Gå til innhold

Har TO mirakler i magen!

Tinio

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at du er frustrert, Tinio. Greide du å få sagt noen av argumentene dine til legen? Sånn at hun ihvertfall fra nå av gir deg ordentlig oppfølging. Veldig gode og saklige argumenter du har. Det skal du ha. Det bør ikke være noe problem å se din side av saken her.

Bare skriv nå mye frustrasjon du trenger her, så skal vi nikke og støtte deg alt vi kan. Og du, dette går mest sannsynlig helt fint :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du er frustrert, Tinio. Greide du å få sagt noen av argumentene dine til legen? Sånn at hun ihvertfall fra nå av gir deg ordentlig oppfølging. Veldig gode og saklige argumenter du har. Det skal du ha. Det bør ikke være noe problem å se din side av saken her.

Bare skriv nå mye frustrasjon du trenger her, så skal vi nikke og støtte deg alt vi kan. Og du, dette går mest sannsynlig helt fint :Nikke:

Snille Becky :klemmer:

Jeg rakk ikke si så mye, for hun satt og snakket så lenge med spesialisten i telefonen. Men tror han satte henne litt på plass, hun notert hvertfall flittig. Jeg fikk med meg at han sa til henne at hun må passe på at verdiene mine er sånn og sånn, og at jeg skal ta blodprøver jevnlig gjennom svangerskapet. Og så var det jo spesialisten som bestemte dosen, så jeg føler meg trygg på at den er riktig hvertfall. Jeg skal tilbake og ta nye prøver om to uker, og håper virkelig ting er blitt bedre da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! Jeg er nå 5 hele uker på vei! :strix::hoppe::bolledeig:

Fra babyverden.no:

5 uker

Fra 5 uker og 0 dager til 5 uker og 6 dager av svangerskapet.

Lengde: 1-3 mm

Embryoet er i begynnelsen av denne uken tre uker gammelt. Nå begynner hodedelen av embryoet å vokse, og det når en pæreform med en liten hale. Ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene begynner så smått å utvikles. Små somitter, som ser ut som bitte små humper, formes langs ryggen til embryoet. Disse vil blant annet danne ryggsøylen, ribbein og muskler. To hjerterør formes, smelter sammen til et rør og danner det primitive hjertet. Når embryoet er 25 dager gammelt (fra unnfangelse), i midten av denne uken, begynner det lille hjertet å slå og pumpe væske rundt i kroppen!

I nevralrøret formes ryggraden, ryggmargen og hjernen. I løpet av noen dager vil nevralrøret lukke seg. Dette skjer ved at nervefoldene smelter sammen. Folinsyre er et viktig vitamin for denne lukkingsprosessen, derfor anbefales det at du tar folat. Helt i slutten av uken formes de tre hjernedelene – forhjernen, som skal ta seg av hukommelse, tenking, fornuft, problemløsing og signaler fra sansene, midthjernen, som er et slags sentralbord som koordinerer signaler og sender dem til riktig bestemmelsessted, og bakhjernen, som vil ta seg av temperaturregulering, pusterytme og muskelbevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, jeg har ikke fått med meg ny bok :sur:

Begynte å ane at det var ny bok på gang nå, i og med at jeg ikke hadde fått opp nye innlegg i prøvedagboken din på en stund da.... :sjenert:

Trist å lese om reaksjonen til moren din, men kanskje hun hadde annet i tankene den dagen som du ikke visste om...?

Uansett reaksjon utad er hun garantert glad på dine vegne, og etter hvert klarer hun helt sikkert å vise det også :Nikke:

God kveld :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, jeg har ikke fått med meg ny bok :sur:

Begynte å ane at det var ny bok på gang nå, i og med at jeg ikke hadde fått opp nye innlegg i prøvedagboken din på en stund da.... :sjenert:

Trist å lese om reaksjonen til moren din, men kanskje hun hadde annet i tankene den dagen som du ikke visste om...?

Uansett reaksjon utad er hun garantert glad på dine vegne, og etter hvert klarer hun helt sikkert å vise det også :Nikke:

God kveld :goodbye:

Koselig at du stakk innom Zia! :klemmer:

Ikke vet jeg om hun hadde noe annet i tankene den dagen, men hun virket hvertfall blid før jeg fortalte det. Hun ringte i går kveld og da var det samboer som tok telefonen, han fikk ikke noen gratulasjon for at han skal bli pappa hvertfall. Men hun virket da litt hyggeligere da jeg snakket med henne i går enn sist. :) Det ordner seg nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh jeg er skikkelig kvalm i dag, kjennes ut som om jeg må kaste opp snart. :spy: Har begynt å bli litt kvalm de siste dagene, føler det har blitt verre for hver dag. Det er verst når det er lenge siden jeg har spist, så jeg må nesten spise hele tiden. Men så er det nesten ingenting som frister, og nesten alt lukter og smaker rart. Tiden før frokost er ille, for jeg må ta medisinen min på tom mage en halvtime før jeg kan spise. Det er en fæl halvtime det!

Men jeg skal ikke klage! Jeg er overlykkelig over at jeg er gravid, og kvalme er jo et tegn på at ting forhåpentligvis er slik som de skal. :)

I kveld skal vi på julebord med jobben til samboer. Er redd mange kommer til å lukte lunta siden jeg ikke skal drikke alkohol. Jeg som vanligvis er ei skikkelig festløve! :skaal: Men jeg skal på jobb i morgen, så jeg får skylde på det. Selv om jeg egentlig skal jobbe sent, så tar vi en hvit løgn og sier at jeg skal jobbe tidlig og derfor må ta det rolig. ;) Det skal visst være ølsmaking og greier. Jeg får late som om jeg nipper litt fra glasset jeg da... Det går nok fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæh jeg er skikkelig kvalm i dag, kjennes ut som om jeg må kaste opp snart. :spy: Har begynt å bli litt kvalm de siste dagene, føler det har blitt verre for hver dag. Det er verst når det er lenge siden jeg har spist, så jeg må nesten spise hele tiden. Men så er det nesten ingenting som frister, og nesten alt lukter og smaker rart. Tiden før frokost er ille, for jeg må ta medisinen min på tom mage en halvtime før jeg kan spise. Det er en fæl halvtime det!

Men jeg skal ikke klage! Jeg er overlykkelig over at jeg er gravid, og kvalme er jo et tegn på at ting forhåpentligvis er slik som de skal. :)

I kveld skal vi på julebord med jobben til samboer. Er redd mange kommer til å lukte lunta siden jeg ikke skal drikke alkohol. Jeg som vanligvis er ei skikkelig festløve! :skaal: Men jeg skal på jobb i morgen, så jeg får skylde på det. Selv om jeg egentlig skal jobbe sent, så tar vi en hvit løgn og sier at jeg skal jobbe tidlig og derfor må ta det rolig. ;) Det skal visst være ølsmaking og greier. Jeg får late som om jeg nipper litt fra glasset jeg da... Det går nok fint. :)

Stakkar deg med kvalmen! Håper det går over fort!! :)

Haha, det med partyløve kjenner jeg meg igjen i.. MANGE som lurer på hva i alle dager som går av meg siden jeg ikke drikker lenger! :gjeiper: Funny..

Håper du koser deg på julebordet da! Og at du ikke blir for sliten og trøtt i løpet av kvelden!!

Klem fra meg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på julebord ;) Ikke lett å skjule at man ikke drikker nei.. Du får nippe litt til glasse og prøve å bytte glass med mannen din innimellom så ser det ut som du har drukket litt av de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille85: Ja det er utrolig vanskelig å holde det hemmelig, hvertfall nå når det nærmer seg jul. Det er jo festing hele tiden! Jeg skal feire jul her sammen med familien til samboer i år, om jeg hadde reist nordover til familien min så hadde jeg nok blitt invitert på fest hver eneste dag i romjula. Er jo slik når alle venner og kjente for en gangs skyld er samlet, og jeg tror det hadde blitt vanskelig å lure meg unna.. :gjeiper:

Becky1: Jeg slapp heldigvis unna ølsmakingen, vi kom litt for sent og da var folk allerede igang og anbefalte oss å la være fordi alt smakte fælt. Så da trengte ikke jeg å smake på nei, sånne fæle ting kan jeg være foruten. :fnise:

Bizzy: Jeg greide ikke skjule at jeg ikke drakk, men heldigvis var det to andre ved bordet vårt som var avholds så det ble heldigvis ikke så mye mas. :) Og så skyldte jeg jo på at jeg skulle på jobb i dag. ;)

Ellers så må jeg si at det egentlig ikke var så kjempegøy å være klin edru på et julebord hvor jeg ikke kjente folk, og samboer bare stakk av for å snakke med andre hele tiden. Det var ikke så veldig bra med liv der heller, så vi reiste hjem før klokka var blitt tolv. Men det var noen spesielle situasjoner. Det var en kollega av samboer som var i storform, og han satte seg ned sammen med meg for at jeg skulle gi han noen saftige opplysninger om samboer. Og så la han en plan om at jeg skulle lure han og si at jeg ventet tvillinger, for da kom han til å få angst. Jeg trodde jeg skulle knekke sammen, er jo ikke usannsynlig at det faktisk kan være to inni magen min. Senere la han ut om at jeg og en annen kollega skulle pusse opp ene soverommet vårt fordi vi var så kunstneriske. Ja, det skulle jo bli barnerom! For vi ventet jo barn! Vet dere ikke det? ropte han ut så alle rundt oss hørte det. De skal ha barn! Haha det var litt av et ansiktutrykk samboer fikk, han trodde sikkert at jeg hadde fortalt han det. Akkurat der og da trodde jeg at jeg skulle dø.. :laugh: Han kollegaen skulle bare visst hvor rett han hadde.

Nå skal jeg lage meg noe å spise før jeg skal gå en tur ut. Skal på jobb senere i dag, har ikke lyst i det hele tatt! :sur: Men men! Må jo tjene penger og.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :goodbye:

Innom å hilser på. Hyggelig at du "etterlyste" meg i dagboken min. Har skrevet et innlegg der om hvorfor jeg har vært borte fra KG en stund.

Huff, kan ikke være lett med lavt stoffskifte og teit lege. Rart det skulle ta så sykt lang tid da til du fikk medisin. Dårlig lege :kjefte:

Ikke morro med reaksjonen til moren din. Skjønner godt du blir skuffet. Mødre skal jo reagere med lykke over at de skal bli besteforeldre. :klemmer:

Får suse videre og oppdatere meg i andre dagbøker også.

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med full kollega på julebord som uten å vite det traff helt riktig på galskapen sin :ler:

Kan levende forestille meg samboeren din som NOE forundret ja... :fnise:

Godt det gikk greit å ikke drikke da! Kan fort bli vanskelig det der :roll:

God kveld! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :goodbye:

Innom å hilser på. Hyggelig at du "etterlyste" meg i dagboken min. Har skrevet et innlegg der om hvorfor jeg har vært borte fra KG en stund.

Huff, kan ikke være lett med lavt stoffskifte og teit lege. Rart det skulle ta så sykt lang tid da til du fikk medisin. Dårlig lege :kjefte:

Ikke morro med reaksjonen til moren din. Skjønner godt du blir skuffet. Mødre skal jo reagere med lykke over at de skal bli besteforeldre. :klemmer:

Får suse videre og oppdatere meg i andre dagbøker også.

God helg :)

Leste i dagboken din nå istad, veldig godt å lese at alt går bra med deg og spiren. :klemmer: Ja synd det der med at jeg fikk begynne så seint med medisinen, men forhåpentligvis går det nok bra. :) Tror nok at moren min gleder seg mere etterhvert når hun blir vant med tanken. Håper hvertfall det. :) God helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt med full kollega på julebord som uten å vite det traff helt riktig på galskapen sin :ler:

Kan levende forestille meg samboeren din som NOE forundret ja... :fnise:

Godt det gikk greit å ikke drikke da! Kan fort bli vanskelig det der :roll:

God kveld! :goodbye:

Ja han må da være synsk uten å vite om det eller noe... :P

Uff ja, det er vanskelig å lure seg unna. Jobben min skal ha julebord om to uker, men jeg vet jammen ikke om jeg skal melde meg på. Det koster en del, og jeg synes ikke det er så utrolig gøy å måtte være edru og se på alle de andre som er i storform. Hvertfall ikke hvis jeg skal sitte der sliten og kvalm og bare vente på å få dra hjem. Tror nok jeg heller sparer de pengene altså. Er flere som ikke skal dit, så forhåpentligvis blir det ikke så mye mas om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var så utrolig hardt på jobb i dag, jeg var kvalm i dag tidlig da jeg våknet og det kom og gikk iløpet av dagen. Har en fysisk krevende jobb, og da er det ikke bare bare å være kvalm og sliten. Skulle gjerne fortalt til de andre på jobben at jeg er gravid, slik at de forstår hvorfor jeg må sette meg ned noen minutter annenhver time for å spise litt, men syns det er altfor tidlig enda.

Det var veldig deilig å komme hjem da, samboer hadde ryddet og vasket. :rødme: Det skjer ekstremt sjelden, så han har ikke helt dreisen på husarbeid, men han hadde gjort så godt han kunne hvertfall! :fnise:

Og så lagde han biff til middag, men jeg greide ikke å spise så mye. Min biff må jo stekes i hjel nå, liker best at den er litt rosa inni. Uansett liker jeg nesten ingenting lenger, hverken biff, taco, gryterett, lasagne... alt jeg likte før er bare kvalmende. Nå går det mye i gulrøtter og klementiner, er litt redd for at jeg ikke skal få i meg de næringsstoffene jeg trenger. Men snop og chips, DET er ikke noe problem å få ned.. Rart det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah.. Kvaaalm! Kom meg ikke på skolen i dag. Er heldigvis ikke obligatorisk undervisning for tiden. :) Jeg hadde lagt medisinen og noen kjeks ved siden av senga i går kveld, slik at jeg slapp å stå opp i dag uten mat i magen. Tok medisinen kl syv, og skulle vente en halvtime før jeg begynte på kjeksen, men jeg var så kvalm at jeg fikk ikke i meg en eneste kjeks. Tok flere timer før jeg greide å komme meg opp fra senga. Nå har jeg nettopp spist en liten toast, det hjalp litt heldigvis... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg Tinio :klemmer: Føler virkelig med deg. Det er heldigvis en GOD grunn til kvalmen og den går over. Jeg har og vært redd for at jeg ikke skal få i meg alt jeg skal når jeg blir gravid. Da får jeg alltid til svar "babyen går det bra med, den tar det den trenger". Så, ikke få dårlig samvittighet verken for at du får i deg lite eller at det du får i deg i blant er usundt. Det viktigste er at du får i deg noe. Tenk så mange som kaster opp gjennom svangerskapet og får friske og velskapte barn.

Prøv å ikke tenk på at du er kvalm og. Lettere sagt enn gjort, men det synes jeg ofte hjelper når jeg er kvalm. Og andre ganger hjelper det å få kastet opp. Hva hjelper for deg?

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg Tinio :klemmer: Føler virkelig med deg. Det er heldigvis en GOD grunn til kvalmen og den går over. Jeg har og vært redd for at jeg ikke skal få i meg alt jeg skal når jeg blir gravid. Da får jeg alltid til svar "babyen går det bra med, den tar det den trenger". Så, ikke få dårlig samvittighet verken for at du får i deg lite eller at det du får i deg i blant er usundt. Det viktigste er at du får i deg noe. Tenk så mange som kaster opp gjennom svangerskapet og får friske og velskapte barn.

Prøv å ikke tenk på at du er kvalm og. Lettere sagt enn gjort, men det synes jeg ofte hjelper når jeg er kvalm. Og andre ganger hjelper det å få kastet opp. Hva hjelper for deg?

:klemmer: Ja årsaken til kvalmen er jeg jo kjempeglad for! :) Du har vel rett i at babyen tar det den trenger. Husker da svigersøsteren min var gravid, hun gikk ned i vekt fordi hun hadde så dårlig matlyst, men samtidig gikk likevel babyen opp. :)

Det eneste jeg synes hjelper er å spise, for på tom mage er det verst. Men nå har samboer handlet inn ritz kjeks og klementiner til meg. Og så har jeg laget en blanding av eplejuice og farris, har hørt at det skal være bra... Håper jeg kommer meg på skolen i morgen, er så interessante forelesninger om dagen så vil ikke gå glipp av flere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...