Gå til innhold

Hva betyr det når noen si "send meg cv"?


Gjest Gjest_maja_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_maja_*

Jeg var innom et vikarbyrå her om dagen og da sa hun at jeg skulle sende henne cv på mail. Betyr det at jeg skriver inn min cv på mailen og sender det til henne, eller må jeg skanne cv min og legge det til som vedlegg??

Hun sa også at jeg skulle skrive noen ord om meg selv, gjør jeg dette på cv'n? Eller hvordan hadde du gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville skrevet noen ord om meg selv i en vanlig mail, og lagt CV som vedlegg.

Det hadde jeg også gjort! Har CV'en min lagret på PC'en så det er fort gjort å sende av gårde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maja_*

Hvilket program har dere lagret cv'n deres på? Hva slags format burde man sende det i?

Hva hvis de på vikarbyrået ikke har dette programmet? Da får de ikke sett cv'n??

jeg kan ikke så mye om pc så jeg må ha det med teskje uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom et vikarbyrå her om dagen og da sa hun at jeg skulle sende henne cv på mail. Betyr det at jeg skriver inn min cv på mailen og sender det til henne, eller må jeg skanne cv min og legge det til som vedlegg??

Hun sa også at jeg skulle skrive noen ord om meg selv, gjør jeg dette på cv'n? Eller hvordan hadde du gjort det?

jeg ville ha sørget for å ha en CV ferdig laget på en litt annerledes og mer avansert mal enn hva mange andre har. En Cv som er veldig forseggjort og som kan stå litt ut i fra mengden ved å være annerledes, men på en nokså selvsikker og positiv måte.

Her hadde jeg også gjort plass til å skrive litt om meg selv, innen det rent faglige ville ha blitt ramset opp.

Jeg ville ha sendt denne som et vedlegg og sagt i eposten;

Hei, her har du min CV. (Se vedlegg...)

Selvsagt finner du litt annen informasjon om meg enn bare det rent faglige der og!

Tusen takk for muligheten, og ha en fin dag!

Hilsen Hvem Du Nå Enn Er. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du en CV i dag?

Hvordan har du eventuelt laget denne? På PC?

Du kan f.eks bruke word og så lagre den som en pdf-fil etterpå.

Kanskje du bør få noen til å hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag cv'en i f.eks. word. Lagre som pdf (velg fil - eksporter som pdf). Alle kan åpne pdf-filer.

Søk på nettet for å se eksempler på cv'er. Få eventuellt noen til å hjelpe deg.

Og IKK skriv om deg selv i cv'en. Det gjør du på mailen, og så legger du cv'en som vedlegg. Cv'en skal kun være en oppramsing av hva du hittil har gjort, av utdanning, arbeidserfaring, kurs, verv, o.l. Ikke "jeg liker å gå turer i skog og mark".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ha sørget for å ha en CV ferdig laget på en litt annerledes og mer avansert mal enn hva mange andre har. En Cv som er veldig forseggjort og som kan stå litt ut i fra mengden ved å være annerledes, men på en nokså selvsikker og positiv måte.

Her hadde jeg også gjort plass til å skrive litt om meg selv, innen det rent faglige ville ha blitt ramset opp.

Jeg ville ha sendt denne som et vedlegg og sagt i eposten;

Hei, her har du min CV. (Se vedlegg...)

Selvsagt finner du litt annen informasjon om meg enn bare det rent faglige der og!

Tusen takk for muligheten, og ha en fin dag!

Hilsen Hvem Du Nå Enn Er. :-)

Det er ikke selvsagt at annen informasjon finnes på CV. Man skal være nøye med å lage en CV slik en CV faktisk skal være, og begrense informasjonsmengden utover konkret utdannelse/erfaring.

Trådstarter, det finnes masse maler for CV på nettet. Her er et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke word, bare Open Office gratis versjonen.. Funker den tro?

Jeg kjenner ikke til det, men jeg antar det.

Har du skrevet en CV allerede, siden du snakket om å scanne den inn?

Hvis du har en epostadresse og registrerer deg som bruker her på KG, kan du sende meg en melding her på Kvinneguiden med tekst du vil ha inn på CV'en din, så kan jeg hjelpe deg å sette den opp.Og deretter sende den til din epostadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maja_*

Ellevill, tusen hjertelig takk for det tilbudet! Det var utrolig snilt av deg å ville hjelpe til slik! Men jeg har en cv oppe nå som jeg har tenkt til å sende, men ellers takk!! :) :) :klemmer:

Når man skal sende cv som vedlegg, hva med referanser? skal jeg ta med referansene på den cv'n? Eller hvordan skal jeg gjøre det? Ta dem med på intervju? Aner ikke..

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint det ordner seg for deg! :)

Jeg tror jeg skrev 'Referanser oppgis på forespørsel'.

Dette fordi jeg ønsket kontroll på når mine referanser faktisk ble kontaktet.

Jeg tror dette er ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å skrive "referanser oppgis på forespørsel". Spør folk om lov før du oppgir dem som referanser! Det er kjempeviktig. Du bør ha spurt dem før du sender inn cv, ettersom du risikerer at de ber om referanser tidlig, og da bør du ha dette klarert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maja_*

Siden jeg skal sende innm kun cv og noen ord om meg på en mail, hvor skal "referanser oppgir på forespørsel" stå hen da?

Og jeg lurer på om man kan vente med å kontakte referansene etter jeg har blitt innkalt til intervju?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden jeg skal sende innm kun cv og noen ord om meg på en mail, hvor skal "referanser oppgir på forespørsel" stå hen da?

Og jeg lurer på om man kan vente med å kontakte referansene etter jeg har blitt innkalt til intervju?

Jeg ble spurt om referanser etter 1. gangsintervjuet - så jeg ville utelatt det nå i første omgang.

Og derfor kan du godt vente med å kontakte referanser til du eventuelt blir spurt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg skal sende innm kun cv og noen ord om meg på en mail, hvor skal "referanser oppgir på forespørsel" stå hen da?

Og jeg lurer på om man kan vente med å kontakte referansene etter jeg har blitt innkalt til intervju?

"Referanser oppgis på forespørsel" skriver du i e-posten.

Referansene bør kontaktes før du i det hele tatt fører de opp som referanser. Og navnene og telefonnummerene til referansene må du jo ha med på intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt om referanser etter 1. gangsintervjuet - så jeg ville utelatt det nå i første omgang.

Og derfor kan du godt vente med å kontakte referanser til du eventuelt blir spurt om det.

Når de spør om referanser, må man allerede ha det klart. Om de spør på intervjuet, og du ikke har klarert referansene på forhånd, tar det seg svært dårlig ut. Man må ha klar navn og nummer på referansene før man blir spurt, og referansene må derfor spørres før intervjuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode refereranser er veldig viktig. Den siste jobben jeg søkte på var det over 150 søkere og 15 fikk tilbud. Personen som ansatte meg fortalte at jeg ble valgt fordi jeg fikk en flott refereranse fra tidligere arbeidsgiver, og at dette var noe de vektla tyngst i ansettelsesprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...