Gå til innhold

~verene & sambo 26.06.04~


verene

Anbefalte innlegg

Hihi..pr. idag ser det tilsynelatende ut som vi skal gifte oss i to kirker på samme dag :lol: Fikk nemlig bestilt den andre kirken på samme dag, dog en time senere, kl. 14. Det går egentlig greit, skal avklare med fotograf og frisør for sikkerhets skyld. I morgen er dåpen til lillesnuppa, så da får vi ta en endelig bestemmelse da - om vi liker kirken godt begge to. Deretter blir det i så fall å avbestille kirke nr. 1. Kanskje vielse kl 14 er mer gunstig for oss også, i forhold til da vi har tenkt til å ha middagen og sånn..

Nå baker jeg kake til dåpen i morgen, skal bli godt å få dette overstått så jeg kan konse 100% på bryllupsforberedelser fremover! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Puh* - da var dåpen overstått, og det gikk veldig bra! :D Snuppa vår var til å spise opp i dåpskjolen sin, og til tross for litt skriking akkurat under seremonien i kirken, så gikk alt helt flott! Har nå også bestemt meg i forhold til kirke - det blir den kirken vi bestilte først. Likte ikke kirken vi var i idag, alt for moderne for min smak. Inngangen til kirken var jo omtrent som en vanlig dør du har hjemme jo! :-? Og det var veldig åpent i kirkerommet, dårlig med intim stemning gitt. Ikke var det noe galleri heller, syns den var veldig merkelig jeg. Føltes nesten som å være i en diger konferansesal eller noe.. Ikke et sted jeg ønsker å gifte meg nei. Så da ringer jeg og ordner opp i dette i morgen.

Nå har snuppa sovnet, helt utkjørt etter en strabasiøs dag. Føler meg ganske sliten selv, så nå skal jeg surfe litt før jeg finner loppekassa for en goood natts søvn.

Nå som dåpen er overstått, kan jeg fra nå av vie meg 100% til bryllupsforberedelser! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått vellykket dåp (kan det bli noe annet enn vellykket forresten?:blunke: ) Håper at alt ellers er bare bra hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjempe synd da.. Du som hadde gledet deg sånn!!! Du vet den kjolen det var snakk om at jeg skulle låne? Jeg skal av og titte på den i morgen jeg. Hvis jeg liker den, så kjøper vi den :D Klemmers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stakk innom en liten tur for å se hvordan du lå an, og her virker det som om alt er under kontroll :). Vet ikke om jeg overså det, men har dere bestilt fotograf? Det er i hvert fall en sånn ting som folk bestiller i god tid, selv skal vi forhåpentligvis ta en tur innom diverse fotografer på førstkommende onsdag. Lykke til med bryllupsplanleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

I'm back! :briller:

Har hatt en pause fra alle forberedelsene i forbindelse med julestria, men nå er det nytt år og vi er i full gang igjen! :D

Nå er det straks bare 5 måneder igjen, og tida går fort! :o Tror jeg nok en gang skal oppsummere hva som er klart til nå (i tilfeldig, rotete rekkefølge):

- Kirke og lokaler er bestilt

- Fotograf, frisør og blomsterleverandør er bestilt

- Hotellsuite til bryllupsnatta er bestilt

- Salmer og inngangsmarsj til vielsen er bestemt, er usikker på utgangsmarsjen..

- Gjestelista er ferdig, bordplan bestemt

- Fargetema bestemt - sølv og creme i tillegg til bukettfargene mine som skal være dyprøde roser og masse grønt

- Musikk under festen bestemt - vi skal ha et band som spiller + cd-musikk

- Brudekjole + sko er kjøpt, har begynt tilpasning av kjolen

- Meny er bestemt

...er nok flere ting som også er i orden, men kommer ikke på noe mer akkurat nå. ;)

Ellers er det flere ting jeg jobber med om dagen. Skal innom en hobbyforretning en av dagene og få ideer til bordkort og invitasjoner, har lyst til å lage dette selv. Ser etter div. tilbehør til kjolen på nett, som smykker, slør og undertøy. Har ikke helt bestemt meg hva jeg vil ha ennå.. Kjolen er som sagt hos sydama for øyeblikket, regner med at det tar en måneds tid før de kontakter meg igjen. Skal sende sambo ned i brudebutikken snart, så han kan titte på klær til seg selv, det bør jo også være i orden snart.

Invitasjonene sender vi ut når det er 3 måneder igjen til bryllupet tenker jeg, i midten av mars. Og snart er det februar allerede - som tida går! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Blir imponert jeg over alt du hadde klart så tidlig! Godt å se det er flere av oss! Jeg gifter meg 14 dager før deg og tiden går jo så utrolig fort! Så flink du var med slankingen også! Jeg har mange igjen før jeg kommer inn i kjolen min, men jeg er sta som fa.. og det skal gå!

Lykke til videre i planleggingen, men det meste er vel klart nå :wink:

Og kos deg med den lille(som sikkert ikke er så liten lenger), håper det blir min tur etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, du er kommet langt i forberedelsene du! :D

Jeg og har hatt en bryllups pause, ikke så lenge som deg, men nå begynner det for fullt!

Lykke til! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tid for ny oppdatering - MYE er gjort siden sist, og jeg har også ombestemt meg når det gjelder et par ting. Jeg har gått bort fra å ha røde roser, etter anbefaling fra frisøren som skal ordne håret mitt. Da jeg er ganske lys i huden, så anbefalte hun heller å velge hvitt/ pastell o.l., siden det vil ta seg bedre ut til mine farger. Og man hører da på fagfolk! :wink:

Kan jo ta en oppsummering på hva som er ordnet nå (satt opp etterhvert som det har blit ordnet):

-Bestemt vielsesform, dato, klokkeslett: Kirkelig vielse, 26. juni 2004 kl. 13:00

-Bestilt kirke

-Bestemt forlovere

-Bestemt toastmaster

-Satt opp gjesteliste

-Bestilt selskapslokale

-Bestemt meny og valgt vin

-Bestemt aperitif ved brudeparets ankomst til lokalet

-Bestemt antall kaker og type kakeslag

-Bestilt hotellsuite for overnatting, bryllupsnatta

-Bestilt fotograf

-Bestilt frisør

-Avklart transport for brudeparet

-Bestemt blomsterleverandør

-Bestemt fargetema: hvitt, kremhvitt, sølv og champagne (evt. noen andre pasteller)

-Bestemt utseende på invitasjoner og begynt å lage dem

-Bestemt type musikk (CD-anlegg, DJ)

-Kjøpt brudekjole, sko, smykker, har lånt slør men er litt usikker på om jeg skal bruke dette

-Brudekjolen er tilpasset

-Leid sjakett til brudgommen

-Bestemt type brudebukett; farger og form

-Bestemt type blomsterdekorasjon til festen, samt corsager

-Bordplan er satt opp

-Brudebukett er bestilt

-Knapphullsblomster er bestilt

-Dekorasjoner er bestilt (foreløpig)

-Bestemt utseende på bordkort

-Avklart gaveutpakkere

-Laget kirkeprogram

-Bestilt prøvetime hos frisør (vil gjerne ha dette litt tidlig, da jeg ikke aner hvordan jeg skal ha håret mitt, og gjerne vil ha dette avklart)

Har vært ganske effektiv i det siste da! :hoppe:

Invitasjonene sendes ut 22. mars, har litt jobb igjen med dem, men regner med det er gjort på en kveld. Bordkortene skal jeg lage litt nærmere. Er litt stolt da, for både invitasjonene og bordkortene har jeg designet selv, og er ganske fornøyd. :P

De nærmeste par ukene har jeg satt opp en del ting jeg skal fikse, og det er følgende:

-Sende invitasjonene

-Kontakte kirken, avtale møte med prest/ organist

-Bestille bryllupskake og evt. andre kaker

-Sende formelle papirer

-Kjøpe/ leie underskjørt og evt. slør

-Kjøpe smokingskjorte til sambo (til sjaketten han skal leie)

-Kjøpe rekvisita til bordkort, og bestemme meg for hva jeg skal ha av borddekorasjoner

Jeg begynner å jobbe igjen etter fødselspermisjonen i mai, og derfor vil jeg gjerne ha mest mulig i orden før den tid. Derfor småstresser jeg litt om dagen, for plutselig gikk det opp for meg at det snart bare er 3 måneder igjen til Dagen!! :o

Det kribler i magen om dagen gitt! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jepp, da var enda noen ting i boks. Det viktgste: KJOLEN er kommet i hus! :kul: Den henger så fint i posen sin, jeg må bort og titte litt på den stadig vekk. :oops: Den er så fiiiin!

Idag har jeg også kjøpt brudeslør (dvs., ikke kjøpt - jeg hadde griseflaks..). Prøvde et slør som var kjempefint, og som var på salg, 1/2 pris. Var innstilt på å kjøpe det, selv om det som nedsatt likevel kostet over tusenlappen. Men idet jeg prøver, så ser sydama at det er en ørliten rift helt nederst på sløret, som var helt ubetydelig i mine øyne. Det vil aldri i livet synes ihvertfall, siden det er helt nederst, og sløret går helt ned til bakken! Men sydama sa at da ville hun ikke ta noe for det, så om jeg ville ha det gratis, så kunne jeg få det. :o Selvsagt! Dermed fikk jeg et aldeles nydelig slør, helt gratis! Det er tolags, kantet med et tynt bånd og er overstrødd av små perler og stener. Vakkert! Og det hadde kostet 2300,- nytt..

I tillegg kjøpte jeg underskjørt og betalte for tilpasningen av kjolen, så nå mangler det bare undertøy og strømper, så er antrekket mitt komplett! :sjarmor:

Invitasjonene ble sendt ut på onsdag, og jeg har fått flere tilbakemeldinger allerede, så de har kommet frem. Blir spennende å se da, hvor mange som takker ja. Håper alle kommer! Hadde møte med prest og organist også på onsdag, avklarte en del småting og bestemte dato for generalprøve - det blir 15. juni. Jeg skal møte organisten i kirken kommende tirsdag, da skal han spille litt for meg så jeg får bestemt meg for hvilken utgangsmarsj jeg vil ha. Er jo veldig flott å få høre hvordan de aktuelle kandidatene vil høres ut i kirka "vår".

Vielsespapirene skal jeg levere til uka, og da skal jeg også se om jeg rekker å bestille bryllupskake og andre kaker som ikke skal bakes selv. Kanskje jeg også handler inn det jeg trenger til å lage bordkortene, slik at min forlover og jeg kan sette oss ned en kveld og begynne så vidt.

Hihi..hodet er FULLT av planer og tanker om alt jeg skal gjøre i tida fremover, jeg koooser meg! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada Tex, invitasjonene ble sendt ut i forrige uke, godt å være ferdig med det! :kul: Nå er det bordkortene som er neste prosjekt, men de venter jeg litt med, inntil jeg har en liten anelse om hvor mange vi blir.

Idag har jeg hatt "date" med organisten, han har spilt marsjer for meg i kirken vi skal bruke. Veldig lurt fant jeg ut, for det er ikke alle melodier som tar seg like bra ut på alle type orgler! Vi gifter oss i en ganske liten, intim kirke, og man må også huske at organistene også kan ha litt forskjellige "spillestiler". Jeg hadde egentlig bestemt meg for å bruke "Purpose" (Nordraak) ut, men siden organisten "vår" ikke kjenner denne særlig godt, men derimot var en kløpper på "Trumpet tune" (Jeremiah Clarke), så går vi for sistnevnte. Jeg fikk til og med være med på å bestemme hvordan han skal spille marsjene - han var selv glad i å spille litt "rytmisk", dvs. ganske korte toner og raske overganger, mens jeg har mer sansen for at man holder tonene litt lenger, slik at man får disse melodiøse "drønnene" gjennom kirkeveggene. Om dere skjønner hva jeg mener. :wink: Og det var helt greit, jeg skulle få det som jeg ønsket!

Når det gjelder solistinnslag, har vi ennå ikke bestemt oss. Vi har en trompetist "på hånda", og vurderer dette sterkt. Men aner ikke hva han evt. skal spille.. Må tenke litt på det! Trompetspill i kirken er jo bare SÅ flott!

Ellers har jeg bestilt noen kaker fra bakeri (ikke bryllupskaka, må titte litt mer rundt, var ikke fornøyd med hva de hadde å tilby der!), og jeg har bestilt prøvetime hos frisør (neste uke).

Følgende andre planer har jeg for inneværende uke:

- Levere vielsespapirene, regner med jeg stikker innom i morgen

- Oppdatere planleggingslista og budsjettet, se over datofrister, hvordan vi ligger an i løypa

- Begynne så smått på en særdeles detaljert plan for Dagen - som skal inneholde ALT som skal skje fra vi våkner og til vi ankommer festlokalet

...og så kommer jeg ikke på mer for øyeblikket. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...