Gå til innhold

Hva lurer DU mest på angående trening og kosthold?


Vektarm

Anbefalte innlegg

Jente21 sier mye fornuftig i innlegget over her. :)

Men, det er greit å komme med litt referanser når man uttaler seg som en selverklært ekspert på trening og kosthold. Når man samtidig linker til sitt eget nettsted der vedkommende selger trenings- og ernæringsråd/programmer, blir det litt suspekt. Spesielt siden man på nettstedet ikke finner annen info enn at "jeg er utdannet PT". Som en venninne av meg har skrevet på forumet her, det har eksplodert med treningsblogger den siste tiden, der alle stiller seg til disposisjon for å hjelpe andre, og det uten å inneha annen kunnskap enn feks. PT-kurset på NIH. Det er en ting å gi generelle kostholdsråd til noen, men å skreddersy opplegg på bakgrunn av en slik utdanning, blir for meg litt feil. Klinisk ernæringsfysiolog er en beskyttet tittel som krever autorisasjon fra Statens autorisasjonskontor for helsepersonell. Sånn bare for å understreke at ikke hvemsomhelst bør tilby "skreddersydde kostholdsopplegg".

Nå finnes det en mellomting mellom det å spise et lite måltid annenhver time og det å spise et gigantisk måltid hver 24 time da.

Det finnes en mellomting, men nå stemmer det faktisk det TS sier om ett måltid per dag. Her kan du lese mer, med kildereferanser:

1 måltid om dagen (periodisk fasta)

Myten om måltidsfrekvens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...