Gå til innhold

Engelsk serie for barn på NRK julen 1979-80 eller 81


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Husker at det gikk en serie fra gamle dager på NRK etter barne-tv på morgenen rundt 1980.

Mener det var fra England og fra 1800-tallet eller noe sånt.

Noen som husker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker "Veien til Avonly" eller noe sånt, men det var kanskje senere på 80 eller tidlig 90? Handlet blant annet om en jente som het Sarah med lyst hår og lyseblå forklekjole :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei det kan visst ikke være den likevel. Road to Avonlea er visst kanadisk og kom i 1989. Og Anne fra Bjørkely er også kanadisk...nei da vet jeg ikke gitt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på den var britisk, eller var du et barn og tenkte 'wow, de snakker engelsk'?

Hva er det du husker som gjør at du tror den er fra 1800-tallet?

Det må jo være mulig å gi det minste lille hint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Kan det ha vært den hemmelige hagen?

Den tenkte jeg på og, men den tidsepoken i den serien ligger vel ikke på 1800-tallet?

Men...britisk = gammel stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tenkte jeg på og, men den tidsepoken i den serien ligger vel ikke på 1800-tallet?

Men...britisk = gammel stil.

Nja.. den er fra starten på 1900-tallet, så det kan være lett å ta feil vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anita_*
Husker veldig lite, bare at jeg likte den veldig godt.

Mener det var en eller to jenter det handlet om.

Kan det være "En liten prinsesse"? (Usikker på hva den engelske orginaltittelen var). Jeg likten den veldig godt. Masse fine kjoler og spennende historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være "En liten prinsesse"? (Usikker på hva den engelske orginaltittelen var). Jeg likten den veldig godt. Masse fine kjoler og spennende historie.

Den husker jeg også. En veldig koselig serie :) Men tror ikke den gikk på tv før på midten av 1980-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er verken Den hemmelige hagen eller Den lille princessen siden dette er filmer og dette var en tv-serie som gikk over flere dager i jula. Men skal sjekke det ut. Takk.

Det jeg mener å huske var at det handlet om flere jenter (to søstre???) men ellers er husken dårlig.

Er det forresten noe som NRK kan svare på, noen som har peiling på om de har en slik informasjonstjeneste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest den gang da

Jeg husker en serie om noen søsken, endte veldig tragisk - drukning eller noe sånt. Husker jeg ble så irritert for jeg hadde passet på å få med meg hele serien og så endte det tragisk, og det skal det ikke gjøre i juleserier. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er verken Den hemmelige hagen eller Den lille princessen siden dette er filmer og dette var en tv-serie som gikk over flere dager i jula. Men skal sjekke det ut. Takk.

Det jeg mener å huske var at det handlet om flere jenter (to søstre???) men ellers er husken dårlig.

Er det forresten noe som NRK kan svare på, noen som har peiling på om de har en slik informasjonstjeneste?

Den hemmelige hagen ble laget som tv serie i 1975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

onkel blå, tante filolett, tante grønn og tante brun og de to barna Hans og Lotta?? En mann som fortalte..

Er ikke denne serien svensk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...