Gå til innhold

Har TO mirakler i magen!

Tinio

Anbefalte innlegg

Åååå, så fantastisk å lese fødselshistorien din, Tinio :rødme: Tusen takk for at du deler med oss :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Invicta

Nå sitter jeg her med tårer i øynene. Takk for at du deler historien din med oss, Tinio :) Du er kjempesterk som har taklet alt dette så bra, og jeg håper babyene vokser seg store snart slik at dere kan slappe av litt :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det løste seg til slutt, selv om det måtte mye kjemping til. Veldig spesielt at mannen din måtte unnskylde seg til legen :dåne: . Han burde skjønne at ting blir sagt i affekt og kunne evt ha tatt det opp ved en senere anledning. Man nå traff sikkert mannen din en nerve, siden han hadde ganske rett i det han sa :fnise:

Håper dere koser dere masse, selv om det er slitsomt nå. Har de to små fått navn ennå? Sykt å gå ned 20 kg så fort. Tror du det er fordi du måtte være så sunn? Ser og du sier du hadde mye vann i kroppen.

Utrolig glad på dine vegne :klemmer: . Håper du får tid til å oppdatere mer senere :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin historie :rødme:

Franskmenn er så sære - de er virkelig noe for seg selv :roll:

Godt at du fikk keisersnitt til slutt - synd at det skulle så mye til, men forhåpentligvis glemmer du raskt alt styret nå som du har to små :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt rørt over at dere bryr dere sånn jeg! :rødme:

Hihi ja, franskmenn er skikkelig sære! Og når de har et sånn statusyrke som lege så blir de sikkert enda særere. :fnise:

Håper dere koser dere masse, selv om det er slitsomt nå. Har de to små fått navn ennå? Sykt å gå ned 20 kg så fort. Tror du det er fordi du måtte være så sunn? Ser og du sier du hadde mye vann i kroppen.

Ja navnene hadde vi bestemt på forhånd. :) Jeg la ikke på meg et eneste gram fett når jeg var gravid nå, snarere tvert imot. Tror nok grunnen til det er en kombinasjon av at det var to fostre som tok næring, at jeg måtte ha diabeteskosthold og at jeg nesten ikke spiste på slutten fordi jeg var veldig deppa og engstelig. Vekten av vann og baby forsvinner jo med en gang etter fødselen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte at han måtte be legen om unnskyldning. Det er det dummeste jeg har hørt. Som lege skal man tåle såpass, man treffer mennesker i en situasjon som for dem er helt uvant, og da må man ha forståelse for at man sier ting man kanskje ikke ville sagt ellers.. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for flott fødselshistorie, det var flott at dere fikk keisersnitt til slutt.

Når jeg leser om deg og 3-timers-stellene så må jeg si at jeg får flashback til ett år tilbake i tid. Vi foret dem også etter klokka og det tok lang tid. Vi hadde også først kopp og så flaske, mens jeg prøvde å få dem til å lære seg å suge skikkelig. Heldigvis så gikk det lettere og lettere. Bare vent til de virkelig tar fart og begynner å legge på seg. Mine veide 2,3 og 2,6, men etter noe uker så la de på seg over 500 gram i uka. Det var helt utrolig, man kunne nesten SE dem vokse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ferie og måtte skyndte meg inn her nå for å lese - gratulerer så mye med to nydelige små :klem: :rødme:

Så flott at du fikk keisersnittet og at alt gikk så fint. Høres ut som dere har slitomme dager nå ja, men det går seg jo til når de legger mer på seg også håper jeg du får tid til å spise så du ikke forsvinner helt!

Kos dere masse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte at han måtte be legen om unnskyldning. Det er det dummeste jeg har hørt. Som lege skal man tåle såpass, man treffer mennesker i en situasjon som for dem er helt uvant, og da må man ha forståelse for at man sier ting man kanskje ikke ville sagt ellers.. :kjefte:

Helt enig med deg, men han virket som en skikkelig sær type. Husker han var skikkelig frekk mot de stakkars sykepleierne som var sammen med meg på oppvåkningen etterpå også. Usj, en fødsel med han tilstede hadde ikke vært noe særlig, godt jeg kom meg unna han!

Takk for flott fødselshistorie, det var flott at dere fikk keisersnitt til slutt.

Når jeg leser om deg og 3-timers-stellene så må jeg si at jeg får flashback til ett år tilbake i tid. Vi foret dem også etter klokka og det tok lang tid. Vi hadde også først kopp og så flaske, mens jeg prøvde å få dem til å lære seg å suge skikkelig. Heldigvis så gikk det lettere og lettere. Bare vent til de virkelig tar fart og begynner å legge på seg. Mine veide 2,3 og 2,6, men etter noe uker så la de på seg over 500 gram i uka. Det var helt utrolig, man kunne nesten SE dem vokse.

Ja det har vært travelt nå de første ukene, pyton å måtte vekke de hver 3. time om natten. Men nå raser vekten oppover, gutten har bikket 3 kg allerede og jenta nærmer seg! ;) Så nå slipper vi å vekke de om natten lengre, de får mat når de våkner selv. De kan sove 4-5 timer i strekk, og det hjelper veldig. :jepp: Men om dagen er det fortsatt 3-timers rytme, noe som egentlig er veldig greit synes jeg. Nesten så vi kan se dem vokse her og, og gutten er jo så lang! Han kommer sikkert til å bli 2 meter! :fnise:

Jeg har vært på ferie og måtte skyndte meg inn her nå for å lese - gratulerer så mye med to nydelige små :klem: :rødme:

Så flott at du fikk keisersnittet og at alt gikk så fint. Høres ut som dere har slitomme dager nå ja, men det går seg jo til når de legger mer på seg også håper jeg du får tid til å spise så du ikke forsvinner helt!

Kos dere masse :klemmer:

Tusen takk! :klemmer:

Ja det er slitsomt, noen ganger er jeg så utslitt at det nesten kjennes ut som om jeg skal svime av. Tror mannen så veldig svart på tiden fremmover den dagen vi kom hjem fra sykehuset, han hadde nok ikke forestilt seg at det skulle bli SÅ travelt. :fnise: Men det går da bedre og bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye jeg får tid til KG om dagen, men jeg snoker da litt rundt omkring. ;) Men er dårlig med tid til å kommentere da... :sjenert:

I natt har det vært en helt fantastisk natt! De sovnet begge to litt før 24.00 i går kveld og våknet ikke før halv fire i natt, da ville de ha mat. Så sov de til halv åtte i morges uten problem, da var det mating igjen. Og så sovnet de med en gang etterpå og sover fortsatt. Jeg føler meg SÅ utvilt! :fnise: Utrolig hvor lite søvn jeg trenger for tiden, merkelig det der. Jeg som alltid har vært så avhengig av søvn.

Begge to har lagt godt på seg, og det er jeg veldig glad for. Ellers så fant vi ut i går at det bare var å gi opp ammingen, synes det er litt synd og får litt dårlig samvittighet for det. :(

Men jeg har så lite melk, har ikke halveis nok til en av dem en gang. Jeg har pumpet meg 7-8 ganger i døgnet i snart 3 uker nå pluss at jeg har ammet dem litt, men det hjelper ikke på å få opp melkeproduksjonen i det hele tatt. Det har vært kjempeslitsomt med all pumpingen, og jeg har det travelt nok som det er. Dessuten virker det som om ungene blir forvirret etter at de har fått pupp, for da sliter de med å ta flasken etterpå. Og flaske MÅ de greie å ta når jeg har så lite melk. Så nå fremmover kommer jeg til å pumpe 4 ganger i døgnet, og så får de det jeg har av melk på flaske i tillegg til morsmelkerstatningen.

Er så lei av å høre folk rundt meg si at det er bare å pumpe og amme mye, så får jeg nok melk. Det skjer ikke her hvertfall. Men mange med PCOS får nesten ikke melk, så det er nok det som er grunnen, forbaskede sykdom som skal ødelegge alt! :kjefte: Derfor gidder jeg ikke stresse mer med det, og prøver å ikke ha dårlig samvittighet for det er faktisk ikke min feil og jeg kan ikke gjøre noe med det. Uansett ser det ut som om barna har det helt supert selv om de blir flaskebarn. :Nikke: Og så blir de godt kjent med pappaen sin også, siden han mater dem like mye som meg, hvertfall nå for tiden.

Men nå er det straks mating her igjen! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så herlig å lese at det går framover med vekt og søvn :klem: Må være deilig å få flere timer søvn i strekk ja, forstår godt at du føler deg uthvilt sammenlignet med de siste ukene :jepp:

Når det gjelder det med amming, så er min holdning at babyene trenger en mamma som er opplagt og ikke utslitt etter å styre og stresse med amming. Og det finnes da haugevis av flaskebarn der ute som har klart seg helt fint! Så fint at du ikke tenker mer på det, for du har virkelig prøvd og ingen kan kreve mer enn det av deg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre at det går bra med dere :klem: Skjønner godt at du gjør som du gjør med ammingen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullamming av tvillinger er det uansett få som får til, så det er jo ikke noe nederlag at de får flaske.

Og som du sier, det viktigste er jo at de klarer å ta flaske, for den er de avhengige av.

Jeg har vokst opp på MME, og har klart meg helt fint! Så det er faktisk ingen krise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? IKKE ha dårlig samvittighet for at du ikke får til å amme. Jeg hadde heller ikke melk til mine, mistet alt for mye blod etter keisersnittet så kroppen greide ikke å produsere melk og blod. Så mine har fått flaske fra dag en og det har gått helt fint. Mye jobb med koking av flasker, men også enklere på mange måter enn med amming. Mitt tips er å skaffe dere en god micro flaskesterilisator. Så slipper dere å koke for hånd.

Får skikkelig flashback til de første mnd når jeg leser om dagene deres. :fnise: Husker jeg var så giret på adrenalin at jeg ikke merket at jeg var sliten. Kroppen bare jobbet og jobbet. :fnise:

Husk å hvile litt innimellom. Hybelkaninene kan vente en stund. Det er godt å sove litt når barna sover.

Kos dere i tiden fremover! Tiden går så alt for fort. Ta masse bilder og film masse. Er så lett å glemme når man har to barn og begge foreldrene er opptatt med et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Litt sent ute her, men for en flott fødselshistorie!! :rødme: :rødme:

Håper dere fortsatt har det bra og koser dere alle 4!! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en stille stund i huset, så da kan jeg oppdatere litt her! :)

Synes det går mye lettere med måltidene nå når jeg har droppet ammingen. Det ble bare mindre og mindre melk, helsesøster sa at det egentlig ikke var mye vits å pumpe 4 ganger om dagen for at det til sammen bare skulle bli nok til et halvt måltid til hver i døgnet, hvertfall ikke hvis jeg følte det tok mye energi. Var enig i det, så nå får de bare mme og det går helt fint. De vokser som bare det! Fikk se vekstkurvene deres på helsestasjonen på torsdag, :babygutt: sin kurve går nesten lodrett oppover! :fnise::babyjente: har ikke lagt på seg like mye som han, men hun er kommet opp på nedre del av normalvekt for 1 måned gamle babyer, og det er jo veldig bra med tanke på at hun faktisk ble født en måned før termin. :)

Men det er kjempetøft dette her, skal innrømme det. :babygutt: har gulpet noe helt ekstremt rett etter nesten hvert eneste måltid. Så vi har måttet lage ny flaske til han, hvis ikke blir han skrubbsulten igjen med en gang. Blir jo som å skulle mate trillinger jo, siden han har måttet bli matet 2 ganger på et måltid. Men heldigvis har det begynt å bedre seg litt nå, det er jeg veldig glad for siden mannen skal begynne på jobb igjen om en uke. Slitsomt å være alene om denne "trillingmatingen", pluss at man må skifte både på seg selv og babyen, og så vaske der man har sittet.

Dessuten har de begynt å gråte mye mer og sove mye mindre i det siste. Må si det er grusomt når begge to hyler på en gang, vanskelig å trøste begge samtidig hvis jeg er alene. :( Jeg og mannen deler natten i to, før og etter nattmåltidet. Da bytter vi på å ha vakt, en av oss inne på soverommet med barna, mens den andre ligger på stua og får seg litt søvn, og så bytter vi etter nattmåltidet. I natt var det virkelig pyton, først hyler jenta i et sett fra 00.00-03.00, så overtar gutten fra 03.00-06.00, før han satte igang igjen halv syv, da var det tid for mat. Gikk ikke an for noen av oss å få sove på stua heller når de var så høylytte.

Hadde de bare sovet på dagtid så greit nok, men neida! Minst en av dem er lys våken hele tiden, så det er ikke så lett for oss å sove om dagen heller. Heldigvis har ikke nettene pleid å være så ille som det var i natt, og jeg håper dette ikke gjentar seg så ofte. Er så sliten at jeg griner til tider og mannen stakkar holdt på å svime av i dag da han tok dem ut på trilletur.

Men de dagene vi har fått oss litt mer søvn er helt supre! Da storkoser vi oss, og jeg synes det å være mamma er helt fantastisk. :rødme:

Vi er jo kjempeheldige som har fått bli foreldre til disse nydelige små, og alle sier det blir bedre om et par måneder når de sover litt lengre om gangen, og plages mindre med magen. Håper det stemmer, hvis ikke må jeg begynne å ete kaffepulver her snart. :natti::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg! :klem:

Det høres veldig fint ut, men samtidig ufattelig slitsomt - alle ære til å at dere klarer det såpass fint som det høres ut til. Er jo reneste skiftarbeidet dette, og med trilling-tendenser i tillegg :fnise:

Bra at de vokser fint også, da spiller det jo ingen rolle at du ikke ammer. Og mor trenger jo den energien hun kan få, så ingen vits i å kjempe så mye for bittelitt melk.

Håper du har en fin kveld i stille hus, og at du får en super natt søvn, så dere får en fin dag i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med en oppdatering :) Det høres ufattelig slitsomt ut, men alt går jo over - heldigvis er det snakk om faser. Jeg synes det høres ut som du og mannen har en fin rutine og at dere deler fint på oppgaven.

Håper dere fikk dere litt mer søvn i natt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...