Gå til innhold

Å være lærer er et herlig latmannsliv


Gjest Julle

Anbefalte innlegg

Så herlig det må være å være lærer på barneskole da dere!!!

Jobbe 08.30-14.00 hver dag, pluss fri to mnd hver sommer, vinterferie, høstferie, juleferie og påskeferie. Digg!!

...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller nei.... Jeg er selv lærerstudent og det går med veldig mye tid til planlegging av undervisning, retting av prøver, møter med kollegiet og foreldre osv osv... Vanlig arbeidstid 8-16 + all overtid. Det er travelt å være lærer! Når jeg har vært i praksis har vi ofte vært på skolen i 10-12 timer, så og si hver eneste dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste må jo være å være lærer på sommeren og bjørn om vinteren ;)

Jeg stemmer på den løsningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lærer_*
Så herlig det må være å være lærer på barneskole da dere!!!

Jobbe 08.30-14.00 hver dag, pluss fri to mnd hver sommer, vinterferie, høstferie, juleferie og påskeferie. Digg!!

...eller?

Absolutt, er enig i det, jobber sjøl i barneskola og vi har det helt topp ift fritid og arbeidsmengde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne artikkelen viser vel hvor mye lærerne jobber - eller ikke jobber.

Noen lærere fyller arbeidskravet, men langt fra alle.... det er mange dovne latsabber på lærerrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som har gått på blankettskolen har et skikkelig latmannsyrke med god lønn og masse fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være lærer er et drømmeyrke: korte timer, mye frimiutt, korte arbeidsdager, lange helger og masse ferier, samt avspasering og skikkelig fete lønnstillegg de siste 6 årene.

Skal ikke klage :-) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Synne_*