Gå til innhold

Har TO mirakler i magen!

Tinio

Anbefalte innlegg

Koselig å høre fra deg :klemmer: Det høres slitsomt ut ja... Har begynt å grue meg litt til nattevåk jeg også, men kan tenke meg det er mye verre med TO små enn en :dåne: Men skjønner at det er verdt alt sammen allikevel :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Invicta

Håper du fikk sove i natt! Det høres utrolig slitsomt det dere har å stri med akkurat nå, men det virker også som dere er kjempeflinke og det er bra dere klarer å se kosen inni all gråtingen også :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med dagsovingen syntes jeg også var verst i starten, en av dem var alltid våken. Sakte men sikkert klarte jeg å samkjøre dem på dagtid, mest ved hjelp av vogn og trilleturer, samt å vippe begge i søvn samtidig i Baby Bjørn vippestolene. Alt det der gikk seg til ved 8-10 ukers alderen, og ved 4 mnd var de temmelig samkjørte. Det er verdt slitet å få dem til å sove samtidig, da får man hvertfal litt tid for seg selv.

Høres ut som dere begge gjør en kjempejobb og at det går veldig bra med dere. Det er nok fryktelig slitsomt med tvillinger i starten, men jeg lover deg, det går seg til.

Jeg hatet også stereogråten og ble helt fortvilet når jeg ikke kunne trøste begge. Vippestol og smokk til den jeg ikke hadde armer til ble stor hjelp, vippet den ene med foten mens jeg trøstet eller matet den andre....

Matingen er et slit og et styr, men det blir også bedre. Jeg innførte fast føde ved 4 mnd og da ble det noe helt annet.

Stor klem til dere i en slitsom barseltid, men det er sikkert masse fine stunder også. Høres ut som du har god hjelp i mannen din også, det er knakllviktig :klemmer:

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Snikleser står frem :):goodbye:

Så koselig med tvillinger da gitt :)

Vi har ikke det i familien, men må si jeg hadde syntes det var litt morro sånn egentlig - selv om ja, det er mye arbeid, spesiellt i starten. :)

Men du sier gutten gulper så mye, og at de generellt gråter mye begge to.

Om det er vondt i magen, har du da prøvd å ta dem opp midt i måltidet og la dem rape, før de får siste halven?

(med min nevø var dette avgjørende med MME, ellers fikk han skikkelig knip!)

Du har nå sikkert fått mange gode tips og råd, men jeg skriver det nå her,så overser du det bare om det allerede er noe du gjør/har prøvd :)

En jeg kjenner som har tvillinger brukte forresten mye bæresjal. Hun var mye alene med dem, og når det sto på som verst hadde hun begge to i sjalet, og da sovnet dem samtidig så hun kunne få litt fred og ro innimellom :)

(Brukte det også ofte på kvelden når de skulle legge seg for kvelden, da sovnet jo begge samtidig )

Hun knyttet på seg sjalet før hun la barna på gulvet, og knelte ned foran dem. Puttet inn den ene på ene siden, og så den andre på den andre siden, Dro kanten opp over ryggen demmes, og vips så bar hun begge to nyfødtingene!

Fant ingen instruksjonsvideo, men her er en bildeserie jeg kom over :)

http://www.mobywrap.com/t-instructions-TwinHug.aspx

http://www.mobywrap.com/t-instructions-TwinCradle.aspx

Mannen hennes var sjømann, så hun mener oppriktig at hun hadde omkommet uten dette, da hun også hadde en to år gammel krevende datter fra før av! :D

Oj, ble litt langt dette, men håper du ikke har noe imot det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinio!

Litt sein med å lese fødselshistorien din... Den var veldig fin, og jeg blir helt rørt av å lese hvor flinke dere er. Det høres ut som en utrolig travel jobb, og travelt med mating og stereogrining og lite søvn, men absolutt verdt det :hjerte:

Det er godt at de er flinke til å legge på seg og vokser seg store og sterke. Håper du ikke glemmer å spise selv som har hatt århundrets slankekur :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Jeg er nesten ikke inne på kg om dagen, men kom til å tenke på deg og måtte bare inn å se hvordan det gikk.. Og jammen har du ikke vært mamma en stund nå... :)

GRATULERER så mye med de søte små:) Jeg ble helt rørt av å lese fødehistorien:) Jeg synes tiden har gått så fort.. er ikke lenge siden jeg ble gravid heller synes jeg, men så har det jammen gått over halvveis allerede..

Høres ut som du har mye å gjøre om dagen ja, håper du får litt tid til deg selv også og får slappet av litt..

Sender deg en god klem:) Du er kjempeflink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns dere høres beintøffe ut :jepp: . Dere har vært igjennom mye og står i det. Synes dere høres kjempeflinke ut :) . Vet det er lett å si, men det går seg helt sikkert til. Har skjønt at folk får helt sjokk i begynnelsen, men så blir det bedre. Dere har i tilegg to stk. R-E-S-P-E-C-T :pls::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så koselig å høre fra deg! :klem:

Det høres veldig fint ut, men samtidig ufattelig slitsomt - alle ære til å at dere klarer det såpass fint som det høres ut til. Er jo reneste skiftarbeidet dette, og med trilling-tendenser i tillegg :fnise:

Bra at de vokser fint også, da spiller det jo ingen rolle at du ikke ammer. Og mor trenger jo den energien hun kan få, så ingen vits i å kjempe så mye for bittelitt melk.

Håper du har en fin kveld i stille hus, og at du får en super natt søvn, så dere får en fin dag i morgen :klemmer:

Ja de vokser som bare det, nå er gutten nesten dobbelt så stor omtrent og jenta følger etter hun og. :) Morsmelk er nok best, men det er ikke SÅ viktig at man trenger å streve så man blir utbrent mener nå jeg.

Så hyggelig med en oppdatering :) Det høres ufattelig slitsomt ut, men alt går jo over - heldigvis er det snakk om faser. Jeg synes det høres ut som du og mannen har en fin rutine og at dere deler fint på oppgaven.

Håper dere fikk dere litt mer søvn i natt :klemmer:

Ja det er slitsomt, men nå begynner det så smått å bli bedre, selv om det er litt tilbakefall en gang i blant. Mannen er dessverre blitt immun mot skrikingen, han våkner ikke av at de gråter lengre. :gjeiper: Jeg derimot våkner bare de snur seg i senga, livredd for at de skal våkne, det er skikkelig slitsomt.

Koselig å høre fra deg :klemmer: Det høres slitsomt ut ja... Har begynt å grue meg litt til nattevåk jeg også, men kan tenke meg det er mye verre med TO små enn en :dåne: Men skjønner at det er verdt alt sammen allikevel :rødme:

Det går nok kjempefint, er nok litt lettere å holde styr på en ja. Du slipper hvertfall å være redd for at babyen skal bli vekket av en annen gråtende baby, og når din baby først sover så kan du også få sove for det er ingen andre våkne babyer å holde styr på. Haha det ble mye baby i en setning! :fnise:

Håper du fikk sove i natt! Det høres utrolig slitsomt det dere har å stri med akkurat nå, men det virker også som dere er kjempeflinke og det er bra dere klarer å se kosen inni all gråtingen også :rødme:

Akkurat nå er det lite soving, tror ikke de liker den forferdelige varmen om natten. Skal la en vifte stå på i natt, kanskje det hjelper. :) Men nå er det sjeldent det er hylskriking lengre, bare litt småsutring fordi de ikke helt greier å holde på smokken, men det greier de forhåpentligvis bedre etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hygglig å høre fra deg, Tinio, og så hyggelig at ting har gått seg til :klemmer: . Mannen min sover og mye tyngre enn meg, så blir nok jeg som må opp om natta. Eller, jeg våkner nok uansett, for så å vekke ham når jeg synes det er hans tur :fnise:

Jeg ble sliten bare av å lese om hvordan det er å ta vare på to babyer. All ære til dere :pls:

Åh, tenk, nå har dere babyene deres :rødme: . Virker ikke lenge siden du ble gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Hvordan går det med helsa? (stoffskiftet, vekta, svangerskapsdiabetes - er den borte med en gang man har født? :klø: ). Fått igjen noe energi?

Og leiligheten deres? Er alt i orden nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ville bare si at jeg har lest både prøvedagboken og graviditetsdagboken din :)Veldig fin lesing, og happy ending! Gratulerer så masse med to mirakler!

Klem fra pco-jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med dagsovingen syntes jeg også var verst i starten, en av dem var alltid våken. Sakte men sikkert klarte jeg å samkjøre dem på dagtid, mest ved hjelp av vogn og trilleturer, samt å vippe begge i søvn samtidig i Baby Bjørn vippestolene. Alt det der gikk seg til ved 8-10 ukers alderen, og ved 4 mnd var de temmelig samkjørte. Det er verdt slitet å få dem til å sove samtidig, da får man hvertfal litt tid for seg selv.

Høres ut som dere begge gjør en kjempejobb og at det går veldig bra med dere. Det er nok fryktelig slitsomt med tvillinger i starten, men jeg lover deg, det går seg til.

Jeg hatet også stereogråten og ble helt fortvilet når jeg ikke kunne trøste begge. Vippestol og smokk til den jeg ikke hadde armer til ble stor hjelp, vippet den ene med foten mens jeg trøstet eller matet den andre....

Matingen er et slit og et styr, men det blir også bedre. Jeg innførte fast føde ved 4 mnd og da ble det noe helt annet.

Stor klem til dere i en slitsom barseltid, men det er sikkert masse fine stunder også. Høres ut som du har god hjelp i mannen din også, det er knakllviktig :klemmer:

Takk for tips om vippestoler, det har jeg nå kjøpt! ;) De er veldig grei å ha når de er våkne så kan en sitte der og kose seg mens jeg holder på med den andre. Og så kan jeg bare vippe litt på dem om de begynner å småsutre. Nå er de ganske så samkjørte med alt, man kan nesten stille klokka etter dem, det er deilig! Rutiner og samkjøring har virkelig vært alfa og omega her hvertfall.

Matingen går og mye bedre nå, de er blitt mye sterkere og spiser raskere og bedre. Mater begge to på en gang uten problem, det er jeg veldig glad for nå når mannen har begynt å jobbe igjen.

Det blir nok bedre når vi kan begynne med fast føde ja, helsesøsteren sa vi kunne begynne så smått når de var passert 3 måneder fordi de allerede fikk MME fra fødselen av, og da tåler de visst grøt tidligere.

Snikleser står frem :):goodbye:

Så koselig med tvillinger da gitt :)

Vi har ikke det i familien, men må si jeg hadde syntes det var litt morro sånn egentlig - selv om ja, det er mye arbeid, spesiellt i starten. :)

Men du sier gutten gulper så mye, og at de generellt gråter mye begge to.

Om det er vondt i magen, har du da prøvd å ta dem opp midt i måltidet og la dem rape, før de får siste halven?

(med min nevø var dette avgjørende med MME, ellers fikk han skikkelig knip!)

Du har nå sikkert fått mange gode tips og råd, men jeg skriver det nå her,så overser du det bare om det allerede er noe du gjør/har prøvd :)

En jeg kjenner som har tvillinger brukte forresten mye bæresjal. Hun var mye alene med dem, og når det sto på som verst hadde hun begge to i sjalet, og da sovnet dem samtidig så hun kunne få litt fred og ro innimellom :)

(Brukte det også ofte på kvelden når de skulle legge seg for kvelden, da sovnet jo begge samtidig )

Hun knyttet på seg sjalet før hun la barna på gulvet, og knelte ned foran dem. Puttet inn den ene på ene siden, og så den andre på den andre siden, Dro kanten opp over ryggen demmes, og vips så bar hun begge to nyfødtingene!

Fant ingen instruksjonsvideo, men her er en bildeserie jeg kom over :)

http://www.mobywrap.com/t-instructions-TwinHug.aspx

http://www.mobywrap.com/t-instructions-TwinCradle.aspx

Mannen hennes var sjømann, så hun mener oppriktig at hun hadde omkommet uten dette, da hun også hadde en to år gammel krevende datter fra før av! :D

Oj, ble litt langt dette, men håper du ikke har noe imot det :klemmer:

Hei snikleser, koselig at du står frem! ;) Hehe disse barna her måtte tas opp og rapes maaange ganger under måltidet, særlig gutten måtte det for en stund siden. Men det hjalp ikke på gulpingen, vi gjorde alt riktig liksom, lot han få pauser, rape, ikke la han ligge helt flatt osv, men likevel kom alt opp igjen. Tror nok det var lukkemuskelen som var umoden kanskje, de på helsestasjonen sa vi kunne ha sånn fortykning i melken, men det trengte vi ikke for plutselig ble alt bedre. :)

Har brukt bæresjal litt i begynnelsen når de hadde vondt i magen, men bare med en om gangen da. De roet seg hvertfall veldig. :) Men nå er de sjeldent plaget med magen lengre, og de sovner i senga av seg selv, det er bare å pakke de inn i et teppe og putte smokken i munnen så sovner de som regel fort. Har vært litt bevisst på at de skulle lære seg det, så begynte tidlig å legge dem ned før de hadde sovnet, så sang jeg og strøk de over hodet til de sovnet i senga, det var ikke noe særlig stort problem å få til. Jeg er veldig glad for at de er blitt så lette å legge nå hvertfall. :)

Men takk for tips om tvillingbæring, det kan sikkert være veldig nyttig om de begge skulle være veldig urolig samtidig en gang og jeg er alene. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinio!

Litt sein med å lese fødselshistorien din... Den var veldig fin, og jeg blir helt rørt av å lese hvor flinke dere er. Det høres ut som en utrolig travel jobb, og travelt med mating og stereogrining og lite søvn, men absolutt verdt det.

Det er godt at de er flinke til å legge på seg og vokser seg store og sterke. Håper du ikke glemmer å spise selv som har hatt århundrets slankekur

:klemmer:

Hei honning! :klemmer:

Du har rett, det er absolutt verdt det! :rødme: Akkurat nå føler jeg ikke det er så travelt lengre faktisk, vi koser oss hjemme mens mannen er på jobb. Fått skikkelig dreisen på matingen, kan sitte og se på tv og snakke i telefonen samtidig også, blir nesten litt imponert over meg selv hvordan jeg har lært å sjonglere med to babyer samtidig. :fnise:

Åja du, ingen fare for at jeg ikke spiser. Måtte jo ta igjen for alt snopet jeg ikke kunne spise da jeg hadde svangerskapsdiabetes! :ler: Men nå er det litt skjerpings igjen, prøver hvertfall... :sjenert:

Hei!

Jeg er nesten ikke inne på kg om dagen, men kom til å tenke på deg og måtte bare inn å se hvordan det gikk.. Og jammen har du ikke vært mamma en stund nå... :)

GRATULERER så mye med de søte små. Jeg ble helt rørt av å lese fødehistorien! Jeg synes tiden har gått så fort.. er ikke lenge siden jeg ble gravid heller synes jeg, men så har det jammen gått over halvveis allerede..

Høres ut som du har mye å gjøre om dagen ja, håper du får litt tid til deg selv også og får slappet av litt..

Sender deg en god klem:) Du er kjempeflink:)

Så koselig at du stakk innom :klemmer:

Ja tiden flyr virkelig, vips er du mamma du og! Nyt stillheten mens du kan sier jeg bare! :fnise:

God klem til deg også :klem:

Så hygglig å høre fra deg, Tinio, og så hyggelig at ting har gått seg til :klemmer: . Mannen min sover og mye tyngre enn meg, så blir nok jeg som må opp om natta. Eller, jeg våkner nok uansett, for så å vekke ham når jeg synes det er hans tur :fnise:

Jeg ble sliten bare av å lese om hvordan det er å ta vare på to babyer. All ære til dere!

Åh, tenk, nå har dere babyene deres :rødme: . Virker ikke lenge siden du ble gravid.

PS: Hvordan går det med helsa? (stoffskiftet, vekta, svangerskapsdiabetes - er den borte med en gang man har født? Fått igjen noe energi?

Og leiligheten deres? Er alt i orden nå?

Hehe om mannen din er som min så funker det ikke å prøve å vekke han heller. Utrolig hvordan mannen har oppført seg om natten nå i det siste, tror ikke han er helt til stede. Ser ikke hvem som er hvem av tvillingene, og i går satt han med flasken i øret til jenta mens han matet henne i søvne. En natt hun var urolig sov hun i vogna på stua slik at vi kunne trille henne frem og tilbake når hun gråt. Så da sov mannen på stua med henne og jeg på rommet sammen med gutten. Plutselig hører jeg hun begynner å gråte, så åpner døra seg og vognen kommer seilende inn alene før døra lukket seg igjen. Makan til egoist tenkte jeg, men han husket ingenting dagen etter stakkar. :ler:

Det går bra med helsa så vidt jeg vet, fikk plutselig litt for høyt stoffskifte så jeg har trappet litt ned på medisinen. Det er visst normalt etter at man har født. Har ikke testet diabetesen, men det skal vanligvis ha gått over etter fødselen, jeg spiser hvertfall som før nå. Men må vel få testet det for å være på den sikre siden. :) Vil si jeg har bra energi om dagen, da er tvillingene blide og fornøyde, og jeg får av og til sove en liten time her og der. Verre med nettene, de har virkelig vært grusomme i det siste, da griner jeg av utmattelse til tider, jeg er nok veldig avhengig av søvn. Men i natt var det ikke så aldeles ille, så det virker som om det begynner å bli bedre igjen nå. :)

Alt er i orden med leiligheten nå ja, om man ser vekk fra alle hybelkaninene og gulpeklutene som flyter rundt omkring. :gjeiper:

Her må man prioritere søvn fremfor husarbeid har jeg forstått!

Hei! Ville bare si at jeg har lest både prøvedagboken og graviditetsdagboken din :)Veldig fin lesing, og happy ending! Gratulerer så masse med to mirakler!

Klem fra pco-jente!

Hei! Så koselig at du orket å lese hele greia da, står vel en del syting og klaging her og vil jeg tro. :fnise:

Takk skal du ha, de er virkelig to mirakler og jeg er utrolig heldig. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Invicta

Tinio :klem:

Godt å lese at ting går fremover.

Vi hadde besøk på jobb i dag av en som har fått tvillinger. Jeg ble helt mo. :rødme: Dere er så heldige :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Dere høres ut som dere klarer dere kjempefint. Det er masse kos med tvillinger også selv om jobben er dobbel. Jeg hadde en veldig fin barseltid, men det verste er mangelen på søvn som du beskrev. Vel, det går seg til, det også.... Her har nattesøvnen vært opp og ned og det var jo deilig når de hadde veldig gode soveperioder. Da får man hentet seg inn mye til dårligere netter. Dine er så små fortsatt at litt kaos blir det sikkert fortsatt, men tida flyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hvordan går det med deg og tvillingene? :klem:

Må si jeg har stor respekt for de som klarer to på en gang! Jeg har mer enn nok med min ene :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med deg og tvillingene? :klem:

Må si jeg har stor respekt for de som klarer to på en gang! Jeg har mer enn nok med min ene :Gjesp:

Hei! :klemmer:

Det går veldig bra med oss nå, de har helt sluttet med nattmat allerede, og det er deilig det! :jepp: I natt sov de fra ca 22.30-7.30, men de våknet en gang hver pga at de hadde mistet smokken da. Men det er jo kjapt gjort å bare putte smokken i munnen deres og legge seg igjen, luksus! Lillegutt har noen ganger sovet hele natten gjennom, men da har som oftest rampejenta våknet flere ganger enn vanlig for å få smokken. :roll: Sånn er det å ha tvillinger! :fnise:

Det SÅ koselig nå for tiden, de smiler, prater, gurgler og nesten ler. Jeg blir helt forelsket! :rødme: De har ikke oppdaget hverandre skikkelig enda, men jeg gleder meg til det skjer. Husker jeg skrev her inne at jeg så for meg at gutten kom til å bli en rund og rolig godgutt, mens jenta kom til å bli ett meget aktivt lite knøtt. Og akkurat sånn er de blitt også, de oppfører seg på samme måte nå som de gjorde i magen. Tenk at personligheten allerede er der når man er et lite foster. :rødme:

Kjenner jeg savner å henge her inne på KG og følge med på hvordan det går med alle dere andre, så tror jammen meg jeg skal lage meg en ny dagbok jeg altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig om du lager deg ny dagbok altså :klemmer:

Høres ut som dere virkelig har det fint om dagen :rødme: Må være deilig at de sover nesten natta gjennom nå, det er virkelig bra da. Og så fint å få respons fra dem - gjett om jeg gleder meg til jeg får babyen på utsiden :hjerte:

Kos dere masse :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...