Gjest Invicta Skrevet 9. juni 2010 #541 Del Skrevet 9. juni 2010 Nei, det står på siden til fødeavdelingen på Voss at hverken tvillinggravide eller diabetikere kan føde der, begge deler gjelder jo meg. Det har sikkert blitt sånn nå i senere tid... Jeg tok feil Hun fødte sin første på Voss. Tvillingene kom på Haukeland Jeg håper du får keisersnitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #542 Del Skrevet 10. juni 2010 Ja, dette må bare ordne seg altså Forstår godt at det begynner å ta på å bære på to, når de i tillegg er såpass store. Men det er jo flott at de trives er inne og vokser da, selvom det må være slitsomt for deg. Ja ingenting er bedre enn det. Nå har jeg nådd 34 uker, og begge to vokser fortsatt kjempebra, dette går strålende for barna hvertfall! Jeg tok feil Hun fødte sin første på Voss. Tvillingene kom på Haukeland Jeg håper du får keisersnitt! Hihi det er lov å ta feil! Men syntes det var litt merkelig å få lov å tvillinger på Voss ja. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #543 Del Skrevet 10. juni 2010 Trøtt... Enda er de ikke helt ferdig med leiligheten, så jeg må stå opp tidlig hver morgen siden jeg ikke aner når disse arbeidskarene kan finne på å buse inn. Ikke noe særlig å måtte stå opp 7.00 når man bare har sovet i 2-3 timer. Men jeg bare kler på meg, legger meg på sofaen og sover litt til om jeg greier det. Kroppen har det veldig tøft for tiden, MASSE vann i beina. Jeg gikk opp 4 kg fra lørdag til mandag!! Hadde allerede en god del vann i kroppen fra før av. Det ser ikke ut som mine bein lenger. Ser ut som om begge anklene er forstuet. Ligger/sitter med beina høyt og prøver å unngå salt mat så godt jeg kan. Liker ikke denne svangerskapsforgiftningen, og håper virkelig ikke det utvikler seg. Hvis ting ikke er bedre når jeg er hos jordmor neste uke, må jeg til gynekologen igjen for vurdering av sykehusinnleggelse. Er glad jeg er såpass langt på vei nå at barna vil greie seg fint om det skulle bli så ille at de må ut i en fart hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 10. juni 2010 #544 Del Skrevet 10. juni 2010 34 uker unnagjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 15. juni 2010 #545 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvordan går det? Skjer det noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #546 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvordan går det? Skjer det noe? Nei lite som skjer, bare vondter og plager. Beina og føttene mine er så full av vann nå at jeg ikke får på meg noe annet enn slipperser, mistenker at gutten har presset/sparket så hardt at jeg har fått brist på ribbeinet for jeg har forferdelig vondt, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og søvn vet jeg ikke hva er lengre. Derfor har jeg ikke skrevet noe særlig i det siste, har bare syting å komme med. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. juni 2010 #547 Del Skrevet 15. juni 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. juni 2010 #548 Del Skrevet 15. juni 2010 ja blir kanskje ikke så mye soving når man får to i hus heller....men å slippe stor kul blir nok utrolig deilig tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 15. juni 2010 #549 Del Skrevet 15. juni 2010 Nei lite som skjer, bare vondter og plager. Beina og føttene mine er så full av vann nå at jeg ikke får på meg noe annet enn slipperser, mistenker at gutten har presset/sparket så hardt at jeg har fått brist på ribbeinet for jeg har forferdelig vondt, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og søvn vet jeg ikke hva er lengre. Derfor har jeg ikke skrevet noe særlig i det siste, har bare syting å komme med. :gjeiper: Hehe, vi er her for å høre sytinga også ;-) Det høres virkelig ut som du er klar for å få ut disse to nå altså, jeg føler med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 15. juni 2010 #550 Del Skrevet 15. juni 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. juni 2010 #551 Del Skrevet 15. juni 2010 Huff, høres ut som du er klar for å få babyene på utsiden ja. Kan ikke være noe gøy å ha det sånn som du har nå. Og du har lov å syte her inne så mye du vil. Det er ikke syting heller synes jeg, lov å fortelle at man har det slitsomt! God til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #552 Del Skrevet 16. juni 2010 Ååå for noen søte damer dere er alle sammen! :rødme: Takk skal dere ha. Jo det er vel lov å klage litt her inne, er jo MIN dagbok. Går ikke akkurat rundt og klager til alle folk rundt meg heller. Søsteren min mente at jeg har hatt et veldig enkelt svangerskap i forhold til de hun har hatt, eneste problemet mitt var kanskje litt ekstra bekymringer siden det er to sa hun. Hah, selv om jeg ikke forteller hele tiden hvor vondt jeg har det (slik som hun gjør, unnskyld men det er faktisk sant) så betyr ikke det at jeg har det enkelt. Det virker som om mange rundt meg tror at tvillingsvangerskap er det samme som enlingsvangerskap bare at man har litt større kul på magen, men etter det jeg har fått fortalt av folk som har opplevd begge deler så kan det nesten ikke sammenlignes. Uke 26 med tvillinger kjentes ut som uke 40 da hun var enlinggravid var det ei som sa til meg. Men mannen får da høre litt, selv om jeg noen ganger prøver å skjule hvordan jeg har det. Begynte å hylgrine uten forvarsel da vi satt i bilen her en dag, og stakkars mannen visste ikke sine arme råd. Han ville ringe legen med det samme og høre om det gikk an å få satt i gang fødsel, straks! For dette gikk ikke lenger mente han. Men måtte forklare han at det ikke går an så tidlig, de setter meg ikke i gang før en uke før termin om det ikke er noen grunn for det. Dessuten bør jo barna være i magen 1-2 uker til. Jo lengre jeg må holder ut nå, jo lettere blir det etterpå. Er ikke noe særlig om barna ikke har fått utviklet skikkelig sugeteknikk enda. I dag skal vi til jordmor begge to for å snakke om fødselen. Jeg er veldig spent på hvordan svangerskapsforgiftningen har utviklet seg. I verste fall kan jeg bli innlagt allerede i dag, og barna tas ut om kort tid. Men de kan bare PRØVE å sette igang vanlig fødsel på meg dersom tvilling 1 fortsatt ligger i sete (noe jeg kjenner at hun gjør), da kommer jeg til å blånekte til de gir meg keisersnitt. Forhåpentligvis har det ikke forverret seg mye, det hadde vært kjedelig å blitt innlagt nå altså, hvertfall om jeg blir liggendes i ukesvis før barna kommer. Jeg har hvertfall solet meg alt jeg kan de siste dagene nå mens jeg har hatt sjansen, sånn i tilfelle jeg blir sperret inne på sykehuset de neste ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. juni 2010 #553 Del Skrevet 16. juni 2010 Lykke til hos jordmor i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. juni 2010 #554 Del Skrevet 16. juni 2010 Lykke til hos jordmor i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. juni 2010 #555 Del Skrevet 16. juni 2010 Lykke til i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 16. juni 2010 #556 Del Skrevet 16. juni 2010 Lykke til Eller hvis du har vært allerede: Håper det gikk bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #557 Del Skrevet 16. juni 2010 Takk folkens! Det gikk greit, blir ikke noen innleggelse enda hvertfall! Blodtrykket var fortsatt like høyt, og hun likte ikke at jeg har så utrolig mye vann i beina. Nå må jeg ta det veldig med ro frem til fødselen, får ikke gå på butikken en gang, bare ligge på sofaen. Men det er mye bedre å få være hjemme enn på sykehuset da, skal ikke klage! Veslejenta har ikke snudd seg, og nå har hun max en uke på seg før det blir for trangt. Jeg tror ikke hun har noen som helst planer om å gjøre det heller. Hun har nok virkelig satt seg godt til rette, lille stabeisten. :gjeiper: Derfor har jeg fått fremskyndet neste UL, skal dit på søndag. Da har legen værsågod å få ordnet med det keisersnittet, for jeg er livredd for at fødselen skal starte av seg selv før det er i boks, da blir jeg nok tvunget til å prøve setefødsel før det sikkert med stor sannsynlighet ender i hastesnitt, og det er ikke noe koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. juni 2010 #558 Del Skrevet 16. juni 2010 Godt at du slapp innleggelse da, bedre å ligge hjemme tross alt! Nå får vi håpe det ikke skjer noe før UL på søndag og at det ordner seg med keisersnitt da. Skjønner godt at du streser litt med dette, men vi får krysse det vi har for at det ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #559 Del Skrevet 17. juni 2010 Godt at du slapp innleggelse da, bedre å ligge hjemme tross alt! Nå får vi håpe det ikke skjer noe før UL på søndag og at det ordner seg med keisersnitt da. Skjønner godt at du streser litt med dette, men vi får krysse det vi har for at det ordner seg. Ja vi får håpe de ikke har tenkt seg ut før, jeg får prøve å ligge helt stille uten å bevege meg frem til søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #560 Del Skrevet 17. juni 2010 Nå er det 17. juni og jeg er 35 fullgåtte uker på vei! Det har liksom gjennom hele graviditeten vært målet mitt å komme meg til denne datoen, og nå har vi jammen greid det. Men nå når jeg først er kommet så langt så kan jeg godt gå en uke til, minst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå