Gå til innhold

Har TO mirakler i magen!

Tinio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åå, håper jeg og får en god periode snart, for nå er jeg lei av å være kvalm og trøtt. Men det er vel kanskje normalt at tvillinggravide er kvalme og trøtte litt lengre enn enlinggravide..

Legen min sa at tvillinggravide hvertfall ikke skal være i jobb etter uke 22, men det virket som om hun mente at jeg ikke burde jobbe mer i deltidsjobben min fremmover, for det er en veldig tung jobb, og jeg har allerede fått antydning til bekkenløsning. Er en stund til jeg skal på jobb nå, fordi jeg har fått permisjon pga eksamen, men neste gang jeg er med legen så blir jeg mest sannsynlig sykemeldt ut svangerskapet. Når det gjelder skolen så vil jeg prøve så godt jeg kan å lese og skrive oppgaver hjemme, fordi lite av undervisningen er obligatorisk.

Jeg har ikke så altfor store forhåpninger om at jeg klarer siste eksamen i juni, men den for jeg heller ta senere. :)

Jeg tror jeg skal få oppfølging av sykehuset ja, skal snakke nærmere med fastlegen min om dette neste gang jeg skal dit.

Godt å høre at du følte deg ivaretatt! :) Hvordan var fødselen da?

ja, man er vist kvalmere en enlingegravdie. Det var stor forskjell på mine to svangerskap. Sikkert lurt å bli sykemeldt fra jobben, det er tøft nok å ha to i magen... Jeg jobbet bare 50% fra uke 20 til 24 og var sliten nok av det....

Fødselen var intens og rask. Over på 2 t og 45 min etter at vannet gikk. Helt utrolig. Jeg har lagt deg til på bloggen min hvis du vil lese hele greia. :goodbye:

Gratulerer med 12 uker :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, man er vist kvalmere en enlingegravdie. Det var stor forskjell på mine to svangerskap. Sikkert lurt å bli sykemeldt fra jobben, det er tøft nok å ha to i magen... Jeg jobbet bare 50% fra uke 20 til 24 og var sliten nok av det....

Fødselen var intens og rask. Over på 2 t og 45 min etter at vannet gikk. Helt utrolig. Jeg har lagt deg til på bloggen min hvis du vil lese hele greia. :goodbye:

Gratulerer med 12 uker :klemmer:

Er vel ikke så rart at man er mye dårlige med to, for det er jo en del mer hormoner som herjer i kroppen.

Oi det var kjapt! :overrasket: Ja jeg vil gjerne lese, tusen takk! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lite flink til å oppdatere meg i dagbøkene til folk for tiden.. :sjenert: Men det er så fryktelig travelt med eksamenslesing, uff jeg blir så stressa. :( Bor jo omtrent på lesesalen for tiden. Nå skal jeg lage meg noe mat, så se på Greys, og så stupe i seng. I morgen skal vi faktisk ha dramakurs på skolen, det blir kjekt med noe morsomt og kreativt til en forandring fra tørr og kjedelig eksamenslesingen. :jepp:

Jeg føler forresten at magen min blir større og større for hver dag nå, i går kommenterte faktisk en venninne av meg det. :gravid:

I dag fikk jeg pakke i posten, det var en krem for å forebygge strekkmerker, som jeg har bestilt på nettet. Jada, det funker sikkert ikke men det skader ikke å prøve tenker nå jeg.. Er uansett godt med litt pleie for den voksende magen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trøst: magen vokser fort og den blir nok stor, MEN jeg ble ikke så stor som jeg hadde forventet og fikk mange kommentarer på at jeg var mindre en de hadde trodd (alle tror tvillinggravide skal være enorme)

I dag har jeg ikke ett eneste strekk-merke etter to svangerskap. Ja, magen er ikke flat lenger, men jeg har ikke trent så aktivt heller. Ellers har jeg blitt veldig tynn fordi jeg ikke la på meg noe i svangerskapet utenom magen. Det er vist veldig vanlig fordi man er så utrolig kvalm i starten og så stor på slutten at man ikke klarer å spise så mye. Jeg ble mett med en gang, og jeg har god apetitt ellers :spise:

Ikke sikkert du får strekkmerker, pluss at du slett ikker trenger å bli så diger, men magen vokser fort i starten for så å stabilisere seg litt på "stor" fra uke 20 til 30, følte jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt trøst: magen vokser fort og den blir nok stor, MEN jeg ble ikke så stor som jeg hadde forventet og fikk mange kommentarer på at jeg var mindre en de hadde trodd (alle tror tvillinggravide skal være enorme)

I dag har jeg ikke ett eneste strekk-merke etter to svangerskap. Ja, magen er ikke flat lenger, men jeg har ikke trent så aktivt heller. Ellers har jeg blitt veldig tynn fordi jeg ikke la på meg noe i svangerskapet utenom magen. Det er vist veldig vanlig fordi man er så utrolig kvalm i starten og så stor på slutten at man ikke klarer å spise så mye. Jeg ble mett med en gang, og jeg har god apetitt ellers :spise:

Ikke sikkert du får strekkmerker, pluss at du slett ikker trenger å bli så diger, men magen vokser fort i starten for så å stabilisere seg litt på "stor" fra uke 20 til 30, følte jeg...

Takk for trøstende ord :klemmer: Det hadde jo vært veldig fint om jeg hadde sluppet unna, det virker hvertfall ikke som om jeg får så veldig lett strekkmerker. Jeg har hvertfall så og si ingenting fra før, bare noen bittebittesmå på innsiden av lårene som man granske veldig nøye for å se. Søsteren min har kun et lite strekkmerke etter tre svangerskap, og hun har alltid vært mye kraftigere enn meg, så jeg håper vi har "god" hud i slekta. :P

Ja akkurat nå føler jeg at magen vokser i racerfart altså! Godt å høre at det forhåpentligvis stabiliserer seg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd dag!!!! :hoppe: Gleder meg til du kommer med resultatet!! :) Masse lykke til, Snuppa! :)

Takk det gikk kjempefint! Det er noen perfekte vakre nurk fikk vi beskjed om. :nigo: Begge to var nøyaktig like store, og det er bra. :) Fikk vite at en av dem mest sannsynlig er jente, men det er ikke 100 prosent sikkert da. Den andre nektet å vise seg frem :fnise: Nå er jeg veldig lettet og glad! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det gikk kjempefint! Det er noen perfekte vakre nurk fikk vi beskjed om. :nigo: Begge to var nøyaktig like store, og det er bra. :) Fikk vite at en av dem mest sannsynlig er jente, men det er ikke 100 prosent sikkert da. Den andre nektet å vise seg frem :fnise: Nå er jeg veldig lettet og glad! :strix:

Åååååååååe!!! :hoppe: Så herlig å høre!! Mest sannsynlig er en jente inni der ja.. Fantastisk!! Er ikke så altfor lenge til du skal på Haukeland vel.. Så da ser de forhåpentligvis hva den andre er!! :)

Men hva som fikk han til å si at det kanskje er en jente da? Tar du det med en klype salt, eller litt alvorlig?? Jeg er så nysgjerrig, og lurer på alt mulig altså!! :sjenert::fnise:

Er kjempe glad på deres vegne, og jeg har tenkt masse på dere i dag!

Nå ble jeg glad!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer :nigo: Så herlig å få se to sprell levende perfekte små nurk inni der da :strix:

Takk Invicta :klemmer: Ja det var kjempeherlig, jammen var det skikkelig liv der inne! Begge to sprellet som bare det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååååe!!! :hoppe: Så herlig å høre!! Mest sannsynlig er en jente inni der ja.. Fantastisk!! Er ikke så altfor lenge til du skal på Haukeland vel.. Så da ser de forhåpentligvis hva den andre er!! :)

Men hva som fikk han til å si at det kanskje er en jente da? Tar du det med en klype salt, eller litt alvorlig?? Jeg er så nysgjerrig, og lurer på alt mulig altså!! :sjenert::fnise:

Er kjempe glad på deres vegne, og jeg har tenkt masse på dere i dag!

Nå ble jeg glad!! :) :)

Så skjønn du er! :klemmer:

Han sa det ser veldig likt ut så tidlig på gutter og jenter, men at det liknet mest på ei jente. :babyjente: Jeg tør likevel ikke gå ut og shoppe jenteklær enda, venter til vi er litt sikrere. :) Vi skal forresten på en ultralyd til før Haukeland, om 4 uker, så da blir det enda kortere ventetid! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang får du sikkert vite sikkert, moro!!!! Hvis de er to-eggede er det vistnok mest vanlig at det er en gutt og en jente, så da tipper jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Neste gang får du sikkert vite sikkert, moro!!!! Hvis de er to-eggede er det vistnok mest vanlig at det er en gutt og en jente, så da tipper jeg det!

Ja håper vi får vite det neste gang! :hoppe: Er det mest vanlig med en av hver altså? Det visste jeg ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt fri fra skolen, og jeg skulle liksom gjøre SÅ mye i dag, men formen har sagt nei til det så langt. Det er akkurat som at når jeg endelig får tid til å slappe av litt, da streiker kroppen. :( Skal likevel prøve å få gjort litt husarbeid nå etterhvert, for det ser ikke ut her. Har det jo så travelt for tiden at når jeg først er hjemme så sovner jeg på sofaen, er ikke akkurat husarbeid jeg greier å prioritere da nei...

Hihi kjære var så søt i går forresten! Han syntes han hadde fått så tørr hud på leggene av denne kulda, så da fant han seg en krem i skapet og smørte de inn. Det han ikke så var at det var selvbruningskrem! :ler: Heldigvis rakk jeg å få han til å vaske hendene sine godt slik at han slapp å bli oransje inni håndflatene da! :fnise: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
I dag har jeg hatt fri fra skolen, og jeg skulle liksom gjøre SÅ mye i dag, men formen har sagt nei til det så langt. Det er akkurat som at når jeg endelig får tid til å slappe av litt, da streiker kroppen. :( Skal likevel prøve å få gjort litt husarbeid nå etterhvert, for det ser ikke ut her. Har det jo så travelt for tiden at når jeg først er hjemme så sovner jeg på sofaen, er ikke akkurat husarbeid jeg greier å prioritere da nei...

Hihi kjære var så søt i går forresten! Han syntes han hadde fått så tørr hud på leggene av denne kulda, så da fant han seg en krem i skapet og smørte de inn. Det han ikke så var at det var selvbruningskrem! :ler: Heldigvis rakk jeg å få han til å vaske hendene sine godt slik at han slapp å bli oransje inni håndflatene da! :fnise: :rødme:

Nei, det er rart det der med fridag, hvordan kroppen bare sier at nå er det sofatid.... :sjenert:

Gode mannen da! :rødme:

Ha en riktig god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med mannen - han blir sikkert superlekker med solbrune legger fremover :fnise:

Så utrolig koselig med UL :rødme: Så morsomt at dere kanskje har kjønn klart på den ene alt :hoppe:

Blir så spennende å følge med videre her :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...