cypress Skrevet 28. mai 2010 #501 Del Skrevet 28. mai 2010 Tenkte å legge igjen et spor, siden jeg først er innom og snoker.. Utrolig flott mage du har!!! Har ikke helt fått med meg årsaken til at dere bor på hotell, men jeg håper nå for deres del at tilværelsen er over snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #502 Del Skrevet 29. mai 2010 Tenkte å legge igjen et spor, siden jeg først er innom og snoker.. Utrolig flott mage du har!!! Har ikke helt fått med meg årsaken til at dere bor på hotell, men jeg håper nå for deres del at tilværelsen er over snart! Kjekt at du snoker! Tusen takk for det, men må si jeg gleder meg litt til den er vekke og nå. Vi har bodd på hotell i snart 6 uker nå pga en oversvømmelse som lagde store ødeleggelser i leiligheten. Trodde vi skulle få flytte hjem igjen nå til helgen, men blir visst ikke før neste uke gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 30. mai 2010 #503 Del Skrevet 30. mai 2010 Huff, det virker som en lei situasjon du er i nå. Endelig godt det bare er snakk en bestemt periode. Da er man som regel innstilt på det og det går bra. Du er den første av de jeg begynte å følge med på her som ble gravid. Og tenk, nå er det ikke lenge igjen. Huff, da har jeg vært prøver lenge, når noen har blitt gravid og født på samme tid . Neida, vet det er vanlig at det går noe tid og at mange andre har brukt mye lengre tid enn meg, er bare litt rart å tenke på. Håper du får en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. mai 2010 #504 Del Skrevet 30. mai 2010 Tenker som deg jeg og Becky - rart når folk man husker fra FØR de ble gravide begynner å nærme seg fødsel - da føler man at man har prøvd lenge. Men det er jo så koselig å følge med og se at folk får spiren til å sitte også, så jammen meg er det verdt å følge med Håper du har en fin søndag Tinio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 30. mai 2010 #505 Del Skrevet 30. mai 2010 Forstår godt at du er frustrert over bo-situasjonen og bekymrer deg for fødselen nå bebisene ligger så vrangt. Håper de er smarte når de kommer ut da, selvom de ikke finner ut av det der inne nå Stå på ditt og forlang keisersnitt, det skulle da bare mangle i en sånn situasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #506 Del Skrevet 31. mai 2010 Huff, det virker som en lei situasjon du er i nå. Endelig godt det bare er snakk en bestemt periode. Da er man som regel innstilt på det og det går bra. Du er den første av de jeg begynte å følge med på her som ble gravid. Og tenk, nå er det ikke lenge igjen. Huff, da har jeg vært prøver lenge, når noen har blitt gravid og født på samme tid . Neida, vet det er vanlig at det går noe tid og at mange andre har brukt mye lengre tid enn meg, er bare litt rart å tenke på. Håper du får en fin søndag Tenker som deg jeg og Becky - rart når folk man husker fra FØR de ble gravide begynner å nærme seg fødsel - da føler man at man har prøvd lenge. Men det er jo så koselig å følge med og se at folk får spiren til å sitte også, så jammen meg er det verdt å følge med Håper du har en fin søndag Tinio Hehe opplevde det samme som dere jeg og, at folk her inne var prøvere samtidig som meg, ble gravid og fødte en god stund før jeg rakk å bli gravid selv. Husker jeg var mye frustrert og sint over kroppen som ikke funket som den skulle, men det har jeg nesten glemt nå. Ordner seg for dere snart og, det er jeg sikker på! Forstår godt at du er frustrert over bo-situasjonen og bekymrer deg for fødselen nå bebisene ligger så vrangt. Håper de er smarte når de kommer ut da, selvom de ikke finner ut av det der inne nå Stå på ditt og forlang keisersnitt, det skulle da bare mangle i en sånn situasjon! Vi får kanskje flytte inn i morgen faktisk, for i dag har arbeidsfolkene til borettslaget faktisk gjort jobben sin! Mannen var så sint på fredag, for da hadde de brukt hele arbeidsdagen på bare å snekre opp 2 lister i stuen! Så flinke mannen har gjort over halve jobben for dem nå i helgen, og hengt opp sinte lapper om hva de MÅTTE gjøre ferdig i dag, og det hjalp visst. Er jo helt utrolig at de bare suller rundt slik når de vet at det haster med å få istand leiligheten siden jeg er høygravid med tvillinger. Uff ja, skal stå på mitt men jeg gruer meg til å ta den diskusjonen. Sykehuset her er så stolt av statistikken sin når det gjelder keisersnitter, har visst det laveste tallet i hele landet, så det blir nok en kamp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 31. mai 2010 #507 Del Skrevet 31. mai 2010 Så bra at dere kanskje kan flytte inn igjen Det var jammen meg på tide - godt at dere strammet opp arbeidsfolkene litt - går jo ikke ann å somle slik Høres ut som det blir litt ugreit med keisersnitt ja. Håper det går lettere enn du tror nå iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 31. mai 2010 #508 Del Skrevet 31. mai 2010 Så fint at dere kanskje får flytte hjem igjen nå Dere har bodd på hotell altfor lenge nå (selv om å bo på hotell er ganske flott - hvis man ikke er gravid med tvillinger og bor de i månedsvis ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 31. mai 2010 #509 Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg har visst vært litt dårlig på KG i det siste I alle fall, magen var absolutt nydelig definitivt wow! Håper det ordner seg med flyttingen, kanskje du må stikke opp i leiligheten og demonstrere hvor gravid du faktisk er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 2. juni 2010 #510 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Jeg snakket med en jordmor rett før fødselen, og hun opplyste at tvillinggravide som absolutt ønsket keisersnitt alltid fikk det innvilget (Ullevål)....Synes du bare skal insistere Mine leger sa utrolig mye forskjellig ang tverrleie/ seteleie på tv1. Husker en tvillingekspert sa til meg at ved seteleie på tv1 ville hun anbefale keisersnitt. Neste lege på neste kontroll sa: "neida, ikke noe problem å føde tv1 i sete..." Jeg hadde hele tiden tenkt å insistere på keisersnitt hvis en av tvillingene lå på tvers eller i sete. Nå lå begge mine i hodeleie, pluss at jeg hadde født før, så da ble det vanlig fødsel (som endte i narkose, men ikke keisersnitt) Endret 2. juni 2010 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #511 Del Skrevet 2. juni 2010 Så bra at dere kanskje kan flytte inn igjen Det var jammen meg på tide - godt at dere strammet opp arbeidsfolkene litt - går jo ikke ann å somle slik Høres ut som det blir litt ugreit med keisersnitt ja. Håper det går lettere enn du tror nå iallfall Ja vi fikk flytte inn i går! Fantastisk deilig, selv om det er litt rot her, og noe småtteri som fortsatt må fikses. Sitter i lenestolen på stua og sørger for at folka gjør jobben sin jeg. Så fint at dere kanskje får flytte hjem igjen nå Dere har bodd på hotell altfor lenge nå (selv om å bo på hotell er ganske flott - hvis man ikke er gravid med tvillinger og bor de i månedsvis ) Hehe nei det var ikke akkurat trist å måtte forlate det hotellet, setter aldri mine bein inn der igjen. :gjeiper: Jeg har visst vært litt dårlig på KG i det siste I alle fall, magen var absolutt nydelig definitivt wow! Håper det ordner seg med flyttingen, kanskje du må stikke opp i leiligheten og demonstrere hvor gravid du faktisk er! Tusen takk! Ja jeg har vært med opp hit et par ganger, og da har jeg fått beskjed av mannen om å prøve å se så sliten og trist ut som mulig når arbeidsfolkene har vært her, men han syns ikke jeg gjorde jobben godt nok. Jeg snakket med en jordmor rett før fødselen, og hun opplyste at tvillinggravide som absolutt ønsket keisersnitt alltid fikk det innvilget (Ullevål)....Synes du bare skal insistere Mine leger sa utrolig mye forskjellig ang tverrleie/ seteleie på tv1. Husker en tvillingekspert sa til meg at ved seteleie på tv1 ville hun anbefale keisersnitt. Neste lege på neste kontroll sa: "neida, ikke noe problem å føde tv1 i sete..." Jeg hadde hele tiden tenkt å insistere på keisersnitt hvis en av tvillingene lå på tvers eller i sete. Nå lå begge mine i hodeleie, pluss at jeg hadde født før, så da ble det vanlig fødsel (som endte i narkose, men ikke keisersnitt) Skulle virkelig ønske jeg skulle føde på et annet sykehus altså, er på Haukeland jeg skal og der er de ekstremt strenge. Vi kjenner ei som fikk tvillinger der tidligere i år, hun prøvde å få keisersnitt men ble nektet (da lå begge riktignok med hodet ned). Endte nå likevel i hastekeisersnitt og narkose, akkurat som jeg er redd for skal skje med meg. Er veldig spent på UL på mandag om de har snudd seg, men det kjennes hvertfall ikke sånn ut. Og har de ikke det så får vi ta opp kampen for keisersnitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 2. juni 2010 #512 Del Skrevet 2. juni 2010 for at dere er tilbake i leiligheten! Det var ikke et sekund for tidlig, nei! Jeg digger å bo på hotell, men tror ikke jeg syns det ville vært like stas om det var månedsvis, nei! Jeg heier på deg i kampen for keisersnitt om de fortsetter å ligge vrangt altså Det er DINE barn og DIN fødsel, så jeg skjønner ikke hvorfor de skal være så vanskelige altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 2. juni 2010 #513 Del Skrevet 2. juni 2010 Yey for at dere er er på plass i leiligheten igjen Det var jammen meg på tide Blir spennende å høre hvordan det går etter UL på mandag. Du får bare hisse deg opp litt før du skal dit, så du har masse sinna-energi du kan ta ut på de om de nekter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 2. juni 2010 #514 Del Skrevet 2. juni 2010 Så deilig for dere å være hjemme igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #515 Del Skrevet 2. juni 2010 for at dere er tilbake i leiligheten! Det var ikke et sekund for tidlig, nei! Jeg digger å bo på hotell, men tror ikke jeg syns det ville vært like stas om det var månedsvis, nei! Jeg heier på deg i kampen for keisersnitt om de fortsetter å ligge vrangt altså Det er DINE barn og DIN fødsel, så jeg skjønner ikke hvorfor de skal være så vanskelige altså! Yey for at dere er er på plass i leiligheten igjen Det var jammen meg på tide Blir spennende å høre hvordan det går etter UL på mandag. Du får bare hisse deg opp litt før du skal dit, så du har masse sinna-energi du kan ta ut på de om de nekter Så deilig for dere å være hjemme igjen Ja det er helt utrolig deilig å være hjemme å ha fryser, vaskemaskin, kjøleskap og komfyr igjen! Har storkost meg i dag med å vaske babyklær og ordne litt. Tenkte å pakke sykehusbagen i kveld eller i morgen, litt greit å ha den klar i god tid synes jeg. Har aldri kost meg sånn med husarbeid før, det tyder nok på litt for langt og kjedelig opphold på hotell. Vi får se hvordan det går på UL, så får jeg eventuelt hisse meg opp etterpå. Er ikke han gynekologen vi går til som bestemmer stakkar, kan ikke kjefte på han. :gjeiper: Men de på sykehuset skal nok få smake min vrede ja, tviler på at det er så mange av de som har gått gjennom en setefødsel med tvillinger selv, så da kan de bare klappe igjen om de prøver å overtale meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #516 Del Skrevet 3. juni 2010 33 uker i dag! Flinke barn som holder seg inne i magen! Selv om mor begynner å bli ganske sliten og har mange vondter nå så er det verdt det, må holde ut noen uker til. I går hadde jeg helt sjukt hovne bein, det er det verste jeg har sett! Så ikke ut som de hørte til min kropp i det hele tatt. Sånn går det når jeg ikke gadd å ta på meg støttestrømpene mine! :fy: Har hatt litt vann i kroppen lenge, men nå i det siste har det kommet det mer og mer. Våknet i dag med et pent håndavtrykk på låret, det ble værende kjempelenge etter at jeg stod opp. Synes helt ærlig at det er litt greit at det er vann som står bak at jeg eser litt ut da, og ikke flesk. Har selvfølgelig svangerskapsforgiftning i bakhodet siden tvillinggravide har mye større risiko for å få det enn andre, men jeg har ikke merket noen andre symptomer, og vannet i kroppen har jo kommet gradvis, ikke plutselig. Jeg har blodtrykksapparat hjemme, så skal måle blodtrykket etterpå for sikkerhets skyld. Skal uansett til kontroll på mandag, så da får jeg høre hva legen sier, men tror ikke det er noen fare på ferde. I går kveld kom forresten pusene våre hjem igjen, skikkelig koselig syns jeg! :rødme: Men de er ikke venner lengre, bare knurrer og freser når de ser hverandre! De har jo bodd hver for seg i 6 uker, så det er vel ikke så rart. Ordner seg forhåpentligvis, bare de blir kjent med hverandre på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 3. juni 2010 #517 Del Skrevet 3. juni 2010 for 33 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. juni 2010 #518 Del Skrevet 4. juni 2010 33 uker alt! Kattene dine venner seg forhåpentligvis til hverandre igjen, for er en stund å være borte fra hverandre hvis en vanligvis går oppå hverandre. Katten min er ikke så fornøyd med foreldrene mine sin katt, men nå de siste gangene jeg har vært hjemme har de vært mer tålmodige med hverandre, så håper at ting bedrer seg her. Og gjør det det hos oss, gjør det nok det hos dere også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. juni 2010 #519 Del Skrevet 4. juni 2010 Å, så godt at dere er tilbake i leiligeheten igjen . Det virka fryktelig slitsomt å bo på det hotellet. Når får du anledning til å gi de en lekse på sykehuset? Hva med å late som du har skikkelig fødselsangst? Vil de være like påståelige da? Man kan vel ikke tvinge noen til å føde naturlig, bare være veldig overtalende? Skjønner veldig godt at du er urolig for dette. Det hadde jeg og vært. Så du får bare fortsette å stå på. Ønsker deg lykke til med dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #520 Del Skrevet 4. juni 2010 33 uker alt! Kattene dine venner seg forhåpentligvis til hverandre igjen, for er en stund å være borte fra hverandre hvis en vanligvis går oppå hverandre. Katten min er ikke så fornøyd med foreldrene mine sin katt, men nå de siste gangene jeg har vært hjemme har de vært mer tålmodige med hverandre, så håper at ting bedrer seg her. Og gjør det det hos oss, gjør det nok det hos dere også Ja håper det, for det blir veldig slitsomt å ha to katter som slåss når vi får to nyfødte å ta oss av etterhvert. Er egentlig bare hankatten som er sint og redd for hunkatten, mens hun oppfører seg som før og vil leke med han. Så får hun bare kjeft og juling stakkar. Tør ikke la de være alene lenge i samme rom enda hvertfall, han er veldig sterk så jeg er redd for at han skal skade henne, for hun er knøttliten. Men tipper de er venner igjen om en ukes tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå