Gå til innhold

~verene & sambo 26.06.04~


verene

Anbefalte innlegg

Jepp, da var det min tur til å starte dagbok her! :D Har tidligere skrevet prøve-å-bli-gravid/ graviditetsdagbok her en stund, men de siste månedene har jeg for det meste hatt status som snikleser og skrablet ned ett og annet innlegg i ny & ne. Nå er gravidmagen vekk, for i fanget mitt ligger verdens herligste lille snuppelure på 2,5 måneder. :hjerte:

Nå la jeg ut dagboka mi først på Generelle, men fant etterhvert ut at mengden bryllupssnakk nok kommer til å øke betraktelig i månedene fremover. :P Derfor legger jeg den heller inn under bryllup!

Vær velkommen til å lese i boka mi, og å legge igjen en hilsen om du vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen :)

Gratulerer så masse med planlegging av bryllupet.. Det er så koos kan jeg love deg :)

Og velkommen som dagbok skriver..

Det går så tregt på NM i de siste at jeg ikke har orket engang å skrive eller lese noe som helst. Nå har mannen her i huset reist på jobb etter 4mnd. Det er kjempe rart å ikke ha han hjemme pluss at nå har vi enda en ny sjef i huset..

Men det har gått faktisk kjempe greit (foreløpig)

Kos deg så masse med lille jenta di :hjerte:

:klem:

PS. gleder meg å følge med på dagboka di så skriv masse da vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er nesten ett år til bryllupet (26. juni '04) så er jeg allerede godt i gang med forberedelsene, syns jeg selv ihvertfall ;) Følgende er gjort til nå:

- Booket kirke

- Reservert lokaler

- Bestilt fotograf

- Bestilt frisør

- Bestilt blomsterleverandør (dvs., venter på telefon for bekreftelse, de skulle ringe meg tilbake nå snart)

- Bestemt forlovere og fått JA av begge

Dette er jo ting som bør være OK et års tid i forveien. Snakket akkurat med en bekjent av meg som skal gifte seg samme dato som oss, de hadde begynt å se etter lokaler nå, og det meste er allerede utleid! :-? Så de som "ertet" meg fordi de syns jeg var tidlig ute med å bestille nå tidligere i sommer - æda bæda ;)

I tillegg har vi begynt å se på gjesteliste, musikk/ underholdning i selskapet og kirken, vurderer farger på blomster/ dekorasjoner, hva slags type brudekjole jeg vil ha, m.m. MYE å tenke på og bestemme seg for jo! :o Godt man bare gifter seg èn gang i livet (forhåpentligvis!) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så over til hverdagens trivialiteter! Etterpå skal sambo ut på tur med snuppa, så da får jeg et par kjærkomne timer alene! :D Har liste-dilla jeg også (som jeg ser flere andre dagbokskrivere har; Klips, Sessa m.fl. ;)) så dette har jeg tenkt til å rekke på den tiden jeg er alene hjemme:

- Dusje (det er sannelig ingen daglig selvfølgelighet med en liten en i hus - krever planlegging!)

- Støvsuge hele leiligheten (puh!)

- Vaske stue- og kjøkkengulv (å bære rundt på en siklende, gulpende baby setter sine spor på parketten, tro meg) :lol:

- Vaske doen og badet

- Tørke støv

- Vanne blomster

- Vaske klær

- Rydde i klesskapet mitt

Sistnevnte ryddesjau dreier seg rett og slett om å få vekk tøy som ikke passer, og legge inn tøy som gjør det,. dvs. klær jeg brukte før graviditeten plasserte ekstra, uønskede kilo rundt om på kroppen. :x Har et par sekker fulle av tøy, som jeg gleder meg til å kunne bruke igjen. Men nå har jeg vært veldig flink de siste ukene - har tatt av 6,5 kg på 6 uker, og 15 totalt siden fødselen! :D *juble* Nå gjenstår det 4-5 kilo til jeg er heeelt fornøyd og nede i "matchvekta" mi igjen. Samt en god del trening da, for disse-faktoren er betydelig høyere nå enn tidligere ja.. :oops:

Spennende å se om jeg rekker over alt dette før de kommer tilbake.. Gleder meg til å få gjort reint litt nå, få fjernet de enorme hybelkaninene og få deilig vaskemiddel-lukt i huset! :P

*bretter opp ermene, klar til dyst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsthilsner, *Perser*, veslepus og Vega, så koselig :D

Nå har jeg fått gjort en del av det jeg hadde på lista mi, men er ikke helt ferdig. Sambo kom busende hjem med brask og bram her, snuppa hadde så klart slått seg helt vrang mens de var borte, hadde skreket og ikke vært til å roe. Så ryddesjauen min ble avbrutt. Hun sov selvfølgelig da han kom hjem med henne da, hadde sovnet i bilen.. :-? Jaja. Fikk ihvertfall støvsuget en del, vasket gulver og tatt meg en dusj! Så kan sambo få gjøre resten etterpå, hihi :lol:

Nå får snuppa litt mat, så kan jeg forhåpentligvis få lagt henne etterpå. Da skal jeg en tur på butikken og handle et par småting, og få i meg litt lunsj. Måltidene kommer fortsatt kronologisk som før, men med baby i hus hender det ofte at de kommer noen timer senere enn planlagt ;) Lunsj til middag og middag til kvelds..

*gjør seg klar for 1. leggeforsøk - har man flaks denne gangen tro?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er blitt så flink, lille snuppa mi. Etter kveldsbad og masse pupp, sovner hun i 22-tiden hver kveld nå. Og sover så 8-10 strake timer, så mamma'n og pappa'n får litt voksentid sammen alene på kvelden, og en god natts søvn. Så godt når rutiner begynner å "sette seg"! :D Nå har hun allerede sovet en times tid, og roen har senket seg i stua. *sukk* Finnes det noe mer nydelig enn et sovende barn? :hjerte:

Svigermor var innom med dåpskjolen hun har heklet til snuppa, den er såå fin! Den var ikke ferdig montert, og etter litt målinger og sånt fikk snuppa "vokseforbud" - for det var ikke SÅ mye å gå på gitt.. :lol: Men det er bare 3 uker til dåpen straks, hun vokser vel ikke ut av kjolen til da vil jeg tro. Håper jeg?! :o Skal bli godt å ha dåpen overstått, da kan jeg konsentrere meg om bryllupsforberedelsene!

Snakket forøvrig med blomsterbutikken tidligere idag, og de noterte seg navn og datoen vår. Siden jeg ikke har bestemt verken kjole eller noe bestemte farger/ type blomster, er det for tidlig å bestille ennå, det kan vi ta litt nærmere. Men denne butikken samarbeider med frisøren jeg skal bruke, og det er jo praktisk! :)

Nå skal jeg titte litt på TV før jeg finner dynene. I morgen skal jeg forresten åpne medlemsskapet mitt på SATS igjen (det har vært "fryst" under svangerskapet) - skal bli HERLIG å begynne å trene litt igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det blitt fredag, og det nærmer seg helg! Ikke at helgen for min del er så veldig annerledes fra hverdagene da, her jeg går hjemme i permisjon :lol: Men i helgen har jo vennene fri også! ;) Det er Elvefestival her i byen om dagen, lurer litt på om vi skal ta oss en tur ned til byen senere for å se på folkelivet. Bare så synd det er så dårlig vær! :( Vel, vi får se hva vi gjør. Har litt mer husarbeid jeg skal gjøre idag, før huset er ferdig shinet til helga:

- Vaske klær (vaskemaskina går støtt her, utrolig at det blir SÅ mye vask med en liten baby!)

- Vaske wc og badet (rakk ikke det i går)

- Rydde i boder

- Tørke støv og litt smårydding (støvtørking er så kjedelig, så det utsetter jeg alltid til sist :sjarmor: )

Hm, det var vel det meste. Etterpå skal jeg ringe og åpne medlemsskapet mitt i SATS, skal sannsynligvis trene på formiddagen i morgen. Gleder meg til å bli skikkelig svett og sliten igjen! :D Og støl! :D

Nå får snuppa mat, etter å ha sovet 9,5 timer i natt også. Våknet ikke før halv 9! Blir skikkelig bortskjemt vi :briller: Morgenene er forøvrig så koselige da, for da er hun såå blid og fornøyd! Da kan jeg legge henne fra meg under babygym'en mens jeg lager meg frokost, og setter jeg på MTV så vrir hun seg over på siden og ser på tv i en lang stund. TV-slave to be? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var SATS-medlemsskapet åpnet, og i morgen bærer det av gårde til første aerobictime på nesten ett år! :o Håper treningen setter fart på slankingen, slik at jeg er kvitt det siste "gravidflesket" før jul. Skal bli digg å få strammet opp litt ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi...fikk akkurat vite at X'en (fra mange år tilbake) skal gifte seg på samme dato som oss til sommeren. Og samme klokkeslett også! Litt av et sammentreff! :lol:

Apropos bryllup..gleder meg SÅ til jeg skal begynne å prøve kjoler! :hoppe: Aner jo ikke hva som vil se pent ut på meg da. Med stropper? Uten stropper? Med eller uten arm? Stoort skjørt eller ikke? :-? Har en idè om at jeg vil best kle en ermeløs kjole, med litt brede stropper. Vi får se. Ender sikkert opp med å falle for den dyreste kjolen i hele butikken, bare vent! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger Fisk - jeg kommer nok til å skrive masse om kjolen når jeg har gjort det store valget! :blunke:

Nå har vi akkurat stått opp, snuppa og jeg. Hun sov 9 timer i natt også, og jeg føler meg veldig priviligiert om dagen. :briller: Uthvilt og fit for fight - for idag skal jeg på trening for første gang på nesten ett år! :o Kommer sikkert til å bli kjempesliten, men det er verdt det. Gleder meg! Nå skal jeg snart finne litt frokost, så jeg har "drivstoffet" i orden før jeg skal svette skikkelig. Håper det går bra her hjemme mens jeg er borte, snuppa har vært litt uvillig i forhold til flaske de siste par gangene vi har prøvd, håper det er tilfeldig og ikke noen begynnende trend.. :roll: Jeg får sørge for å "tanke opp" skikkelig før jeg drar, så går det nok bra! Og kommer til å ha med mobilen inn i treningssalen (uten lyd da..), så får jeg sjekke den innimellom. Håper jeg unngår noen krisetelefoner hjemmefra den timen jeg er borte!

Livet er litt mer komplisert når man har fått barn ja.. :lol:

*går for å pakke treningsbag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg vært innmari flink! :hoppe:

Fikk kommet meg av gårde på trening, og det gikk fint, både med meg og snuppa og pappa'n. Hun sov ikke mens jeg var borte, men hadde vært rolig likevel. Heldigvis ;) Jeg var helt pumpa etter aerobic'en, det er ganske fascinerende å oppleve hvordan kroppen forfaller på et års tid uten regelmessig trening.. :roll: :oops: Men men - nå er jeg i gang igjen, det er det viktigste. Nå kan det bare gå èn vei; oppover! :kul:

I kveld skal jeg bare slappe av. Sovnet som en strek mens jeg ammet snuppa ista, deilig med en liten lur midt på dagen. Kanskje vi lager litt god mat i kveld, og ser en film eller noe. Apropos film - vi så Anger Management med Adam Sandler/ Jack Nicholson etter at snuppa hadde sovnet i går. Den var skikkelig morsom! :hoho::hoho: Anbefales for dem som setter pris på en god komedie!

Nei nå må jeg se å få meg litt mat..har ikke spist siden 07! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..er det vanlig med økedager når barnet har rundet 2,5 måneder? :-? Syns nemlig jeg ammer nærmest konstant om dagen, og slik har det vært et par-tre dager nå.. Hun virker jo fornøyd og sånn, så jeg føler meg sikker på at jeg har nok melk til henne. Jaja, man får vel bare holde ut. Har planer om å forsøke å fullamme til hun har rundet 4 måneder, deretter tror jeg vi så smått skal introdusere grøt ja. Jeg er tilhenger av amming, og er veldig glad for at det har gått smertefritt til nå (bortsett fra en hælv*** vond brystbetennelse da snuppa var nyfødt :o ), men jeg har ikke behov for å holde på i måneder og år liksom. Kan jo amme litt innimellom for kosens skyld, men jeg innrømmer at det skal bli litt deilig å kunne frigjøre seg fra dette puppe-styret. Blir jo veldig bundet, særlig fordi snuppa definitivt foretrekker pupp fremfor flaske, og har lett for å protestere om hun ikke får "førstevalget" sitt servert når hun vil.. :wink:

Nå har jeg badet snuppa, og sitter med den siste kveldsammingen. Håper hun sovner snart, så får mor litt tid helt for seg selv. Det har ikke blitt særlig av det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm.. En Bailey's & Kaffe er nam-nam for en sliten mamma som hviler seg nå som snuppa har sovnet..

*kose seg masse* :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag, og sola skinner. I dag tror jeg vi skal dra et eller annet sted. Enten ut på en lang trilletur med snuppa, eller kanskje besøke noen av besteforeldrene? Nå ligger snuppa i fanget mitt og får mat, i den søte, rosa pysjen sin. Hun er til å spise opp om morgenen. Strålende blid, og smil og latter henger løst. :D :hjerte: Hun sov 10 strake timer i natt også, og er nok ordentlig uthvilt og opplagt - akkurat som foreldrene ;)

Skulle gjort litt husarbeid i dag også, men tror jeg utsetter det meste til i morgen. Da er det mandag og hverdag igjen, lettere å ta fatt på slike gjøremål da. Skal vaske litt klær og gjøre et par andre småting, utover det tror jeg bare vi skal kose oss idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...