Gå til innhold

Karriere? Kan noen gi meg noen råd?


Pheobe

Anbefalte innlegg

Jeg har noe som jeg går og tenker på mye om dagen, og det er hva skal jeg bli? Jeg har et smalt interesse felt for hva som jeg syns er interessant å studere, og det er alt for vanskelig å måtte bestemme hva jeg skal bli! Jeg er ikke noe spesielt fan av det å sitte på skolebenken, og hvertfall ikke det å sitte med hue i en bok. Og ja, det er jo mye å velge mellom av studier egentlig, men det er så utrolig vanskelig å finne noe som passer til det jeg vil! Så jeg kan ikke tenke meg å studere noe tørt fag over mange år. Det er så alt for vanskelig å vite at man har en tidsfrist man burde ha bestemt seg til! Og kravene er så høye til alt mulig om dagen, så man burde ha en liten interesse for faget for å klare seg gjennom studiene. Det å måtte bestemme hva jeg skal drive med fra 8-4 hver dag i mange år er et stort valg, og jeg sliter skikkelig..

Har noen noe tips til en uviten student, så tar jeg gledelig imot! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe råd i forhold til hva du bør studere. All den tid spørsmålets natur bare kan ha deg selv som fasit. Derimot har jeg et veldig godt råd i forhold til hva du ikke bør stemme. Tatt i betraktning din situasjon er det i din egeninteresse å stemme ikke-liberalistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg om hva du liker. Og følg det, ofte det beste. Se også om du er god på noen fag i skolen? Kanskje du vil ta mer av disse?

Snakk med en rådgiver på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et smalt interessefelt bør du antagelig velge noe innenfor dette... hvordan du skal komme noen vei innen feltet, om du trenger lang utdanning eller kan få erfaring gjennom jobb eller kortere utdanning kommer an på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...