Gå til innhold

Har TO mirakler i magen!

Tinio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenk om det faktisk er TO :overrasket:

Ja det er veldig spennende! Fikk jo beskjed før EL om at det så ut som om det kunne bli tvillinger, fordi det kom til å løsne to egg. Samboer håper det er to han, fordi en kollega av han skal bli pappa til et tvillingpar til våren. Han har store planer om at de to skal ha permisjon sammen og trille tur med tvillingvognene sine. :fnise:

Jeg blir kjempeglad om det er to, det er jo dobbel lykke! Men er det bare en så blir jeg nok litt lettet, må innrømme det.. Blir glad for begge deler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi TO! Kan bli travelt men likevel, dobbel GLEDE!

:hjerter_rundt:

Spennende...

Håper formen blir bedre! :kose:

Ååå jeg gleder meg til 12 uker.. Litt bekymret noe skal skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi TO! Kan bli travelt men likevel, dobbel GLEDE!

:hjerter_rundt:

Spennende...

Håper formen blir bedre! :kose:

Ååå jeg gleder meg til 12 uker.. Litt bekymret noe skal skje...

Ja det blir nok travelt hvis det to, og litt mer risikofylt er det vel også å bære på to spirer... Men vi skal nok greie det! :)

Formen er faktisk bittelitt bedre nå om dagen, og det er bra. :) Bare den ikke blir helt super, for da blir jeg nervøs! Det er jammen nervepirrende å være gravid...

Ja, det skal bli godt når de 12 ukene er over og vi kan senke skuldrene litt! Men mest sannsynlig går det jo bra, selv om jeg ikke er så flink til å tenke sånn. Leser jo så mye skummelt på nettet jo.. :sjenert:

Er under to timer til jeg skal på UL nå, jeg er skikkelig nervøs! Uff tenk om det ikke er noe bankende hjerte? Jeg kommer til å bli knust.. :( Nei! Mest sannsynlig går det helt fint, men tror det er lurt å være litt forberedt på at det kan gå galt også. Nå sitter jeg her og skal egentlig skrive på eksamensoppgaven min, men det er jammen ikke enkelt å konsentrere seg. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Zia og Invicta! :klemmer:

Det gikk kjempefint! Og det var TO der inne!! :dåne: Jeg hadde det jo på følelsen! ;) Begge hjertene slo kjempefint, det ene litt fortere enn det andre. Den ene tvillingen bevegde til og med på seg :rødme: Ååå de var så søte, så ut som to små dukker med kulearmer :fnise:

Legen sa det så veldig fint ut, og de var ca like store. Jeg skal tilbake på ultralyd om 4 uker. Etter størrelsen å dømme så er jeg visst 8 uker og 2 dager på vei, og har termin 25. juli. Så da må jeg fikse på tickeren min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger :overrasket::hoppe::strix:

Så fantastisk artig!! Er vel på sin plass med dobbelt-gratulasjon da :fnise:

Det var rett og slett utrolig morsomt å lese, og særlig siden du har hatt det litt på følelsen også! :jepp:

Blir bare så glad av å lese slike nyheter :rødme: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Zia! :klemmer: Ja nå får vi se etterhvert om det er en gutt og en jente, siden jeg har det på følelsen og!

Har nettopp spist frokost jeg, satt oppe til halv tre i natt og jobbet med eksamen. Da jeg la meg tok det lang tid før jeg sovnet, tenkte bare på tvillinger, og da jeg endelig sovnet så drømte jeg om tvillinger. Jeg er både glad og litt engstelig, det er jo reknet som et høyrisikosvangerskap dette her. Men gynekologen sier at jeg er i den perfekte alderen til å bære frem tvillinger, og jeg har en sunn og sprek kropp så han mener det skal gå fint.

Jeg skal prøve så godt jeg kan etterhvert å begynne å trene litt igjen, men tror jeg dropper det å løfte vekter fremmover. Heller litt lett pilates og yoga, og gå masse tur. :) Og så MÅ jeg begynne å spise sunt igjen, kvalm eller ikke! Jeg skal gjøre alt jeg kan for at dette skal gå bra.

Lurer på om jeg skal høre med legen etterhvert om jeg kan få sykemelding fra jobb, jeg er jo fulltidsstudent (og da er det lagt opp slik at man egentlig skal bruke 37,5 timer på studiene i uken) pluss at jeg har en 18 % stilling i en meget fysisk krevende jobb. Synes det har vært veldig hardt i det siste, slik som det har vært nå i det siste så har jeg vært hjemme fra skolen flere dager i uka for å orke jobbingen i helgene, synes ikke det skal være sånn. Jeg blir bare stressa av å ikke få med meg viktige forelesninger. Tror jeg skal ta opp dette med legen etter jul, skal nok greie å jobbe i julen for da er det jo ikke skole. Mener det er sånn at tvillingmødre har rett på 100 % sykemelding fra ca uke 20 og frem til permisjonen starter? :klø: Så da kan vel ikke jeg tvinges til å "jobbe" 118 % synes jeg...

En annen ting jeg tenker på er at jeg kanskje ikke greier å fullføre dette skoleåret, jeg kommer jo til å være like stor som en høygravid om 4 måneder.. Men eksamene til sommeren kan jeg jo ta senere, jeg nekter å utsette babyene for fare bare fordi jeg absolutt skal fullføre året. Som gynekologen sa, jeg går jo faktisk gjennom to svangerskap på en gang! Det er ikke bare bare, jeg må ta godt vare på meg selv.

Egentlig er jeg jo i veldig god form til å ha to små i magen, jeg leser overalt at tvillingmødre er ekstremt dårlige og spyr i et sett, raser ned i vekt og er helt ødelagte stakkars... Så jeg skal ikke klage! :) Jeg har ikke gått ned noe hvertfall, vekten er det samme som før.

Nå gleder jeg meg kjempemye til eksamensoppgaven er levert om et par dager, skal prøve å gjøre den ferdig i dag. :) Da skal jeg slappe av, vaske til jul og bake litt. Det skal bli så utrolig godt med juleferie nå! :nisse:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå det er jo bare FANTASTISK!!! :hoppe::nissekyss:

To!!! :fnise::klemmer:

Så godt å høre at formen er bra, kooos deg med magen! :hug:

:hjerte:

:hjerte:

Ååååååå... fantastisk! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:helen: Wings og Pupsi :klemmer:

Ja det er helt fantastisk! :rødme: Gleder meg til neste UL om 4 uker, håper alt ser fint ut da også. :)

I dag blir det grandis til middag, lenge leve sunnheten! :ironi: Men det er ikke så lett å finne på middag når man ikke greier å spise noe slags kjøtt lenger. Vil ikke spise meg lei av fisk heller.

Etter at jeg har spist nå så SKAL jeg jobbe med eksamen frem til 19.30, så ta en pause og se hotel cæsar, og så SKAL jeg fortsette å skrive frem til Grey's begynner, og når Grey's er ferdig så SKAL jeg fortsette skrivingen til jeg legger meg. Må bare være streng, hvis ikke kommer jeg ikke i mål. :regler:

Bare jeg får bestått så er jeg fornøyd, tankene har ikke akkurat dreid seg så mye om eksamen i det siste for å si det sånn... :sjenert: :rødme: :babysmokk: :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når man ikke greier å spise noe slags kjøtt lenger. Vil ikke spise meg lei av fisk heller.

Jeg er vegetarianer og det er MASSE erstatninger for kjøtt, kjempegode!! Quorn produkter og soyakjøtt, sopp og tofu.

Sjekk ut her: http://quorn.no/

Jeg savner ikke kjøtt en plass!

Og favoritten min er uten kjøtt..pasta i ostesaus med baguetter og salat til... nam!!

Og sist jeg tok blodprøve manglet jeg ingenting!

Og du kan lage omelett osv, mat med egg :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vegetarianer og det er MASSE erstatninger for kjøtt, kjempegode!! Quorn produkter og soyakjøtt, sopp og tofu.

Sjekk ut her: http://quorn.no/

Jeg savner ikke kjøtt en plass!

Og favoritten min er uten kjøtt..pasta i ostesaus med baguetter og salat til... nam!!

Og sist jeg tok blodprøve manglet jeg ingenting!

Og du kan lage omelett osv, mat med egg :)

:kose:

Takk for tips :klemmer:

Kanskje jeg skal prøve det! Men jeg orker ikke lukten eller smaken av kjøtt heller, så hvis det likner så spørs om jeg greier det :sjenert: Prøver å spise en del egg og omelett og sånt, men det er ikke så mye jeg får i meg.

Jeg var på diett i sommer og da spiste jeg mindre karbohydrater og mer proteiner (veldig effektivt), tror kanskje det er derfor jeg sliter med å få i meg sånn mat nå. Takler ikke proteinrik mat i det hele tatt, ikke magerkesam eller cottage cheese heller. Håper det endrer seg når disse 12 ukene er forbi, for det er jo viktig med sånn mat.

Men fisk har hvertfall gått greit så langt. :)

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tinio, tenkte jeg måtte legge igjen en hilsen etter å lest igjennom hele dagboken din :jepp:

Gratulerer så mye med tvillingene!!! :babygutt::babyjente:

Så gøy at dere endelig lyktes etter å ha prøvd såpass lenge. Ta vare på deg selv framover, snakk med legen din så får du helt sikkert ordnet deg sykemelding. Selv er jeg sykemeldt 50% om dagen og det hjelper veldig på kvalmen for meg, for jeg blir værre når jeg er sliten. Og så er det nok viktig å prøve å få i seg litt mat selv hvor vanskelig det er :eeeh: Jeg er vanligvis veldig sunn, men etter jeg ble gravid er det bare "junk-food" som frister omtrent. Men bedre å få i seg det enn ingenting, og forhåpentligvis så blir formen bedre snart og man får litt på litt mer lyst på vanlig mat igjen :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinio, tenkte jeg måtte legge igjen en hilsen etter å lest igjennom hele dagboken din :jepp:

Gratulerer så mye med tvillingene!!! :babygutt::babyjente:

Så gøy at dere endelig lyktes etter å ha prøvd såpass lenge. Ta vare på deg selv framover, snakk med legen din så får du helt sikkert ordnet deg sykemelding. Selv er jeg sykemeldt 50% om dagen og det hjelper veldig på kvalmen for meg, for jeg blir værre når jeg er sliten. Og så er det nok viktig å prøve å få i seg litt mat selv hvor vanskelig det er :eeeh: Jeg er vanligvis veldig sunn, men etter jeg ble gravid er det bare "junk-food" som frister omtrent. Men bedre å få i seg det enn ingenting, og forhåpentligvis så blir formen bedre snart og man får litt på litt mer lyst på vanlig mat igjen :)

:klemmer:

Hei! :goodbye: Koselig at du legger igjen hilsen! Gratulerer så mye til deg også. :) Du har vel rett i det at dårlig mat er bedre enn ingen mat! :fnise: Men vil ikke legge på meg unødvendig mye heller, for jeg blir jo diger nok som det er. Men det går vel bra hvis man bare er litt bevisst på det. :Nikke: Håper vi greier å legge om igjen til sunnheten snart begge to! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Jeg gjør alt annet enn å skrive på eksamensoppgaven min, skjerpings!! :pisk: Det er bare det at det er så mye kjekkere å snike rundt på kvinneguiden... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Er innom og leser litt, og ville bare legge igjen et lite spor, og si gratulerer med to små i magen! :klemmer:

Vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde ventet tvillinger... hadde nok svimt av... :fnise:

Men de sier det er veldig bra å få dem først, for da lærer man å vere veldig strukturert og ha gode rutiner, så det er jo en positiv ting da :)

Gratulerer igjen, og ha en riktig God Jul med mannen og magen! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...