Gå til innhold

Har TO mirakler i magen!

Tinio

Anbefalte innlegg

Fine magen :kose:

Fin mage! :rødme:

Så kjempefin mage :hjerte:

(Og INGEN strekkmerker da gitt :overrasket: - du er mitt forbilde :pls:)

:klem:

Takk folkens! :klemmer: Hehe jeg har gitt streng beskjed til strekkmerkene om å holde seg LANGT unna meg, og det har de da gjort så langt hvertfall. :fnise: Hadde vært fantastisk om jeg hadde sluppet unna!

Hei Tinio!

Fine magen da! :rødme: Håper du klarer å slappe av litt også, og ikke bare bekymrer deg for for tidlig fødsel. Det går nok helt sikkert bra, og du blir nok gående med stor mage ei stund til. Uansett så er legene så flinke i dag at alt ordner seg nok :kose:

Morsomt at du kjenner forskjellen på de to i magen allerede forresten. Så herlig!

:klem:

Takk honning! :klemmer:

Ser du har fått deg graviditetsdagbok, gratulerer så masse om jeg ikke har sagt det før! Får ta meg en tur og snoke senere! :lur:

Hei

Ikke skrevet noe her før, er egentlig lite her inne, men måtte bare innom og gratulere deg som kommende tvillingmamma. Det er utrolig koselig! Litt strevsomt i perioder, men gleden over to små vesner som er hverandres store lykke her på jorden oppveier det i massevis :)

Lykke til med resten av svangerskapet. Ta livet med ro og pass på deg selv :)

Hei! :) Så du er tvillingmamma du og altså? Takk for det, sykemelder meg fra skolen på fredag, så nå blir det bare ruging resten av svangerskapet! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydelig tvillingkul :rødme:

godt å høre du tar og slapper litt av fra nå av....blir nok å gjøre om noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott mage!! :rødme: Den var betydelig større enn min ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fott mage, og det er mulig å unngå strekkmerker med tvillinger også!! Jeg trodde jeg skulle klare det, men to dager før fødsel så sa det visst bare *pang* og magen sprakk noe helt sinnsykt :roll: Så litt irritert på den... Holdt strekkmerkene unna helt til uke 38+6. Så syns virkelig at barna kunne kommet to dager før :Nikke: Men som min mann sier; Du har jo fantastiske barn å skryte av, så da er strekkmerkene bare et ekstra bevis ;) Og nå snart to år etter er de veldig bleke, og ikke i nærheten så fremtredende som de var første sommeren ;) Så om du ikke slipper unna, så for min del plager de meg mindre enn jeg hadde trodd på forhånd.

Og når jeg har vært på stranden har jeg i det siste sett meg litt rundt, og det er veldig mange med strekkmerker, jeg har bare ikke lagt merke til det før ;) Så da antar jeg at det er ikke meg og mine strekkmerker folk ser på når de er på stranden!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter :klemmer:

Åh så irriterende da bizzy! Har hørt at det er mange som opplever det der, fin mage hele veien og så sprekker alt rett før fødselen. Men tenk å gå så lenge med tvillinger da, ikke rart stakkars huden gav etter til slutt. Ble du satt i gang da eller? Jeg får hvertfall ikke gå lenger enn maks 39 uker, men håper de kommer ut litt før den tid. ;)

Men som du sier så blekner jo merkene med tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 uker i dag! :hoppe:

Nå når kl blir 10.00 får vi vite hvilken oppgave som blir trukket opp til eksamen, så da er det bare å stikke innom skolen og levere. Så er det ikke mer skole på meg for en stund. Men skal prøve å lese litt på den siste eksamenen vi har i slutten av juni, sånn i tilfelle jeg finner på å ta den opp til høsten. Er et interessant emne, og da går lesingen som en lek. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter :klemmer:

Åh så irriterende da bizzy! Har hørt at det er mange som opplever det der, fin mage hele veien og så sprekker alt rett før fødselen. Men tenk å gå så lenge med tvillinger da, ikke rart stakkars huden gav etter til slutt. Ble du satt i gang da eller? Jeg får hvertfall ikke gå lenger enn maks 39 uker, men håper de kommer ut litt før den tid. ;)

Men som du sier så blekner jo merkene med tiden. :)

Var litt mannevond den dagen ja ;) Men nå plager de meg ikke lenger, måtte bare bli vant til de, samt innse at jeg ikke har lagt merke til slikt på andre. Så da er det vel ikke sånt de fleste går rundt å tenker på heller!

Selvfølgelig ble jeg satt igang :tunge1: Mine barn har veeeeeldig god tid :fnise: Og magen var bare helt uvirkelig DIGER!!! Jeg er lav og smal, så den hadde ikke noen annen vei å vokse enn utover... Hadde nesten trengt en trillebår å trille den i på slutten :roll: Var så ille at jeg også ble stoppet av narkomane i oslo som lurte på om det var tvillinger eller fler :sjenert: Alle stirret, og jeg følte meg til tider som et freak-show...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt mannevond den dagen ja ;) Men nå plager de meg ikke lenger, måtte bare bli vant til de, samt innse at jeg ikke har lagt merke til slikt på andre. Så da er det vel ikke sånt de fleste går rundt å tenker på heller!

Selvfølgelig ble jeg satt igang :tunge1: Mine barn har veeeeeldig god tid :fnise: Og magen var bare helt uvirkelig DIGER!!! Jeg er lav og smal, så den hadde ikke noen annen vei å vokse enn utover... Hadde nesten trengt en trillebår å trille den i på slutten :roll: Var så ille at jeg også ble stoppet av narkomane i oslo som lurte på om det var tvillinger eller fler :sjenert: Alle stirret, og jeg følte meg til tider som et freak-show...

Det hørtes jammen tungt ut! Synes det er tungt allerede nå jeg :gjeiper: Håper jeg slipper å drasse på magen så lenge da. Livredd for å føde fortidlig, men vil ikke føde for seint heller. :fnise:

Ja det er helt utrolig hvordan folk stirrer, og jeg er da ikke SÅ diger enda. Ser kanskje ut som en fødeklar enlingegravid, men det har da vel folk sett før. Jeg liker ikke bli stirret på hele tiden, så da bare glor jeg tilbake. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk trekningen av eksamensoppgaven?

De trakk opp den gruppeoppgaven som jeg følte vi hadde fått til best, så heldig med den! :) Forhåpentligvis hvertfall... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i går, og det stod fint til med begge to. :) Men de er så digre, jeg kommer til å sprekke om dette fortsetter! Ca 1,5 kg hver nå, gjennomsnittet for en enling er visst bare 1350 g nå. Er redd dette kan ha noe med diabetesen å gjøre, for det kan føre til at barna vokser for fort, og at de får pusteproblemer når de blir født. :( Men nå holder jeg den jo i sjakk med kostholdet, og da skal det som oftest gå bra.

Ellers var alt bra, ingen tegn til svangerskapsforgiftning hvertfall. :) Er litt nervøs for det siden jeg har 5 ganger større sjanse enn normalt for å få det, usj usj.. Håper det holder seg langt vekke, for nå syns jeg at jeg har fått nok sykdommer som er skumle for de to små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig mage :rødme: Skjønner nå hvorfor du kalte min mage liten og søt :fnise: Men jeg er kortere på vei enn deg og har bare en der inne da!

Så flott at det står bra til med begge to og jeg håper virkelig at det ikke skal skje noe mer nå, nei. Dette kommer nok til å gå helt fint :klem:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pusla! :klemmer: Joda, det kommer nok til å gå fint. :) Jeg er jo snart 30 uker på vei allerede, så skulle det nå skje et eller annet som gjør at babyene må tas ut tidlig så går det nok bra med dem begge to. De er ikke akkurat noen svake småtasser sa legen. :gjeiper:

Nå har jeg nettopp vært på medisinsk poliklinikkk pga diabetesen, for en sur og rar lege. Godt han hadde med seg en koselig student. :) Alt var fint, hadde det ikke vært for den høye målingen etter glukosebelastningen skulle man ikke trodd at jeg hadde diabetes. Langtidsblodsukkeret var 5,1, og målingene jeg har gjort på egen hånd var også fine. Så da slipper jeg insulin hvertfall. :)

Ellers synes jeg det er kjedelig å være sykemeldt! Men merker at jeg har godt av det, nå har jeg kanskje max 5 kynnere iløpet av en dag. For en ukes tid siden var det jo over 20, det er litt skummelt mye føler jeg.

Babyene er ekstremt aktive for tiden, tror de er lei av å ligge så trangt og tett. De slåss så hele magen rister! :ler: Når vi var på ultralyd lå jenta nedest i seteleie, mens gutten lå som nr 2 i hodeleie. Jeg håper virkelig han presser seg forbi henne, slik at han blir førstemann, det kjentes ut som om han prøvde på det istad hvertfall. Må si jeg har lite lyst på både tvillingfødsel og setefødsel samtidig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 30 uker!! Det må føles godt å vite at de vil klare seg om det skulle skje noe nå. Men det skal det jo ikke da - *banke i bordet*

De har det sikkert trangt der inne ja, når de må dele plassen. Litt søskenkrangling allerede inne i magen :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det føles veldig godt å ha kommet så langt! :) Dessuten syns jeg det er veldig betryggende at jeg har mye mindre kynnere for tiden også. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...