Gå til innhold

Hvor mye klær har du på deg når du trener ute nå?


Aurela

Anbefalte innlegg

Her er det for øyeblikket fem grader, og jeg lurer på hvor mange lag man trenger, er jo den evige problemstillingen med at man fryser når man begynner og blir veldig varm underveis. Tror dere det holder med en langermet treningstopp (ikke ull) og en vindjakke, pluss langbukse da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 grader? uff ikke pådra deg lungebetennelse da! Så kald luft ned i lungene høres ikke bra ut.

Men over til saken. Jeg syns det hørtes litt lite ut. Jeg trener i ullundertøy både på overkroppen og underkroppen ved ca. 10 grader, men så er jeg en frysepinne og ville ikke funnet på å trene ute ved 5 grader heller. Utenpå ullen har jeg lett treningstøy, men ikke jakke med mindre det regner, det blir for mye å dra på. Bruker også lue og pulsvarmere :-o Det blir varmt på overkroppen etterhvert, men treningsjakken kan fint knytes rundt livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 grader? uff ikke pådra deg lungebetennelse da! Så kald luft ned i lungene høres ikke bra ut.

Men over til saken. Jeg syns det hørtes litt lite ut. Jeg trener i ullundertøy både på overkroppen og underkroppen ved ca. 10 grader, men så er jeg en frysepinne og ville ikke funnet på å trene ute ved 5 grader heller. Utenpå ullen har jeg lett treningstøy, men ikke jakke med mindre det regner, det blir for mye å dra på. Bruker også lue og pulsvarmere :-o Det blir varmt på overkroppen etterhvert, men treningsjakken kan fint knytes rundt livet.

Folk er da ute og løper midt på vinteren her jeg bor, så tror ikke jeg får noen lungebetennelse sånn med en gang, siden det går fint for alle de andre mener jeg. Pleier også å løpe en del, men har løpt mest inne i det siste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen er det minus 2/3 grader om morgenen når jeg jogger og da har jeg på meg en ull pologenser, fleesegenser, ull strømpebukse, treningsbukse, lue og hansker. Klærene er tettsittende da jeg ikke liker å løpe med løse klær..(Dette er klær ved opplett, regner det så har jeg på meg en regnjakke også utenpå)

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen andre som lurer på hva resultatet ble så hadde jeg på meg en tynn bukse (sånn jeg har fått gratis fra HM en gang, en tynn singlett, langermet treningstopp og en tynn jakke vindjakke. Fungerte fint i begynnelsen, men ble litt varmt etterhvert, men da var det bare å trekke opp ermene på jakka/toppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss som dere kler på dere.Jeg var ute og jogget i går i 2,5 pluss grader og kald vind.Jeg hadde på meg tynn ullstilongs,løpetights,tynn ulltrøye og tynn vindtett jakke

+ hansker og en tynn BUFF på hodet.Jeg ble utrolig varm og svett.Hanskene og hodeplagget måtte av.Synes det er vanskelig å kle seg på denne tiden av året.Selvsagt er det ulikt fra person til person for hvor mye man skal ha på seg:-)

Man får ikke lungebetennese av å trene ute selv om det er kaldt.Da må det vel være underliggende åraker til det i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 grader? uff ikke pådra deg lungebetennelse da! Så kald luft ned i lungene høres ikke bra ut.

Lungene har ingen problemer med fem varmegraders luft. Hvis dette hadde vært for kaldt, ville skitrening vært en umulighet ;)

For meg passer det godt å trene med superundertøy og vindtett treningsdress for tiden. Jeg starter også med Buff på hodet og hansker på hendene, men tar av disse etter at jeg er blitt varm, men før jeg er blitt svett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har superundertøy, vanlig genser og jobbebukse, softshelljakke, tykke sokker, hansker og lue.

En god regel jeg lærte på leirskole: "hvis man er varm på topp og tå blir man varm fra topp til tå" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsbukse, t-shirt og en treningsjakke. Å bruke vanter og lue blir for varmt med mindre det er under 0 synes jeg. Knollen og hendene slipper ut overskuddsvarmen og gjør det behagelig temperaturmessig. :)

Endret av Inx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...