Gå til innhold

Har TO mirakler i magen!

Tinio

Anbefalte innlegg

Godt du har fri og kan slappe av! :hug:

Uff ja blir nok travelt, men det ordner seg!

Første året er visst verst, men heldigvis går tiden fort! ;)

Håper formen er fin!

jeg er småkvalm så jeg må spise hele tiden, har gått opp 3.5 kg allerede! :fnise:

God romjulstid og godt nyttår Tinio! :klem:

Ja det er deilig med fri, hvertfall når man sover så mye som meg. La oss rundt 23.00 i går kveld, og jeg har sovet som en stein helt til nå. :søvn:

Formen går jo litt opp og litt ned, men det går da greit..

Pøh, 3,5 kg er jo ingenting. Du er jo gravid, OG det er jul i tillegg! Det er mer enn gode nok unnskyldninger! ;)

God romjulstid og godt nyttår til deg og! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt hva jeg tror..

Men håper: :babygutt::babyjente:

Kjekt med en av hver!! :) Hva tror du da?

Tidligere har jeg sagt at jeg har på følelsen at det er :babyjente::babygutt: Men så drømte jeg en natt at det var :babyjente: :babyjente: så jeg vet altså ikke! Blir spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser for meg enten :babyjente::babygutt: eller :babyjente: :babyjente:

Vet ikke hvorfor. Er nok fordi det er så mye østrogen innpå dette nettstedet, så ser bare rosa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Invicta! Håper du hadde en fin feiring i går! :klemmer:

Godt nyttår til alle sammen! :strix:

Ser det varier hva folk tipper her... :)

Hadde en rolig kveld i går, var bare hjemme og feiret sammen med kjære. Han har vakt og måtte jobbe hvis han ble tilkalt, og jeg var ikke helt i form, så det var like greit. Jeg var med legen pga ryggen på onsdag, og da ble jeg sykemeldt så jeg slipper å jobbe nå i helgen. Ble ikke sykemeldt lengre enn denne uken, men nå er det flere uker til jeg skal jobbe uansett for jeg har fått permisjon for å lese på eksamen. Men det virket som om hun ikke ville at jeg skulle jobbe noe mer nå fremmover siden jeg har så tung jobb, vondt i ryggen, venter tvillinger, sliter med stoffskiftet og mange bekymringer på en gang, så jeg blir nok sykemeldt videre etterhvert. Det skal bli deilig å ha fri i helgene fremmover hvertfall, og kun konsentrere seg om skolen. :)

Nå i dag er jeg litt deppa... Lengter mye hjem til familie og venner, jeg har ingen familie her i byen og heller ikke så mange nære venner. Merker jeg blir mer og mer utenfor når jeg ikke orker å være med fester eller ut på byen..

Og så er jeg lei av å være i så dårlig form, håper det blir bedre nå de neste ukene. :)

Og nå er kjære på jobb, og skal være vekke til i morgen, så da sitter jeg her alene da. Megahormonell og synes synd på meg selv. Abuhu.. :sukk: Æsj, må ta meg sammen! :scorpis:

Nå skal jeg se en film, og etterpå skal jeg gjøre litt husarbeid. :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge til det har gått 12 uker. Da blir formen forhåpentligvis mye bedre + at 12 uker i seg selv er verdt å feire :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gleder meg veldig til jeg er ferdig med den siste uken i dette skumle trimesteret! :hoppe:

Får ikke sove jeg, for jeg savner kjære sånn.. :rødme: Liker ikke å sove alene altså!

Så istedet sitter jeg oppe og surfer på nettet, og da kom jeg over disse mytene angående kjønn:

Vektfordelingen:

Legger du på deg kun på magen, skal det tyde på at du venter en gutt. Samles de ekstra kiloene seg heller på hofter og rumpe, venter du en jente.

Hår på leggene:

Vokser håret på leggene fortere er en gutt i vente, er det derimot ingen endring, blir det en jente.

Mageformen:

Ligner magen en basketball og sitter lavt, blir det en gutt. Ligner den en vannmelon og sitter høyt, blir det jente. Dersom det ikke synes bakfra at du er gravid, venter du en gutt. Ses det tydelig, ventes en jente.

Søvn:

Sover du med puten vendt mot nord, blir det en gutt, mot sør en jente.

Føtter:

Er føttene kaldere nå som du er gravid, venter du en gutt, er det ikke noen endring, er det en jente.

Far:

Legger den vordende faren på seg sammen med deg som er gravid, venter dere en gutt. Hvis ikke, blir det en jente.

Mormorens hårfarge:

Har den vordende mormoren grått hår, er en gutt i vente. Har hun ikke grånet enda, eller farger håret, blir det en jente.

Morgenkvalme:

Slipper du unna timene over doskålen tidlig i svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er du derimot veldig kvalm, venter du en jente.

Mors utseende:

Ser du spesielt godt ut under svangerskapet, skal det tyde på at du venter en gutt. Jenter stjeler morens skjønnhet.

Brystforandringer:

Vokser ikke brystene særlig, ventes en gutt. Er det dramatiske endringer, blir det en jente.

Tall:

Dersom mors alder ved unnfangelsen og måneden unnfangelsen fant sted til sammen utgjør et partall, ventes en gutt. Motsatt for jente. Gutter unnfanges helst på oddetallsdatoer, og jenter på partallsdatoer.

Nål i tråd:

Holder du en nål i tråd over magen og den beveger seg i sirkler, blir det en gutt. Beveger den seg sidelengs, ventes en jente.

Urin:

Har mors urin en knall gul farge, ventes en gutt. Er fargen blassere, blir det en jente.

Fysen på:

Er mor fysen på salt eller sur mat, skal det tyde på gutt. Er det søt mat og gjerne godteri på topp, ventes en jente. Foretrekker du kjøtt og ost, skal også dette være tegn på gutt, mens frukt skal tyde på jente. Hvis foretrekker å spise skalken på brødet i stedet for en skive, venter du en gutt. Har du derimot ikke lyst på skalken i det hele tatt, blir det en jente. Har du ikke lyst på appelsinjuice, blir det en gutt, og hvis du må ha appelsinjuice hver dag, ventes en jente.

Nesen:

Nesen og ørene er de eneste organene som fortsetter å vokse etter puberteten. Og blir nesen større og bredere under svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er det ikke noen endring, ventes en jente.

Hjertelyden:

Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente.

Hodeverk:

Har du vondt i hodet under svangerskapet, skal det tyde på en gutt, hvis ikke blir det en jente.

Hendene:

Hvis noen ber deg vise hendene dine og du viser dem med håndflaten ned, venter du en gutt. Viser du dem derimot med håndflatene opp, blir det en jente.

Kopp:

Løfter du en kopp med hanken, venter du en gutt. Tar du derimot rundt selve koppen når du løfter, blir det en jente.

Hoven:

Dersom ansiktet ikke hovner opp mot slutten av svangerskapet, blir det en gutt. Blir du derimot hoven de siste ukene før termin, venter du en jente.

Halsbrann:

Har den vordende mor lite eller ingen halsbrann i svangerskapet, er en gutt i vente. Er hun derimot plaget av dette, blir det en jente.

Spark:

Er barnet særdeles livlig under svangerskapet, blir det nok en gutt. Jenter er mer bedagelige.

Samleie:

Par som ofte har samleie, skal ha større sjanse for å få en gutt enn par som har samleie sjeldnere. Å elske oppreist eller i hundestillingen skal føre til unnfangelsen av en gutt, men da bør han få orgasme først, og hun bør ligge i ro en stund. Misjonærstillingen, gjerne med henne øverst skal øke sjansene for å bli gravide med en jente. Men da bør hun få orgasme først. Er månen halv eller mindre, og dere har samleie om natten, tyder det på en gutt. Ved samleie om ettermiddagen rundt fullmåne skal tyde på en jente.

Kosthold:

Hev mor i seg kjøtt, potetgull og brus før unnfangelsen, blir det en gutt. Var hun sunnere, spiste mye fisk og grønnsaker, men kanskje koste seg med godteri i blant, venter dere en jente.

Hvem foreslo barn?

Dersom det var vordende fars forslag å forsøke å bli gravide, skal det føre til unnfangelsen av en gutt. Var det vordende mors idé, er en jente på vei.

Bekymringer:

Er mor bekymret under svangerskapet, ventes en gutt. Er hun rolig og avslappet, blir det en jente.

Søsken:

Har dere barn fra før, kan dere se i barnets nakke om dere venter en gutt eller jente neste gang. Er det en rett linje, ventes en gutt. Formes håret i en spiss ned mot ryggen, blir det en jente

Skal jeg tro på dette så blir det hvertfall en av hver! :babygutt::babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg gikk nøye gjennom sånne tegn i forrige svangerskap, og endte vel omtrent på 50-50...

Altså, det var like stor sjanse for begge deler.

Haddde kvalmen, spiste nesten bare frukt, og giga-vekst av pupper...

Men så ble det gutte-mage på slutten.

I alle fall ble det en søt liten gutt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år :klemmer:

hehe, ja ifølge den listen der har jeg og sånn ca 50-50 sjangse på begge deler, men kan jo bare være ett kjønn siden det bare er en der inne i magen min.

Om jeg skal tippe hva du får tipper jeg :babygutt::babyjente: . Koselig med en av hver tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at vi både er like gamle og akkurat like langt på veg, så her vil jeg følge med!! Har ikke fått lest gjennom hele boken din enda, men det kommer nok etterhvert!

Kan jo iallefall begynne med å ønske deg et godt nyt år :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår Tinio! Og gratulerer så masse som skal ha tvillinger :hoppe:

Det er godt å se at formen din er bra, og at det gikk så fint på ultralyden. Deilig at du snart har nådd 12 uker også!! :nigo:

Forstår godt at du føler deg alene som bor et sted uten din familie, og hvertfall når mannen er borte. Jeg bor også langt fra der hvor jeg kommer fra, og syns at det var veldig stusselig her i starten. Det er lov å syns synd på segselv iblant da :)

Jeg tipper forresten at du enten får :babygutt: :babygutt: eller :babyjente::babygutt:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff kjedelig når du ikke har så mange nære venner i byen :kose:

Føler med deg... Føler få tar kontakt, som om alle er travle med sitt de siste årene..

Men blir jo travelt som småbarnsmor også, ikke ofte jeg orker gjøre ting.

Kanskje du skal ta en telefon når du merker du savner familie og venner, så hjelper det sikkert :hug:

Tenk...du skal få to!! :hoppe:

Kos deg med magen! :kose:

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Husker jeg gikk nøye gjennom sånne tegn i forrige svangerskap, og endte vel omtrent på 50-50...

Altså, det var like stor sjanse for begge deler.

Haddde kvalmen, spiste nesten bare frukt, og giga-vekst av pupper...

Men så ble det gutte-mage på slutten.

I alle fall ble det en søt liten gutt. ;)

Hehe tipper det er sånn for de fleste, at de har tegn på både gutt og jente. :) Hva tror du det blir denne gangen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tipper det er sånn for de fleste, at de har tegn på både gutt og jente. :) Hva tror du det blir denne gangen da?

Jeg tror jeg får ennå en gutt. Men har egentlig ikke noen følelse for det ene eller det andre.

Mannens familie har ikke fått annet enn gutter på evigheter, så det er liksom stor sjanse for at det kun er guttegener han har å gi...

Ikke at det betyr noen ting.

Ikke kommer vi til å ønske å vite det heller... ;)

Edit: skrivefeil

Endret av Urge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år :klemmer:

hehe, ja ifølge den listen der har jeg og sånn ca 50-50 sjangse på begge deler, men kan jo bare være ett kjønn siden det bare er en der inne i magen min.

Om jeg skal tippe hva du får tipper jeg :babygutt::babyjente: . Koselig med en av hver tenker jeg. :)

Godt nyttår til deg og Gaupa! :klemmer: Hihi ja håper jo litt på gutt og jente, men det er ikke så nøye bare alt går bra og begge to er friske. Det er det viktigste! :)

Ser at vi både er like gamle og akkurat like langt på veg, så her vil jeg følge med!! Har ikke fått lest gjennom hele boken din enda, men det kommer nok etterhvert!

Kan jo iallefall begynne med å ønske deg et godt nyt år :blomst:

Så gøy med et nytt ansikt! :) Ja du må gjerne følge med, artig at vi er like gamle og like langt på vei! Godt nytt år til deg og! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår Tinio! Og gratulerer så masse som skal ha tvillinger :hoppe:

Det er godt å se at formen din er bra, og at det gikk så fint på ultralyden. Deilig at du snart har nådd 12 uker også!! :nigo:

Forstår godt at du føler deg alene som bor et sted uten din familie, og hvertfall når mannen er borte. Jeg bor også langt fra der hvor jeg kommer fra, og syns at det var veldig stusselig her i starten. Det er lov å syns synd på segselv iblant da :)

Jeg tipper forresten at du enten får :babygutt: :babygutt: eller :babyjente::babygutt:

:klemmer:

Takk for det Honning! :) Så koselig at du stikker innom, lenge siden jeg har skrevet noe inne hos deg nå, men jeg følger med deg skal du vite! Jeg er veldig flink til å bare snoke rundt :sjenert: Er spennende tider for dere nå! :hoppe:

Takk for tipping forresten!

Godt nyttår til deg også. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...