Gå til innhold

Nanette og prinsessebolle!

Gjest Seajewel

Anbefalte innlegg

Herlig med noe nytt ja, jeg har aldri kjøpt julepynt til meg selv, så morsomt å gjøre det :jepp:

Nei æsj, så dum exen din er :( Er det ingen du kan ha med deg dit??

Bryte seg inn og bare ta tingene :sjenert::fnise:

Håper du får det til og får flyttet snart! Dumt at dette skal skje nå rett før jul! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg håper virkelig jeg får kommet meg inn til jul og får orden på ting for det begynner å bli uholdbart slik det er nå. Bare det å få sove i egen seng og spise maten man vil når man vil når man er gravid er så utrolig viktig. Noe jeg ikke har muligheten til nå.

Jeg har fått handlet noen julegaver, og det er bare kos, gleder meg til å pakke inn de siste nå og skal til ei venninne og levere en i morgen. Pluss få gjort unna litt mer shopping. Jula nærmer seg med stormskritt, i litt for høyt tempo for min del. Skulle gjerne hatt et par uker til, for jeg syns det er så kos med jul og jeg har ikke fått kommet igang enda pga situasjonen og alt. Pynte med pepperkakehjerter, lage pepperkakehus, pynte juletre og pynte med juleduker og lage julestemning i huset. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å fortelle om at jeg har vært til legetime denne uka. hjertelyd på 144, noe som er helt fint, symfysemål på 26 cm (uke 28) og jeg veier nå 62 kg, har da gått opp to. Det er helt greit for min del. Nå føles det veldig lenge til neste gang jeg skal til JM og lege. Det er ikke JM-time før den 30., 3D-UL den 12.01, vanlig UL for å sjekke placentaplassering den 13.01, og ny legetime den 15.01. Den uka blir ei hektisk uke! Reisetiden vil da bli på en halvtime siden jeg da har flyttet et stykke unna. Idag er det 25 dager til 3D-UL! Gleder meg til å se Lillebolla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning eller bekkenoppløsning? Kjennes iallefall sånn ut!

Jeg har såvidt fått flytta inn, fått det meste av møblene men exen har holdt tilbake tv, badehyller, støvsuger, stort kunstbilde, diverse lamper, alle bøkene mine og kjøleskapet mitt som er splitter nytt. Uten kjøleskap kommer jeg jo ikke langt... Og han nekter meg å komme inn og få henta de tingene så kan hende jeg må ringe namsmannen i morgen. Har kjennelse på han osv så det kan ordne seg. Er bare glad vi er tryggge nå, Lillebolle og jeg. :) I morgen skal jeg shoppe litt tror jeg, til leiligheten. Ting jeg trenger. Det er så mye! Men - det er så gøy å shoppe! Og siste rest av julegaver da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har kommet deg inn i leiligheten!

Så får vi bare krysse fingrene for at han derre exen din tar seg sammen før jul sånn at du får henta resten av tingene dine! :klem:

Husk å ta det litt med ro og ikke shoppe for mye nå da; det er drepen for et vondt bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du spådde riktig Missiw! :ler:

Idag har jeg knapt sittet i ro, og shoppa masse til leiligheten! :hjerte: Det er fortsatt masse som mangler men jeg er veldig fornøyd med det jeg har fått til idag. Og så handla jeg masse mat trodde jeg, fire bæreposer, men da jeg kom hjem så var det liksom ikke så mye likevel. Var mange ting som jeg trenger som vaskemidler og slikt. (Nei, jeg bar ikke posene, får rare "tak" i magen/kynner(?) hver gang jeg løfter noe som er litt tungt) og så har jeg satt på plass alle møblene - eller, jeg fikk ikke alle møblene mine, mangler en tv og kjøleskap bl a, så jeg låner et kjøleskap som er fra 1971 og durer til den store gullmedalje! Jeg har fått pynta til jul og satte opp englespillet og tent lys og jeg er så fornøyd. Endelig kan jeg virkelig slappe av i mitt eget hjem! Det blir en bedre tid fremover nå tror jeg. For Lillebolle og moi. I morgen er lillejulaften, det har gått så fort! Jeg skal kjøpe juletre i morgen og pynte, lage så mye jul som mulig.

Ikveld nå har jeg knapt fått til å gå her hjemme, det stopper på en måte og er sååå vondt bak i ryggen på den ene sia. Det er kanskje fordi jeg har gått og stått så mye idag. Det er godt å kunne sitte i sofaen og slappe ordentlig av nå, det har vært en effektiv dag! Og jeg syns at bare iløpet av dagen så har magen vokst men det er vel ikke mulig... Den strutter bra nå, og jeg så andre gravide ute idag. Som kanskje er kommet like langt som meg. Og vi smilte til hverandre. Det er ganske herlig. Og nå mens jeg sitter og skriver, så rører Lillebolle aktivt på seg. Det vises godt utenpå magen, sparkene og bevegelsene. Dette blir første natt i den nye leiligheten. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting som minner mer om jul enn englespill (og kongerøkelse)!

Håper du og prinsessebolle får en fredlig og fin jul! :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke koselig? :) Tusen takk Missiw, håper du og dine også får en fin jul!

Idag har jeg stelt i leiligheten og pynta juletre. Det var så mye jeg skulle rekke idag, men har ikke fått gjort særlig mye. Det tar litt tid å få kommet seg i orden og alle klærne mine er ett eneste stort rot. Må finne frem klær til i morgen, merker at det er så mange klær som ikke passer lengre, må til innkjøp av nytt snart. Magen strutter som bare det og så skal jeg bli enda større... Det er julaften i morgen, siste julaften der jeg er bare meg, neste jul er det meg og Lillebolle. :hjerte: Det er så fjernt å tenke på, virker så langt unna. Men det er ikke lenge til hun plutselig er her. To og en halv måneder går fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig julaften! :hjerte: Nå skal jeg spise en bedre frokost og ordne meg, så skal jeg kjøpe aller siste julegaven og så til familie og feire jula. Ønsker alle som titter innom en riktig GOD JUL! :gullengel::tree::nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Så bra at du har kommet deg inn i leiligheten! Og har fått kjøpt masse og pyntet til jul! Virker som om du har kost deg bra de siste dagene, det fortjener du! :strix:

Så får du nok de siste tingene dine snart! :jepp:

Kos deg masse i dag!! Tenk at lillebolle er med deg neste jul :rødme:

God jul Nanette! :tree::nissekonekyss::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Minttu! :strix: Ja, jeg har kost meg de siste dagene. Julaften var vellykka (bortsett fra en snartur innom legevakta fordi jeg fikk så mye ødem over natta og var utmatta og sov masse og leste tips om at det kunne komme av svangerskapsforgiftning så jeg booka en liten time med de og fikk komme inn og sjekka blodtrykk, målt vekta - jeg veier tre kg mer enn forrige uke, altså 65,2 kg, og det er jo masse, tatt urinprøve og hørt på hjertelyden og prata litt med legen om sykehusvalg og diverse. Alt sto bra til men jeg har føtter som en elefant og får nesten ikke på meg støvlettene. Men så slapp jeg iallefall å bekymre meg mer og jeg må bare rose helsevesenet med hvor flinke de er til å ta gravide på alvor og være tilgjengelige.) med masse god mat og gaver jeg satte stor pris på. Jeg fikk blant annet parfymer, Jean Paul Gaultier Classique og Kylie Minogue Darling som har en kjempefin flakong og varm herlig duft. Jeg elsker parfymer og har en god samling stående på badebenken. Diverse lyslykter og lysvaser og pynteting til leiligheten. Penger, og litt til Lillebolle. Pengene skal jeg legge i vugge til Lillebolle men jeg vet ikke om jeg skal velge ubehandlet furu (liker ikke ubehandlet furu egentlig), eller om jeg skal velge hvitmalt. Hvitmalt koster nesten tusen kr ekstra, men jeg syns det er fint.

Idag var jeg i familiemiddag med slekt og spiste masse og fikk masse oppmerksomhet siden jeg har en voksende mage... Bare koselig.

Ja, neste jul er Lillebolle med og hun får sin aller første jul og jeg lurer veldig på hvordan det vil bli. Jeg tror og vet at livet vil være helt annerledes. Og mer som jeg vil ha det. :hjerte:

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny liste over ting jeg trenger:

Bestikkstativ

Oppvaskstativ

Rivjern

Arv servise fra Ikea

Salatbolle/fruktbolle (stor)

Glassmugge

Kleshengere i mørkebrunt tre

Nattbord

Skjenk

Tvbord

Spisebord med stoler eller kjøkkenbord med stoler

Saueskinn

Teppe til foran senga

Stålampe

5-armet gulvlysestake

Lenestol

Skammel

Oppbevaringshyller til boden

Moppesett + bøtter

Lysfat

Gardin til å ha foran terasssedøra

(og så trenger jeg støvsugeren, kjøleskapet, baderomshyllene, tven, gardinstengene, teppene, garnlageret, bøkene, ildfastformene og alt kjøkkenutstyret og alt det andre som ligger igjen i den forrige leiligheten)

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om du har hatt det koselig :)

Bortsett fra legebesøk, men bra at alt var bra!! :)

Hvordan er det hvis du maler vuggen hvit selv?? Eller er det ikke mulig/ blir ikke pent?

En del å kjøpe inn ser jeg! Blir vel godt å få litt i hus etterhvert :) Håper du får hentet resten av tingene etterhvert!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er glad alt var bra, hun rører på seg i skrivende stund. :) Jeg tenkte å ikke male selv mens jeg er gravid for det skal kanskje ikke være så bra å puste inn osv. Men det hadde absolutt vært billigst og best. :) Ja, det skal bli godt å få ting i hus og ordna. Gleder meg til butikkene åpner igjen, og så blir det jo salg snart overalt som jeg må benytte meg av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den Jotun Sens, den er vel ikke skadelig?

Eller kanskje sånn maske foran munnen er bra også??

Og om du har mulighet, kan du jo male den på et rom som ikke er i bruk akkurat nå, så får du luftet skikkelig også, uten å fryse i hjel! :)

Salg er veldig kjekt! Kan tenke meg det er godt at det straks er salg, siden du trenger ting til leilighet og baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal få noen til å male den for meg! ;) det er jo en idè.

Ja, det blir kjekt med salg! Kanskje barnevogner kommer på salg også. Hope so, selv om mamma kjøper vogna til meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 30 uker! :strix: Bare 10 uker igjen... Jeg syntes selv at jeg hadde kommet kjempelangt på vei når jeg rundet 30 uker. ;) Det er noe spesielt med de "runde dagene".

Bra at sto bra til med dere og at dere ble så godt tatt i mot! En trenger virkelig ikke å bli avfeid som "hysterisk" når man er gravid. Det er godt å bli tatt på alvor og få en forklaring på ting!

Det var en bra handleliste så litt salg er vel ikke å forakte! :lur:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, 30 uker! :strix: Ja, nå syns jeg at jeg har kommet langt! Bare ti uker igjen, og uker går så fort.

Jeg legger til denne oversikten selv om det ikke er så kjempelenge igjen nå.

1 fullgått mnd = 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte mnd = 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte mnd = 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte mnd = 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte mnd = 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte mnd = 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte mnd = 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte mnd = 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte mnd = 40 uker + 2 dager

Ja, vi ble veldig godt tatt imot. Jeg bestemte meg nesten for sykehus da, men nå tror jeg at jeg tar det sykehuset hvor jeg har vært til ultralyd og innlagt på føden obs før, for jeg snakka med en venn som også er lege igår, og han mente at alle risikosvangerskap skal tas på det sykehuset. Med placenta previa er det det, så han anbefalte det. Også er fødselshjelpen/støtten min der siden han jobber der. 5 minutter maks unna. Jeg tror uansett at det vil gå bra, men jeg kan ikke hjelpe for at jeg håper på keisersnitt... Fødselsangsten begynner å snike seg litt innpå.

Idag har jeg hengt på plass og lagt på plass babyklærne. Jeg skal ikke vaske de før jeg har fått kjøpt kommode til babyen sånn at jeg kan legge de ned rene og fine. Jeg tenkte på en hvit malm kommode fra Ikea eller lignende. Det blir nok en tur dit snart. Er så mye jeg trenger.

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag (igår) ble det en tur på Ikea og jeg kjøpte blant annet:

Hensvik sprinkelseng

Bordlampe

og masse småting til kjøkkenet, diverse nødvendigheter og to lammeskinn til stua.

Jeg skal kjøpe sprinkelbeskytter, sengehimmel, madrass og dyne i en annen butikk.

Idag sovna jeg, helt utslått på sofaen. Har ikke fått gjort så mye annet etter Ikeaturen. Litt vanskelig med søvn for tida om natta, delvis pga magen og vanskelig å finne liggestilling og delvis pga en viss annen telefonterroriserendeogtruende person.

Lillebolle er like aktiv. Jeg lurer på hvordan hun ser ut der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg til JM for sjekk, og alt var fint og i orden. Lillebolle har tydeligvis føttene på høyre side av magen min. Kanskje hun ligger sidelengs? Eller på skrå? :) Jeg har gått opp ytterligere og veier nå ca 68 kg... Jeg har gått opp så mye i det siste! Kanskje fordi ting har blitt roligere, eller fordi jeg har fått ødem. Håper bare vekta blir som før igjen etter svangerskapet. Skrekk og gru, som jeg har gått opp i vekt! Og så var det tegn på UVI ifølge prøven men jeg har ikke mer plager enn ellers så det ble ikke snakket mer om det. Fødsel ble det ikke snakka særlig mye om, er ikke det på tide å begynne å bestemme fødested, fødsel og slikt? Er jo ikke såå lenge igjen. Men, får vente til senere da.

Ungene i etasjen over leker hoppe-hardt-i-gulvet-med-et-dunk-sånn-at-alt-i-leiligheten-til-leieboeren-rister! *sliten*

Må nesten legge med nedpå litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...