Gå til innhold

Lekse: "litt om meg selv"

Titti72

Anbefalte innlegg

Datteren min som nettopp har startet i 6. klasse, og fått ny lærer, fikk i lekse til i dag å skrive litt om seg selv. Her kommer det hun skrev:

Jeg heter XXXX og er 10 år. Bor XXXX med mamma, stefar og mammas sønn

(!!?! min kattepus, og stolthet, men dog, kun sønn i "kose/tullesammenheng").

Pappa bor i xxx med min halvsøster, som igrunn er ganske hel da (skikkelig ulykkesfugl).

Pappa er ganske gæren (kjører rally).

Bestemor og bestefar skal kanskje skilles og bestefar er syk (manisk depr. de siste 20 åra).

Bestemor har bare en pupp, men de skjønner du vel (har forklart henne at folk skjønner at det er pga kreft, trenger ikke å utbrodere det sånn).

Jeg har nesten ingen tenner igjen, og skal til tannlegen (mener mistet alle melketennene, og skal til vanlig sjekk i morgen).

Det i parantes har jeg skrevet for at dere skal skjønne hvorfor hun skriver det. Etter å ha lest leksa lo jeg så tårene rant og forklarte at det måtte skrives litt om, så læreren ikke trodde vi var helt gærne alle sammen. Hun godtokk det, og når vi var ferdige så det greit ut igjen. Skal tross alt møte denne læreren ganske snart. :ler:

Glemte en ekstra gobit:

Vi har en hund som ble myrdet! (avlivet pga alderdom, og hun har ikke kommet over det ennå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Morsomt !

Så fint at du ville dele den med oss.

Ungene skriver utrolig mye rart !

På skolen hos oss hadde en lærer sagt på et foreldremøte ; "Dersom dere ikke tror på alt ungene deres forteller om skolen, skal vi la vær å tro på alt de forteller om det som skjer hjemme..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Morro at du deler sånne artige ting med oss her inne.Og vi har vel unger ganske mange av oss og kjenner oss igjen med våre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempemorro! Du finner ingen som har en så enkel oppfatning av ting som unger. Ingen som er så ærlige. Alt kommer rett fra levera og hjertet, helt usensurert. Herlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Så heldig du er som har slik en livlig unge  :ler:  

Takk for at du delte denne med oss!

*ler så tårene triller*

Den historien blir gøy å ta fram å vise henne når hun blir større... :)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt av denne her ja :ler:

Unger har en egen måte og si ting på. Selv har jeg en sønn på 8 år. Han forguder mammas samboer som hun også er forlovet med. Gutten mener at denne mannen ikke er hans stefar, men halvstepappa. Da jeg spurte hvorfor halv, fikk jeg til svar: Ja, dere er jo bare forlova jo (og så et blikk som sa at mamma er skikkelig teit). Så nå går det i halvstepappa og halvstesønn her i huset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

*Tenker tilbake på noen av de tingene jeg selv skrev på barneskolen*

Takk for latteren :wink:

Likte spes det med den myrdede hunden :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...