Gå til innhold

Nanette og prinsessebolle!

Gjest Seajewel

Anbefalte innlegg

Aldri for sent å starte graviditetsdagbok!

Jeg er sent i 20-årene og førstegangsgravid. Lykkelig over å være gravid og å vente en liten pike. :)

Jeg er idag 23+3 og har termin 11. mars.

Jeg var til jordmor idag og hadde en positiv opplevelse, syns jordmortimen gikk helt greit (etter å ha bytta fra ei som ikke gjorde ting så veldig greit) og fikk målt magen, hørt hjertelyden, veid meg (veier nå 60 kg, jeg som engang veide omtrent bare 50 kg) og slike ting. Koselig! Jeg kjenner bevegelser hver dag nå, har begynt å få utovernavle og det er en tydelig kul på magen som jeg er litt stolt over. Det er herlig å strutte! Av og til kan jeg se utenpå magen, rørelsene fra babyen. En liten pike. :) Har fått sett det to ganger på ultralyd, tydelig kjønnet og alt så her shoppes det rosa og røde klær! Idag shoppa jeg denne kjolen, som passer til disse skoene

og med en liten babybolero til. Og så kjøpte jeg et par bittesmå hvite sokker med blondekant på. Alt på Accessorize, helt utrolig fine babyklær der! Dyrt, men dette er hennes første kjole... Det ser ut til å bli mange flere etterhvert for det kommer til å bli vanskelig å la være å handle når det er så mye fint!

Idag har jeg vaksinert meg mot svineinfluensa, jeg var meget skeptisk til det men det går visst greit så lenge det ikke er i første trimester. Og siden gravide er i risikogruppene og jeg er i en av risikogruppene fra før av så føles det litt trygt å gjøre det. Leste idag at 1 av 7 nordmenn er smittet og det er ganske så mange... Litt skremmende.

Jeg har ikke så mye diller, men er veldig glad i klementiner, agurkskiver og iskaldt vann med isbiter og sitronsaft i. Yoghurt er også en stor favoritt for tida, dette kan jeg spise i massevis av om jeg har det tilgjengelig.

Jeg fikk et nytt ultralydbilde av lillebollen i forrige uke, da jeg var innlagt på sykehus med blødninger. Jeg har placenta previa, derfor er det litt komplisert men jeg tror og håper at alt vil gå helt fint. På bildet ser jeg tydelig profilen og jeg tror hun har min nese. :) Under ultralyden, åpna og lukka hun munnen, og jordmora sa at nå svelger hun vann! Det var fantastisk å se på! Og rart å tenke på at akkurat nå gjør hun akkurat det inne i magen min... Jeg fikk også sett ansiktet forfra og det var så spesielt å få se! Helt fantastisk og jeg er så nysgjerrig på hvordan hun egentlig ser ut!

Idag er det 119 dager igjen av svangerskapet og jeg syns tida går raskt! Kanskje jeg ikke vil synes når det begynner å bli tyngre og mer mage og jeg føler meg enorm etterhvert. Jeg har ingen plager eller vondter og jeg er kjempeglad for det, de første tre måneden var tunge med kvalme konstant og umulig å få i seg noe siden det stadig kom i retur. Men dette er vel den beste tida i svangerskapet også så jeg får nyte det mens jeg kan. :gravid:

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har magen vært helt sprengt, kjennes det ut som. Kanskje har det noe med at jeg har spist masse brød idag. Lite bevegelser idag men de kom litt da jeg tok en kopp kakao. Har en veldig nedfordag og ting er ikke helt på topp. Håper det blir bedre imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg kjent så lite liv, blir bekymra... Var kun da jeg drakk kakao og det var ikke sterke rørelser heller, ellers har det vært nesten ingenting, iallefall ikke som jeg har merka noe til. Skal sove nå og håper hun våkner da og gir meg livstegn...

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe på en lørdag! Idag skal jeg på visning på en leilighet. Er ikke helt sikker på om jeg vil ha den engang, men skal iallefall dra og titte på den. Etter det skal jeg besøke foreldre og være der for helgen.

Lillebolle er også tydelig våken så det er vel tid for frokost snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tickeren min stemmer ikke helt med hvor langt jeg har kommet når jeg sammenligner med det jordmora skrev i journalen. Kanskje fordi det er 28 dager i februar? Iallefall var jeg ifølge jordmora 23+3 den 12. november. Nå er jeg da isåfall 23+6 og ikke 23+3 som tickeren under her sier. Så da har jeg idag 113 dager igjen. Jeg syns tida raser ivei, det går kjempefort! Om ca fire måneder så er jeg mor. :hjerte:

Idag er jeg litt slapp og daff, suller omkring i største joggebuksa jeg har og tror jeg skal begynne å strikke babylue idag. Skal prøve på denne oppskriften, men skal strikke i kremhvitt og kanten skal være i en rød eller rosafarve. Kanskje gul, om det finnes. Har bare kjøpt det hvite garnet enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde jeg legetime. Jeg har bare verdens beste lege! Jeg ble veid og tatt blodtrykk av og fikk høre hjertelyden og målt magen. Og så var det litt småprat og sånn da. Jeg er så glad for at jeg har så lite plager i svangerskapet, det må være tungt å legge på seg mye eller plages med vann i kroppen, hovne bein, åreknuter, halsbrann, kvalme, oppkast, inkontinens og så videre. Jeg har så langt ingen som helst plager om jeg ser bort ifra 14 uker med kvalme og oppkast og null energi helt fra begynnelsen av svangerskapet da... Men nå er det helt fint!

Etter legetimen dro jeg og kjøpte en "gravidbh" som gir mer støtte og ikke har spiler og ikke klemmer de sammen, slik at alt får holde seg så bra som mulig. Måtte også innom Kappahl og shoppa litt småtteri til Lillebolle igjen. Et sett i rød velour/fløyel med mørkere røde prikker på, med en kortermet overdel og bukse til. Kjempesøtt! Og liten lue med blondekant på, truse med blondekant og en body med blondekant likedan på.

Jeg var også innom Gina Tricot der jeg kjøpte en lysefora cardigan som var satt ned 30%, brun lang tanktop og to sorte tights, en i str M (litt større for magen) og en i str L (enda litt større for magen) Jeg syns tights er genialt nå som jeg er gravid og magen vokser. Det ble en tur innom Nøstebarn også og der kjøpte jeg ull/silkegarn i farven hvit (eller var det naturhvit kanskje), bambuspinner og strikkeoppskrift på Mor Signe-teppet - som jeg skjønte ingenting som helst av... Hvis noen som leser dette, vet hvordan man lager det, så gi meg gjerne et svar for jeg skjønner ikke noe. Jeg tenkte å strikke det på skrå men det var så rart forklart i oppskriften (og jeg tror ikke det er lov til å legge den ut her) at jeg vurderer å heller legge opp 160 eller 170 masker og strikke så langt det passer. Det skal iallefall bli et fint teppe med heklakant rundt til slutt, som jeg kan sulle babyen inn i. Det var også masse annet i butikken der som jeg kunne tenkt meg å handle inn senere, slik som ullbody, ullpyjamas og saueskinn.

Jeg har også idag starta på å hekle et annet teppe i litt grovere ull, laget av èn stor bestemorrute som jeg bare hekler større og større i lys beige og rosa. Det teppet blir kanskje litt tungt men det vil sikkert fungere til ett eller annet, om ikke som slumreteppe i sofaen. Det er iallefall kjempegøy å hekle på, og jeg har ikveld gått tomt for garn så i morgen må jeg ut og handle mer garn.

Ellers har jeg idag hatt massiv hodepine og er sliten så det blir vel å gå til sengs snart. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pakke fra Go'boken idag, jeg har allerede meldt inn Lillebolle i bokklubb! Der var det med et vognhjerte, noen fine kort med konvolutter, en liten pekebok, en "boken om meg" - den var kjempefin! Og "Håndbok for foreldre, Lek og læring de første årene". Denne skal jeg sette meg og lese i etterpå.

Jeg har startet på Nøstebarnteppet og bestemte meg for å heller legge opp 170 masker og strikke rett hele veien. Slik blir det et fint "helseteppe" men i merinoull.

Da tusler jeg tidlig i seng, er trøttis. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikveld er Lillebolle så aktiv! Jeg er godt igang med babyteppet som jeg strikker, og har sett over alle klærne jeg har handlet inn til henne hittil. Det er fortsatt så mye som mangler så det er vel bare å shoppe i vei. Jeg var på visning på leilighet idag og jeg håper jeg får den. Den var perfekt for baby og meg. Men jeg tror ikke jeg får den, den går sikkert til et eller annet par. Jeg får beskjed imorgen ettermiddag. Håper, håper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg shoppa litt babyklær igjen. Har litt mani men så er det jo så mye klær som trengs også.

Jeg kjøpte strømpebukse, to tynne bomullsluer, to pakker med gaskluter, enkel hvit body, hvit body med gule blonder på, overall/pyjamas i kremhvitt med velourstoff og en rød bomullskjole.

Jeg fikk leiligheten jeg var på visning på! :strix: gleder meg til å flytte inn! Det skal bli så bra. Komme i ordne og innrede akkurat som jeg vil og gjøre det klart til babyen kommer.

Formen er skikkelig dårlig idag, vondt i musklene og ble andpusten bare jeg gikk fra taxien til butikken jeg skulle i idag. Det var ikke lange spaserturen! Så jeg skal ta det rolig og håper jeg blir bedre og ikke verre nå. Skal ikke ha noe svineinfluensatull iallefall. Har jo tatt vaksine, men det tar et par uker før den virker helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt inn bestilling på litt småting til Lillebolle på Ellos.

http://www.ellos.no/misc/ProductZoom.aspx?...rce=53-3630.jpg Overall, legg merke til potetrykkene!

http://www.ellos.no/misc/ProductZoom.aspx?...rce=30-3946.jpg Hello Kitty-bodyer

http://www.ellos.no/misc/ProductZoom.aspx?...1_3053_0090.JPG sokker

http://www.ellos.no/misc/ProductZoom.aspx?..._70013_3159.JPG pyjamaser

og trepakning strømpebukser.

Kjøpte meg ny jakke idag, Jean Paul, får ikke brukt den så lenge i vinter da den allerede er litt stram over magen, men jeg kan sikkert bruke den en stund enda åpen. Og så fikk jeg sengesett til sprinkelseng til babyen, i hvitt bomull med blondekant over dyna og på puta (men babyen skal vel ikke ha pute i begynnelsen) og laken til sprinkelseng. :) Jeg sitter og vurderer om jeg skal kjøpe kjørepose eller ikke, har sett en fin en på LaRedoute som fungerer som både kjørepose og nattpose. Men er litt usikker på hvor mye man får bruk for en sånn. Det er så mye å handle inn og jeg vil ikke handle for mye unødig. Men, det er gøy å handle inn til babyen da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Minttu! Ja, var den ikke? :hjerte::)

Jeg har laget en liten oversikt over hva jeg har til babyen og hittil er det:

1 laken og 1 sengesett til sprinkelseng

10 gaskluter

6 vaskekluter i frotte

1 sammenleggbar stellematte

10 smekker

Vognteppe som mamma strikka

Vognteppe som mormor lagde til meg da jeg var baby

2 kaninbamser

2 badehåndkle med hette på

1 rosa babyfleecepledd

Skinnpose til vogn

STR 50

Kremhvit langermet sparkebukse i velour

Hvit strømpebukse

1 velourbukse

3 bomullsluer

3 langermet bomullsbodyer

1 truse

STR 56

2 trøyebodyer uten erme

4 langermet bomullsbodyer

1 hello kitty sparkebukse

Lyserosa velourkjole

1 sett jakke og bukse i velour

1 sett bukse og kortermet topp i velour

(ble mye velour dette)

STR 60

1 bomullsbody

STR 62

4 langermet bomullsbody

2 trøyebodyer uten erme i bomull

2 bomullsbukser

1 sett med bomull omslagsjakke, sokker og bukse

2 kjoler

Penkjole

Pensko

3-6 MND

Sparkebukse

og ti par sokker. Nå har jeg ikke telt med det jeg bestilte igår. Så mer klær blir det. Og sikkert mer på nyåret også, når salget kommer. :)

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg shoppa mer babyklær igjen så nå tror jeg at det begynner å bli nok klær i str 56. Klarer bare ikke å dy meg, og jeg var innom H&M og de har fått inn så mye nytt og fint og lekkert! Det eneste jeg savner hos de, er gule og lilla farver. Nesten alt er bare rosa, og jeg liker farven veldig godt men det er greit å variere litt. Var også veldig lite rødt. Rødt, lilla, helst mørkelilla, gult...

Iallefall endte jeg opp med klær kun i str 56:

Ett cerisefarvet veloursett med omslagsjakke og bukse

Liten søt tynn babylue med hullmønster i

Hårbånd i rosalilla med sløyfe

2 par sokker, ett hvitt og ett gammmelrosa med nedbrettkant og satinbånd og sløyfe på

2 bomullsbukser, en ensfarvet rosa og en stripete hvit/rosa

6 langermet bomullsbodyer, deriblant en supersøt med Ole Brum på.

Dette ble veldig mye rosa... :fnise:

Jeg fikk gode nyheter idag angående leiligheten og, så jeg flytter inn den 15. desember og skal skrive kontrakt til helgen. Perfekt! Så idag er jeg så glad! :hoppe: Blir herlig å innrede akkurat som jeg vil, og ha god plass å boltre seg på - pluss at jeg skal innrede barnerommet... :strix:

Ikveld nå skal jeg sette meg foran tven og strikke på babyteppet. Prøve å få litt fremgang på det. Det er så mye annet jeg også vil rekke å strikke til Lillebolle fra boka Myk Start. Helt super bok med flotte oppskrifter i. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ulvehunger til tusen for tida. Sulten konstant, tørst konstant og har lyst på noe. Konstant. Tilmed om natta, inatt måtte jeg stå opp og spise men det var lite mat i kjøleskapet så det ble appelsiner. Ikke mye å bli mett av. Jeg vil bare ha mer og mer mat.

Idag måtte jeg innom en barneklær butikk igjen og endte opp med en mørkelilla body i str 60 til bare 49 kr, og en ullbody i str 56. Må nok være litt varme klær også, siden det fortsatt er litt vinter i mars.

Skal strikke mer på babyteppet ikveld, spise mat(!) og se Grey's. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tufs dagen som var, hunøret er ikke helt på topp. Ikke energien heller. Huff, sikkert hormoner dette. Og jeg har ikke fått strikka noe på babyteppet idag som jeg tenkte, og sovet bort mye av dagen og ellers sitti mye på internett. Det er for fangende.

Jeg prøver å lage en liste over alt jeg trenger til Lillebolle. Kan godt hende at jeg føyer til ting etterhvert også, men her er den, laget med utgangspunkt i Babyshop sin utstyrsliste. Det jeg har, er i lilla tekst.

TIL MOR

Ammegenser, t-shirt, kjole

Amme BH

Ammeinnlegg i ull eller bomull

Støttebelte/støttetruser

Brystpumpe

Ammepute

UT PÅ TUR

Barnevogn

Regntrekk

Insektsnett

Vognpose - har skinnpose fra da jeg selv var lita

Dyne 65 x 80 cm

laken og dynetrekk

Handlenett

Stelleveske

Reiseseng i bag - trengs ikke foreløpig

Bilstol - får kanskje låne

Bæresjal

Reisetrille - trengs ikke foreløpig

UTSTYR TIL STELL

Bleier

Bleiebøtte, samt poser - Bleiebøtte fås gratis hos Barnas Hus ved registrering etter uke 28.

Vaskekluter

Badehåndklær

Frottéhåndklær

Badetermometer

Neglesaks (beregnet på barn)

Febertermometer

Uparfymerte såper

Badebalje - Ikea sin

Våtsaviett

Sink salve, badeolje

6 gulpekluter (flanell)

6-8 små siklesmekker (frotté)

Helseteppe - strikker nøstebarnteppe i ull. Skal kjøpe ett i bomull også

Stellekommode - Ikea

kommode - Ikea

Stelletopp

UTSTYR TIL SØVN

Ammemadrass

Vugge

Sprinkelseng

Madrass med avtagbart trekk

Sengesett

Soveskinn

Laken, 80 x 100 barneseng

Dynetrekk (evt. putetrekk)

Dyne (dun, fiber eller silke)

Sengekant

Sengehimmel

Musikkmobile (uro)

Nattlys

Koseklut

KLÆR, VINTER

2-3 stk.bodyer i ull

2-3 stk.strømpebukser i ull

1-2 stk. bukse og jakke i ull

Kjøredress i vindtett stoff

Ullsokker

Ullvotter

1-2 stk.ull luer

Vindtett lue

Har masse klær i bomull... Blir vel en liten tur til Nøstebarn.

ØVRIG UTSTYR

Tåteflasker

Sterilisator

Smokker

Babycall

Lekegrind - trengs ikke de første ukene

Vippestol - kjøpes brukt

Imorgen tidlig skal jeg til jordmortime og jeg er fortsatt oppe. Er trøtt, lei og har så mange tanker men håper dagen i morgen bringer med seg noe bedre. Natta. :tellesauer:

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmortimen gikk helt greit, lytta til hjertelyden og kjente på magen og fikk prata om diverse praktiske ting og fått svar på noen spørsmål jeg lurte på. Jeg skal flytte, men skal ikke skifte jordmor, skal ha den samme så får jeg heller ha en litt lengre reisetur de gangene jeg skal dit. Jeg syns det er viktig med god kjemi når det er sånne til. Både til lege og jordmor. Jeg vil ikke skifte lege heller, har beste legen i verden. Jeg får litt tettere oppfølging pga at morkaka ligger så langt nede og sånn, så hun ordna med legetime til meg for hun ville ha hans vurdering på et par ting, og så fikk jeg henvisning til sykehuset så i morgen tidlig skal jeg dit for en ekstra sjekk og ultralyd igjen. Jeg tror selv at alt står helt fint til. Hun beveger seg endel, og håper jeg får bilde da, fra ultralyden... Begynner å bli noen bilder! Har mista tellinga på hvor mange ganger jeg har vært på ultralyd nå siden det har vært mye om og men med innleggelse, blødninger osv.

Nå som jeg er alene, har jeg endelig fått ordna opp i nettverket mitt igjen og tatt opp kontakten med venninner og venner. Ingen skal ha rett til å nekte noen å ha et sosialt liv. Det er så viktig at man har sosial omgang og det var så kjipt i forholdet jeg var i å bli innestengt... Ikke sunt verken for meg eller Lillebolle. Begynner å bli mer happy nå. Ting ser mye lysere ut.

Jeg kjøpte meg digitalkamera igår, SONY Cybershot DSC-W230. Er kjempefornøyd med det! Blir å ta masse bilder fremover nå.

Det er salg på Barnas Hus, dit skulle jeg egentlig idag men det ble ikke noe av, så jeg drar innom dit i morgen istedet. Kanskje kommer jeg over noen bra tilbud. Håper det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...