Gå til innhold

Har TO mirakler i magen!

Tinio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest luremegpå

Heia

så lenge siden jeg har skrevet her!

Ser du går igjennom en hel del stakkars deg!!

Synd at an faktisk må omtrent BE på sine knær før noen tar deg alvorlig nå til dags. TRAGISK!

Håper tvillingene ikke er utålmodige, og at du rekker timen til samtale før de ønsker seg til denne verden!

Synes du er supermodig og tålmodig jeg:) !!

:klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingenting som skjer her, har bare ikke orket å skrive noe. Har det veldig tøft for tiden. :sukk:

Sover dårlig og greier nesten ikke spise, vet ikke om det har noe med saken å gjøre men tvillingene hadde nesten ikke vokst i det hele tatt siden sist da vi var på UL i går. Legen sa de har det likevel greit foreløpig, så han vil at de skal være i magen til jeg har passert 37 uker hvertfall.

Vi snakket også om hva jeg skal si på keisersnittsamtalen på tirsdag. Jeg gruer meg noe helt enormt! :( Han pleier selv å ta slike samtaler på Haukeland, og sa at legene der har kun ett formål: Sørge for at det ikke blir noe planlagt keisersnitt, uansett hva. De har som jobb å oppføre seg skremmende under samtalen rett og slett, og man kan sammenligne teknikken deres med avhørsteknikk som brukes i militæret. Dette innrømmer altså en lege som jobber der selv! Han sa også at terskelen for å få planlagt keisersnitt er ekstremt høy, og det er ikke uten grunn at Haukeland har fått det ryktet om at de rett og slett er onde mot kvinner som prøver å få innvilget keisersnitt.

Jeg vil ikke føde på Haukeland, jeg synes det høres ut som om folkene der er helt grusomme! :(

Er sikker på at jeg kommer til å begynne å grine før jeg kommer inn døren på tirsdag, derfor har jeg skrevet et brev jeg kan vise på samtalen dersom jeg ikke greier å si noe i det hele tatt. Der har jeg tatt med alle punktene og argumentene legen sa jeg skulle si, og jeg bare håper de kan vise litt empati. Får jeg nei så vet jeg ikke hva jeg kan komme til å finne på, er redd jeg kommer til å miste all kontroll. Tror hele greia har gjort at jeg har utviklet enorm fødselsangst. Jeg stoler ikke på disse fødselslegene, det virker ikke som om de bryr seg om hva som er best for meg og barna, de tenker bare statestikk. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så slitsomt at du skal gå og tenke på dette i tillegg til at det er tungt å gå med tvillinger sånn på slutten :klemmer:

Jeg fatter ikke at Haukeland får lov å holde på sånn jeg, det høres jo helt umenneskelig ut. Skjønner godt at du gruer deg, men du har nå iallefall forberedt deg godt og så får vi bare håpe at argumentene går igjennom. Jeg forstår godt at du har fødselsangst pga dette og det er jo så unødvendig og :kjefte: Jeg blir skikkelig sint på dine vegne nå!!

Jeg tenker på deg iallefall og skal sende mange gode vibber om at dette skal gå bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så slitsomt at du skal gå og tenke på dette i tillegg til at det er tungt å gå med tvillinger sånn på slutten :klemmer:

Jeg fatter ikke at Haukeland får lov å holde på sånn jeg, det høres jo helt umenneskelig ut. Skjønner godt at du gruer deg, men du har nå iallefall forberedt deg godt og så får vi bare håpe at argumentene går igjennom. Jeg forstår godt at du har fødselsangst pga dette og det er jo så unødvendig og :kjefte: Jeg blir skikkelig sint på dine vegne nå!!

Jeg tenker på deg iallefall og skal sende mange gode vibber om at dette skal gå bra :klem:

Takk Pusla :klemmer: Fødselslegen jeg går til sa at jeg mest sannsynlig kommer til å få ja, fordi jeg nå kommer til å si akkurat de riktige tingene, men han vet om enkelte leger som er helt ekstreme og likevel kan finne på å si nei. Men da skulle vi ringe han etterpå sa han, og jeg bare håper han har makt nok til å få det ordnet likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Invicta

Fy f... jeg trodde ikke at Haukeland var så kyniske og ufølsomme. Det er veldig lurt av deg å ta med et brev du har skrevet, slik at du får sagt alt du vil si. Er ikke lett å skulle få fram meningen sin når man er høygravid med tvillinger, full av hormoner og engstelig for hvordan fødselen skal gå, når det sitter skumle leger foran deg som vil gjøre alt de kan for at du ikke skal få keisersnitt.

Jeg merker jeg blir sinna, hehe. Håper virkelig det går bra på tirsdag! Jeg kan ikke fatte at de i det hele tatt tviler på om du skal få keisersnitt, med en unge i sete og greier.

Gir deg en stor :klemmer: og håper du snart vil føle deg bedre, med to friske små i armene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Jeg vet liksom ikke hva jeg kan si, får helt vondt her jeg sitter og jeg er jo ikke i situasjonen engang......utrolig Haukeland sykehus er......håper virkelig at hvis du får flere barn at du vurderer annet sykehus, uansett om det da er langt unna......for dette sykehuset høres jo heeeelt jævli ut....høres ut som et "utenlandsk" sykehus spør du meg...som har ikke nok resurser til keisersnitt liksom :(

Håper samtalen går bedre en du tror :hug: og håper du finner trøst hos din mann på disse siste ukene......før du vet det har du 2 mirakeler som trenger mamma å være sterk, og gud viser du det allerede(uansett fødselsangst) :rødme:

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette var trist å høre. Blir så lei meg når jeg leser hva du må gå gjennom, skjønner ikke at det er mulig engang. :tristbla:

Tenker masse på deg, rart hvor engasjert man blir i noen man egentlig ikke kjenner. Skal krysse alt som krysses kan for at denne samtalen blir bedre enn du frykter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å skrive et brev. Da slipper du å tenke så mye. Igjen, ikke tenk på at du muligens kommer til å gråte. Da ser de skaden de gjør. Veldig fint at du nå har en kontakt som kan hjelpe deg. Det finnes ikke ord på hvordan du har blitt behandlet. Jeg blir helt målløs av å høre det du forteller. Desverre er ikke leger alltid de beste til å behandle mennesker. De ser desverre ikke menneskelige egenskaper i opptaket til medisinstudiet.

Skjønner godt at du engster deg. Det ville alle i din situasjon gjort. Men når det er sånn at de aldri planlegger keisersnitt, da må de vel være ganske gode hastekeisersnitt? :vetikke: .

Jeg var forresten litt over 2 kg da jeg ble født 5 uker for tidlig og det har gått helt fint med meg :) Lå to dager i kuvøse pga vann i lungene bare.

Tenker på deg og ønsker deg alt godt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bare skal gråte i vei, det pleier å være meget effektivt i møte med helsevesenet. Da ser de hvor ille dette er for deg. Nå har de virkelig gått for langt, tenk å skremme livet av en førstegangsgravid med tvillinger og svangerskapsdiabetes. Det er hjerterått, sånn ble jeg ALDRI behandlet på Ullevål. jeg følte meg som en prinsesse når jeg kom på kontroll.

Dessuten så SKAL de sjekke bekkenet ditt...

Skulle ønske du kunne fått den samtalen i dag, blitt ferdig med det. Prøv å ikke bekymre deg så mye, nå er det tiden for å hvile og ta det med ro før barna kommer. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hetl målløs når jeg leser om hvordan du har det om dagen :(

Håper at samtalen i morgen får disse idiotiske legene til å åpne øynene, for de har jo ikke fokus på hva som er best for hovedpersonene i det forestående fødselen, nemlig deg og barna.

Håper at det blir raskt overstått ,og at du får sagt alt det er som bekymrer deg, evt at du viser brevet du har skrevet.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troste:

Stakkars deg, det høres virkelig ikke greit ut! For noen leger - utrolig at det går ann å være så kyniske. Enda godt du har en lege som hjelper deg iallfall. Og veldig lurt med et brev, da har man iallfall det viktige skrevet ned i tilfelle man glemmer det midt i hele greia. Og synes du bare skal gråte jeg, kanskje de tar virkelig ser at dette ikke er noe du tar lett på!

Håper virkelig det ordner seg, og at du etter fødslen slipper å ha noe med Haukeland å gjøre noensinne :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Er spent på hvordan du har det nå!

Håper selvfølgelig at alt er bra, og at KS er innvilget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...