Gå til innhold

Nanette og prinsessebolle!


Gjest Seajewel

Anbefalte innlegg

Så kjedelig med sånne dager! Det er ikke lenge igjen til dere får flyttet ut og det vil vel hjelpe betraktlig på situasjonen, håper jeg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanette
Så kjedelig med sånne dager! Det er ikke lenge igjen til dere får flyttet ut og det vil vel hjelpe betraktlig på situasjonen, håper jeg.

:klem:

Vel, jeg skal flytte. Alene. Alt vil bli bedre da. Når den tid kommer. Men det er ikke ut til at det blir til jul... Håper, men ting er vanskelig og det er mye uenigheter og tilbakeholding av møblene mine. Alt jeg vil nå egentlig, er å få en fredelig jul i rolige omgivelser og å få komme i orden snart.

Jeg startet side 2, og jammen fikk jeg ikke æren av å starte side 3 også! :lur:

Yes! :ler:

Idag har jeg spist masse julemarsipan, juleskum og drukket kakao. Ikke så sunt! Men godt for hjernen. Har lest litt om kynnere, og tror ikke jeg har merka særlig til det enda iallefall. Vet knapt hva det egentlig er for noe. Ungen rører på seg jevnlig idag, men det er ikke harde sparkene bare litt sånn myk dulting. Hvis ungen blir lik slik den er inne i magen, så blir det vel ei rolig jente tror jeg. Og kanskje litt mer aktiv på nattestid! Akkurat som mammaen! For tida har jeg så lyst til å gå og farge håret til frisøren. Nå er det på sitt mest naturlige og jeg liker det ikke. Sunt for håret å få hvile, men jeg føler meg jammen ikke fresh! Har lakkert tåneglene, det klarer jeg fortsatt på et vis men det er nok ikke lenge til jeg ikke får til det lengre merker jeg. Og jeg tror at graviditeten har gjort huden mye mykere. Det er vel noe i det, at gravide kvinner gløder... Om det er av sinne, frustrasjon eller varme og glede sies ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skal flytte. Alene. Alt vil bli bedre da. Når den tid kommer. Men det er ikke ut til at det blir til jul... Håper, men ting er vanskelig og det er mye uenigheter og tilbakeholding av møblene mine. Alt jeg vil nå egentlig, er å få en fredelig jul i rolige omgivelser og å få komme i orden snart.

Idag har jeg spist masse julemarsipan, juleskum og drukket kakao. Ikke så sunt! Men godt for hjernen. Har lest litt om kynnere, og tror ikke jeg har merka særlig til det enda iallefall. Vet knapt hva det egentlig er for noe. Ungen rører på seg jevnlig idag, men det er ikke harde sparkene bare litt sånn myk dulting. Hvis ungen blir lik slik den er inne i magen, så blir det vel ei rolig jente tror jeg. Og kanskje litt mer aktiv på nattestid! Akkurat som mammaen! For tida har jeg så lyst til å gå og farge håret til frisøren. Nå er det på sitt mest naturlige og jeg liker det ikke. Sunt for håret å få hvile, men jeg føler meg jammen ikke fresh! Har lakkert tåneglene, det klarer jeg fortsatt på et vis men det er nok ikke lenge til jeg ikke får til det lengre merker jeg. Og jeg tror at graviditeten har gjort huden mye mykere. Det er vel noe i det, at gravide kvinner gløder... Om det er av sinne, frustrasjon eller varme og glede sies ikke.

Huff! :klem: Håper han ikke er vanskelig!

Jeg har skikkelig sukkerkick om dagen jeg å. Bruker ikke å gå så bananas, men jeg greier ikke å la være. :rodme: Har ikke noe med gravidsug å gjøre, bare et fryktelig sukkersug... Tror nesten jeg må trappe ned gradvis! :fnise:

Det hjelper på å freshe seg opp med en tur til frisøren og en liten pedikyr!

Jeg har litt kynnere, men de er ikke vonde eller plagsomme. Kjenner bare at magen blir hardere enn vanlig og at "noe" skjer der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er litt vanskelig men jeg håper jeg virkelig får kommet i orden før jul og ordna til Lillebolle kommer. Tida flyver syns jeg.

Ja, og så må vi unne oss litt vi som er gravide! ;) Er litt unnskyldt syns jeg. Sitter nå med en pose marengs/pikekyss som jeg fikk så lyst på nå midt på natta.

Idag klarte jeg å GLEMME JM-timen! Hun ringte meg så vi tok det over telefon istedet med det resultat at jeg husker svært lite etter telefonsamtalen fordi jeg var egentlig på farten til å flyve ut døra for å dra til sentrum og møte folk til julegaveshopping og cafêkos. Det gikk greit at jeg ikke kom, for jeg har time til lege neste uke. Hun foreslo at jeg måtte snakke med legen om fysioterapeut, hvis jeg ble verre for i de siste dagene har jeg hatt vondt i bekkenet(?), men tenker at kanskje bare er dette noe som følger med også. Men idag etter byturen så kjente jeg det virkelig etterpå. Og var helt utslitt da jeg kom tilbake og måtte legge meg og sov i tre timer.

Er det sånn kynnere er ja? Jeg tror faktisk jeg har hatt det et par ganger. Magen blir knallhard og så rører det seg rart. Er det det tro? Og så går det over igjen og blir myk igjen. Eller er det at Lillebolle snur seg der inne tro? Jeg lurer veldig på hvordan hun ligger nå. Er hodet lang nede, oppe eller på siden inne i magen? Tenker på at hun er så nære, men likevel så fjernt...

I morgen må jeg i møte igjen (må opp tidlig), og så skal jeg handle litt julegaver og senere møte søsken. Det blir andre gang jeg ser han etter at jeg ble gravid og han syns det er så herlig at han skal bli onkel. Han gleder seg veldig. Og det blir nok julegaver til Lillebolle i år fra han. Han har nemlig kjøpt flere! ;)

På tide å legge seg, døgnet har altfor få timer til en med litt ekstra søvnbehov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Minttu! :klem:

Idag har vært en laber dag igjen. Har sovet mye og jeg tror jeg begynner å få bekkenløsning, det er vondt uansett hvordan jeg ligger og vondt når jeg går. Dette kom nesten over natta.

Selv om det er slutt, gjør det fortsatt vondt at han gjør alt han kan for å tråkke på følelsene mine, og forteller nå og hinter om at han har funnet seg en ny (og bedre). Han skal på kino med henne, og igår og idag fikk han servert nyydelig middag... Vet du hvem som var kokken da? Spurte han. Fjordland, kanskje? Svarte jeg... Nei, det var vel ei kokke det! Sa han. Om det så er, satt hun sikkert ved siden av og moret seg med han. Jeg har lagt på, slått av mobilen og lar det være. Han gjør ikke annet enn å såre og ødelegge dagene mine. Gleder meg til den dagen jeg slipper å ha daglig kontakt med han. Og samtidig slipper kontrollen han hadde over meg. Frihet er så viktig!

Snart kommer broren med fly, vi skal spise mammas pizza og jeg har vært og kjøpt litt av julegaven hans idag, jeg kjøpte et brunt pelspledd på KID og så kjøpte jeg et hvitt til meg selv. Må prøve å muntre meg opp selv så godt som jeg kan. Om det ikke blir før jul, så blir det jo en gang snart at jeg får ordna meg i leiligheten og får det akkurat som jeg vil. I det minste får jeg innrede som jeg vil nå. Og ha det fint rundt meg, slik som jeg liker. Er vel et lite lyspunkt, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke det midterste i innlegget ditt! Håper ikke det fortsetter sånn, det fortjener du ikke :(

Håper du koser deg masse med broren din! Og de teppene er heeeerlige! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er egentlig på vei til å bli slutt da så sånn blir det bare. Likevel er det sårt ja. Får stadig nye bekreftelser på at dette ikke er bra. Jeg spurte han en dag, etter å fått kommentar om hvor vakker jeg er som gravid (av andre menn, ikke som flørter men som virkelig syns gravide kvinner er vakkert og noe spesielt!), om han syns det er pent når damene er gravid (siden han aldri har sagt noe fint om det, men bare vært opphengt i mulige kommende strekkmerker og de negative tingene ved forandrinene i kroppen) så svarte han neeeeeeeeeeeeeeei, kan ikke si det nei. Så da syns du vel ikke det er vakkert heller da? Spurte jeg. Ehhh, nei. Neivel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en koselig kveld med broren, jeg fikk åpnet to julegaver tilmed til Lillebolle! En fra mamma og en fra han. De kunne bare ikke vente og ville sikkert se. Så fra mamma fikk jeg en juledvd, Astrid Lindgrens Jul. Hun får ikke sett eller skjønt så mye av det denne jula, men skal sette den på neste jul og se om hun får med seg noe da. En kjempekoselig gave som jeg kan ta frem hver jul! Jul i Junibakken med Marikken og Ronja Røverdatter, Emil, Pippi og alle de andre kjente. Av broren min fikk jeg en smårutete kjole/tunika i sort/hvitt (mulig det er mørkeblå) med rosa broderier på og jeans i mykt jeansstoff med stilige detaljer på. Dette settet i str 68. Det var så fint, gleder meg til den dagen jeg kan kle henne i det. Begynner å få en hel garderobe med klær til henne nå og jeg må investere i barnekleshengere etterhvert. Pluss kommode.

Jeg har sett meg ut denne ammemadrassen, den virker helt super for meg som blir alene og da er jeg parat med en gang hun trenger meg om natta den første tida. Så praktisk! Her er også et bilde som viser litt bedre. Og her. I begynnelsen er hun så liten og vil ha det lunt og godt og den kan også legges opp i senga. Setter den på lista over musthaves.

Lurer på hvordan man egentlig slukker en halsbrann.

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Netcom har blitt "rare"... Allerede denne måneden får jeg beskjed om at jeg har brukt opp "kvota" mi på internet. Har aldri hørt om noen kvote før. Og hastigheten blir satt ned helt til den 3. januar 2010. Er det nå jeg skal begynne å si opp abonnementet mitt? :erter:

Nå har jeg bestilt ammemadrassen fra Babyplaneten. Har fått sett på en pakke jeg fikk levert fra LaRedoute, der kjøpte jeg seks sparkebukser. Alle i lilla velour. En i hvit bomull. Og en pakke venter på meg på Posten i morgen, fra Ellos. Jeg fikk pakke fra Babyglede, der var det med to bøker som jeg leste raskt unna. Navnebok og Babyguiden. Jeg syns ikke bøkene var så nyttige, kanskje fordi jeg har så mange slike bøker fra før av nå som allerede er lest. Blir mye repetisjoner på ting. Men det var med en smokke med termometer og en lesekubok som var kjempefin. :) Kom også en pakke fra Sandvik tror jeg det var, med prøve på sinksalve, handkrem, glidekrem(!), en Avent smokke og Avent ammeinnlegg. :)

Skriver Pepsiduo på liste over ting jeg trolig må handle inn i morgen, LoveHearts skal visst også hjelpe på halsbrann. Har drukket kakao idag siden melk skal hjelpe. Har hatt halsbrann i hele dag og det holdt meg våken i natt.

Snart blir det flytting forhåpentligvis, og jeg begynner å tenke over hvilke ting jeg trenger til leiligheten.

* Gulvteppe

* Handklær

* Kjøkkenhåndklær

* Belysning, stålampe, vegglampe, bordlampe...

* Tvbenk

* Skjenk

* Kappelaken til senga

* Ekstra sengesett

* Dørmatte

* Baderomsmatte

* Gardiner

* Gardinstenger

* Skittentøykurv

Dette var mye mer enn jeg trodde før jeg begynte på lista her og det er sikkert mer til. Her skulle det trengtes et gavekort på en tekstilbutikk som Kid eller Princess.

Jeg var innom KID og Skeidar idag og kjøpte en fin tre-engel til å henge på veggen, fire julespisebrikker og likedan juleløper og to julekjøkkenhåndklær.

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres dessverre ikke noe særlig ut han derre karen. Godt du kommer deg bort!

Koslig å lese om mamma og bror!

Her i gården er det mye halsbrann om dagen. Begynner å bli litt lei nå. Før kunne jeg gå litt med det uten at det plaget meg sååå mye, men nå har jeg det så ofte at det begynner å bli skikkelig slitsomt!

Men du, Pepsiduo skal du ikke ta når du er gravid. Men det finnes flere andre merker som vi kan bruke; Link, Gaviscon, m.fl.

Jeg fikk brystkrem, håndkrem og sinksalve, jeg. De sender ut visst litt forskjellig. Har du registert deg for gratispakkene fra Libero, Pampers og Rimi, forresten? Alt som en kan få er kjekt! :lur:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ja jeg tror jeg har registrert meg for Libero men har ikke fått noe enda. Har du fått? Pampers og RIMI har jeg ikke registrert meg. Apotekpakken har jeg også registrert meg for, men har rota vekk det referansenummeret så jeg vet ikke helt hvordan jeg ordner det.

Ja, kjøpte tilslutt Gaviscon men har hittil idag ikke hatt bruk for å ta det heldigvis. Halsbrann er så plagsomt! Har spist litt LoveHearts. :hjerte:

Gikk wild med visakortet idag, var innom en flott interiørbutikk og jeg fikk lyst på hele butikken! Endte opp med en haug med julekuler, de var så fine og spesielle. Kjøpte fire store grønne, fire som så ut som blomster og uvisst antall runde kuler i samme bunnfarve som de som så ut som blomster. (bildelinken har jeg lånt fra http://anemoneblomster.blogspot.com/. Og en pakke med ti tynne små lys til englespillet. Kjøpte også en nydelig stor engel liggende med blomsterkrans på hodet og advensttjerne til vinduet pluss hjertepepperkakeform. Håper virkelig jeg får kjøpt juletre i år og pynta og ordna til jul, er ikke mange dagene igjen. Jeg kjøpte ferdig julegaven til broren og faren idag, og mangler å kjøpe til mamma enda men vet hva jeg skal kjøpe. I morgen er det søndagsåpent, kanskje tar jeg meg ut en tur da.

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :)

Hvordan går det med halsbrannen?

Så mye du har fått kjøpt, så koselig! :) Jeg har også fått kjøpt en del juletrekuler, mange små siden vi har sånn lite tre :fnise:

Så fin den kula du linka til var! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Hvordan går det med halsbrannen?

Så mye du har fått kjøpt, så koselig! :) Jeg har også fått kjøpt en del juletrekuler, mange små siden vi har sånn lite tre :fnise:

Så fin den kula du linka til var! :)

Har ikke hatt mer plager med halsbrann heldigvis! :) Er det ikke herlig med nytt? Juletrekuler man kan ta frem igjen år etter år... :)

På tide å ta over leiligheten nå vel? :popcorn:

Ja, imorgen er egentlig innflyttingsdag men exen nekter meg tilgang til gamleleiligheten hvor han fortsatt bor og alle tingene og møblene mine er. Namsmannen neste... Litt av et styr og helt utrolig hva han gjør for å ødelegge jula for meg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa, meg! Så dårlig gjort! Hadde gledet meg til litt gode nyheter her jeg. Det er vel som de sier at du aldri blir helt kjent med kjæresten din før det blir slutt... Enn å holde på sånn når du er gravid i tillegg!

Pampers = Apotekpakken, ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...