Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skulle virkelig ønske vi kunne konte litt seinere :sjenert: Hadde gitt mye for å ha konten i september istedenfor i august :gjeiper:

Og hele UiO skulle ønske de kunne konte i stedet for å vente 12 måneder for å ta eksamen på nytt. Vær glad, du. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hele UiO skulle ønske de kunne konte i stedet for å vente 12 måneder for å ta eksamen på nytt. Vær glad, du. :)

Jøss, så spesielt. Å kunne konte i august er virkelig ikke uvanlig, det er i såfall veldig dårlig av UiO.

CoffeeGirl og Anuket: skjønner det er kjipt, jeg har selv gjort det noen ganger, men man får bare se på det som en ny sjanse.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har vært student ved UiO tidligere, og vet absolutt hvordan det er å måtte vente ett helt år på å kunne konte, så jeg skjønner hvordan det er. Samtidig så er det for dårlig av en utdanningsinstitusjon som UiO å ikke tilby kontinuitetseksamener, rett og slett. Så jeg forstår din frustrasjon - og satser på at du forstår litt av min ;)

Jøss, så spesielt. Å kunne konte i august er virkelig ikke uvanlig, det er i såfall veldig dårlig av UiO.

CoffeeGirl og Anuket: skjønner det er kjipt, jeg har selv gjort det noen ganger, men man får bare se på det som en ny sjanse.

Det er jo en ny sjanse ja :) Kjipeste med min konte er at det egentlig bare er en forbedring av karakteren (fikk E :sjenert: ), men skolens reglement sier at forbedringer kun tilbys ved første avholdte eksamen etter sensurfall - og det er konten :daane: Jeg hadde egentlig satset på å ha seks måneder til å kunne lese på :fnise:

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

I morgen på denne tiden er jeg godt i gang med eksamen nr. 1!

• Liker 1
Skrevet

I morgen på denne tiden er jeg godt i gang med eksamen nr. 1!

:duskedame:

Håper det gikk bra med deg!

Skrevet

Jeg har vært student ved UiO tidligere, og vet absolutt hvordan det er å måtte vente ett helt år på å kunne konte, så jeg skjønner hvordan det er. Samtidig så er det for dårlig av en utdanningsinstitusjon som UiO å ikke tilby kontinuitetseksamener, rett og slett. Så jeg forstår din frustrasjon - og satser på at du forstår litt av min ;)

Det er jo en ny sjanse ja :) Kjipeste med min konte er at det egentlig bare er en forbedring av karakteren (fikk E :sjenert: ), men skolens reglement sier at forbedringer kun tilbys ved første avholdte eksamen etter sensurfall - og det er konten :daane: Jeg hadde egentlig satset på å ha seks måneder til å kunne lese på :fnise:

Går du på NTNU?

Gjest Ishus
Skrevet

UiO tilbyr konte på de fleste Bachelorfag (hvertfall på MatNat), så hvis man stryker eller trekker seg fra den første eksamenen så kan man gå opp til konte i begynnelsen av neste semester. Hvis man ikke stryker, men ønsker å forbedre karakteren, må man vente til neste ordinære eksamen avholdes.

Skrevet

Går du på NTNU?

Nei :) Men jeg vet de har samme ordning.

UiO tilbyr konte på de fleste Bachelorfag (hvertfall på MatNat), så hvis man stryker eller trekker seg fra den første eksamenen så kan man gå opp til konte i begynnelsen av neste semester. Hvis man ikke stryker, men ønsker å forbedre karakteren, må man vente til neste ordinære eksamen avholdes.

HF og SV tilbyr ikke konte. :)

Skrevet

Ikke på HF og SV, nei.

Gjest Anuket
Skrevet

Skulle virkelig ønske vi kunne konte litt seinere :sjenert: Hadde gitt mye for å ha konten i september istedenfor i august :gjeiper:

Den ser jeg! :sjenert: Men på en annen side, så er det utrolig kjipt å stresse med eksamenstid, mens alle andre fag har masse innleveringer etc..

• Liker 1
Skrevet

Den ser jeg! :sjenert: Men på en annen side, så er det utrolig kjipt å stresse med eksamenstid, mens alle andre fag har masse innleveringer etc..

Så sant, så sant :-P

Skrevet

Nei :) Men jeg vet de har samme ordning.

Nope. Forbedringer tilbys ikke kun ved første avholdte eksamen etter sensurfall. Hvertfall er det ikke sånn på mitt fakultet, og regner med det ville blitt ramaskrik om slikt var forskjellig fra fakultet til fakultet. Hvert studieår kan vi ta opp ett emne, og gjentak forutsetter at emnet tilbys ved ordinær eksamen. Studenter kan ikke ta gjentak av bestått eksamen ved utsatt eksamen. (fra studieforskriftene til NTNU) Ingen begrensninger til hvor mange ganger vi kan stryke

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

1 down, 1 to go :) Sånn passe fornøyd, men jeg strøk ikke iallefall.

Skrevet

Sensurfrist i dag, logger inn hvert 5. min for å se om det er kommet....

Skrevet

I går kom jeg gjennom en eksamen jeg har gruet meg til i ca 5 år, men det gikk faktisk over all forventning! :jepp: Vet jo ikke resultatet ennå, men jeg har sjekket opp en del ting jeg var usikker på, og det virker som om jeg er "innenfor" på det meste. Det eneste som uroer meg litt er at alle andre jeg har snakket med etter eksamen synes det gikk skikkelig dårlig og er redd for å stryke... Jeg er derfor litt engstelig for at jeg tror jeg har gjort det bedre enn jeg egentlig har, og at jeg kan komme til å gå på en smell. Og da ryker i så fall jobbtilbudet jeg har fra høsten av.

Gah. Jaja. Det kan jo også være at magefølelsen min stemmer.

Nå er det 3 eksamener igjen, og så er jeg ferdig med dette 7 år lange studiet. Det er sprøtt det.

Til FruLuna anno 27.mai 2011: Magefølelsen din stemte! Fikk sensur i dag, og der sto det en pen og pyntelig A :takke:

• Liker 1
Skrevet

Siste eksamen unnagjort, da er det bare å vente til juli på resultatene!

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Til FruLuna anno 27.mai 2011: Magefølelsen din stemte! Fikk sensur i dag, og der sto det en pen og pyntelig A :takke:

:duskedame:

B22: Grattis med overstått eksamen :jepp:

Skrevet

Satser på en B på eksamen idag, det gikk ganske bra, men var et spørsmål som var litt vagt.

Nå blir det nok en uke med sinnsykt mye lesing og regning... den vanskeligste eksamen, og som kan ødelegge slik at jeg ikke blir ferdig i sommer.

Lykke til =)

Gjest Smørbukk
Skrevet

Har igjen 13 timer og 20 minutter til muntlig eksamen.. :daane: Blir veldig spennende! Jeg kan stoffet jeg skal opp i, men kjenner jeg er ganske nervøs samtidig. Siste eksamen på høgskolen før jeg er ferdigutdanna, så den betyr veldig mye! Krysser fingre og tær for at det går bra :)

Hvis noen har tips til en urolig sjel ang hvordan man kan sove selv om han har litt eksamensnerver, så hadde det vært kjempeflott! :tellesauer:

AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg fikk en skikkelig dårlig karakter på min masteroppgave, og skal snart opp til muntlig. Saken nå er at jeg gruer meg så fælt da jeg er så flau over karakteren, jeg merker også at dette preger forberedelsen til muntlig på en negativ måte, jeg er så nææææææærvøs, de må jo tro jeg er helt skrulle... :( Off!! jeg går rund og er skikkelig trist...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...