Gå til innhold

Late solkrem


solkrem

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha lest flere av trådene her på forumet har jeg fått litt motivasjon til å prøve å komme i bedre form.

Jeg er 20 år gammel, har samboer og bor i Trondheim. Studerer sosiologi og psykologi på NTNU, og håper på en bachelorgrad etter hvert.

For å være helt ærlig, så har jeg aldri trent. Selvsagt har jeg hatt gymnastikk på skolen, men siste dag på videregående var jo for 2,5 år siden :biggrin: Det merkes mildt sagt når jeg skal gå opp trapper og bakker. I det siste har jeg hørt pusten min når jeg har gått opp bakker selv om ipod'en har rocka, noe som får meg til å tenke på hvordan jeg høres ut for andre.

Jeg er 165cm høy og veier 60 kilo. Ganske normale tall, men deler av kroppen kunne godt vært strammere. Derfor vil målene mine være:

1) Få bedre kondis

2) Få en strammere kropp

Dette skal oppnås ved lettere trening og forbedring av kosthold. Etter middag blir det ofte en sjokolade, is eller andre søtsaker, og på helg lever jeg stort sett av fett og sukker. Nå blir det søtsaker kun på helg og i begrensede mengder. I tillegg skal jeg prøve å trene, men i første omgang blir det nok stort sett gåturer og sykkelturer. Kondisen er tross alt så dårlig som den kan bli, så det skal ikke mye til for å forbedre den :fnise:

Endret av solkrem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen:

Håper du får mye motivasjon og kan lære en del om trening her inne! Jeg skal iallfall følge med! :)

Tips: Sett deg et spesifikt mål! En runde du tar tiden på eller en bakke du skal klare å gå opp på et bestemt tempo e.l. Er utrolig motiverende når man da endelig når målet og så kan sette seg et nytt mål!

Lykke til! Gleder meg til å lese videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :)

Har tenkt masse på mer spesifikke mål jeg kan sette meg, men har ingen ambisjoner om å veie mindre eller å løpe fort. Så det blir litt vanskelig..

Dagen har i alle fall vært slik:

Frokost - 2 brødskiver med eggsalat

Lunsj - 2 brødskiver med eggsalat

Middag - Joikakaker, poteter og makaronistuing

Kvelds - 2 brødskiver med eggsalat

Drikke - 1 boks iskaffe, 1 boks redbull, 3 glass melk

Trening - 20 minutter sykkel, 20 minutter styrketrening

Altså: ingen søtsaker! :D storfornøyd. Var på handel for første gang på et par år uten å handle snop også. (selv om smågodt var på tilbud.. for en timing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen :)

Har tenkt masse på mer spesifikke mål jeg kan sette meg, men har ingen ambisjoner om å veie mindre eller å løpe fort. Så det blir litt vanskelig..

Dagen har i alle fall vært slik:

Frokost - 2 brødskiver med eggsalat

Lunsj - 2 brødskiver med eggsalat

Middag - Joikakaker, poteter og makaronistuing

Kvelds - 2 brødskiver med eggsalat

Drikke - 1 boks iskaffe, 1 boks redbull, 3 glass melk

Trening - 20 minutter sykkel, 20 minutter styrketrening

Altså: ingen søtsaker! :D storfornøyd. Var på handel for første gang på et par år uten å handle snop også. (selv om smågodt var på tilbud.. for en timing)

Er det ikke typisk? Alt det gode og alt det man har lyst på og som man burdte styre unna, det er alltid på tilbud når man ikke skal ha det!!!!! Akkurat som om butikkene vet at nå får ikke Solkrem lov til å spise slikt så da frister vi henne litt ekstra med gode tilbud! :fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke sant :biggrin: De visste sikkert at mandager er tv-kvelden min også. Smågodt, cola, lion og delivio var på tilbud. Mine favoritter...

Det mest irriterende med gårsdagen var egentlig etter trening. Ble jo så sulten at jeg virkelig fikk lyst til å spise alt jeg kom over. Må satse på en litt roligere gåtur i dag. Kanskje teste ut hvor langt jeg klarer å komme meg før jeg blir skikkelig sliten.

Endret av solkrem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe mandager og tirsdager er den store tv dagen her også, og jeg kjenner til den rutinen med noe digg attått til tvn ja...Men tro meg, du lærer faktisk å legge fra den dårlige uvanen! Bare se på meg, jeg er trossalt MATVRAK, men jeg har klart det...Men anbefalerd eg å ha frukt istedenfor altså;=) Se min treningsblogg hvor det anbefales å spise sharon frukt, mmmmm kjempe godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert tatt navnet ditt hadde det ikke vært opptatt :tongue:

Mhm, leste om den tidligere i dag. Skal prøve å huske å kjøpe den neste gang jeg drar på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dårlig med trening i dag. Har egentlig ingen unnskyldning heller :rodme: Heldigvis har jeg holdt meg unna søtsaker i dag også. Nesten så man kjenner abstinensene allerede.

Frokost: 2 brødskiver med eggsalat

Lunsj: 2 brødskiver med eggsalat

Middag: Kyllingwok med nudler

Kvelds: 1 brødskive med philadelphia

Drikke: 1 boks redbull, 3 glass melk

Trening: lett sykling i 30 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen starta med å rive seg ut av senga og ta med morgentrynet på gåtur. Gikk litt rundt omkring i nabolaget for å se om jeg fant noen stier, men uten hell. Klarte i alle fall å gå 5km, og så spørs det om det blir litt sykling senere på dagen :)

Frokost: egenkomponert frokostblanding: 2dl fullkorn og nøtter, 2ss yoghurt, et halvt eple

Mellom: en neve mandler og et eple

Middag: hjemmelaget pizza med ekstra tynn bunn og ekstra mye grønt

Kvelds: to pizzastykker

Trening: 5km gåtur, 5km sykling

Bestilte meg forresten wii fit plus i dag. Får bare håpe at det blir brukt :sjenert:

Endret av solkrem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wii fit vil jeg også ha! :)

Du spiser ofte og det er bra, men litt mye "prosessed food" -altså et tips er å spise mer hjemmelaget mat. Da får du mindre sukker, salt og stivelse.

Brød: Vet ikke hva slags brød du spiser, men spis grovt, da mener jeg ikke "kneip grovt" men skikkelig grovt! Og kanskje bytte ut tre brødmåltider, med 2 brødmåltider og ett måltid med noe annet...? Minsker du brød/ris/pasta til minimun så forsvinner søtsuget også. Rart men sant.

Sånn bare for å tipse... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det meste jeg spiser er jo hjemmelaget :) Hjemmebakt mellomgrovt brød, hjemmelaget eggsalat (ja, jeg vet det ikke er det sunneste), og middagen blir stort sett laget fra scratch. Det jeg helt sikkert skulle ha slutta med er iskaffen og redbull.

Prøvde jo å bytte ut et brødmåltid i dag, og det var godt med noe nytt. Men takk for tips, jeg burde sannsynligvis kutte ned på brødmaten :Hehe:

Om du har wii bør du kjøpe deg wii fit. Kjempemorsomt, men jeg har blitt lei av den første versjonen. Bra at de kommer med nye spill hele tiden :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red bull er kanskje noe av det værste du kan helle i deg :fy_fy:

Jeg holder meg langt unna iallfall!

Ellers er jeg enig med Vettel - du spiser ofte og bra, men sikkert fint å vurdere å erstatte et av brødmåltidene med noe annet.

Lykke til videre! Bra start med 5km gåtur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah! Bra med hjemmelaget eggsalat og brød da! Det viste jeg ikke, regner jo bare med at det var butikken sin! ;)

Oppskrift på eggsalat...? :nigo:

Tips til å kutt ned på brødmat: spis pålegget! ;) Og jeg fyller på med litt agurk, tomat, paprika -alt etter som hva vi har i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen starta med å rive seg ut av senga og ta med morgentrynet på gåtur. Gikk litt rundt omkring i nabolaget for å se om jeg fant noen stier, men uten hell. Klarte i alle fall å gå 5km, og så spørs det om det blir litt sykling senere på dagen :)

Frokost: egenkomponert frokostblanding: 2dl fullkorn og nøtter, 2ss yoghurt, et halvt eple

Bestilte meg forresten wii fit plus i dag. Får bare håpe at det blir brukt :sjenert:

Dette vil jeg også ha!!!! Har wii maskin, men har egentlig aldri helt skjønt sånne tekniske saker. ( er ikke min maskin) men hvor får man sånn spill, hva koster det og ikke minst: anbefales det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggsalaten er ganske simpel. Deler 6 egg to veier med en eggdeler for å få små biter, og så blander jeg det med 2/5 av en majonespose med en gaffel. Hender seg at jeg har oppi gressløk om sommeren, og noen ganger finhakket løk. Jeg synes i alle fall den smaker bra nok med kun egg og majones :)

Wii fit kan du bestille fra cdon. Wii fit og balansebrett koster 749 kroner, og wii fit plus koster 239 kroner uten brett. Du trenger selvfølgelig bare ett brett for å spille ;) Uten tvil motiverende og morsomt. Du får yogaøvelser, muskeløvelser og balansespill. Ekstra gøy om du har noen å konkurrere med :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Velkommen! :smilbla:

Mine råd til deg:

1) Ta deg god tid! Ikke prøv å gjør alt 100% med en gang. Da er du dømt til å feile. Prøv å begrens kaker og godteri til lørdager, og sats på et kosthold med masse grønnsaker på hverdager. Dersom du får abnormt søtsug, ta deg en bit kokesjokolade da vel! Det er ikke verdens undergang for det - det er hva du gjør i hovedsak som teller!

2) Tren, og gjør det 2-4 ganger i uka. Tren både styrke og kondis, styrke gjør UNDERVERK for fettreduksjonen!

3) Ramler du hardt, reis deg og fortsett, så vil du se resultater etter hvert uansett - det viktigste er å ikke gi opp!

4) Å sulte seg er ut ;)

Dette klarer du :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...