Neytiri Skrevet 22. april 2010 #381 Del Skrevet 22. april 2010 Uff da Tinio.....ikke godt å høre Ting ordner seg alltid til slutt, håper du klarer da og ta det litt med ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 22. april 2010 #382 Del Skrevet 22. april 2010 Oi, stakkars Det ble jammen meg alt for mye på en gang ja. Skjønner godt at du er fortvilet. Diabetesen går vel over etter overstått svangerskap mest sannsynlig, så det er bare å holde ut som best du kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. april 2010 #383 Del Skrevet 22. april 2010 Neeeeei :tristbla: Uff da. For en uke du har hatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. april 2010 #384 Del Skrevet 22. april 2010 Næmmen, huffda, så mye du skulle få på en gang da Så utrolig kjedelig med leiligheten deres, det var maks uflaks og dårlig timing. Håper du får til å passe på deg selv og de to i magen til tross for all motgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asteria Skrevet 22. april 2010 #385 Del Skrevet 22. april 2010 Nei huff så uheldige dere har vært med det vannet da!!! så irriterende!! Hvor lang tid tar det før det blir orden på det der da?? huff.. skjønner at du er frustrert altså.. det hadde jeg også vært... huff.. med alle de plagene i tillegg.. Du har virkelig lov til å klage! Sender en klem jeg og håper det går greit å sove på hotell så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahurorah Skrevet 22. april 2010 #386 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Heldig som hvertfall har to mirakler i magen. Endret 22. april 2010 av Ahurorah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 22. april 2010 Forfatter #387 Del Skrevet 22. april 2010 Takk for så mange trøstende ord jenter! Vi kan mest sannsynlig ikke flytte hjem på 3-4 uker fordi det tar lang tid før alt tørker skikkelig og de kan begynne å skifte ut ting. Kjenner jeg blir litt stressa, og å få diagnosen diabetes på toppen av det hele var ikke så kjekt. Men jeg prøver å se positivt på dette: Vi bor på hotell midt i byen, det er veldig sentralt og jeg har kort vei til skolen, dessuten slipper jeg husarbeid! Og når det gjelder diabetesen så MÅ jeg nå leve sunt, noe annet er jo farlig. Derfor er det ikke så stor fare for at jeg kommer til å ese altfor mye ut. :gjeiper: Nå håper jeg bare at jeg greier å slappe av og få sove igjen etterhvert, og at dette ikke går ut over babyene. Har hatt kynnere i ett sett de siste par dagene, og det synes jeg ikke noe om.. Håper det roer seg, det er nok bare fordi jeg er helt utslitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 22. april 2010 #388 Del Skrevet 22. april 2010 Ja, det er flere positive ting i dette, som du sier. Fnt du ser de. Får de ordna det andre de skulle ordne på kjøkkenet i samme slengen? Da blir dere jo ferdig med det. Det var rørene? Jeg har og slitt med mye sykdom opp igjennom. Det føler fryktelig bittert innimellom. Men husk at de fleste får noe i løpet av livet. Du får det bare nå, så da slipper du sikkert billigere unna senere i livet. Nå får du snart en jente og en gutt, og du går tilbake til mensen en gang i året Ikke verst, sier nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 23. april 2010 Forfatter #389 Del Skrevet 23. april 2010 Ja, det er flere positive ting i dette, som du sier. Fnt du ser de. Får de ordna det andre de skulle ordne på kjøkkenet i samme slengen? Da blir dere jo ferdig med det. Det var rørene? Jeg har og slitt med mye sykdom opp igjennom. Det føler fryktelig bittert innimellom. Men husk at de fleste får noe i løpet av livet. Du får det bare nå, så da slipper du sikkert billigere unna senere i livet. Nå får du snart en jente og en gutt, og du går tilbake til mensen en gang i året Ikke verst, sier nå jeg Nei de fikser visst ikke de rørene nå i samme slengen, men de har gått med på å ta vår oppgang senere og starte en annen plass, så det er jo greit. Ja de fleste får jo noe i løpet av livet, men jeg skulle heller slitt med dette senere, siden alle disse sykdommene gir større risiko for komplikasjoner hos fosterene. Et tvillingsvangerskap er i utgangspunktet mer enn nok risikofullt. Dessuten er jo PCOS og lavt stoffskifte sykdommer som man ikke kommer til å bli frisk av, så jeg slipper vel ikke unna dem senere i livet heller. :gjeiper: Hehe jo, akkurat det å ha mensen max en gang i året er greit nok, men det er jo fordi PCOS'n gjør at kroppen er i hormonell ubalanse og man føler seg veldig uvell. Derfor er det bedre å gå på p-piller, for de tar liksom over hormonene i kroppen slik at PCOS'n går i dvale og symptomene minskes. Så jeg skal begynne på p-pillene igjen så fort det lar seg gjøre, og da slipper jeg ikke unna tanta likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 25. april 2010 Forfatter #390 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg elsker magnesiumtilskudd!!! :rødme: Tok opp problemet med de rastløse beina mine da jeg var hos legen sist, men hun brydde seg ikke noe særlig om det. Ble skikkelig irritert, for det har blitt verre og verre, og jeg blir helt ødelagt av å bare få sove 3-4 timer i døgnet og aldri få slappet av. Så da måtte jeg finne ut av dette på egenhånd, og har lest en del på nettet, og kom fram til svaret selv: Graviditet+diabetes+rastløse bein = stor sjanse for magnesiummangel. Jeg løp på apoteket og kjøpte magnesiumtabletter med det samme, og merker bedring allerede. Jeg føler jeg er kommet til himmelen! Nå kan jeg sitte stille forran pc'n eller se på tv, hvile middag, og til og med sove uten å våkne av hyperaktive bein. De er fortsatt litt urolige når jeg legger meg om kvelden, men det kan jeg fint leve med. Jeg våkner fortsatt maaange ganger om natten av at ryggen verker og jeg må endre sovestilling, men jeg synes det bare er småtteri i forhold til hvordan jeg har hatt det de siste ukene. Det har vært så ille at mannen synes jeg burde blitt innlagt på sykehus og dopet ned, for jeg har virkelig ikke hatt det godt. Men det ordner seg nå med magnesium, regulert kosthold og kanskje medisiner for å holde blodsukkeret stabilt. Får vel vite om jeg skal begynne på medisiner i morgen, da har jeg time på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 25. april 2010 #391 Del Skrevet 25. april 2010 Så fint å høre at du kan ha funnet en løsning. Det er desverre sånn at man ofte må finne løsninger selv, så all ære til deg som har gjort godt bakgrunnsarbeid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. april 2010 #392 Del Skrevet 25. april 2010 Så bra at du ser positivt på ting, og ikke minst har funnet Magnesium som hjelper! Det var det jeg tok for en tid siden og (som jeg ikke kom på da jeg skrev det her inne). Det hjalp ikke for meg, men det kan jo være annerledes når du har det i forbindelse med graviditet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 25. april 2010 #393 Del Skrevet 25. april 2010 Så bra du fant noe som hjalp på disse beina dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. april 2010 #394 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Så godt at du fant en løsning for de rastløse beina dine Det hørtes fryktelig slitsomt ut. Jeg har ikke diabetes, men sliter litt med slike bein jeg også - det gjorde jeg også før jeg ble gravid. Får liksom ikke roa meg på natta, for beina lever sitt eget liv Endret 25. april 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 25. april 2010 Forfatter #395 Del Skrevet 25. april 2010 Så fint å høre at du kan ha funnet en løsning. Det er desverre sånn at man ofte må finne løsninger selv, så all ære til deg som har gjort godt bakgrunnsarbeid Ja hva skal vi med disse legene når vi må finne ut av alt selv? Godt vi har internett hvertfall! Så bra at du ser positivt på ting, og ikke minst har funnet Magnesium som hjelper! Det var det jeg tok for en tid siden og (som jeg ikke kom på da jeg skrev det her inne). Det hjalp ikke for meg, men det kan jo være annerledes når du har det i forbindelse med graviditet Er vel ikke alltid magnesiummangel trenger å være grunnen nei, tror ikke det har vært årsaken hos meg heller tidligere, tror heller kanskje det har vært stress. Men når man er gravid kan man nok plutselig få mangel på litt av hvert. Disse barna sluker jo alt vi spiser jo! Så bra du fant noe som hjalp på disse beina dine Hehe ja, hvis ikke tror jeg at jeg hadde blitt lagt inn på lukket avdeling. Begynte å bli ganske så tussete etterhvert. Så godt at du fant en løsning for de rastløse beina dine Det hørtes fryktelig slitsomt ut. Jeg har ikke diabetes, men sliter litt med slike bein jeg også - det gjorde jeg også før jeg ble gravid. Får liksom ikke roa meg på natta, for beina lever sitt eget liv Usj ja har alltid vært litt plaget med dette jeg og, men i det siste tok det helt av. Greide ikke å sitte stille på venterommet hos legen en gang, satt og sprellet med beina mens jeg sukket og akket meg. Folk måtte jo tro jeg var gal eller at jeg hadde ekstreme smerter. :gjeiper: Men det var virkelig helt umulig å ta seg sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 26. april 2010 #396 Del Skrevet 26. april 2010 Uffda, diabetes var jo ikke noe særlig. Du blir vel tatt godt vare på av sykehuset nå, håper jeg. Hva slags oppfølging er det ved diabetes? Du er kommet langt, hele 27 uker. Nå er det ikke lenge igjen så hold ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 26. april 2010 Forfatter #397 Del Skrevet 26. april 2010 Uffda, diabetes var jo ikke noe særlig. Du blir vel tatt godt vare på av sykehuset nå, håper jeg. Hva slags oppfølging er det ved diabetes? Du er kommet langt, hele 27 uker. Nå er det ikke lenge igjen så hold ut Jeg tror jeg må komme på kontroller jevnlig kanskje? :klø: Skal hvertfall få opplæring om kosthold i dag, og lære å måle blodsukker og kanskje sette insulin hvis de mener jeg trenger det. Ikke at jeg har så stort behov for denne opplæringen, jeg skrev en stor oppgave om diabetes og kosthold i fjor. Måle blodsukker og sette sprøyter gjorde jeg daglig da jeg hadde pleiepraksis, men jeg må vel gjennom denne opplæringen uansett. Selv om jeg allerede har skaffet meg blodsukkerapparat og målt blodsukkeret mitt mange ganger de siste dagene. Ja nå er jeg snart 28 uker på vei! Ikke så lenge igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 26. april 2010 #398 Del Skrevet 26. april 2010 Hei. Da jeg fikk svangerskapsdiabetes var jeg inne på ultralyd for å følge med på veksten og at han hadde det bra der inne, tror det annenhver uke i starten og hver uke mot slutten. Da var jeg først hos Jordmor på svangerskapspoliklinikken, og deretter hos ul-lege. Målte blodsukker om morgenen når jeg stod opp, før hvert måltid og en time etter hvert måltid. Som ble ført i skjema, som skulle tas med og vises på kontrollene. Jeg klarte å regulere godt nok med kosthold og små hyppige måltider, og slapp å starte på insulin. Fikk også kostholdsveiledning samtidig som jeg fikk opplæring i bruk at blodsukkerapparatet, måtte gjennom opplæringen til tross for at jeg hadde gjort dette masse før Men det var fort gjort. Jeg slapp insulin ved å begrense mengden melk, juice og frukt til en til hvert måltid. Endten ett glass melk, juice eller frukt til måltidet. Bakte brød uten hvetemel, holdt meg unna ris, poteter, pasta og andre prosesserte matvarer. Ble mye fisk, kjøtt og grønnsaker. Jeg fikk veldig rast blodsukkerøkning av produkter med hvetemel, melk, poteter og ris. Så spiste en porsjon ekstra med grønnsaker i stedet for poteter og ris Lykke til!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 26. april 2010 Forfatter #399 Del Skrevet 26. april 2010 Hei. Da jeg fikk svangerskapsdiabetes var jeg inne på ultralyd for å følge med på veksten og at han hadde det bra der inne, tror det annenhver uke i starten og hver uke mot slutten. Da var jeg først hos Jordmor på svangerskapspoliklinikken, og deretter hos ul-lege. Målte blodsukker om morgenen når jeg stod opp, før hvert måltid og en time etter hvert måltid. Som ble ført i skjema, som skulle tas med og vises på kontrollene. Jeg klarte å regulere godt nok med kosthold og små hyppige måltider, og slapp å starte på insulin. Fikk også kostholdsveiledning samtidig som jeg fikk opplæring i bruk at blodsukkerapparatet, måtte gjennom opplæringen til tross for at jeg hadde gjort dette masse før Men det var fort gjort. Jeg slapp insulin ved å begrense mengden melk, juice og frukt til en til hvert måltid. Endten ett glass melk, juice eller frukt til måltidet. Bakte brød uten hvetemel, holdt meg unna ris, poteter, pasta og andre prosesserte matvarer. Ble mye fisk, kjøtt og grønnsaker. Jeg fikk veldig rast blodsukkerøkning av produkter med hvetemel, melk, poteter og ris. Så spiste en porsjon ekstra med grønnsaker i stedet for poteter og ris Lykke til!!!! Takk for innlegg med masse informasjon!! Jeg spiser egentlig nesten på denne måten allerede, det har jeg gjort de siste par årene fordi jeg merker at jeg legger fort på meg om jeg spiser for mye karbohydrater. Lite ris, pasta, potet og brød, og heller mye kjøtt, fisk og grønnsaker. Drikker aldri saft eller brus med sukker, og vi har bare sukkerfritt syltetøy i huset. Om jeg spiser frukt så er det som oftest til et måltid, juice drikker jeg nesten aldri. Derfor mente fastlegen min at det ikke er så mye å endre på i kostholdet mitt, og derfor trenger jeg mest sannsynlig medisiner i tillegg. Blodsukkeret mitt etter glukosebelastningen var 9,5 og da er det visst ofte vanlig å begynne med medisiner. Men det skal nok gå fint, er ikke så kjempelenge igjen av svangerskapet nå. Dessuten synes jeg det er gøy å sette sprøyter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 26. april 2010 #400 Del Skrevet 26. april 2010 Takk for innlegg med masse informasjon!! Jeg spiser egentlig nesten på denne måten allerede, det har jeg gjort de siste par årene fordi jeg merker at jeg legger fort på meg om jeg spiser for mye karbohydrater. Lite ris, pasta, potet og brød, og heller mye kjøtt, fisk og grønnsaker. Drikker aldri saft eller brus med sukker, og vi har bare sukkerfritt syltetøy i huset. Om jeg spiser frukt så er det som oftest til et måltid, juice drikker jeg nesten aldri. Derfor mente fastlegen min at det ikke er så mye å endre på i kostholdet mitt, og derfor trenger jeg mest sannsynlig medisiner i tillegg. Blodsukkeret mitt etter glukosebelastningen var 9,5 og da er det visst ofte vanlig å begynne med medisiner. Men det skal nok gå fint, er ikke så kjempelenge igjen av svangerskapet nå. Dessuten synes jeg det er gøy å sette sprøyter! Da spørs det nok om du ikke må ha litt sprøyter ja Men det ordner seg som regel veldig bra det også! Vi var jo en gjeng som møttes ög ventet sammen til hver sjekk på sykehuset, og det var ganske mange som brukte sprøyter, med god effekt! Og ja, det er gøy å sette sprøyter Jeg har spurt om å få sette vaksinene på mine egne barn.. Men får alltid nei Irriterende, måten de setter de på på helsestasjonen gjør vondt Skulle gjort det litt saktere for å unngå så masse spreng i de små lårene Men skjønner vel egentlig hvorfor de sier nei! Mannen fikk skikkelig kjørt seg da vi satte sprøyter på skolen Var jo viktig at jeg fikk øve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå