Tinio Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #481 Del Skrevet 23. mai 2010 Det er nok mer behagelig å trille de i vogn, ja... Men jeg vil nok tippe at du av og til skulle ønske de var i magen igjen også... Hvertfall enkelte ganger når begge skriker samtidig og du er trøtt. Men de er jo så nydelige disse små! Gleder meg masse til lillebabyen er ute av magen, selv om det er begynnelsen på et nytt liv. Tja, vet ikke jeg.. Får ikke sove nå når de er i magen uansett hvor trøtt jeg er, så da kan de like godt være utenfor og skrike. :kgbaby: Å så fin mage Tenk at det kan være bare få uker igjen nå, det må være utrolig rart å tenke på. Skjønner godt at du gleder deg til å trille dem på hjul istedet for å bære dem inni magen ja Takk! Synes det er deilig å tenke på jeg, for nå begynner det å bli ganske så ubehagelig her. :gjeiper: For en flott tvillingmage Tinio!!! Snart så snart møter du barna dine :rødme: Takk Ja jeg gleder meg veldig, lurer sånn på hvordan de ser ut! :rødme: Wow Hehe du kan så si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 23. mai 2010 #482 Del Skrevet 23. mai 2010 Wow kroppen din kler å være gravid! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. mai 2010 #483 Del Skrevet 23. mai 2010 Enig, gleder meg så masse å se hvordan snuppa mi ser ut.....herrigud så spennt jeg er nå på din vegne....kan tenke meg dette er tungt nå! håper pinsen var og er god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #484 Del Skrevet 23. mai 2010 Wow kroppen din kler å være gravid! :rødme: Tuusen takk, så snill du er! Enig, gleder meg så masse å se hvordan snuppa mi ser ut.....herrigud så spennt jeg er nå på din vegne....kan tenke meg dette er tungt nå! håper pinsen var og er god! Jaaa, de er sikkert kjempenydelige disse nurkene våre! :rødme: Jeg kommer hvertfall sikkert til å synes det, om de så ligner på gamle små skrukkete menn, slik som nyfødte ofte gjør. Hehe jo det er tungt, men jeg er lite plaget med bekken og rygg, så jeg er veldig heldig egentlig! Ære være gravidyoga! Håper du og koser deg i pinsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. mai 2010 #485 Del Skrevet 23. mai 2010 Fantastisk fin mage - sånn håper jeg at jeg er så heldig og får og (Dog gjerne litt mindre da, om det bare er en ) Du ser jo veldig slank ut ellers fremdeles, og ingen strekkmerker heller - drømmesvangerskap dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #486 Del Skrevet 23. mai 2010 Fantastisk fin mage - sånn håper jeg at jeg er så heldig og får og (Dog gjerne litt mindre da, om det bare er en ) Du ser jo veldig slank ut ellers fremdeles, og ingen strekkmerker heller - drømmesvangerskap dette Takk Zia! Man holder seg slank når man har to store glupske barn i magen vet du, de suger jo til seg alt jeg spiser. Og får du diabetes i tillegg kan du bare glemme at du greier å legge på deg noe ekstra. Ingen strekkmerker får lov å bosette seg på magen min, det har jeg bestemt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #487 Del Skrevet 26. mai 2010 I dag er den store deppedagen! Nå har vi bodd på dette lille hotellrommet i over 5 uker, og det er ikke noe gøy lengre. INGENTING er klart hjemme til babyene kommer, og ikke er det sikkert vi får flytte hjem til denne helgen heller. Jeg er lei av å ligge i en dårlig seng på et lite hotellrom som er så varmt at det ikke går an å sove. Jeg sovner aldri før 3-4 tiden, noen ganger senere. Våkner deretter 4-5 ganger fordi jeg må opp og tisse, og så tar det en stund før jeg greier å sovne igjen. Magen begynner å bli så tung nå at det nesten ikke går an å finne noen god liggestilling. Heldigvis kan jeg ligge så lenge jeg vil, så jeg står ofte ikke opp før 11-12 tiden. De siste dagene har magen og ryggen verket konstant, ingenting er behagelig, hverken sitte, ligge, gå eller stå. Skulle gjort hva som helst for å få en skikkelig god massasje, det hadde vært noe for de stakkars ømme musklene. Å spørre mannen kan jeg bare glemme, han HATER å massere. Og så er jeg så engstelig fordi tvillingene ikke vil snu seg den veien de skal. Vet ikke om de kanskje har det for trangt til å snu seg nå. Er redd sykehuset kommer til å tvinge meg til vanlig fødsel til tross for at tvilling 1 ligger i seteleie og tvilling 2 i skrått/tverrleie. Når jeg leser på nettet så er visst vanlig praksis på små sykehus at det automatisk blir keisersnitt om tvilling 1 ligger i sete, og på større sykehus får kvinnen selv velge mellom keisersnitt og vanlig fødsel. Unntatt på det sykehuset her selvfølgelig, der skal de på død og liv prøve på vanlig fødsel først. Jeg har ikke noe lyst til det, synes begge deler er risikofullt nok hver for seg, trenger ikke begge disse risikofaktorene på en gang, og i tillegg er jeg førstegangsfødende. Sjansen for at dette uansett ender i hastekeisersnitt er ikke akkurat så kjempeliten, så da foretrekker jeg faktisk heller et planlagt og rolig keisersnitt. Er fullt klar over at et keisersnitt ikke er bare bare, men det er det jeg føler er det beste i denne situasjonen. Er redd for at det skal oppstå komplikasjoner og at barna skal ta skade av det. Vi lærer jo så utrolig mye på vernepleien om livsvarige funksjonshemninger som oppstår pga komplikasjoner ved fødselen. Uffa meg, jeg kommer til å blånekte å føde vanlig om tvillingene ikke har snudd seg på neste UL. Mye klaging dette her, men måtte bare få det ut. Dessuten står det i svangerskapsboken jeg fikk fra legen at tvillinggravide har lov å klage når de er 30 uker på vei, for da er de ofte større enn det enlinggravide noen gang kommer til å bli, jeg er jo straks 32 uker så... Da har jeg lov! En positiv ting til slutt da, vi har fått lagt inn vann i leiligheten igjen så nå kan man i det minste gå på do der! Det går da fremmover.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. mai 2010 #488 Del Skrevet 26. mai 2010 Uff, ikke helt dagen dette Godt du ser lyspunkter med vann i leiligheten da iallfall Og når det gjelder fødsel så synes jeg du bare skal stå på krava! Det finnes nok av de som har følt seg presset av jordmor til noe de sliter med i ettertid. Så sett ned foten og forlang keisersnitt om det er det du ønsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 26. mai 2010 #489 Del Skrevet 26. mai 2010 Skjønner deg godt, jeg. Du har lov å klage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. mai 2010 #490 Del Skrevet 26. mai 2010 Uff da Skjønner godt at du klager Jeg er også litt ekstra redd for fødselsskader, jobber med funksjonshemmede jeg også, og kjenner mange med sterke historier om fødsler som har gått galt... Syntes du bare skal stå på krava selv om helsepersonellet kan være vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #491 Del Skrevet 26. mai 2010 Ja jeg kommer ikke til å gi meg, skal ta med meg den stae sinte mannen og slå i bordet! Men det er jo kanskje en sjanse for at barna legger seg slik de skal fortsatt, selv om jeg ikke kan forstå hvordan de skal greie det, siden de har det så trangt. Det beste er jo en vanlig fødsel hvor nr 1 kommer med hodet først, var liksom det jeg hadde planlagt da. :gjeiper: Jeg er ikke så flink til å stå på mitt, vet jeg ofte gir meg for lett. Men dette er annerledes, ser for meg at jeg kommer å kjefte, grine og kaste ting på legen/jordmoren om de vil tvinge meg til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 26. mai 2010 #492 Del Skrevet 26. mai 2010 Du har lov til å klage så mye du bare vil Tinio, du e rjo straks 32 uker på vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caro Skrevet 26. mai 2010 #493 Del Skrevet 26. mai 2010 Begge mine satt i seteleie, jeg NEKTET å føde vanlig. Var som deg redd for at barna skulle ta skade av fødselen. Så stå på ditt. Legg på om at du er livredd for fødsel, hva som helst for at du skal føle deg trygg. Lykke til!! P.S. Jeg fikk beskjed om at de kunne snu seg frem til uke 36..... Vel, mine lå i sete fra uke 30 og der ble de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #494 Del Skrevet 26. mai 2010 Du har lov til å klage så mye du bare vil Tinio, du e rjo straks 32 uker på vei! Ja nå har jeg lov å klage mer og mer for hver dag! Begge mine satt i seteleie, jeg NEKTET å føde vanlig. Var som deg redd for at barna skulle ta skade av fødselen. Så stå på ditt. Legg på om at du er livredd for fødsel, hva som helst for at du skal føle deg trygg. Lykke til!! P.S. Jeg fikk beskjed om at de kunne snu seg frem til uke 36..... Vel, mine lå i sete fra uke 30 og der ble de! Ja jeg SKAL ha keisersnitt om de ikke snur seg. Kjenner ei som fikk keisersnitt på samme sykehus "bare" pga at hun var livredd, og hun var enlingegravid med babyen riktig vei, da MÅ de jo kunne gå med på at en tvillinggravid skal få slippe setefødsel. Om de så skulle kunne snu seg frem til uke 36, så er det jo uansett stor sjanse for at fødselen kan starte før den tid når det er tvillinger... Hva om jeg går i fødsel før sykehuset har godkjent at jeg kan få keisersnitt.. Uff, blir helt stressa jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. mai 2010 #495 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg forstår jo godt stresset ditt! Førstemann min lå jo i samme stilling fra de begynte å kjenne etter leie, og hele veien frem til fødsel. De trodde han lå i hodeleie, men det var visst seteleie hele veien. Det gikk jo helt fint å føde i sete, men jeg ville nok vært langt mer skeptisk når det er snakk om tvillinger, og den første i sete! Lillegutten vokste nok inn i bekkenet mitt, sånn som de var redde for at lillesnuppa di skulle gjøre. Jeg går jo og kjenner litt på dette med muligheten for ny setefødsel selv. Spesielt siden det nå ser ut som om baby ligger godt med hodet opp og rumpa ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 27. mai 2010 #496 Del Skrevet 27. mai 2010 Sier meg enig med de andre, stå på ditt altså! Vi håper seff at de vil snu seg, men hvis ikke så synes jeg ikke legene skal stresse deg med å ikke invigle ønskene dine Er ikke det vanlig at tvillingsvangerskap er 3-4 uker kortere en vanlig enling svangerskap :klø: da har du jammen meg ikke mange ukene igjen Tinio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #497 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg forstår jo godt stresset ditt! Førstemann min lå jo i samme stilling fra de begynte å kjenne etter leie, og hele veien frem til fødsel. De trodde han lå i hodeleie, men det var visst seteleie hele veien. Det gikk jo helt fint å føde i sete, men jeg ville nok vært langt mer skeptisk når det er snakk om tvillinger, og den første i sete! Lillegutten vokste nok inn i bekkenet mitt, sånn som de var redde for at lillesnuppa di skulle gjøre. Jeg går jo og kjenner litt på dette med muligheten for ny setefødsel selv. Spesielt siden det nå ser ut som om baby ligger godt med hodet opp og rumpa ned. Uffa meg, er glad jeg blir så godt fulgt opp med UL slik at det ikke kommer noen store overraskelser når jeg skal føde altså. Kjenner ei som opplevde det samme som deg, hun hadde fått beskjed om at barnet lå riktig hele tiden, og at hodet hadde festet seg og alt. Men neidu, det ble uventet setefødsel. Hadde kvidd meg til setefødsel om det bare var en og jeg, men nå når det er to så føler jeg at det blir for risikofullt, selv om det selvfølgelig kan gå helt fint det og. Håper babyen din snur seg så du slipper setefødsel en gang til, det er jo fortsatt litt bedre plass i din mage enn min. Sier meg enig med de andre, stå på ditt altså! Vi håper seff at de vil snu seg, men hvis ikke så synes jeg ikke legene skal stresse deg med å ikke invigle ønskene dine Er ikke det vanlig at tvillingsvangerskap er 3-4 uker kortere en vanlig enling svangerskap :klø: da har du jammen meg ikke mange ukene igjen Tinio Det virker jo som om de prøver å snu seg, men problemet er at de snur seg feil vei. :gjeiper: Hadde de vært litt smartere så hadde jenta trukket seg litt oppover slik at gutten som lå med hodet ned kunne fått komme forbi henne. Men neida, de skal liksom prøve å snu seg hele den andre veien rundt, så hos jordmor sist så hadde gutten kommet litt i tverrleie, og nå kjennes det ut som om jenta følger etter også for det sparker på sidene av magen, ikke helt oppe og nede slik som før. Får håpe de enten greier å komme helt rundt da, eller at de blir værende i tverrleie for da blir det keisersnitt uten diskusjon. Ja tvillingsvangerskap er gjennomsnittlig en del kortere, så det er ikke sikkert det er så lenge igjen! Bare de holder seg inne i 2 uker til nå, så kan jeg virkelig begynne å senke skuldrene. Er jo 32 uker i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. mai 2010 #498 Del Skrevet 27. mai 2010 32 uker Du har absolutt lov til å klage for tida, og jeg forstår godt bekymringene dine over setefødsel, spesielt siden du har to stykker inni der. Det ordner seg sikkert, men bekymringer er nok ikke til å unngå i en sånn situasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 27. mai 2010 #499 Del Skrevet 27. mai 2010 Oj, 32 uker allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 27. mai 2010 #500 Del Skrevet 27. mai 2010 for 32 uker =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå