Tinio Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #161 Del Skrevet 6. januar 2010 Takk takk;) Er vel noe med at for mammaen din vil du alltid være hennes baby, og nå er det plutselig du som er så voksen å får babyer:) Stas iallefall;) Hehe, ja henger rundt her å snuser litt, så får jeg bare starte en egen bok når den tiden kommer:) Forresten så er jeg veldig god på magefølelser,og de stemmer ofte så må jo gjette hva du får da Sov godt;) Takk, var godt å sove litt. Ja du må starte prøverbok, er kjekt å snakke med folk i samme situasjon her inne! Takk for tippen! Så bra at du fikk lest til eksamen da! Jeg var også kjepe trøtt på jobb i dag, men hjalp å oppholde seg litt ute i de "deilige" -12 Jeg vil forresten også tippe på dine søte små!! Jeg tipper da Jeg skal også straks fortelle min mamma at vi venter barn, er ikke mer en 4-5 mnd siden hun ble bestemor for første gang så regner ikke med så mye "iver" fra henne... Tror jeg ikke jeg hadde regnet med om jeg var først heller da... Til gjengjeld kommer nok svigermor til å ha "iver" nok for MINST to personer... Hehe er det samme her! Min mor har 8 barnebarn fra før, så det er liksom ikke noe nytt for henne. Men svigermor tar jo helt av! Hun har sett på vogn og kjøpt babyklær allerede. Tror nok hun kommer til å skjemme nurkene godt vekk ja! Men jeg synes det er veldig koselig at hun er så engasjert da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #162 Del Skrevet 6. januar 2010 Bra dagen ikke ble så verst alikevel. Ja dagen blir hva du gjør den til! Jeg har ligget på sofaen et par timer og vært kvalm nå, men nå gikk kjære på butikken for å kjøpe chips til meg, så skal ikke klage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 6. januar 2010 #163 Del Skrevet 6. januar 2010 Ja dagen blir hva du gjør den til! Jeg har ligget på sofaen et par timer og vært kvalm nå, men nå gikk kjære på butikken for å kjøpe chips til meg, så skal ikke klage! Snille mannen da :rødme: Du fortjener å skjemmes litt bort også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 6. januar 2010 #164 Del Skrevet 6. januar 2010 Artig å lese i boken din. Har selv tvillinger på 7 måneder og husker godt det spesielle svangerskapet det ble etterhvert med to små gutter i magen. Kvalmen var jo ille, har ikke glemt den.... Vel, det går over snart:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #165 Del Skrevet 7. januar 2010 Snille mannen da :rødme: Du fortjener å skjemmes litt bort også da Hihi ja han kan være en søting hvis han først går inn for det. Artig å lese i boken din. Har selv tvillinger på 7 måneder og husker godt det spesielle svangerskapet det ble etterhvert med to små gutter i magen. Kvalmen var jo ille, har ikke glemt den.... Vel, det går over snart:-) Takk for hilsen! Hvordan var svangerskapet ditt ellers da? Hadde du mye plager? Ja håper det blir slutt på kvalmen snart, men det er jo litt bedre enn det var da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #166 Del Skrevet 7. januar 2010 I dag fikk vi vite resultatet på eksamenen vi hadde før jul, haha jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte... Har aldri fått så dårlig karakter etter at jeg begynte å studere. Men men, jeg er glad jeg greide å bestå med tanke på at jeg var nygravid, konstant kvalm og trøtt, og hadde mange bekymringer og tanker inni hodet mitt da jeg skrev oppgaven. Pluss at jeg ikke har fått all den veiledning av studieveilederen min som jeg har hatt krav på. Hun glemte flere ganger at jeg skulle ha veiledningstime, håpløse damen... Men det var mange som fikk samme karakter som meg, og mange enda dårligere og, så sensorene har nok vært strenge. Det var ikke så høyt snitt i klassen for å si det sånn. Nå satser jeg på at formen er mye bedre de neste ukene slik at jeg får gjennomført en super eksamen i februar og dratt opp snittet mitt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 7. januar 2010 #167 Del Skrevet 7. januar 2010 Æsj stoffskiftesykdommer er noe herk, uansett hvilken vei det er! Jeg hadde lav hvilepuls jeg, trodde det var fordi jeg var SÅ godt trent! Nå er den litt raskere, men vet ikke om det er medisinene eller graviditeten som gjør det.. Kan være det er fordi medisinene som begynner å gjøre det de skal Hvis det ikke er det så er det nok pga graviditeten ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 8. januar 2010 #168 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Hvordan var svangerskapet ditt ellers da? Hadde du mye plager? Ja håper det blir slutt på kvalmen snart, men det er jo litt bedre enn det var da! Svangerskapet var bra, til å være tvillingsvangerskap. Jeg har jo prøvd begge deler (har en sønn på 3 år). Ja, jeg var veeeeldig kvalm og kastet opp en god del. Det ga seg helt rundt uke 18, kanskje. Hadde en veldig god periode fra uke 18-30, etter det ble jeg naturlig nok schvær og tung i kroppen. Klarte meg alikevel ganske bra til uke 35, da ble det Obs-post for gravide og sengeleie frem til fødsel i uke 36 pluss 5. Jeg ble sykmeldt 100% fra uke 24, noe som var nødvendig og deilig. Det blir nok du også, alle tvillinggravide skal ta det veldig med ro. Mulig du kan studere, da. Det får du bare snakke med sykehuset om, du skal vel på oppfølging på et sykehus? Jeg gikk på Ullevål ca hver 4. uke etter uke 18. Etter uke 30 var det hver 14. dag. Jeg var også på kontroller hos fastlegen min hver 4. uke, dermed hadde jeg kontroller ca hver 14. dag hele svangerskapet etter ordinær UL. Tvillingsvangerskapet var tyngre en enlignesvangerskapet mitt, men formen var ok hele veien alikevel. Man får også en fantastisk oppfølging i svangerskapet som tvillinggravid, jeg følte meg ganske trygg hele veien, selv om jeg alltid var litt engstelig for å føde for tidlig. Endret 8. januar 2010 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #169 Del Skrevet 9. januar 2010 Svangerskapet var bra, til å være tvillingsvangerskap. Jeg har jo prøvd begge deler (har en sønn på 3 år). Ja, jeg var veeeeldig kvalm og kastet opp en god del. Det ga seg helt rundt uke 18, kanskje. Hadde en veldig god periode fra uke 18-30, etter det ble jeg naturlig nok schvær og tung i kroppen. Klarte meg alikevel ganske bra til uke 35, da ble det Obs-post for gravide og sengeleie frem til fødsel i uke 36 pluss 5. Jeg ble sykmeldt 100% fra uke 24, noe som var nødvendig og deilig. Det blir nok du også, alle tvillinggravide skal ta det veldig med ro. Mulig du kan studere, da. Det får du bare snakke med sykehuset om, du skal vel på oppfølging på et sykehus? Jeg gikk på Ullevål ca hver 4. uke etter uke 18. Etter uke 30 var det hver 14. dag. Jeg var også på kontroller hos fastlegen min hver 4. uke, dermed hadde jeg kontroller ca hver 14. dag hele svangerskapet etter ordinær UL. Tvillingsvangerskapet var tyngre en enlignesvangerskapet mitt, men formen var ok hele veien alikevel. Man får også en fantastisk oppfølging i svangerskapet som tvillinggravid, jeg følte meg ganske trygg hele veien, selv om jeg alltid var litt engstelig for å føde for tidlig. Åå, håper jeg og får en god periode snart, for nå er jeg lei av å være kvalm og trøtt. Men det er vel kanskje normalt at tvillinggravide er kvalme og trøtte litt lengre enn enlinggravide.. Legen min sa at tvillinggravide hvertfall ikke skal være i jobb etter uke 22, men det virket som om hun mente at jeg ikke burde jobbe mer i deltidsjobben min fremmover, for det er en veldig tung jobb, og jeg har allerede fått antydning til bekkenløsning. Er en stund til jeg skal på jobb nå, fordi jeg har fått permisjon pga eksamen, men neste gang jeg er med legen så blir jeg mest sannsynlig sykemeldt ut svangerskapet. Når det gjelder skolen så vil jeg prøve så godt jeg kan å lese og skrive oppgaver hjemme, fordi lite av undervisningen er obligatorisk. Jeg har ikke så altfor store forhåpninger om at jeg klarer siste eksamen i juni, men den for jeg heller ta senere. Jeg tror jeg skal få oppfølging av sykehuset ja, skal snakke nærmere med fastlegen min om dette neste gang jeg skal dit. Godt å høre at du følte deg ivaretatt! Hvordan var fødselen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 9. januar 2010 #170 Del Skrevet 9. januar 2010 Oi, 12 uker allerede. Skal si tiden flyr av gårde! Håper formen din bedrer seg etter hvert da. Er sikkert slitsomt nok å være i dårlig form med kun en spire i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #171 Del Skrevet 9. januar 2010 12 uker i dag! Kjempeglad for det! Men skal liksom ikke formen begynne å bli bedre nå da? I går kom jeg meg ikke på skolen fordi jeg var så kvalm, og den dagen var obligatorisk, æsj altså... I dag har jeg ligget i sengen nesten hele dagen, med kvalme og hodepine. Er kjempesvimmel og, måtte sette meg ned på gulvet istad for det kjentes ut som om jeg skulle falle. Magen har forresten så smått begynt å vokse nå. Det er veldig koselig da. :rødme: Gleder meg til jeg kan kjenne liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 9. januar 2010 #172 Del Skrevet 9. januar 2010 Magen har forresten så smått begynt å vokse nå. Det er veldig koselig da. :rødme: Gleder meg til jeg kan kjenne liv! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 9. januar 2010 #173 Del Skrevet 9. januar 2010 Gratulerer med 12 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. januar 2010 #174 Del Skrevet 9. januar 2010 Gratulerer så mye med 12 uker :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. januar 2010 #175 Del Skrevet 9. januar 2010 Gratulerer med 12 uker Har en kollega som er gravid. Hun ble bedre etter 12 uker, men vet ikke om det var akkurat på dagen.. Er vel snakk om 12 uker-ish, altså + - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldus Skrevet 9. januar 2010 #176 Del Skrevet 9. januar 2010 Så kjipt med kvalmen da Ellers så syns jeg det var veldig koselig å lese om den begynnende magen da!! Det gleder jeg meg jammen til! Føler magen min er blitt litt større, men enn så lenge så føler jeg meg bare sjikkelig "småfeit" hehe! Tilslutt må jeg gratulere oss med 12 uker i dag :hoppe: :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille85 Skrevet 9. januar 2010 #177 Del Skrevet 9. januar 2010 Gratulerer masse med 12 uker, snuppa!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #178 Del Skrevet 9. januar 2010 Oi, 12 uker allerede. Skal si tiden flyr av gårde! Håper formen din bedrer seg etter hvert da. Er sikkert slitsomt nok å være i dårlig form med kun en spire i magen Gratulerer med 12 uker Gratulerer så mye med 12 uker :rødme: Gratulerer masse med 12 uker, snuppa!! :) Takk alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #179 Del Skrevet 9. januar 2010 Gratulerer med 12 uker Har en kollega som er gravid. Hun ble bedre etter 12 uker, men vet ikke om det var akkurat på dagen.. Er vel snakk om 12 uker-ish, altså + - Takk Ja man blir vel vanligvis bedre etter 12 uker, og håper det gjelder for meg også! Vet om flere som har vært kjempekvalm heeele svangerskapet! Men det har jeg INGEN planer om å være, basta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #180 Del Skrevet 10. januar 2010 Så kjipt med kvalmen da Ellers så syns jeg det var veldig koselig å lese om den begynnende magen da!! Det gleder jeg meg jammen til! Føler magen min er blitt litt større, men enn så lenge så føler jeg meg bare sjikkelig "småfeit" hehe! Tilslutt må jeg gratulere oss med 12 uker i dag :hoppe: :hoppe: Takk, og gratulerer så mye til deg og! Ja, jeg ser jo egentlig bare småfeit ut jeg og, hvertfall hvis jeg har inntilsittende klær på. Men når jeg kjenner på magen så er den veldig hard, og litt øm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå