaskin allerede! Kan godt hende det bare er psykisk, men jeg er mye mer sulten nå enn før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. november 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 18. november 2009 Hei, og gratulerer med spire i magen! Takk Gratulerer til deg også! *Går for å snoke i dagboka di* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 19. november 2009 #16 Del Skrevet 19. november 2009 Uff må ikke snakke om trening en gang, jeg har falt helt av treninga! Er normalt å være mer sulten, det var jeg også Håper du kooooooser deg med magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 19. november 2009 #17 Del Skrevet 19. november 2009 Gratulerer så masse med den lille spiren!!!! Jeg blir også en spisemaskin når jeg er gravid, i allefall de 12-14 første ukene, men så normaliserer det seg litt etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 19. november 2009 Forfatter #18 Del Skrevet 19. november 2009 Uff må ikke snakke om trening en gang, jeg har falt helt av treninga! Er normalt å være mer sulten, det var jeg også Håper du kooooooser deg med magen! Skal love deg det har vært dårlig med trening de siste to ukene her og, men neste uke, da SKAL jeg komme i gang igjen. Ja jeg klapper og koser masse med magen! Tenker ikke over det bestandig, så folk må jo begynne å få mistanke om at jeg er gravid. Håper det gjør at spiren koser seg der inne og vil fortsette å være der. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 19. november 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 19. november 2009 Gratulerer så masse med den lille spiren!!!! Jeg blir også en spisemaskin når jeg er gravid, i allefall de 12-14 første ukene, men så normaliserer det seg litt etterhvert Gratulerer til deg også! Godt å høre at det normaliserer seg litt, håper det gjør det her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 19. november 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 19. november 2009 I dag fikk jeg brev fra legen min om at jeg har litt lavt stoffskifte og at jeg bør medisineres for dette. Jeg har fått brev om dette tidligere også, og da fikk jeg beskjed om å bestille time for å få innformasjon om oppstart på medisin. Men da jeg kom dit ville hun ikke gi meg medisin likevel, hun ville ta enda flere prøver isteden. Selv om det allerede var blitt tatt to prøver tidligere som viste at det var behov for medisinering. Jeg spurte om det var farlig å ha lavt stoffskifte når man er gravid, siden vi holdt på å prøve. Neida, det var ikke farlig nei, sa hun. Hun skulle sende meg resepten om de nye prøvene fortsatt viste lavt stoffskifte. Men alle steder jeg leser om dette på nettet står det at det kan øke risikoen for spontanabort, og misdannelser hos fosteret. Selv om sannsynligheten for det er liten hos meg, siden stoffskiftet ikke er så veldig langt unna det normale, så bør dette likevel være i orden. Men siden det tok så lang tid før jeg hørte noe, regnet jeg med at det hadde normalisert seg. Men så fikk jeg da altså brev i dag, der var det ikke noen resept slik som hun hadde lovet. Neida, jeg må vente på ny time igjen for å få medisin. Blir så irritert! Vil komme i gang med medisin NÅ! Skulle egentlig ha gjort det for lenge siden. Vil jo at alt skal være så bra som mulig for den lille spiren. Og så hadde hun lagt ved svarene på prøven for at jeg skulle vise det til gynekologen ved forbindelse med prøverør. Vi har da ikke søkt om prøverør en gang, skjønner ikke helt hvor hun hadde fått det fra. :klø: Jaja, det ordner seg vel nå. Måtte bare få ut litt aggresjon.. Nå kan jeg gå og legge meg og sove søtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå