Gå til innhold

Hvilken opprinnelse/land kommer navnet ditt fra?


Knøttet

Anbefalte innlegg

Pga en annen diskusjon om navn her på forumet så lurer jeg på hvor navnet til forumbrukerne kommer fra. Altså, det ordentlige navnets nasjonalitet, om dere skjønner. ;)

Mitt er norrønt. :)

Det er forøvrig både mamma, pappa, mannen min og sønnen vår sitt også, og halve dobbeltnavnet til svigerfar. Litt rart, for det har jeg ikke tenkt på før, men det er jo helt tilfeldig at både mamma, pappa, mannen min og svigerfar sitt er norrønt! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er alt veldig forskjellig...

Jeg har dobbeltnavn.

Det ene har visstnok hebraisk opprinnelse, det andre gresk.

Min bror har dobbeltnavn, det ene navnet tysk, det andre norrønt.

Både min mor og min far har norrøne navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastaskrue
Pga en annen diskusjon om navn her på forumet så lurer jeg på hvor navnet til forumbrukerne kommer fra. Altså, det ordentlige navnets nasjonalitet, om dere skjønner. ;)

Mitt er norrønt. :)

Det er forøvrig både mamma, pappa, mannen min og sønnen vår sitt også, og halve dobbeltnavnet til svigerfar. Litt rart, for det har jeg ikke tenkt på før, men det er jo helt tilfeldig at både mamma, pappa, mannen min og svigerfar sitt er norrønt! :overrasket:

Norrøne navn er helt fantastiske. Sannsynligvis den vakreste gruppen navn i verden. Mitt navn er dessverre ikke norrønt, men stammer fra Tyskland. Men skulle ønske jeg hadde norrønt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt navn er russisk/finsk.Min manns er tysk, tror jeg, men også brukt i engelsktalende land. Ganske mange i Norge heter det samme. Mitt navn er ikke så vanlig i Norge. Resten av familien har vel mest norrøne navn, mener jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Johanne_*

Mitt har gresk opprinnelse, som igjen kan spores tilbake til hebraisk (original hebraisk form ganske annerledes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornavnet er russisk (eller heller en russisk form av et gresk). Mellomnavnet vet jeg ikke. Finnes det noen god side på nettet hvor jeg kan sjekke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt fornavn er typisk norsk (opprinnelig fra to greske navn og betyr noe sånt som "ren nåde") -og etternavnet stammer fra den nordmørske landsbygda der første del av navnet er fornavnet på en eller annen tipp(tipptipp ++)-oldefar og siste del av navnet er betyr sted/bygd.

Er ingen som heter det samme som meg i Norge, og bare 66 som har mitt etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet mitt er norrønt.

Det visste eg virkelig ikkje. :)

Kva er typisk norrøne navn då eigentleg? Du som syns norrøne navn er så fine? (Mitt er nemleg ikkje spesielt fint :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navnet mitt er norrønt.

Det visste eg virkelig ikkje. :)

Kva er typisk norrøne navn då eigentleg? Du som syns norrøne navn er så fine? (Mitt er nemleg ikkje spesielt fint :fnise: )

Brage, Jardar, Ravn, Sunniva, Odin, Heine, Ørn, Trym, Tor, Ylva, Ask, Saga, Ingrid, Ulv osv, osv. :dåne: :dåne: Så mange fine navn at det er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage, Jardar, Ravn, Sunniva, Odin, Heine, Ørn, Trym, Tor, Ylva, Ask, Saga, Ingrid, Ulv osv, osv. :dåne: :dåne: Så mange fine navn at det er helt utrolig.

Ahaaa :)

Må innrømme at eg ikkje syns flesteparten av dei navna er så innmari fine. Men eit par av dei er derimot blant dei finaste eg veit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

" Jentenavnet er en dansk form av trallala, som kommer fra det greske ordet tralalalala " Fikk jeg.

Så navnet mitt er oprinnelig gresk, men dansk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...