Gå til innhold

Å være lærer er et herlig latmannsliv


Gjest Julle

Anbefalte innlegg

Så herlig det må være å være lærer på barneskole da dere!!!

Jobbe 08.30-14.00 hver dag, pluss fri to mnd hver sommer, vinterferie, høstferie, juleferie og påskeferie. Digg!!

...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller nei.... Jeg er selv lærerstudent og det går med veldig mye tid til planlegging av undervisning, retting av prøver, møter med kollegiet og foreldre osv osv... Vanlig arbeidstid 8-16 + all overtid. Det er travelt å være lærer! Når jeg har vært i praksis har vi ofte vært på skolen i 10-12 timer, så og si hver eneste dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste må jo være å være lærer på sommeren og bjørn om vinteren ;)

Jeg stemmer på den løsningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lærer_*
Så herlig det må være å være lærer på barneskole da dere!!!

Jobbe 08.30-14.00 hver dag, pluss fri to mnd hver sommer, vinterferie, høstferie, juleferie og påskeferie. Digg!!

...eller?

Absolutt, er enig i det, jobber sjøl i barneskola og vi har det helt topp ift fritid og arbeidsmengde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne artikkelen viser vel hvor mye lærerne jobber - eller ikke jobber.

Noen lærere fyller arbeidskravet, men langt fra alle.... det er mange dovne latsabber på lærerrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som har gått på blankettskolen har et skikkelig latmannsyrke med god lønn og masse fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være lærer er et drømmeyrke: korte timer, mye frimiutt, korte arbeidsdager, lange helger og masse ferier, samt avspasering og skikkelig fete lønnstillegg de siste 6 årene.

Skal ikke klage :-) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Synne_*

Nåja, jeg tror lærerne kan trenge den fritiden de har. Det er en ganske tøff hverdag de har, med store klasser der flere trenger ekstra oppmerksomhet og oppfølging, og det er ikke som tidligere da flertallet av elevene satt som "tente lys" i klasserommet...

De lærerne jeg kjenner tar jobben sin veldig seriøst, og arbeidsdagen er langt fra ferdig når elevene går hjem. Veldig ofte står de også til disposisjon for foreldre på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig ofte står de også til disposisjon for foreldre på kveldstid.

Yrket er en meget godt betalt kommunal jobb, og det er heller sjelden foreldre kontakter læreren. Det er mest gjennom de årlige samtalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Oppgitt lærer

Hvis folk er så misunnelige på de som jobber som lærere, så er det vel bare å bli lærer da vel????? Så kan man jo prøve yrket FØR en utbasunerer at det er et så "lett" og "bedagelig" yrke....

Hilsen lærer som jobber på vgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Synne_*

Vi trenger dyktige, motiverte lærere til å undervise barna våre.

Unner dere både den fritiden dere har, og bra lønninger. Slike ting er med på å gjøre læreryrket mer attraktivt (noe det ikke har vært på lenge). Det er helt feil at læreryrket skal være et lavstatusyrke som bare de færreste ønsker seg inn i. Da får barna langt dårligere kvalitet på undervisningen. Det antar jeg ingen ønsker?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...