Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg er så lei meg. Hadde praktisk eksamen i dag, og fikk en C. Er så skuffet:( Spesiellt fordi jeg trakk en veldig vanskelig oppgave vi knapt har hatt undervisning i. Venninnene mine trakk noe vi har hatt 8 ganger, de bare kopierte det og fikk A og B. Misunnelig:(

Og ellers var karakterene (ikke bare min) veldig subjektive og hang ikke helt på greip.

Dritt med praktiske eksamener, bare en masse subjektive meninger og trynefaktor. Takke meg til skriftlige anonyme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg er så lei meg. Hadde praktisk eksamen i dag, og fikk en C. Er så skuffet:( Spesiellt fordi jeg trakk en veldig vanskelig oppgave vi knapt har hatt undervisning i. Venninnene mine trakk noe vi har hatt 8 ganger, de bare kopierte det og fikk A og B. Misunnelig:(

Og ellers var karakterene (ikke bare min) veldig subjektive og hang ikke helt på greip.

Dritt med praktiske eksamener, bare en masse subjektive meninger og trynefaktor. Takke meg til skriftlige anonyme.

Huffda! :klemmer:

Er helt enig med deg, skriftlig er mye mer rettferdig etter min mening! Har du tenkt å klage på karakteren?

Skrevet

Ville bare ønske deg lykke til i morgen Ninuska! :) Håper det går bra, og at du får akkurat det du har lest om. Var jo en kjempeidé å skaffe seg oversikt i dag fremfor å pugge nye ting, det tror jeg du kommer langt med :)

I morgen er det min siste lesedag som student, onsdag har jeg siste eksamen og er endelig ferdig med utdanning! Om ikke annet - hvertfall til en eventuell neste gang (som garantert blir maaange år til). Det holder med 8 år på høyere utdanning ;) Noe lånekassen bekrefter ytterligere!

• Liker 1
Skrevet

Ville bare ønske deg lykke til i morgen Ninuska! :) Håper det går bra, og at du får akkurat det du har lest om. Var jo en kjempeidé å skaffe seg oversikt i dag fremfor å pugge nye ting, det tror jeg du kommer langt med :)

I morgen er det min siste lesedag som student, onsdag har jeg siste eksamen og er endelig ferdig med utdanning! Om ikke annet - hvertfall til en eventuell neste gang (som garantert blir maaange år til). Det holder med 8 år på høyere utdanning ;) Noe lånekassen bekrefter ytterligere!

:helen:

Jeg satser på at det går bra. Det er ingenting annet å gjøre enn å dukke opp og håpe på det beste! Jeg tror jeg har blåst opp eksamen i morgen, for jeg føler det er veldig avgjørende. Det eneste jeg trenger er å stå - og det skal jeg nok fint klare. Jeg liker bare å gjøre det bra når jeg først er i gang :jepp:

Hvordan føles det å nesten være ferdig? Deilig? Jeg gruer meg til den dagen jeg slutter å være student - et helt nytt liv som arbeidstaker! Heldigvis har jeg masteren igjen! :)

Skrevet

Men det syns jeg er en bra innstilling! Hvorfor nøye seg med ståkarakter når man vet hva man er god for? :) Liten vits å legge lista for lavt, da vil en aldri sette "verdensrekord" :)

Skjønner godt du gruer deg til dagen studentlivet er over, voksenlivet kommer så plutselig! Har også tenkt den tanken, men den har nok hatt grobunn i at jeg ikke har hatt helt klart hva som skjer framover. Men nå har jeg hanket i land en relevant jobb jeg starter i om en måned. Deilig å se alt ordner seg, og at en finner seg en passende plass i den store verdenen :)

Men verden får vente i to dager til, da skal jeg ta den med storm! Snart på tide å sove litt igjen her, heheh, laaang lesedag i morgen :)

Skrevet

Noen andre der ute som sitter og skriver oppgave eller leser? Jeg skal levere inn en semesteroppgave i morgen og holder på med siste innspurt. Jeg går fra å jobbe til å bli skikkelig frustrert til å jobbe igjen. Nå er jeg heldigvis inne i en jobbefase, håper den varer en stund før neste "utbrudd"... Ferdig skal oppgaven bli, noe annet er ikke aktuelt!

Lykke til dere som har eksamen og/eller innleveringer denne uka!

*lunter inn i dokumentet igjen*

AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig :klem: Jeg hadde muntlig for et par uker siden, og det var veldig forskjellig hvilke emner vi trakk. Noen fikk store og sentrale emner det var lett å snakke mye om, dra inn forskjellige deler av pensum etc. Mens andre fikk ting som var mindre sentrale, greie nok å si en del om, men spesifisert så mye i oppgaven at det begrenset seg veldig hvor mye en kunne snakke om det, før en fikk pirkete pugge-detaljspørsmål fra faglærer (sensor sa ingenting). Jeg synes det er greit å bli spurt om sideting fra pensum, men synes de bør prøve å være konsekvente i omfanget av de ulike emnene de har som hovedspørsmål. Har ikke sjekket karakteren ennå :)

Skrevet

Fikk C i det jævligste faget i året. Hadde vel lest 2 av 16 kapitler. Ganske fornøyd.

AnonymBruker
Skrevet

Huffda! :klemmer:

Er helt enig med deg, skriftlig er mye mer rettferdig etter min mening! Har du tenkt å klage på karakteren?

Vet ikke om mulighetene mine for klaging. Har hørt rykter om at det ikke er mulig å klage på karakteren, bare på omstendighetene (feks at du har fått for liten tid eller andre formelle ting). Ingen andre enn faglærer+sensor og medelever var jo vitne til gjennomføringen.

Surt uansett, spes. når C-en var veldig sterk. Hjelper lite å vite det, en C er en C uansett på vitnemålet.

Argh!

AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig :klem: Jeg hadde muntlig for et par uker siden, og det var veldig forskjellig hvilke emner vi trakk. Noen fikk store og sentrale emner det var lett å snakke mye om, dra inn forskjellige deler av pensum etc. Mens andre fikk ting som var mindre sentrale, greie nok å si en del om, men spesifisert så mye i oppgaven at det begrenset seg veldig hvor mye en kunne snakke om det, før en fikk pirkete pugge-detaljspørsmål fra faglærer (sensor sa ingenting). Jeg synes det er greit å bli spurt om sideting fra pensum, men synes de bør prøve å være konsekvente i omfanget av de ulike emnene de har som hovedspørsmål. Har ikke sjekket karakteren ennå :)

Enig, det blir lett meget subjektivt og urettferdig med ikke-skriftlige eksamener. Vet jeg kunne gjort det så mye bedre (og med mindre innsats) på en annen oppgave.

Og faglærer har så klart et inntrykk av deg før du starter, er du en som bestandig sitter flittig på første rad på forelesning har du pluss i margen med en gang. Mens jeg som leser mest hjemme er ikke foreleseren fullt så glad i (noe som merktes på karakterfordelingen også).

Dårlige karakterer er en ting, urettferdighet er verre. DA blir jeg frustrert og lei meg.

Skrevet

Da braker det løs om litt over en time :lete:

Gjest Naenia
Skrevet

En uke igjen til siste eksamen! Og det er bare et 7,5 poengs fag, så jeg tror jeg skal få forberedt meg godt! :)

Skrevet

Brrrr... har bare 2 eksamener igjen nå, så er jeg ferdig med studiene. Men de to siste eksamenene er seriøst angstfremmende. Muntlig/praktisk, begge varer 2 timer, og det er HELT umulig å forutse hva man kommer opp i. Har jekket ned karakterkravene mine ganske kraftig, nå gjelder det å STÅ og å komme gjennom det med æren i behold.

Skrevet

Det gikk over all forventning!

Jeg fikk ikke oppgave om noe jeg hadde lest eller gjort tidligere eksamensoppgaver i før, uheldigvis, men jeg klarte å vinkle oppgaven inn på det jeg kunne mest om.. så jeg avgrenset oppgaven og brukte det for å løse oppgaveteksten. En kompis av meg mente jeg skulle hilse på den nye venn min A :ler: men jeg tviler veldig på det. Jeg er fornøyd derimot.. for jeg har bare lest fire dager i dette faget! Språket mitt redder meg nok en gang tror jeg :jepp:

I morgen skal jeg levere bacheloressayet - da er vi oppe i 4/5 på veien mot avsluttende bachelorgrad! :hoppe:

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk ikke oppgave om noe jeg hadde lest eller gjort tidligere eksamensoppgaver i før, uheldigvis, men jeg klarte å vinkle oppgaven inn på det jeg kunne mest om.. så jeg avgrenset oppgaven og brukte det for å løse oppgaveteksten. En kompis av meg mente jeg skulle hilse på den nye venn min A :ler: men jeg tviler veldig på det. Jeg er fornøyd derimot.. for jeg har bare lest fire dager i dette faget! Språket mitt redder meg nok en gang tror jeg :jepp:

I morgen skal jeg levere bacheloressayet - da er vi oppe i 4/5 på veien mot avsluttende bachelorgrad! :hoppe:

Hurra! :)

Skrevet

Gratulerer! Det nærmer seg... :hoppe:

Gjest Mauna Lee
Skrevet

2 minutter til jeg får tilgang til eksamensoppgava mi på fronter, og 24 timer+2 minutter til praktisk/muntlig eksamen...

Skrevet

Så bra ninuska_ :D :D

Skrevet

Siste eksamen på uni i morgen! Det er helt VILLT! 6 timer med Buddha, Vishnu, Shiva og Guru Nanak og jeg er ferdig med bacheloren (forhåpentligvis, kryss i taket, bank i bordet!) :nigo:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...