Gå til innhold

Nanette og prinsessebolle!


Gjest Seajewel

Anbefalte innlegg

Hei, Nanette!

Så fint det går med deg da! Jeg synes du er tøff, jeg! Fint at du tar opp det sosiale! Alle har godt av det!

Ser ut som du har mye klær på stell. Det er så koslig å gå å shoppe babyklær! Jeg har arvet så mye at jeg har kjøpt lite. Det blir litt bortkastet liksom... Regner med at det sikkert blir noen gaver til litja etterhvert, samt at mor og svigermor er på stadig jakt etter gode tilbud. Heldigvis har jeg 4 tantebarn (og ett i vente) jeg har shoppet julegaver til! Det har blitt litt mere enn jeg planla, men jeg kunne ikke dy meg.

Holdt forresten på å kjøpe julekjole til litja til neste år, men greide å tenke litt fornuftig; sikkert MYE lekkert neste år som frister også! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Missiw!

Ja, jeg gleder meg over å kunne være sosial igjen og omgi meg med mennesker som bare gir positivt ut av seg og ikke negativt. Hverdagen blir så mye lettere og finere. :)

Ja, jeg har fått litt dilla på å handle babyklær og ser jeg en fin body f eks så vil jeg ikke la den gå. "Den koster jo bare" er tankegangen men nå må det bli bodyshoppestopp her hvis ikke blir det kanskje overflod. Skal jeg kjøpe noen som helst klær nå så må det bli truser, strømpebukser og ullklær siden det fortsatt er vinter i mars. Skal også strikke litt. :)

Gjorde du også!? Jeg og, det er sååå mange fine kjoler! :hjerte: De er så søte og nusselige og så er det så enkelt å dra kortet men jeg klarte også å være fornuftig der og tenke at butikken sikkert har kjoler neste år også! :fnise:

Idag var jeg på sykehuset og fikk tatt en liten sjekk, ultralyd. Da legen skulle se på magen, var Lillebolle så aktiv og sparkene vistes godt utenpå magen så han flirte litt og sa hun var aktiv ja, og at det er et godt tegn! Fikk såvidt se henne på ultralyd, først rumpa, så kroppen og hjertet og hodet litt. Men han var veldig rask og fikk ikke sett så klare bilder, men hun er der og lever og det er fantastisk når jeg får se henne. Skjønne lille babyen... I skrivende stund er hun våken og like livlig.

God helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det en tur innom Barnas Hus.

Har sett meg ut vogn, bestemt meg for SIMO Kombivogn. Den ser super ut. Solid også. Men skal vente til januar for å se om den kanskje kommer på salg eller noe. Tvilsomt, da den er helt ny. Men for en måneds tid siden hadde de en sort SIMO kombivogn til salgs så man kan håpe.

Jeg kjøpte en Babydan stellepute med hjerter på som jeg tenkte å ha oppå vaskemaskina og så eventuelt ha et stellebord eller en kommode ved siden av til produkter, bleier, håndklær og slikt. Kanskje greit med stellebord på badet sånn at ting er lett tilstrekkelige og kommode på barnerommet. Jeg kjøpte også lammeskinn, til halv pris. Bare 149 kr. Syns jeg sparte endel penger der for jeg tenkte å kjøpe hos Nøstebarn men der koster det 890. Enorm forskjell i pris!

Og så fikk jeg gave idag av mamma, en hvit body i str 60 med rosa blonder på ved halsen og ermekant, rosa sokker som ser ut som tennissko og dongeriselekjole - den var kjempesøt! I str 62.

Nå slapper jeg av hjemme med en pose klementiner. Trøtt som en sokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Ikke koselig å lese at du har vært innestengt i forhold! Bra du henger med folk nå, kan tenke meg det er godt å være sosial igjen :)

Utrolig fine ting du har kjøpt! Og du gjorde virkelig et kupp på Barnas Hus! Sånt er gøy og bra! :jepp: Og den kommoden er på Sims 2 Ikea pakka :fnise:

Den stelleputa var utrolig fin! Ikke sånn standar med masse rare trykk og bamser på :lol:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minttu: Ja jeg har ikke kjøpt vogna enda men vurderer den ja. Har nesten bestemt meg. Men der jeg skal flytte er det masse bakker, og å trille en tung vogn i oppoverbakker. Vel... Vi får se! Ble introdusert for en vogn til ca 2700 på Barnas Hus som er på tilbud men jeg ble ikke særlig imponert. Virka ikke som kvaliteten var så bra. Men jeg vet ikke helt. Ekspeditrisen sa at kvaliteten er det så som så med og at SIMO kombi er vanntett og vindtett, noe den på salg ikke var. Så jeg tror også at SIMO kombi er best for babyen. Men å trille en 17 kg tung vogn i oppoverbakke, er ikke det litt vel tungt?

Lillebolle har vært så aktiv i hele dag. Rører på seg konstant! Skal de ikke sove 14 timer i døgnet da? Hun har vært slik siden jeg sto opp i morges og nå er det langt på natt. Flere som har opplevd det sånn, at babyen aldri er i ro på hele dagen? Jeg liker å kjenne sparkene og at det er liv, men det er vel ikke noe galt når hun er så aktiv? Håper ikke det. Ting så fint ut på ultralyden.

Er den kommoden på SIMS2pakka ja, hehe, da må den iallefall være bra! ;) SIMS2 har jeg spilt endel av før, kjempeartig å dekorere og innrede og "leke dukkehus" :)

Stelleputa er jeg kjempefornøyd med! Dus og fine farver. De hadde noen med masse rosa småbilder på også, men jeg likte denne best. Den andre virka litt rotete.

God helg alle sammen! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor tungt det vil bli jeg :klø: Men om jeg skulle trilla vogn opp den bakken her hvor jeg bor nå, så hadde jeg blitt utslitt. De veier vel bare en del vil jeg tro, kanskje ikke bra og ha noe for lett heller, kanskje de velter lett og sånn?

Du kan jo se litt her, http://www.barnevognguiden.no/ :) Men Simo Kombi er jo flott da! Og virker veldig bra.

Er som du sier, de virker rotete. Mye finere å ha en sånn enkel og fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg hadde egentlig bestemt meg for Simo Kombi, de virker også så stødige. Og for lett er kanskje ikke så bra heller. Og så liker jeg at babyen har litt plass. Simo Kombi er bredere enn den andre jeg så på, som var til salgs. Den var så smal at jeg forestiller meg at babyen må ligge med armene tett inntil kroppen hele tida. Og ekspeditrisa sa selv at Simo Kombi er bedre for barnet. Takk for link, Minttu, jeg skal ta en titt der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle på fest ikveld og treffe masse folk, men det passer seg vel ikke helt med stor mage og uten å kunne drikke og så er det en fest hvor "alle" er harde på flaska. Hadde så lyst å dra, men vet det blir "feil" det nå, som jeg er gravid. Og så bor de ikke sånn til at jeg bare kan dra om jeg føler for å dra hjem tidlig, nesten en halvtimes kjøring med bil langt inni skogen og jeg har ikke bil... Så da blir det familieselskap istedet. Ikke alltid like lett å være gravid... Hadde så lyst... *sukk*

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en koselig dog annerledes kveld enn jeg hadde tenkt, likevel. Ble mye babyprat, og snakk om strikking av babyklær. Jeg fikk strikka endel på babyteppet imens også. Av min farmor fikk jeg en sånn hvit advents/julelysestake! Så søt og snill hun er. :) Samme type som denne. Gleder meg til å sette den i vinduet i den nye leiligheten når jeg flytter inn. Har tenkt litt på hvordan jeg vil ordne det til jul, og selv om jeg blir aleneboende så skal jeg ha julegran og pynte og bake litt. Det må jo lukte jul! Elsker å pynte og ordne til jul og i år skal ikke være noe unntak. :) God første søndag i advent.

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk en bra kveld! :) Koselig å få adventsstake!

Kan tenke meg det blir koselig å pynte til jul, i helt egen og ny leilighet. :tree: og julebakst hører med, og den herlige lukta a :happy:

Sånn jeg har skjønt det, så kan bebisen din høre lyder nå. Pleier du å synge eller spille musikk for henne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gleder meg til å komme i orden i ny leilighet og kunne dekorere og ordne det fint til jul og ikke minst å kunne sette seg ned med en kopp kakao og lage kos med tente lys. Litt julebakst skal det nok også bli! :)

Ja, nå hører hun lyder og alt. Men jeg har ikke sunget for henne, for jeg er så å si aldri helt alene sånn at jeg har ro til å kunne gjøre det enda. Men når jeg har flyttet, så skal jeg begynne med det. Sånn at hun kjenner igjen sangen(e) etter at hun er født. :)

Idag har jeg vært på Plantasjen og titta litt, skal kjøpe noen svibler og julestjerner og juletre der etterhvert og kanskje litt julepynt. Trenger julestjerne til vinduet og til juletreet og juletrelys men jeg fant ingen julestjerne jeg ville ha der så jeg får holde øynene åpne litt. Etter det var jeg på kirkegården og tente lys. Snart kommer det besøk her. Tenkte egentlig å se litt tv ikveld og ha det rolig men. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen idag: Løpe på do hele tida, sliten i beina, er opphetet (kjennes iallefall sånn ut, er så varm!), hodepine og halsbrann. Konstant halsbrann. Jippi. Kan halsbrann komme av at man går sulten en times tid? Må google det litt og se hva jeg finner om det. Den vil liksom ikke forsvinne heller. Har hatt besøk her, og har fått strikka litt mer på teppet, snart er jeg halvveis på babyteppet. Gleder meg til jeg endelig kan hekle på en kant. Skal lese litt på www.halsbrann.com nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, idag var formen mye bedre. Sto opp klokka seks i morges, ni minusgrader ute så nå er vinteren her. Nå hører jeg på masse musikk og tener at kanskje hører Lillebolle det samme der inne. Hun rører veldig på seg iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Tickeren min er så feil. Mandag gikk jeg inn i den 26. uke! :rødme:

Imorgen tidlig skal jeg til jordmor. Gleder meg til å kanskje høre hjertelyden og kanskje måle magen, se om hvor mye den har vokst.

Igår kjøpte jeg et hårbånd til Lillebolle, lyselilla med hvite prikker og sløyfe på. Jeg så også en Maria, Josef og Jesus - figur/statuett som var så fin som jeg fikk så lyst på men jeg må nok først handle ferdig julegavene og så får jeg se om jeg kan kjøpe den. Var litt dyr... :fnise:

Natta! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Idag var jeg til jordmortime igjen. Ble mest samtale, og om valg av sykehus osv. Jeg ville velge et annet enn det jeg skal til egentlig, men de fikk overtalt meg til å kanskje gi det sykehuset jeg egentlig skal ha en sjanse og vil ordne det slik at jeg skal få se begge avdelinger før jeg bestemmer meg siden det har mye med tryggheten min og situasjonen og alt å gjøre. Jeg har senere idag snakka med noen som vet mye om det andre sykehuset, det jeg egentlig ikke ville ha, og anbefalte det pga mange ting. De har bedre tid der, det er mer ro og man får mer tid å være der på etterpå. Alt dette er jo viktig for å unngå stress og for å ha mest mulig ro etter fødselen og i tida som kommer.

Jeg har meldt oss inn i bokklubben Babyglede. Gleder meg til pakken kommer. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, Nanette!

Høres ut som om det går fint med deg,sett bort i fra noen typiske gravidplager som kommer og går. Jeg får lett halsbrann når jeg går lenge sulten (noe vi bør prøve å unngå nå, vettu ;) ), så jeg har begynt å ta med meg en banan og en Wasa sandwitch i veska når jeg ikke vet med sikkerhet når neste måltid kommer.

Håper du får det kjempekoslig i nyleiligheten når den tiden kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du kan se begge avdelingene, og at du fikk vite mer om det ene sykehuset :)

Koselig med bokklubben :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette
Hei, Nanette!

Høres ut som om det går fint med deg,sett bort i fra noen typiske gravidplager som kommer og går. Jeg får lett halsbrann når jeg går lenge sulten (noe vi bør prøve å unngå nå, vettu ;) ), så jeg har begynt å ta med meg en banan og en Wasa sandwitch i veska når jeg ikke vet med sikkerhet når neste måltid kommer.

Håper du får det kjempekoslig i nyleiligheten når den tiden kommer!

Ja, jeg tror det var det som gjorde utslaget til meg også, at jeg gikk sulten den dagen og så endte det opp med timesvis med plagsom halsbrann. Det varte og varte, men har lest en tråd her så jeg skal gardere meg med LoveHearts blant annet sånn at jeg er sikra til neste gang dette dukker opp. Ja, å ta med mat i veska er en god ide! Det skal jeg også begynne med. Har alltid med ei litaflaske Imsdahl som jeg titt og ofte må ta frem fordi jeg tørster veldig mye, og syns det er kjempepraktisk med den flaska. :) Lurt å gardere seg ja.

Ja, jeg teller dager nå. Innflyttingsdato er egentlig den 15. så jeg håper alt ordner seg til da, kan nesten ikke vente med å møblere, innrede og pynte til jul nå. Har fått redebyggerinstinktet til gagns!

Så bra at du kan se begge avdelingene, og at du fikk vite mer om det ene sykehuset :)

Koselig med bokklubben :happy:

Ja, jeg er glad for at jeg får den muligheten, hjelper litt på situasjonen og slik ting er for tida. Jeg syns det er bra at jordmora mi legger så til rette for meg. Hun tar virkelig hensyn og gjør sitt beste for meg og er en virkelig god støtte i denne tida. Jeg får så tett oppfølging og alt og skulle ønske hun var på sykehuset når den tid kommer. Men det er vel kanskje ikke de som gjør det? Er det tilfeldig hvem som er jordmor når man føder, tro? Det må jeg finne ut av.

Ja, jeg har meldt oss inn i Go'boken også, ser for meg mange kosestunder med bok og slik og så er det så gøy med pakker i posten! Liker ekstratingene som er med, og i den siste bokklubben så var det med febertermometer i smokke. Mye bedre det, enn at man må gi dem febertermometer den andre veien. :)

Jeg har hatt en :tristbla::kjempesinna::angry: :slåss: :snurt::sukk::murvegg::grine::frown: dag idag. Det har blitt litt av de pga situasjonen, men jeg håper virkelig alt vil bedre seg snart nå og at stresset avtar. Det er jo ikke bra i det hele tatt for Lillebolle...

Jeg har kjøpt dette skiltet, til å henge på barneromsdøra eller inne på barnerommet. Syns det var søtt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...