Gå til innhold

~verene & sambo 26.06.04~

verene

Anbefalte innlegg

I dag har vi vært en tur i byen, sambo, snuppa og jeg. Koste oss på ute-kafè med brus og kaffe latte, mens vi tittet på folk som passerte. :briller: Skulle gjerne vært i byen på fredag eller i går, da var det koserter med kjente artister (Dum Dum, Briskeby m.fl.), men ikke så lett med en så liten baby. Litt for tidlig å sette henne bort til barnevakt ennå syns vi. Vi får ta det igjen neste år! :blunke:

Ellers har vi ikke gjort så mye spennende i dag, bare slappet av hjemme. Sambo er hos en kompis og ser foppalkamp nå, og snart er det tid for kveldsbadet til lillemor. Så går det en time eller to med kos, pupp og lek, og så er det kvelden for minsten. Søndager er slappe dager, og skal være det syns jeg. Nå blir jo mange dager ganske slappe for tiden, men sånn er det å være i fødselspermisjon vel :roll: Innimellom gleder jeg meg til å komme i jobb igjen, når den tid kommer. Skal bli litt godt å "delta" i samfunn og arbeidsliv igjen, man går jo litt "på siden" mens man er i permisjon. Når det er sagt, så passer jeg på å NYTE denne tiden med lille snuppa - og må si jeg setter umåtelig stor pris på de flotte permisjonsordningene vi har i dette landet i forbindelse med det å få barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag er veiedag. Det vil si, jeg greier ikke holde meg unna vekta heele uka ellers heller, sånn blir det jo lett når man er på slanker'n. Litt fiksert ja.. :oops: Uansett, minus 0,4 kg på en uke, og jeg er nede på 58-tallet! :D Snart er det bare 3 små kilo igjen til jeg har nådd målet mitt om 55 kg. Syns jeg har vært ganske flink jeg, har gått ned straks 7 kilo på 7 uker! Og -15 totalt siden fødselen. :briller: I tillegg har jeg krympet over 20 cm rundt om på kroppen, måler rundt midje, lår og overarm. Når man samler centimeterne slik, høres det så MYE ut! Begynner å føle meg mye mer klar for å ta en prøverunde i en brudekjolebutikk nå enn for 7 kilo siden. Kanskje allerede idag? :P

Er utrooolig støl idag, etter den treningstimen på SATS lørdag. Hadde planer om å trene igjen idag, men tror jeg må utsette det til i morgen gitt. Er så støl på baksiden av leggene at jeg helst rusler rundt på tå nå :lol: Sånn måtte det jo bli, med et så langt opphold. Var jo ikke planen min da jeg ble gravid å slutte helt å trene, med jeg fikk dessverre en kraftig bekkenløsning som satte en grundig stopper for de fleste fysiske utskeielser. :roll: Jaja..aldri for sent å begynne igjen!

I dag skal jeg møte ei venninne i byen, mulig vi skal stikke innom en brudesalong, vi får se. Uansett blir det nok en kaffe latte eller to på kafè, samt en stor dose venninnepreik og kos. Gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag prøvde jeg brudekjoler for første gang! :D Det var en veldig merkelig følelse å se seg selv i speilet, ikledd en brudekjole. Følte meg som en prinsesse, verken mer eller mindre! :briller: Falt selvfølgelig pladask for den aller første kjolen jeg prøvde, typisk meg.. :P Det var en Maggie Sottero, stroppeløs, todelt, med korsettliv og akkurat passe mengde broderier og perlepynt. Den var på en måte "splittet" foran, der kjolestoffet på innsiden av splitten midt foran var mer brodert enn resten. Et nydelig, akkurat passe langt slep (som likevel gjorde at min forlover som var med meg, fikk en liten bekymringsrynke med tanke på at slepet er hennes ansvar under vielsen :lol: ) - ja, i det hele tatt...den var helt nydelig, og damen i butikken sa den satt veldig flott på meg. :oops:

Meen..må vel prøve noen kjoler til før jeg bestemmer meg tror jeg. Har forøvrig bestemt meg for at jeg vil kjøpe kjole, ikke leie. Og siden jeg kjøper, vil jeg helst ha en kjole som er av et "kjent" merke med god kvalitet, er nok lettere å få solgt den igjen etterpå. Kan være greit, for det går minst 10 lapper til kjole ja, det skjønte jeg da jeg tittet idag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg har kjøpt brudekjole!! :hoppe:

Etter mye tenking og grubling på denne kjolen jeg prøvde, så bar det ned til salongen på ny idag for å ta en ny titt. Følte jeg måtte se kjolen igjen, for å kjenne litt på hva magefølelsen sa. Og jada - da jeg sto iført kjolen og så meg i speilet, var det ikke tvil, dette var MIN kjole! :D Nå er depositum betalt, og kjolen er hengt av til meg. Skal betale hele summen når jeg får lønning igjen. Ååh, det føles så godt å ha funnet "drømmekjolen"! :D

Jeg hadde jo ikke noe bilde i hodet på forhånd i forhold til kjolens utseende og snitt, så jeg kom med rimelig blanke ark til første prøving. Håper jeg ville finne en kjole jeg ville falle pladask for, og jammen gjorde jeg det ikke også! I tillegg var jo kjolen på salg, den var den siste de hadde + den er en utgått modell nå, så jeg måtte være kjapp i vendingen, det forsto jeg raskt. Da jeg kom idag var det ei til som kikket veldig på denne kjolen, heldigvis ble jeg ekspedert først! Hun virket meeeget interessert nemlig, og kanskje litt skuffet når jeg sa jeg skulle ha den? :roll: Følte meg som den reneste "Bridezilla" idet jeg erklærte at jeg skulle ha kjolen. Førstemann til mølla, lissom :hoho:

Vel, nå kan nok en ting krysses av på gjøremål-lista til bryllupet.

Vi er så absolutt i rute! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sannelig jeg gjør helomvending jeg, og ber om å få flyttet dagboka mi til bryllupsdagbøkene! Så får det heller bli en bryllupsdagbok med litt hverdagslig småprat i innimellom, enn vice versa! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fikk forresten tips om at det er himla slitsomt å lese rød tekst skrevet i kursiv (hm, det syns jeg jo egentlig selv også :lol: ), så heretter blir det å holde seg stort sett til ordinær skrift! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig det der..nå som kjolen er innkjøpt, så er jeg plutselig blitt mye mer opptatt av bryllupet! ;) I dag har jeg tenkt mye på detaljer av alle slag, syns det er halve kosen jeg, å tenke over alle de mulighetene en har, for så å forkaste noen mens andre blir værende som mulige løsninger. I går bestemte vi oss for menyen, ut fra de valg vi har fått fra de som driver selskapslokalene. Det er mulighet for å komme med egne ønsker, så menyvalget er bare foreløpig, enn så lenge. Men vi har ihvertfall en idé nå, om hva slags type mat vi ønsker å servere. I tillegg begynte jeg så smått med budsjettet for bryllupet, artig det også, ihvertfall så lenge tusenlappene kun står oppført på papiret og ikke er på vei ut av lommeboka! :hoho: Ellers har jeg som sagt tenkt på en del detaljer, som:

- brudebuketten og blomsterpynt forøvrig; farger og form

- kakene; har kommet frem til at vi skal ha ca. 8 kaker i tillegg til bryllupskaka (vi blir et sted mellom 40 og 50 gjester). Kommer nok til å få familie og kjente til å bake for oss, men bryllupskaka skal vi bestille.

- sanger; har ikke lyst til å ha disse kjedelige, resirkulerte sangene (velkommen, takk for maten) som "alle" har hørt før. Enten dropper vi dem helt, eller jeg forsøker å dikte mine egne utgaver. Skal bli spennende å se om jeg får til det! :P

Vi var forresten en tur og så på lokalene idag, har ikke fått gjort det før nå, til tross for at vi allerede har booket :oops: Valget av lokaler gjorde vi ut fra beliggenhet og referanser fra andre som har hatt bryllupene sine på samme sted. Det så imidlertid fint ut, stor veranda med superflott utsikt og fin plass inne. Tok noen bilder av de ulike rommene, kan være greit å ha underveis i planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror forresten jeg skal ta en kjapp gjennomgang av hva som er i orden til nå:

- Booket kirke

- Reservert lokaler

- Bestilt fotograf

- Bestilt frisør

- Bestemt blomsterleverandør

- Bestemt forlovere og fått JA av begge

- Satt opp foreløpig gjesteliste, begynt å se på bordplassering

- Bestemt type musikk i selskapet

- Bestemt inngangs- og utgangsmarsjer i kirken

- Kjøpt brudekjole

- Bestemt meny (foreløpig)

- Utarbeidet foreløpig budsjett

Og følgende skal ordnes i løpet av den nærmeste tida:

- Undersøke priser og standard på brudesuite, hotell

- Bestemme toastmaster

- Bestemme gaveutpakkere

- Undersøke hvem som vil bake kaker for oss

- Begynne å titte på tilbehør til meg selv/ brudekjolen

- Undersøke ang. antrekk og sko til brudgom

- Bestemme fargetema for bryllupet (blomster og pynt)

- Undersøke ang. bryllupskake - type kake, pris

Hmm, det var det jeg kom på. Og i tillegg er det jo en million andre ting da, som til stadighet svirrer oppi et forvirret, gifteklart hode :lol: Jaja..godt det er lenge igjen - i dag er det 300 dager til den store dagen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gøy å lese dagboka di. Skulle kanskje ha begynt å skrive en dagbok selv :D

Vi skal gifte oss på samme dag. (gøy)

Så gøy at du fant din drømmekjole. Jeg fant også drømmekjolen min med engang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gøy å lese dagboka di. Skulle kanskje ha begynt å skrive en dagbok selv :D

Vi skal gifte oss på samme dag. (gøy)

Så gøy at du fant din drømmekjole. Jeg fant også drømmekjolen min med engang :D

Hei, og takk for hilsen :) Ja, syns du burde opprette dagbok du også! Gøy å følge med dem som har samme dato som en selv, sammenligne hvordan man ligger an i løypa og sånn :D Hvilken kjole har du valgt da? (Mulig du har lagt ut link i en annen tråd inne på Bryllup eller noe da..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, i morgen er det "veiedag" igjen. Er jo fortsatt på slanker'n, og hver mandag er det opp på vekta, samt ta en runde med målebåndet rundt om på kroppen. Føles ikke ut som jeg har gått ned et gram denne uka, ikke har jeg vært så veldig flink heller.. :oops: Skulle jo begynne å trene regelmessig, men det må jo planlegges såå grundig på forhånd da, med ei lita ei på 3 måneder i hus :roll: Jaja, det kommer nye dager, blanke ark, osv.. Vi får nå se hva "dommen" blir i morgen når jeg står på vekta ;) Har uansett bare en 3-4 kg igjen til ønsket vekt nå, og satte meg i utgangspunktet et mål om at disse skulle være vekk til jul. Sånn sett har jeg god tid da :P

*koser seg med hjemmemekka kaffe latte, dagens utskeielse* :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiedag. Har gått ned 0,7 kg på en uke, så jeg er fornøyd jeg :P Bare 3,3 kilo igjen til målet på 55 kg nå, høres ikke så ille ut egentlig. En centimeter mindre også siden sist, godt med alt som forsvinner! :kul:

Idag skal snuppa & jeg på babysvømming for første gang, gleder meg masse! :D Er litt spent også, håper ikke jenta mi blir skremt av alt vannet, alle lydene, alle de nye inntrykkene.. Men men, vi får ta det som det kommer. Er også litt engstelig for å holde henne i vannet, tenk om jeg glipper taket da! :o Vel, det går nok bra.. *klappe seg selv på skulderen*

Forøvrig er jeg svinetrøtt nå, etter en særdeles urolig natt. Snuppa har i en lengre periode nå sovet 10 timer i strekk, men de siste tre nettene har hun våknet ved 04-tiden igjen, kjedelig når man går to skritt frem og ett tilbake på denne måten! :roll: Kanskje det kommer av at jeg har lagt henne en time før om kvelden disse dagene? I tillegg var kattene våre særdeles selskapssyke i natt, kom stadig og malte og skulle koses med. Lukket dem ute av soverommet til slutt, da ble det endelig rolig. Men vips ringte vekkerklokka til sambo, og da våknet så klart snuppa igjen. *gjeeesp*

Vel vel, jeg får forsøke å få en time på øyet senere i dag. Nå skal det ammes, dusjes og pakkes bag til svømminga, men aller først skal jeg lage meg en kaffe latte! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi hi, der var du jo Sessamor! :D Flott at du følger med! ;)

Nå har jeg ringt rundt og forhørt meg om brudesuiter. Det er tre hoteller i byen her som er aktuelle (hmm..er det virkelig ikke flere? :-?), og på ett av dem var den fineste brudesuiten opptatt allerede! :o Folk er jammen tidlig ute med sånt også!

Prisene varierer veldig, og hva som er inkludert også. Vil gjerne se suitene før vi bestemmer oss, så jeg tar nok en runde en av dagene og titter. Hihi, dette med overnatting bryllupsnatta..tror vi skal gjøre en avtale med hotellet vi velger om at navnene våre ikke skal avsløres om noen spør etter oss/ suiten. I vennekretsen til sambo er det nemlig "tradisjon" i å få tilgang til suiten før brudeparet kommer, for å legge igjen en "hilsen" ;) (Smuler i senga og lignende "festligheter"). Vil ikke ha noe av det nei :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var brudesuite bestilt også, deilig med nok en ting som kan krysses av på to-do lista! :hoppe: Prisene varierte svært mye, og jeg ser ingen hensikt i å betale mange tusen for en halv natt på hotell i sin egen by! :lol: Men vi endte opp med et fint hotell, med en bra pris og "det vanlige" inkludert; champis og frukt ved ankomst, frokost på senga neste morgen, osv.

Hmm..er det noe særlig mer som må/ bør bestilles eller ordnes den første tida nå da tro? Tror ikke det.. Men har jo lagt litt planer for nærmeste fremtid likevel da, sånn planleggingsmessig. Skal ta en tur i en hobbyforretning en av dagene og få litt ideer til bordkort, invitasjoner o.l. Har lyst til å lage dette selv som sagt. I tillegg begynte jeg så smått i går kveld å dikte en sang, har lyst til å skrive både "velkomstsang" og "takk for maten"-sang selv. Mye mer koselig med hjemmelagde sanger, så får man en mer personlig touch! :D Er veldig glad i å skrive, og tror jeg skal skrive sang til min kjære også, evt. et personlig dikt. Å holde noen tale VET jeg at jeg bare kan glemme, kommer til å stortute fra første setning, så det er uaktuelt! :hoho: Vel, vi får se hva jeg får til. Skrev faktisk ferdig et "førsteutkast" til velkommen-sang i går, skal ta en ny titt på den i kveld. Er gjerne sånn at når man får det skrevne materialet litt på avstand, så ser det helt annerledes ut ved neste titt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og da var jammen Takk for maten-sangen i boks også.. 8) Kan jo hende jeg endrer litt på sangene senere da, men foreløpig ble de ikke så verst, om jeg kan skryte littepitt.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjort avtale om å kjøpe sko brukt, av en dame på nett. Har sett bilder, og de ser veldig fine ut. Vedkommende understreket at de var veldig gode å gå i (noe som jo er særdeles viktig, det er jo en laang dag!), og hun brukte nøyaktig samme størrelse som meg :D Hun kjøpte dem nye selv, så de er bare brukt én gang. Sparer en del penger på det, faktisk syns jeg det er deilig å slippe å bruke en tusenlapp på et par sko som man sannsynligvis aldri vil bruke igjen!

Skoene er i samme farge som kjolen, ivory, og var som sagt veldig fine. De har hel tupp, men tuppen "slutter" midt på vristen, så kommer det to (eller var det tre?) tynne "reimer" litt lengre opp. Det er også en reim rundt ankelen, så de har litt "sandalpreg" til tross for den hele tuppen. Passe høy hel. Akkurat noe sånt som jeg ønsket meg (i den grad jeg hadde begynt å tenke på sko, og det hadde jeg jo egentlig ikke.. :wink: ) Vel vel. Vi gjør handelen i neste uke, blir spennende å se hvordan de sitter da, når jeg får dem! Har ihvertfall god tid til å gå dem inn før bryllupet! :lol:

Ellers har det ikke blitt noen flere forberedelser de siste dagene. Føler jeg har fått de viktigste tingene på plass, så det jeg bruker litt tid på nå om dagen, er å se etter bilder av bl.a. blomster og hårfrisyrer. Har også tenkt meg i en hobbyforretning snart, for å få litt ideer til pynt av bordet og lokalet.

Forresten..det gamle bandet til sambo skal jo som sagt spille i bryllupet, og idag, da vi var hjemme hos svigers en tur, fikk jeg øye på en stor, innrammet plakat med bilde av bandmedlemmene fra deres "storhetstid" (20 år siden eller så). :briller: Det var et stort bilde i midten, der alle medlemmene sto lett henslengt, omrammet av små bilder rundt fra diverse spillejobber etc. Gutta ikledd datidens klær (les: slengbukser, grelle skjorter osv.) og datidens hårfrisyrer..hihi :lol: Og selvsagt en stoor logo av bandnavnet da. Den plakaten MÅ jo bare henge bak der de skal stå og spille, i lokalet. Blir nok kjempekult! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Felix! :D Og gratulerer igjen som frue! Gleder meg til jeg kan titulere meg det samme.. :briller:

Huff, nå er jeg usikker. Har nemlig begynt å tvile på valget av kirke.. Og det er jo litt i seneste laget da :o For nå er vel de fleste booket vil jeg tro, ihvertfall på vår dato, som jeg tror er ganske populær..

Skal ringe menighetskontoret i morgen og høre om den kirken jeg har litt lyst til å bytte til, er ledig på vår dag/ klokkeslett. Tviler veldig på det, og den kirken vi allerede har er jo helt grei den også da..

Hmm.. :roll:

Vi får se hva morgendagen bringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...